De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 05-03-2003, 12:35
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Citroën C2 Sport

Niet alleen is dit jaar het laatste jaar van de Citroën Saxo Cup in België (wordt vervangen door nieuw model)

Maar vanaf volgend jaar wordt er ook een nieuwe Super 1600 versie voorgereden: "C2 Citroën Sport"

http://www.wrc.com/fr_FR/News/2003/005/030305a.htm

foto's:

http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photof.htm

http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photoe.htm

http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photod.htm

http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photob.htm

http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photoc.htm

http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photoa.htm
Reply With Quote
  #2  
Old 05-03-2003, 15:56
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: O.L.Vr.Waver
Posts: 422
Awel, ik vindt het een waardige opvolger, echt een schoon oto'ke.
Het heeft zo een agressief karakterke vin k door die achterste zijruitjes vin k.
Moest iemand zenne saxo dan weggeve( met nadruk op geve) dan geeft ge ma een seintje hé, k zal em wel zelf kome halen,héhé .
__________________
I'm not a winner, not a loser, i'm a racer!
Reply With Quote
  #3  
Old 09-03-2003, 10:57
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Amai, 1000000x schoner dan ne saxo!
Mamaaaaa ik wil er zo ene!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2003, 12:10
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
aangezien ik nogal lui van aard ben en dus niet graag klik, voeg ik er maar een foto'tje tussen. Als jullie het niet te erg vinden.

Inderdaad de C-2 ziet er aggressief uit.

Reply With Quote
  #5  
Old 25-11-2003, 20:06
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
EEN CHALLENGE C2 RALLY IN 2004

CITROËN BELUX stelt voor het sportseizoen 2004 een Challenge C2 voor en dit ter vervanging van de Challenge Saxo. De komst van de C2 Challenge moet de jonge (en minder jonge) piloten toelaten aan hun trekken te komen in een competitieve wagen met een bijzonder interessante verhouding kwaliteit/prijs/prestaties.

Het model dat werd weerhouden voor de sportieve homologatie van de C2 Challenge is de C2 GT, een beperkte serie van 2.500 auto’s bestemd voor de Britse markt. 250 wagens met het stuur links zullen gebouwd en voorbehouden worden voor competitiedoeleinden. Met een cilinderinhoud van 1.587 cm³ ontwikkelt C2 GT 110 pk en is uitgerust met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. C2 GT is uitsluitend voorbehouden voor piloten die zijn ingeschreven in de Challenge C2 2004. Zijn verkoopprijs bedraagt 8.000 € (exclusief BTW).

De kit C2 Challenge, beschikbaar vanaf zijn homologatie op 1 maart 2004, zal het geheel van wedstrijdonderdelen en veiligheidsuitrustingen omvatten zodat er een « wedstrijdklare » auto kan worden aangeboden. Het maximumvermogen bedraagt 155 pk bij 7.000 tr/mn (140 voor de Saxo Challenge). De prijs van de kit werd bepaald op maximum 16.000 € (exclusief BTW).

Het technisch en het sportreglement van de Challenge C2 2004 zullen sterk gelijken op die van de Challenge Saxo 2003. Het programma zal bestaan uit zes wedstrijden die zijn gekozen uit diegene die de KACB Sport heeft weerhouden voor het Belgisch Rallykampioenschap 2004 voor Super 1600. Enkel de vijf beste resultaten zullen in aanmerking worden genomen voor het eindklassement.

Voor meer informatie : CITROËN BELUX N.V.
Communicatie en Public Relations
IJzerplein, 7
1000 BRUSSEL
Tel. : 02 206.07.03
Fax : 02 206.06.10
E-mail : luc.lion@citroen.com

Technische kenmerken van C2 Challenge

Voorwielaandrijving en Asfalt

MOTOR
Ontwikkeld op basis van de standaardmotor TU5JP4
Cilinderinhoud (cm3): 1587
Boring/slag (mm): 78,5 x 82
Maximumvermogen (pk-tpm): 155 / 7.000
Maximumkoppel (m.N-tpm): 175 / 5.500
Maximumtoerental (tpm): 7.200Vermogen per liter (pk/l): 98

DISTRIBUTIE
2 bovenliggende nokkenassen, aangedreven door tandriem
Mechanische stoters met aangepast nokprofiel

VOEDING
Multipointinjectie Magneti-Marelli
Type met enkelvoudige vlinderklep, diameter 52mm

TRANSMISSIE
Voorwielaandrijving
Versterkte overbrengingsassen

ONTKOPPELING
Geduwd mechanisme
Enkelvoudige cerametalen schijf (diameter: 200 mm)

