De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 17-04-2003, 20:24
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
schorsing voor Schumacher ???

Op BBC teletekst staat te lezen dat Schumacher misschien een schorsing gaat oplopen omdat hij tijdens de gele vlag in bocht 3 van de baan ging en bijna een aantal marshalls en de takelwagen overhoop knalde. Als dat waar is zal er nog wel wat heisa ontstaan. Een official zou een rapport tegen Schumacher hebben ingediend en het wordt binnenkort behandeld.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #2  
Old 17-04-2003, 20:25
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Wat voor ne zever is da nu weer????????????????
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #3  
Old 17-04-2003, 20:32
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Dus, als ik het goed heb, moest Schumacher eerst 'toelating' vragen aan de baanmarshalls om van de baan af te mogen spinnen ? Of eerst nekeer kijken of er geen marshalls staan en dan pas spinnen en crashen ?

hmm..mag ik even: WHAHAHAHAHAH
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-04-2003, 20:44
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Op www.autosport.com staat duidelijk te lezen dat het onder dubbele geel gezwaaide vlag gebeurde en je bij deze vlag moet vertragen en in staat zijn om te stoppen. Als de piloten in de Belcar, Touring cup e.d. straffen krijgen na een inbreuk op de gele vlag, waarom dan niet in de F1??
Deze gele vlag is wel de levensverzekering van een baancommissaris! Voor deze mensen mag er gerust wat meer respect zijn!!
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #5  
Old 17-04-2003, 20:44
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Even wat 'research' gedaan:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/2957365.stm

Het gaat er dus om dat Schumacher onder de gele vlag van de baan ging en bijgevolg neemt men aan dat hij ietke te snel reed onder deze 'gevaarlijke' situatie...net als Alonso dus, toen hij met full speed op Webbers band crashte.
Vrij belachelijk, al zeg ik het zelf. Er is trouwens geeneens sprake van Pizzonia, die toch ook maar mooi in de 'Curva Da Sol' van de baan knalde, tegen Montoya aan, onder de gele vlag....

De FIA begint nu, 2 weken na het gebeuren, plots wild in het rond te strooien met sancties, waarschuwingen, reglementen en regels,....

1 ding weet ik zeker: die race in Brazilië was één grote chaos waar alles kon gebeuren. Te danken aan het weer en het gebrekkige afvoersysteem op Interlagos. Om in zo'n omstandigheden je wagen op de baan te houden is zowiezo al geen kinderspel.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-04-2003, 21:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Re: schorsing voor Schumacher ???

Quote:
Originally posted by A.J.
Op BBC teletekst staat te lezen dat Schumacher misschien een schorsing gaat oplopen omdat hij tijdens de gele vlag in bocht 3 van de baan ging en bijna een aantal marshalls en de takelwagen overhoop knalde.
Een schorsing lijkt me overdreven, maar zoals ook elders in dit forum aangehaald hangt zowel Schumacher als Alonso een 10-plaatsen-terugzet op de startgrid (of hoe noem je zoiets in het Vlaams?) boven het hoofd...

Soit, dat neemt niet weg dat de FIA zich (nog maar eens) hopeloos belachelijk aan het maken is omdat ze oneindig lang achter de feiten aanhollen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 17-04-2003, 21:26
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Dit is overdreven vind ik. turn 3 was nu eenmaal een scherprechter. De wedstrijdleiding zag eerst het gevaar zelf niet in toen Wilson, montoya & Pizzonia eraf gingen. Toen was een gele vlag voldoende. Toen Schumacher eraf ging, en de marchalls bezig waren, ging een lichtje branden bij de wedstrijdleding. Vanaf toen werd er bij elk incident in turn3 de safety-car ingezet.
De chaos in Turn 3 herinnerde mij aan een scenario lang gelden, waar meerdere wagen in een vangnet opgevangen werden (Silverstone?) Weet er iemand wanneer dat was?
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 17-04-2003, 22:04
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ik meen me ook nog een race in Monaco te herinneren, waar d'r velen in de eerste bocht uitcrashten...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-04-2003, 13:42
Brosius's Avatar
Brosius Brosius is offline
Pc-Bouwer
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 16
Wat ze allemaal niet doen om shumacher van zijn eerste puntjes af te houden :-))
Reply With Quote
  #10  
Old 18-04-2003, 16:09
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally posted by A.J.
Deze gele vlag is wel de levensverzekering van een baancommissaris! Voor deze mensen mag er gerust wat meer respect zijn!!
Hier heb je overschot van gelijk.
En die vlag moet gerespecteerd worden.
Maar om na al die tijd nu nog eens de uitslag van de vorige GP te gaan veranderen dat is toch al te gek.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #11  
Old 18-04-2003, 17:14
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Een schorsing lijkt mij ook wel overdreven, een sanctie zou enkel de volgende race voelbaar zijn.
Een heropvoedingscursus voor alle piloten zou veel nuttiger zijn.
Er wordt te weinig rekening gehouden met bepaalde vlaggen door een aantal piloten. En dat is niet alleen in de F1 zo.
Ik heb ondertussen een filmpje gevonden waar het heel duidelijk te zien was dat er dubbel geel gezwaaid werd na de crash van Webber terwijl Alonso met een rotvaart doorreed met het gekende gevolg...
Overigens hadden die marshals bijna een band tegen hun hoofd gekregen na de crash van Webber.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 18-04-2003, 18:43
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
euhm, eve berichtje hier op plaatse wa heeft gestaan op site waarvoor ik werk... kga hier geen bron bijplaatsen want kwil gene spammer zijn! srry as er nog foute instaan ofzo

