![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Citroën C2 Sport
Niet alleen is dit jaar het laatste jaar van de Citroën Saxo Cup in België (wordt vervangen door nieuw model)
Maar vanaf volgend jaar wordt er ook een nieuwe Super 1600 versie voorgereden: "C2 Citroën Sport" http://www.wrc.com/fr_FR/News/2003/005/030305a.htm foto's: http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photof.htm http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photoe.htm http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photod.htm http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photob.htm http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photoc.htm http://www.wrc.com/fr_FR/Gallery/Pho...0305photoa.htm |
#2
|
||||
|
||||
Awel, ik vindt het een waardige opvolger, echt een schoon oto'ke.
Het heeft zo een agressief karakterke vin k door die achterste zijruitjes vin k. Moest iemand zenne saxo dan weggeve( met nadruk op geve) dan geeft ge ma een seintje hé, k zal em wel zelf kome halen,héhé ![]()
__________________
I'm not a winner, not a loser, i'm a racer! |
#3
|
||||
|
||||
Amai, 1000000x schoner dan ne saxo!
Mamaaaaa ik wil er zo ene!!!! |
#4
|
||||
|
||||
aangezien ik nogal lui van aard ben
![]() Inderdaad de C-2 ziet er aggressief uit. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
EEN CHALLENGE C2 RALLY IN 2004
CITROËN BELUX stelt voor het sportseizoen 2004 een Challenge C2 voor en dit ter vervanging van de Challenge Saxo. De komst van de C2 Challenge moet de jonge (en minder jonge) piloten toelaten aan hun trekken te komen in een competitieve wagen met een bijzonder interessante verhouding kwaliteit/prijs/prestaties. Het model dat werd weerhouden voor de sportieve homologatie van de C2 Challenge is de C2 GT, een beperkte serie van 2.500 auto’s bestemd voor de Britse markt. 250 wagens met het stuur links zullen gebouwd en voorbehouden worden voor competitiedoeleinden. Met een cilinderinhoud van 1.587 cm³ ontwikkelt C2 GT 110 pk en is uitgerust met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. C2 GT is uitsluitend voorbehouden voor piloten die zijn ingeschreven in de Challenge C2 2004. Zijn verkoopprijs bedraagt 8.000 € (exclusief BTW). De kit C2 Challenge, beschikbaar vanaf zijn homologatie op 1 maart 2004, zal het geheel van wedstrijdonderdelen en veiligheidsuitrustingen omvatten zodat er een « wedstrijdklare » auto kan worden aangeboden. Het maximumvermogen bedraagt 155 pk bij 7.000 tr/mn (140 voor de Saxo Challenge). De prijs van de kit werd bepaald op maximum 16.000 € (exclusief BTW). Het technisch en het sportreglement van de Challenge C2 2004 zullen sterk gelijken op die van de Challenge Saxo 2003. Het programma zal bestaan uit zes wedstrijden die zijn gekozen uit diegene die de KACB Sport heeft weerhouden voor het Belgisch Rallykampioenschap 2004 voor Super 1600. Enkel de vijf beste resultaten zullen in aanmerking worden genomen voor het eindklassement. Voor meer informatie : CITROËN BELUX N.V. Communicatie en Public Relations IJzerplein, 7 1000 BRUSSEL Tel. : 02 206.07.03 Fax : 02 206.06.10 E-mail : luc.lion@citroen.com Technische kenmerken van C2 Challenge Voorwielaandrijving en Asfalt MOTOR Ontwikkeld op basis van de standaardmotor TU5JP4 Cilinderinhoud (cm3): 1587 Boring/slag (mm): 78,5 x 82 Maximumvermogen (pk-tpm): 155 / 7.000 Maximumkoppel (m.N-tpm): 175 / 5.500 Maximumtoerental (tpm): 7.200Vermogen per liter (pk/l): 98 DISTRIBUTIE 2 bovenliggende nokkenassen, aangedreven door tandriem Mechanische stoters met aangepast nokprofiel VOEDING Multipointinjectie Magneti-Marelli Type met enkelvoudige vlinderklep, diameter 52mm TRANSMISSIE Voorwielaandrijving Versterkte overbrengingsassen ONTKOPPELING Geduwd mechanisme Enkelvoudige cerametalen schijf (diameter: 200 mm) VERSNELLINGSBAK 5 verhoudingenSperdifferentieel van ZF-type REMMEN Vooraan: geventileerde schijven Remklauw met 4 zuigers Achteraan: schijven 247 x 9 mm Remklauw 1 zuigerRegelbare remdrukbegrenzer achteraanHandrem met hydraulische bediening OPHANGINGEN Vooraan: type pseudo-McPherson, specifieke gewrichten, specifieke naafdrager, Achteraan: as in H, specifieke gewrichten,Schokdempers met diameter 50 mm vooraan, met cilinders aan de buitenzijde achteraan STUURINRICHTING Specifieke elektrische tandheugel WIELEN Velgen: 6,5 x 16Michelinbanden: 17/60/16GE WICHT 950 kgVerdeling vóór/achter: 64/36 % STRUCTUUR/CARROSSERIE Carrosserie met kooi, versterkt Carterbescherming AFMETINGEN Lengte: 3.660 mm Breedte: 1.660mm Wielbasis: 2.314mm Spoor vooraan: 1.460mm Spoor achteraan: 1.434mm www.citroen.be Voila nu weten we er alles van. C U |
#6
|
|||
|
|||
Weet iemand of die c2 kit van de super 1600 verkocht word?
|
#7
|
||||
|
||||
'k vind dat Citroën dat goed doen... 16.000€ voor een instapmodel in een mooie competitie en dit met een zeer potente wagen... sjiek !
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
=> 8.000 € voor de C2 Gt => 16.000€ voor de kit die alle onderdelen bevat om de C2 Gt om te bouwen naar een rally versie Alhoewel misschien heb je toch gelijk hoor; prijs kit > prijs auto... 'k zal eens naar de Luc moeten bellen of ik kan stoppen met sparen ![]() Last edited by Bart; 27-11-2003 at 23:16. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Hieruit maak ik op dat het 16.000€ is voor de volledige kit ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#11
|
||||
|
||||
love this car!! want this car
![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
kheb in zo ne C2 gezeten en euh das toch maar een koekendoos zenne...
|
#13
|
||||
|
||||
Ik vind die C2's maar niks. Origineel qua styling, maar ik zou er geen willen hebben.
Maar als instapcategorie is dit waarschijnlijk wel een goed initiatief.
__________________
![]() |
#14
|
|||
|
|||
Flugel,die 16000 euro is enkel voor de kit en daar moet je nog de auto bijtellen hé plus nog de werkuren voor de verbouwing
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|