De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 14-06-2001, 22:11
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
Kwil wa wete ivm rally.

Dees is eigenlijk het eerste seizoen dak af en toe nor rally kijk. Ik ken der dus nog ni zoveel van. Als iemand mij misschien een beetje informatie zou willen geven ivm de laatste paar seizoenen aub.
__________________
greetz
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2001, 09:22
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Wel, zoals je wellicht weet werd het vorige Rally-seizoen gedomineerd door de Peugeots, met vooral WK Gronholm. Daarvoor was het vooral Subaru - Mitsubishi (vooral Makinen) die de plak zwaaiden. Ook Toyota met Sainz reed steeds goed mee vooraan.
De puntentelling bij rally is zoals de F1 : de eerste 6 rijders krijgen punten. Voor de constructeurspunten zit het een beetje anders : stel dat een rijder van de eerste 6 niet door zijn constructeur is ingeschreven om die rally punten te halen voor zijn merk ("genomineerd"), dan schuift dat punt op naar de volgende genomineerde, zo kan je de situatie hebben dat bv Thiry (Skoda) geen individuele punten haalt, omdat hij 8ste is, maar hij kan wel de 6de genomineerde rijder zijn in de stand, en zo krijgt Skoda dan toch 1 punt.
De meest regelmatige tenoren van de laatste jaren zijn vooral Burns, Makinen, Sainz, Auriol (neen, Gronholm reken ik daar nog niet bij).
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2001, 15:28
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
Merci, maar ik dacht da McRae ook tot de favos hoorde. Of was da een illusie?
__________________
greetz
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2001, 15:49
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
DIT jaar rijdt hij veel beter (lees : maakt minder stukken, blijft op de baan en WINT), dus : ook voor onze Freddy is er nog hoop.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2001, 18:04
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
En hoe zit het me de andere belgen?
__________________
greetz
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2001, 20:16
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Kris princen is ontslagen bij peugeot en zijn plaats wordt ingenomen door gregoire de mévius.

Verder nog Bruno thiry in de skoda, verder maybe nog wel enkele, maar da laat ik aan johan over (correct me if im wrong)
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 05-07-2001, 00:36
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
Hoeveel proeven zen der eigenlijk in ne volldedige rally. Kheb zo den indruk dat da altij verschillend is. Of is da ne slechte indruk?
__________________
greetz
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2001, 08:49
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Het is inderdaad bijna altijd verschillend. Er is normaal wel een beperking in het aantal kilometers.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-07-2001, 21:14
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
Zoals in de F1 dus. Circa 300km. Hoeveel is da dan in rally?
__________________
greetz
Reply With Quote
  #10  
Old 06-07-2001, 08:42
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Mijn eerste gedacht was ongeveer 300km klassementsproeven (dus : verbinding niet meegerekend). Je hebt namelijk de snelheidsproeven zelf en de verbindingsritten.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-07-2001, 19:51
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
wa ist verschil tussen die 2?
Reply With Quote
  #12  
Old 06-07-2001, 20:23
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
spreekt toch voor zich ief.

De klassementsproeven zijn voor et klassement en de verbindinsritten is de verplaatsing va nde ene klassementsrit naar de andere.

denk ik.......
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 06-07-2001, 20:33
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
Ah, merci. Ent is Yves en ni ief. Ik haat da als ze da zo schrijve.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-07-2001, 23:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
De klassementsproeven of kortweg KP's worden op een gesloten stuk van de openbare weg gereden en zijn beperkt in lengte tot (ik denk) 40 km. Er mag (lees : moet) zo snel mogelijk gereden worden en de tijden van de verschillende KP's worden bijeen geteld zodat je een algemene rangschikking bekomt op basis van de totale TIJD (dus zoals de gele trui) en niet op basis van wie de meeste KP's gewonnen heeft (zoals de groene trui).
De verbindingsritten zijn zo berekend dat elk team van de finish van de vorige KP tot de start van de volgende KP kan rijden op normaal tempo, rekening houdend met alle snelheidsbeperkingen. Die verbindingsritten zijn dan ook op de openbare weg en als je zelf naar de rally gaat kijken zal je zien dat de rallywagens je dikwijls voorbij rijden op die verbindingsstukken, als je er zelf ook rondrijdt. Eens aan de start van de volgende KP gekomen, moet het team "inklokken" en dat moet dus exact volgens de berekende tijd gaan, dus een minuut te vroeg inklokken is even rampzalig als een minuut te laat inklokken. In de praktijk is het wel zo dat de rallywagens op de verbindingsstukken voluit gaan waar mogelijk, en dat je best uit de weg gaat als ze eraan komen, want ze zien naar niet veel. Eens op de plaats van de start aangekomen, blijven ze dan 100 m voor de start staan om dan op het exact juiste ogenblik in te klokken...
Wat je dus in de rallysport veel tegenkomt is dat je favoriet je voorbijgaat in zijn rallywagen terwijl je zelf ook in je auto naar het volgende punt gaat zien, en dat het contact met de rallypiloten veel intenser is dan in de F1. Vooral op "service points" waar ergens onderweg de mechaniekers staan met hun service wagens, is het interessant om even halt te houden en je favoriet te zien toekomen, uitstappen en zelfs even een babbeltje kan slaan met zijn fans (als hij tenminste niet juist een slechte KP gereden heeft want dan zijn ze meestal niet om aan te spreken, maar dat is maar normaal denk ik)...
Persoonlijk ben ik 100den keren naar rally's gaan kijken en ik kan je verzekeren dat het een kick geeft wanneer een Snyers of Droogmans je wagen herkennen na zoveel passages en je vriendelijk goeiedag wuiven terwijl je ze laat passeren...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 12-07-2001, 09:06
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Dat is nu fijne reclame voor de rallysport, bedankt, Sennake. Nu is het wel zo dat ze meer staftijd krijgen voor te vroeg inklokken dan voor te laat inklokken.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.