De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 27-08-2001, 18:05
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Posts: 139
Walkinshaw

Tom Walkinshaw heeft een lumineus idee om de races spannender te maken : omgekeerde gridposities, dus wie snelst is start laatst... Wat een dom idee, de mannen met een snelle wagen kunnen er gerust een paar seconden trager mee rijden als ze dat willen. Maw formule 1 zou er dan om gaan om zo traag mogelijk te rijden want dan krijg je de pole postition. Begin te begrijpen waarom Arrows al zo lang achteraan staat, Tom denkt waarschijnlijk dat de nieuwe regels al gelden. Het bevestigd ook maar eens dat je niet slim moet zijn om rijk en succesvol te worden:-)
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2001, 18:07
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Posts: 139
slim

Over slim zijn gesproken : dit bevestigd moet met een t...ipv een d. K zal het zelf maar zeggen ipv jullie het plezier te gunnen
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2001, 18:10
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
lol, idd.

Dé manier om zijn arrowsjes naar de eerste startgrid te krijgen: om ter traagst rijden. roflol

Een oplossing zou nochthans kunnen zijn om tijdens de kwalificatie reeds punten toe te kennen aan de pole-sitters...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2001, 18:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ik vermoed wel dat het dat is wat Walkinshaw bedoelt hoor :-)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2001, 18:15
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem (West Vlaanderen)
Posts: 597
Quote:
Originally posted by Finish
lol, idd.

Dé manier om zijn arrowsjes naar de eerste startgrid te krijgen: om ter traagst rijden. roflol

Een oplossing zou nochthans kunnen zijn om tijdens de kwalificatie reeds punten toe te kennen aan de pole-sitters...
schumi zal ni blijven iedere keer de pole pakken ze
wacht mor tot die mclaren beter wordt in de kwali's en de williams
dan zullen we zien
Reply With Quote
  #6  
Old 27-08-2001, 18:19
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally posted by Hakki

schumi zal ni blijven iedere keer de pole pakken ze
wacht mor tot die mclaren beter wordt in de kwali's en de williams
dan zullen we zien
gewoon ff om aan te tonen dat ik ook kan quoten.
Maar lang niet zo goed als Hakki dat kan.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-08-2001, 20:23
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem (West Vlaanderen)
Posts: 597
Quote:
Originally posted by Finish


gewoon ff om aan te tonen dat ik ook kan quoten.
Maar lang niet zo goed als Hakki dat kan.
vuile spammer
Reply With Quote
  #8  
Old 27-08-2001, 20:23
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
wa denkt ge da gij juist doe
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-08-2001, 23:16
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by Finish
Een oplossing zou nochthans kunnen zijn om tijdens de kwalificatie reeds punten toe te kennen aan de pole-sitters...
Spektakel verzekerd.
Binnenkort krijgen we trouwens van dit fenomeen een voorbeeld op Belgische bodem. Namelijk bij de PICK-UP-series tijdens de EUROPEAN TRUCK SUPER PRIX.

Het concept gaat dan alsvolgt :
1. Kwalificaties.
2. Race 1 (gewone stratgrid adhv kwalificatie)
3. Race 2 (startgrid : omgekeerde volgorde van de uitslag van Race 1.

Zo was het alleszins vorig jaar.

Hoe de puntentelling is, weet ik eigenlijk niet.

Eén ding is zeker : spektakel verzekerd.

C U
Reply With Quote
  #10  
Old 27-08-2001, 23:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
hopelijk komen ze wel met meer dit jaar..................

We hebben dit al een keer dit jaar gehad op zolder. Nl. met de super-tourers tijdens het FIA-GT weekend........blijft toch een gekunstelde vorm van racen..............

Als race-purist zeg ik: NEE
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-08-2001, 12:40
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Ik denk dat een systeem zoals het in de DTM gehanteerd wordt veel beter is.
Kwali's
Sprint race
Race ( opstelling ahdv uitslag sprint ).

Op die manier zullen de snelle mannen ook al eens achteraan moeten starten wegens pech id sprint.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-08-2001, 14:33
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
kdenk ni dat dat veel zou helpen.
tzullen sowiezo de grote 3 teams zijn die alles zullen domineren hoor...
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 28-08-2001, 15:12
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Om ter traagst kwalificeren om op de pole te staan ... Dan ziet het publiek de auto's toch wat langer rijden voor hun vele geld ... Geen slecht idee.

Alleen : hoe zit het met die 107 %? Wie 107% sneller rijdt dan de pole mag niet starten?
Reply With Quote
  #14  
Old 28-08-2001, 18:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
107% sneller dan de pole? dat is wel HEEEEEEEEEL snel hoor
Je bedoelt waarschijnlijk 7% sneller dan de pole...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.