VERSNELLINGSBAK
5 verhoudingenSperdifferentieel van ZF-type

REMMEN
Vooraan: geventileerde schijven Remklauw met 4 zuigers
Achteraan: schijven 247 x 9 mm Remklauw 1 zuigerRegelbare remdrukbegrenzer achteraanHandrem met hydraulische bediening
OPHANGINGEN
Vooraan: type pseudo-McPherson, specifieke gewrichten, specifieke naafdrager,
Achteraan: as in H, specifieke gewrichten,Schokdempers met diameter 50 mm vooraan, met cilinders aan de buitenzijde achteraan

STUURINRICHTING
Specifieke elektrische tandheugel

WIELEN
Velgen: 6,5 x 16Michelinbanden: 17/60/16GE

WICHT
950 kgVerdeling vóór/achter: 64/36 %

STRUCTUUR/CARROSSERIE
Carrosserie met kooi, versterkt
Carterbescherming

AFMETINGEN
Lengte: 3.660 mm
Breedte: 1.660mm
Wielbasis: 2.314mm
Spoor vooraan: 1.460mm
Spoor achteraan: 1.434mm

www.citroen.be

Voila nu weten we er alles van.

C U
Reply With Quote
  #6  
Old 27-11-2003, 20:26
mulleman mulleman is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: oudenburg
Posts: 12
Weet iemand of die c2 kit van de super 1600 verkocht word?
Reply With Quote
  #7  
Old 27-11-2003, 21:25
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
'k vind dat Citroën dat goed doen... 16.000€ voor een instapmodel in een mooie competitie en dit met een zeer potente wagen... sjiek !
Reply With Quote
  #8  
Old 27-11-2003, 23:11
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Quote:
Originally posted by flugel
'k vind dat Citroën dat goed doen... 16.000€ voor een instapmodel in een mooie competitie en dit met een zeer potente wagen... sjiek !
Kan het ook geen 24.000€ zijn (+ werkuren)?

=> 8.000 € voor de C2 Gt
=> 16.000€ voor de kit die alle onderdelen bevat om de C2 Gt om te bouwen naar een rally versie

Alhoewel misschien heb je toch gelijk hoor; prijs kit > prijs auto... 'k zal eens naar de Luc moeten bellen of ik kan stoppen met sparen

Last edited by Bart; 27-11-2003 at 23:16.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-11-2003, 23:29
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by bart
Kan het ook geen 24.000€ zijn (+ werkuren)?

=> 8.000 € voor de C2 Gt
=> 16.000€ voor de kit die alle onderdelen bevat om de C2 Gt om te bouwen naar een rally versie

Alhoewel misschien heb je toch gelijk hoor; prijs kit > prijs auto... 'k zal eens naar de Luc moeten bellen of ik kan stoppen met sparen
De kit C2 Challenge, beschikbaar vanaf zijn homologatie op 1 maart 2004, zal het geheel van wedstrijdonderdelen en veiligheidsuitrustingen omvatten zodat er een « wedstrijdklare » auto kan worden aangeboden. Het maximumvermogen bedraagt 155 pk bij 7.000 tr/mn (140 voor de Saxo Challenge). De prijs van de kit werd bepaald op maximum 16.000 € (exclusief BTW).

Hieruit maak ik op dat het 16.000€ is voor de volledige kit
Reply With Quote
  #10  
Old 27-11-2003, 23:40
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by flugel
De kit C2 Challenge, beschikbaar vanaf zijn homologatie op 1 maart 2004, zal het geheel van wedstrijdonderdelen en veiligheidsuitrustingen omvatten zodat er een « wedstrijdklare » auto kan worden aangeboden. Het maximumvermogen bedraagt 155 pk bij 7.000 tr/mn (140 voor de Saxo Challenge). De prijs van de kit werd bepaald op maximum 16.000 € (exclusief BTW).

Hieruit maak ik op dat het 16.000€ is voor de volledige kit
Volgens mij moet je daar ook nog je auto bijrekenen hoor...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #11  
Old 30-11-2003, 23:31
Anneke's Avatar
Anneke Anneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: brecht
Posts: 262
love this car!! want this car ben der zelfs voor aan t sparen!!!!!!!!! alle misschien niet direct de sportversie mor kom wat de portemonee tegen dan kan betalen he
Reply With Quote
  #12  
Old 30-11-2003, 23:36
boosterke's Avatar
boosterke boosterke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Tessenderlo
Posts: 196
kheb in zo ne C2 gezeten en euh das toch maar een koekendoos zenne...
Reply With Quote
  #13  
Old 01-12-2003, 10:11
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ik vind die C2's maar niks. Origineel qua styling, maar ik zou er geen willen hebben.

Maar als instapcategorie is dit waarschijnlijk wel een goed initiatief.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 17-12-2003, 21:44
mulleman mulleman is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: oudenburg
Posts: 12
Flugel,die 16000 euro is enkel voor de kit en daar moet je nog de auto bijtellen hé plus nog de werkuren voor de verbouwing
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.