![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Technical Analysis 2: Brakes
1. De regels betreffende de remmen (sinds 1998)
Geen enkele wagen staat zo snel stil als een Formule 1 wagen. Om dit te kunnnen realiseren zijn in het verleden vaak de meest uiteenlopende (exotische) constucties ontwikkeld (zie punt 2). In 1998 zijn, samen met grondige aerodynamische restricties en een herziening van de banden, de remmen onder handen genomen. Sindsdien zijn er de volgende regels van kracht: ![]() ![]() 2. Exotische Constructies Hier een greep uit een aantal van de oplossingen die niet meer mogelijk zijn. ![]() ![]() 3. Overtredingen in 2001? De Williams wagens blijken in 2001 over remblokken te beschikken die uit twee delen bestaan. Het bovenste gedeelte van de blok wordt bewogen door de bovenste zuiger, het onderste gedeelte van de remblok wordt bewogen door de resterende twee zuigers. Dit is zo aan beide kanten van de remschijf. Volgens Williams is dit om een gelijkmatige slijtage van de remblokken te garanderen. Het reglement zegt echter dat er per wiel slechts twee blokken mogen worden gebruikt. Williams maakt hier gebruik van vier blokken. Illegaal? Of een interpretatie van het reglement? ![]() Woordverklaring: Caliper = Remklauw (TNX Mario ![]()
__________________
![]() Last edited by TiBo; 31-07-2001 at 11:55. |
#2
|
||||
|
||||
Suggestie voor caliper: remklauw ?
Mooie bijdrage trouwens ![]()
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
fantastisch, alhoewel ik de vorige analyse toch beter vond
![]() en dees is een beetje moeilijker ![]() |
#4
|
||||
|
||||
IDD KEWL Tibo
mor is williams nu idd nog steeds illegaal??? airco
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|