De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 03-08-2001, 08:30
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Nieuw rallyspel

Iets voor Johan en een handvol andere spelletjesliefhebbers: http://www.sportplanet.com/hg/article.php?page=1&id=40
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2001, 10:36
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
idd mooie screenshot.

As die auto's nog goe wa buzze geven dan zal ik da wel is "kopen" (downloaden)
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 03-08-2001, 10:50
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Ik ben gek op race-games. Spijtig genoeg ontbreekt er altijd wel iets aan! Ik kan echter niet goed zeggen wat. Is het de kunstmatige atmosfeer? De zelden bewegende mensenmassa? Wie zal het zeggen. Ze brengen ook zelden nieuwe zaken.

Daarom ben ik zo gek op GP Legends. Te snel of te hevig op het gas (zeker in GP mode) en de wagen is weg. Daar moet ge pas tegensturen. Dat was nieuw, dat was cool
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 03-08-2001, 20:42
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Talking Tibo,

je neemt me de woorden uit de mond. Aan GPL kan er niet 1 game tippen voor het ogenblik. En ik vrees dat het zal duren tot World Sports Cars uitgebracht wordt eer daar verandering in komt...(en dan nog...)
Reply With Quote
  #5  
Old 03-08-2001, 23:28
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ooit al eens over nagedacht dat juist omdat GPL zo'n precisie vertoont, het merendeel van de gamers het links laten liggen ?

(Ik laat het links liggen om 2 redenen : pokkemoeilijk en irritant enerverend, ook de besturing die niet kan aangepast worden is compleet maf.
En ook al die updates, al die bestandjes die je moet kopiëren enz.. vooreer het ding online wil werken. Om dan nog niet te spreken over de 3dkaarten die het spel blijkbaar amper ondersteunt.

Mijn stem voor beste racegame gaat nog altijd uit naar GP3:
Up to date, aanpasbaar, REGENWEER (!), uitmuntend realistische car-setups, prachtige graphics, 3dkaart ondersteuning én gebruiksvriendelijk, maw besturing is aanpasbaar.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #6  
Old 04-08-2001, 00:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Geef mij toch ook maar GPL hoor!
Dat is pas racen en ALS je het kan (wat niet zomaar op 1 2 3 gebeurt) ben je apetrots en weet je echt wat "driften" is...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 04-08-2001, 08:12
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Wel Finish, ik heb me lang koest gehouden , maar ik ga nu toch ook eens wat argumenten pro GPL geven.

a) al die bestandjes voor on line spel: dat is normaal gezien binnen een half uur geregeld hoor en daarna zou je er helemaal geen last meer mee moeten hebben (ik toch niet),

b) oorspronkelijk ondersteunde het spel inderdaad maar 2 3D-kaarten, maar er zijn enkele patches uitgebracht die het perfect mogelijk maken met elke gangbare 3D-kaart dit spel te spelen,

c) de moeilijkheidsgraad is inderdaad een probleem en de reden waarom het geen doorslaand succes is geworden. ECHTER, veruit de meeste echte F1-enthousiastelingen verkiezen GPL boven GP3, omdat het veel realistischer is. Waarschijnlijk is er ook veel romantisme mee gemoeid vanwege de periodes waarin de twee spelletjes spelen,

d) met een toetsenbord is het spelplezier inderdaad veel minder en raak je al snel heel gefrustreerd. De enige ècht goede manier is om het met een stuurtje te spelen (al vestigde bijvoorbeeld de voor jullie misschien totaal onbekende, maar in de GPL-wereld illustere Wolfgang Woeger zijn toenmalige wereldrecords met een joystick. Hij is nu echter ook overgeschakeld op een stuur),

e) de graphics van GPL zijn wat mij betreft dik in orde (heb geen ervaring met GP3) en tegenwoordig zijn er talloze bestandjes te downloaden die zowel de bolides als de circuits natuurgetrouwer en fraaier maken (ook 3D-ondersteund), geen regenweer akkoord, constant worden nog bestanden uitgebracht die verbeteringen aanbrengen, m.a.w. de GPL-community is zeer beslist nog steeds alive and kicking en bovendien zijn de meesten uiterst vriendelijke mensen die steeds bereid zijn te helpen, de afstelling van de auto is ook bij GPL uiterst doorgedreven en ik vraag me af of je bijvoorbeeld bij GP3 je differentieel kunt instellen, het aantal koppelingen kunt wijzigen...

f) tot slot, ik weet niet hoe het zit met GP3 (ik vang tegenstrijdige geruchten op wat betreft de mogelijkheid het on line te spelen), maar precies het on line spelen maakt voor mij GPL nog een leukere ervaring.

g) En de voldoening als je een persoonlijk record breekt is ook zo groot, precies omdat het spel (volgens sommige die hards is dit dus geen spel meer, maar een echte simulator).

h) waarschijnlijk wordt mijn beeld over beide spelletjes wel wat verkleurd door het feit dat ik meestal maar 1 klok hoor luiden.


MAARRE dit topic ging wel over een ander spel. Als de beloften waargemaakt worden, zal dat rallyspel me zeker interesseren.
__________________

Last edited by Mario; 04-08-2001 at 09:17.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-08-2001, 18:14
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Lees dit eens :

http://www.spelletjesgarnaal.be/skin...phy/index.html
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.