|
#1
|
||||
|
||||
Rare spoiler
Dit is een foto van een 911 GT2 in de Club Europa series.
Let op de 2de spoiler. De wagen reed enkel in deze configuratie tijdens de trainingen. Daarna werd de spoiler verwijderd omdat hij blijkbaar niet goed werkte. Mijn vraag: Wat in godsnaam kan de functie van zo een spoiler zijn? Bron: http://www.dailysportscar.com/ Last edited by Werner333; 03-12-2002 at 19:58. |
#2
|
||||
|
||||
Zijn achterligger vast te klemmen?
Neen, misschien voor de lucht die onder de auto doorgaat op te vangen en de auto nog meer downforce te geven?
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
echte zuigkracht aan het wegdek creeren...........oftewel het principe van een venturibuis. Maar volgens mij snappen ze wel niet precies hoe zo'n venturibuis eruit hoort te zien. Althans dat is mijn visie op die foto.
Prachtige aparte foto.........heb je trouwens een link over die club europa serie?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
Ik denk gewoon hetzelfde als met een difuser maar dan uitgebreider; onder de auto een vacuum creëren...
Maar het is natuurlijk wel redelijk
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#5
|
||||
|
||||
Ofwel is dat gewoon om de trekhaak te camoufleren
|
#6
|
||||
|
||||
IDD, vreemd geval ??
Maar zeker niet uniek. Ik heb dit enkele weken geleden nog ergens gezien, ik weet alleen niet meer op welke site Er stond daar ook iets bij over het nut ? van zo een ding. Maar waar stond dat,.....??? **edit** Werner, had jij enige tijd geleden geen post over een nieuwe Ferrari ? Ik geloof dat op die link ook iets stond van die Porsches ? Last edited by fordje; 03-12-2002 at 21:25. |
#7
|
||||
|
||||
Fordje, ik heb die foto ook gezien op de franse site met die foto's van de Seat GT ...
Last edited by Scapa; 03-12-2002 at 22:31. |
#8
|
||||
|
||||
http://www.spiritof.com.fr/spirit%20...T/gtactu11.htm => hier waarschijndelijk.
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
=> http://www.club-europa.asso.fr
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#10
|
||||
|
||||
IDD !!
Tnx jongens. Je ziet het he, op de Paddock weten we het wel te vinden Waar verkopen ze zo een sneeuwschop voor op een Mondeo? Weet ik hoe ik mijn oprit proper kan houden deze winter |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb eerder het idee dat het dient om een foutje van Porsche te camoufleren.
Door de plaatsing van de motor is het onmogellijk om een fatsoenlijke bodemplaat met diffusser te plaatsen op een 993. Een foutje dat trouwens bij de 996 is goedgemaakt, kijkt maar naar de GT2 van PSI. Die heeft wel een diffusser. Volgens mij is dit gedrocht trouwns compleet zinloos omdat het in een rechtstreekse lijn zit met de hete en turbulente uitlaatgassen. Trouwens een prachtig initiatief dit technisch hoekje |
#12
|
||||
|
||||
En van de gelegenheid profiteren om een nieuw forumlid te verwelkomen : welkom Giovanni
Hopelijk mogen we je nog dikwijls begroeten op De paddock |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Het is pas sinds het vernauwen van het spoor van de wagens dat men begonnen is (lees: Ferrari begonnen is en gekopieerd door de rest)met de uitlaatgassen over de achterspoiler te leiden. De motoren liggen nu immers ietsjes meer naar voren, zodat de afstand uitlaatklep - diffuser groter wordt. Omdat die motoren echter 18000 rpm draaien hebben ze korte uitlaten nodig (vanwege resonantieverschijnselen: teveel moeite om uit te leggen ), en dus is het voordeliger om de uitlaten bovenop de sidepods te plaatsen zodat ze op de ideale lengte kunnen blijven. |
#14
|
|||
|
|||
om extra volk mee te nemen bij een sponsor dag.
ofwel voor de mekaniekers gaan op te staan als deze omhoog staat op zijn kriks. |
#15
|
||||
|
||||
HHugo,
Zoals duidelijk te zien is op je mooie tekening lagen bij die bewuste F1's de uitlaat op het einde van de diffuser en niet er voor. Een diffuser kan pas goed z'n werk doen als de lucht er "Proper" toekomt. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|