![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Technical Analysis 3: Neuzen
Deze keer niet zozeer een technische analyse (wegens 2e zit) maar een aanvulling op een topic dat door Hakki werd gestart: "Neuzen" (http://www.depaddock.eu/forum/showth...=&threadid=522)
Bij de presentatie begin dit jaar werden veel wagens voorgesteld met de neus/vleugel-combinatie van het jaar daarvoor. ![]() Het nieuwe reglement schreef echter voor dat de voorvleugel hoger diende te komen. Een uitzondering hierop was het centrale gedeelte van de voorvleugel. Dit centrale gedeelte mocht op de hoogt blijven van 2000. Op deze wijze neemt de voorvleugel dezelfde vorm aan als de onderkant van de wagen die eveneens een getrapte vorm heeft. De rijhoogt centraal onder de wagen is immers kleiner dan deze onder de sidepods. ![]() Er werden twee variaties gezien op deze nieuwe regel: a) de getrapte voorvleugel: ![]() b) de "spoon"-voorvleugel: ![]() De laatste grand prix' zien we een aantal teams die overgaan van het spoon-concept naar het getrapte-concept en vice-versa. benetton: presentatie ![]() nu: ![]() sauber: presentatie ![]() nu: ![]() Nu wordt beweerd dat bepaalde vleugels beter werken op bepaalde circuits en zien we teams met twee soorten vleugels in de box opduiken. Technisch: ![]() ![]() We houden de volgende GP's in de gaten voor verdere evoluties.
__________________
![]() Last edited by TiBo; 22-08-2001 at 12:51. |
#2
|
||||
|
||||
voila se, mijn onderwerp
![]() anyway, veel succes me uw 2de zit eh, en da geldt voor iedereen vh forum ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Dankjewel Hakki
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|