![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Team orders of niet ......
Quote:
Wat nu voor de FIA .... ==> niet ingrijpen kan hun een stevige storm opleveren als ze later toch eens een team bestraffen. Men zal zowieso spreken over 2 maten en 2 gewichten. ==> Wel ingrijpen NA de uitspraken van Schumacher is ook ![]()
__________________
![]() |
#2
|
||||
|
||||
Wat zei de FIA weer? "We zullen er streng op toezien. Teamorders, onder welke vorm dan ook zullen zwaar bestraft worden."
Toch grappige mannen, die van de FIA |
#3
|
||||
|
||||
In mijn ogen (dus ik spreek hier voor mezelf en niet in naam van wie ook) is er wel een verschil tussen het doorlaten op een normale manier van je ploegmaat en op je rem gaan staan gedurende meerdere ronden om je ploegmaat eerst een halve minuut te laten naderen en dan voorbij te laten. Het eerste is het vermijden van situaties zoals tussen Prost en Senna destijds, die elkaar als ploegmaats eruit knikkerden, het tweede noem ik koersvervalsing.
Je hebt me hier dus nergens zien zeggen dat het eerste geval altijd toepasselijk is op McLaren en het tweede altijd op Ferrari, maar ik denk dat waar Schumacher op doelt wel zo'n "tweede situatie" is van vorig jaar, en dat we het voorval van Silverstone eerder kunnen catalogeren onder geval 1. Of dit nu ook de interpretatie van de FIA is, en of dit terecht is, daar spreek ik me niet over uit. Ik geef gewoon mijn mening. Daar dienen fora voor denk ik. |
#4
|
||||
|
||||
Er was op het moment dat Kimi aan Coulthard voorbij ging een heel duidelijk verschil in snelheid tussen de twee. David kon het tempo van de jonge Fin niet aan. Wat moet hij dan doen? 5 keer de deur dicht doen ofzo? Het is toch logisch dat je andere deelnemers op een normale manier voorbij laat als die veel sneller is of moeten ze allemaal zoals Villeneuve en Button gaan vechten waardoor ze beiden veel tijd verliezen???
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Teamorders kunnen voor mij. En als het verschil nu een minuut is, of vijf seconden, voor mij maakt dat niet uit. Als er afspraken gemaakt zijn, dan zijn er afspraken. Je kon dat genoeg zien in de afgelopen ronde van Frankrijk ook. Daar is het toch ook normaal dat bepaalde renners zichzelf opofferen voor de klassementsrijder? Waarom zou dat dan in de Formule 1 niet kunnen?
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
En zulke vragen zijn nu net het probleem van de FIA. Er is niks om te controleren hoe de inzet van een bepaalde piloot is om snellere tijden te rijden. Nu is het al bij al een onbenullig voorval dat snel voorbij waait ..... Maar durf je er al aan denken dat er in Suzuka een zelfde situatie voorkomt tussen R.Barrichello en M.Schumacher waardoor deze laatste zijn zoveelste wereldtitel pakt. Dan staat de F1-wereld op zijn kop en alle F1-fora erbij .... Het zal M.Schumacher ook helemaal niet te doen zijn om een eventuele straf voor McLaren uit te lokken (hiermee heeft hij toch geen kans op slagen) .... Wel om deze idiote regel nog eens onder de aandacht te brengen. Concreet kan de FIA enkel optreden als het er vingerdik bovenop ligt (Oostenrijk 2002) ..... Bij alle "mogelijke" verdoken teamorders kan de FIA niets beginnen. En om nu te stellen dat een verdoken teamorder wel "oogluikend" toegelaten wordt een een openlijk niet ![]() Speel dan maar open kaart zoals Lambo voorstelt
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Nu, ik geef toe, "verdekte" teamorders zal je toch nooit kunnen vermijden hoor, tenzij de FIA vanaf 2002 oplegt dat elk team maar 1 wagen meer mag inzetten... |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dan zijn het inderdaad geen teamorders meer, maar gewoon "afspraken"
__________________
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Terug F1: Begin van het jaar, M. Schumacher is de nummer 1 in het team (dat is zo, er moet niet over rond de pot gedraaid worden). Barrichello de nummer 2 (ik prefereer de term 'schaduwkopman' boven waterdrager ![]() |
#11
|
||||
|
||||
Zoals jij het stelt zou ik idd geneigd zijn om te zeggen : ok, doe maar jongens. Maar als je nergens een lijn trekt krijg je van die situaties (en deze is niet fictief maar echt gebeurd) dat Barricello zijn ziel eruit gereden heeft en nu ver vooruit aan de leiding rijdt, dat Schumacher niet mathematisch zeker maar wel zo goed als kampioen is, en dat Barricello tóch op zijn rem moet gaan staan om Schumacher zijn extra punten te bezorgen. Dat vind ik dus zielig en koersvervalsing.
Maar laat het ons even over een ander voorval hebben, het moet niet altijd F1 of Ferrari zijn die als "slecht voorbeeld" dienen. Toen Vatanen en Ickx de Dakar reden met een Peugeot, was het ene Jean Todt (tiens, die moet er blijkbaar wèl altijd bij betrokken zijn) die een 10-frankstuk liet beslissen wie de rally mocht winnen. pech voor Jackie, want het werd Vatanen. Wat voor een overwinning is dat dan? Je klopt iedereen behalve degenen die jou had KUNNEN kloppen. Daar voel je je als toeschouwer (op TV of ter plaatse) toch bekocht door? Dan kunnen ze net zo goed de prijzen verdelen vooraleer ze vertrokken zijn? Conclusie : teamorders moeten ergens door een regel ingeperkt blijven, en Jean Todt is de specialist in de koersvervalsingen. Ik moet hem niet, en heb hem nooit gemogen... |
#12
|
||||
|
||||
En toch is dat een van de vriendelijkste en menslievende personen in de paddock.
Verder ... Ferrari greep enkele jaren NET naast de titel ... en dat wilde Ferrari absoluur niet nog eens meemaken, en daarom wilde het de titel zo vroeg mogelijk. Zelfs als is er bijna mathematische zekerheid ... ze is er nog niet helemaal ... dus willen ze die helemaal hebben, al dan niet met teamorders ... herinneren we ons maar eens aan 2000 toen het even dreigde spaak te lopen voor de Scuderia in de zomer ... het kon even goed de andere richting zijn uitgegaan, en dan zouden ze op het einde van het seizoen zeggen ... hadden ze maar teamorders toegepast ... |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Trouwens, er is nóg een essentieel verschil met de Tour : in wielrennen is teamtaktiek tot nader order nog niet verboden; in F1 wèl. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Hoe een team van 550 miljoen euro op dat punt zo kan blunderen, onbegrijpelijk! Maar de actie van Raikkonen en Coulthard is zoals de british zeggen: It is within the spirit of the rules.......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|