![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Seizoen 2004
Niet dat het huidige seizoen al voorbij is, maar seizoen 2004 gaat weinig van dit seizoen verschillen:
Quote:
BAR, Ferrari, McLaren, Jaguar en ook Williams -denk ik- starten volgend seizoen met de huidige wagen. (Bij Mclaren dus die nieuwe die pas binnen een paar maand in actie komt). Sinds Ferrari seizoen 2002 de nieuwe wagen op stal liet, is dit echt wel een 'rage' geworden. Met succes: Ferrari won de eerste races van 2002, McLaren kon dit jaar al twee races binnenhalen. Toch vind ik het best spijtig dat we 'mid-season' teampresentaties krijgen en kleinere teams (zoals BAR en Jaguar) meer op lange termijn gaan denken, hoewel dit natuurlijk hun goed recht is. En dat testverbot zal er ook wel een pak met te maken hebben... :s
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#2
|
||||
|
||||
mja ik denk dat je hiervoor de FIA wat aan de oren moet trekken .....
*testverbod vanaf de laatste GP tot in Januari maakt het voor heel wat teams moeilijk om voldoende running te krijgen in de nieuwe onderdelen ![]()
__________________
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Het nieuwe seizoen ingaan met een oude wagen lukt alleen maar als de oude het goed deed hé.
Voor Ferrari en McLaren is dat niet zo'n probleem, maar bij BAR lijkt me dat wel een probleem te zijn. Tot hiertoe hebben ze nog nooit een wagen op punt gekregen en plofte de motoren op het einde van het seizoen nog net zo vaak als in het begin van het seizoen. Ik vraag me soms ook echt af wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe auto? Voor Minardi is er zeker nog plaats voor verbetering, maar hoe groot zou het verschil in CX waarden zijn tussen de F2002 en de F2003?
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
De nieuwe Ferrari zou 1 seconde sneller moeten zijn (mede dankzij de nieuwe banden van Bridgestone die speciaal voor de F2003 ontwikkelt zijn...)
maar, die 1 seconde zal terug te vinden zijn in: *hoge toerentallen (die niet gebruikt worden in de 2de kwalif en de race om een kapotte motor voorlopig te voorkomen) *een andere aërodynamica (The Red Shark ... die luchtinlaten aan de zijkant worden voor de eerste kwali dichtgelaten omdat de wagen toch niet warm loopt na 3 rondjes... tijdens de race kan dit warmlopen wel gevaarlijk zijn dus doet men de luchtinlaten open voor de tweede kwalif en de race) *iedereen rijdt met de zachtst mogelijke banden in de eerste kwalif en het Bridgestone rubber lijkt het dan beter te doen dan de Michelins |
#5
|
||||
|
||||
De 051 van Ferrari is zonder twijfel een verbetering op de 050. De motor draait een 19.000 RPM en braakt zo'n 900 BHP uit. Hij is zonder twijfel krachtiger dan z'n voorganger.
De Bridgestones zijn zonder twijfel ontwikkeld voor de Ferrari. Bridgestone heeft zelfs permanent personeel op Fiorano. Als je dan zegt dat de F2003-GA 1 seconde sneller is dan de F2002, dan kan ik daar best mee leven. Wat ik niet begrijp is waarom men dan nog 24/7 in een windtunnel zit om een wagen te ontwikkelen die al jaren op punt staat. En dit is nu juist wat men wil tegengaan, met de nieuwe reglementswijzigingen. De aerodynamische regelwijzigingen gaat de FIA er door krijgen, ... de nieuwe regels betreffende de motor, daar gaat nog om gevochten worden!
__________________
![]() Last edited by TiBo; 08-06-2003 at 12:22. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
yup, ook al is het maar 1 tiende of zelfs minder
|
#8
|
||||
|
||||
McLaren heeft via Adrian Newey zelfs laten weten dat het voor 2004 GEEN nieuwe wagen zal ontwikkelen ....
Dit legt toch wel een enorme druk op de MP4-18 ...... die zal super moeten zijn om titelkansen voor DIT en volgend seizoen gaaf te houden.
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Tenzij er ondertussen al andere berichten zouden zijn natuurlijk... |
#10
|
||||
|
||||
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=1510_0_2_0_C
uit dat artikel begrijp ik toch dat er geen nieuwe wagen komt ..... Hooguit een reeks aanpassingen zoals de MP17-D
__________________
![]() |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb uit het intervieuw op de vrt met newey toch ook begrepen dat er geen MP4/19 te verwachten is, maar wel een doorgevoerde versie van de Mp4/18, een soort van MP4/18D.
Geef toe, die mp4/17D is ook een PAK beter als de gewone. Een nieuwe wagen betekend niet altijd "geen vooruitgang". Wat niet wegneemt dat er inderdaad druk komt op de Mp4/18. Volgens berichten heeft hij zelf zonder problemen een race-afstand afgelegd, waarbij het ronderecord van de f2003 sneuvelde. Maarja, geen officiële bevestiging hiervan, enkel roddelkrant "das bild" zou meer info hierover hebben.
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
mja dat hij record breekt is niet echt verwonderlijk he
toen Ferrari de toptijd klokte was het Februari en een koele 13 graden. Afgelopen week was het in Barca een dikke 30 met track temperatures tot 50 graden .... Volgens de Finse roddelgazetten heeft Kimi het eerste MP4-18 chassis ondertussen waardeloos gemaakt door een hevige schuiver waarbij hij zijn knie verwondde.
__________________
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Dan had ik het dus verkeerd begrepen van de 19. Nu, als de 18 echt goed is, kan je daar beter op ontwikkelen.
De wagen zou een race-afstand afgelegd hebben, maar niet in één keer. Kimi zou ergens gezegd hebben dat de wagen 0,5 sec sneller is dan de oude, andere roddels zeggen 0,9, en de simulaties 'zouden' spreken over 2 sec. Conclusie: we weten nog niks behalve geruchten; hopelijk krijgen we de wagen op de Nürburgring te zien... |
#14
|
||||
|
||||
HHugo begrijpt alle artikels ..... nog niks dan geruchten
![]()
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|