*************

Gele vlaggen met een staartje
Het is mogelijk dat Michael Schumacher en Fernando Alonso een uitgestelde straf krijgen van de Braziliaanse Grote Prijs. Beide rijders gingen van de baan onder een gele vlag situatie. Schumacher spinde in de Curva del Sol en raakte bijna de kraan die andere wagens aan het opruimen was.

Alonso's crash werd veroorzaakt door een losliggend wiel van de Jaguar van Webber. De FIA zoekt nu uit hoe het mogelijk was omdat er in beide gevallen met een gele vlag gezwaaid werd.

"Toen Schumacher eraf ging, was er een kraan die wagens aan't verplaatsen was en er werd met een dubbele gele vlag gezwaaid, dat betekent dat je stil moet rijden en meteen moet kunnen stoppen. Het is ongelooflijk dat een rijder eraf kan gaan onder dubbel gezwaaide gele vlaggen", aldus FIA voorzitter Max Mosley.

"Als iemand dat doet, is er een grote kans om een marshall te verwonden of de doden, dus de verantwoordelijk bij de rijder is om te vertragen. Ik weet niet af waarom Michael Schumacher daar eraf ging, maar ik twijfel er niet aan dat Charlie Whiting het hem zal vragen in de rijdersbriefing."

"Ik denk ook dat de stewards willen praten met Alonso, maar hij was in het hospitaal en dus konden we hem onmogelijk sanctioneren zonder hem eerst verhoord te hebben. Er is een rapport van een FIA afgevaardigde dat zegt dat er verder over zal worden gepraat maar ik wil geen vooroordelen vellen. Het gaat nog steeds door de gewone processen maar het is niet onmogelijk dat er actie zal ondernomen worden."

Of Alonso een straf zal krijgen, is op dit moment nog niet duidelijk, maar de derde plaats van Alonso is gehypothiceerd!
Reply With Quote
  #13  
Old 18-04-2003, 19:55
Serre Serre is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2002
Location: Wijgmaal
Posts: 76
Thumbs up

Bedankt, A.J.

Toch nog eens iemand die stil staat bij de " veilige ", taak van een baancommissaris tijdens een race weekend !
Reply With Quote
  #14  
Old 19-04-2003, 01:07
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Ik kan gerust begrijpen dat de gele vlag de levensverzekering is van de Marshall's. Toch denk ik dat hier de fout geenszins bij de piloten ligt .....

* Deze hebben zelf aangegeven dat een F1 auto in die omstandigheden niet te controleren is op intermediates.

Als er aan deze situatie 1 verantwoordelijke is, dan is het de koersdirecteur. Hij heeft enorme risico's genomen door de wedstrijd op intermediates te laten plaatsvinden.

Misschien kan de FIA beter overwegen om zichzelf of de koersdirecteur een sanctie op te leggen ....

dit verhaal is werkelijk
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 19-04-2003, 10:10
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
lol
maar je hebt wel gelijk !
ik snap de mensen daar ook niet dat ze de race zo laten beginnen...vooral die riviertjes in de Curva do Sol...

Ik snap ni dat een F1 circuit zo slecht gemaakt is dat er water op blijft staan of dat er zich echt riviertjes vroemn
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.