De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 30-08-2003, 13:56
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 72
nieuw europees project

Volgend seizoen start er een nieuw europees project met een wagen alla formula Renault junior. De wagen zou zo'n 130 pk's hebben. Er worden reeds piloten met budget gezocht, het budget zou zo rond de 45.000€ liggen ( trainingen, banden, onderhoud en service in).

Voor verdere info kan je een mailtje sturen op volgend adres:

geertvanbiezen@hotmail.com

Groetjes Geert
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2003, 22:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Alweer een singleseater serie........pfffffffffffffffffffff, zie door de singleseaters het bos niet meer.

Vandaag voor de tweede keer dit jaar de Formule Renault V6 gezien...........wegens het succes volgend jaar of in 2005 van een Europees kampioenschap naar een nationaal (lees: frans) kampioenschap. Zelfs Renault krijgt zoiets niet van de grond.......

Ze, Renault, gaan nu proberen de F3000 / F2 nieuw leven in te blazen........

Als ik dan al die nieuwe projecten zie, krijg ik toch een beetje de kriebels in de buik. Waar moet je vandaag de dag als veelbelovende piloot in gaan starten?

Formule BMW, Formule VW, Formule Renault 1600, Formule Worldseries lights, Formuel Renault V6, diverse nieuwe lokale FRenault 2000 zijn zo enkele klassen die afgelopen jaren het licht zagen..........

Ben van mening dat er teveel spreiding is en er geen duidelijke "ladder" is richting het welbekende doel.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 30-08-2003 at 23:21.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2003, 23:23
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 72
Quote:
Originally posted by Marshal
Alweer een singleseater serie........pfffffffffffffffffffff, zie door de singleseaters het bos niet meer.

Vandaag voor de tweede keer dit jaar de Formule Renault V6 gezien...........wegens het succes volgend jaar of in 2005 van een Europees kampioenschap naar een nationaal (lees: frans) kampioenschap. Zelfs Renault krijgt zoiets niet van de grond.......

Ze, Renault, gaan nu proberen de F3000 / F2 nieuw leven in te blazen........

Als ik dan al die nieuwe projecten zie, krijg ik toch een beetje de kriebels in de buik. Waar moet je vandaag de dag als veelbelovende piloot in gaan starten?

Formule BMW, Formule VW, Formule Renault 1600, Formule Worldseries lights, Formuel Renault V6, diverse nieuwe lokale FRenault 2000 zijn zo enkele klassen die afgelopen jaren het licht zagen..........

Ben van mening dat er teveel spreiding is en er geen duidelijke "ladder" is richting het welbekende doel.
Het kampioenschap bestaat reeds, maar wordt europees. Dus geen nieuwe soort van wagens.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2003, 07:41
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
De dag dat F3000 veel goedkoper wordt zal het terug een aantrekkelijke formule worden ... maar nu kan je 2 seizoenen rijden bij de Nissan WS voor de prijs van 1 jaar bij de F3000 en
die NWS gaan zelfs vlugger ... Vroeger had je ook zoveel verschillende single seater series ...

Maar nu een andere vraag ???
Ik weet dat een seizoen BENELUX FFord Zetec zo'n slordoige 800000€ kost (John Svensson hierover ooit eens aangesproken) ... en dit voor 6 à 7 koersen en ook nog te verstaan dat dit een eigenlijk maar instap formule is ... wat kost dan een jaar in de UK championship waar ze eigenlijk een goeie 24 races hebben ?? (Misschien kan A.J. hierop antwoorden - cfr Jan Heylen) ... en waarom is het niet meer te betalen voor de niet-fils à papa ... don't get this personal
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #5  
Old 31-08-2003, 10:27
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
800.000 € voor 6 à 7 koerskes : toch gewoon even Apeldoorn bellen
Voor dienen prijs laat je zeker 20 wagens bollen in de TC
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2003, 11:54
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by FormulaV-JH495

Maar nu een andere vraag ???
Ik weet dat een seizoen BENELUX FFord Zetec zo'n slordoige 800000€ kost (John Svensson hierover ooit eens aangesproken) ... en dit voor 6 à 7 koersen en ook nog te verstaan dat dit een eigenlijk maar instap formule is ... wat kost dan een jaar in de UK championship waar ze eigenlijk een goeie 24 races hebben ?? (Misschien kan A.J. hierop antwoorden - cfr Jan Heylen) ... en waarom is het niet meer te betalen voor de niet-fils à papa ... don't get this personal
Zoveel geld voor ocharme 7 koerskes. Zijn die op hunne kop gevallen?
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2003, 13:40
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
sorry Heren ... 80000€ ... 't is een nulleke minder ... sorry ...
en voor de Formula Renault 1600 ... is't 60000€ ...

en voor 't gemak ... 3,2 à 3,5 miljoen oude Belg. Franken voor de FF en 2,4 miljoen voor de Renault 1600 ...

maar ik denk toch dat ge met da geld ook meehelpt aan het afbetalen van het huis van uw team-manager

wat kost een nieuwe FFord Zetec ... 40000 € en in de UK koopt ge om te beginnen er eentje van vorig jaar (het verschil tussen een Van Diemen 2002 en een Van Diemen 2003 is miniem) met een hoop reserve stukken voor die prijs ... en 7 koersen ... en wat trainen erbij ...

Eigenlijk hoopte ik nu dat wij één van die jonge asten hier hebben die een seizoen FF gereden heeft, dan weten we het tenminste zeker ... maar J.Svensson zal wel nie liegen zeker ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2003, 20:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Heb ooit eens gelezen dat een seizoen FFord UK voor een fabrieksteam, zoals Van Diemen, een budget van +/- 500.000 euro nodig had. Tis wel een bedrag van een paar jaar terug...........

500.000 Euro voor 2 wagens dus.........of je dat simpel door 2 mag delen als het benodigde rijdersbudget weet ik niet.

In die jaren had je drie van dat soort teams voor Van Diemen, Swift en Mygale (Haywood).

Trouwens, er is wederom een nieuw Formule project op de markt........voor 375 pk voor de de prijs van Formule Renault 2000 project.

www.cmotorsport.com

Kon weleens een klasse worden die zeer apart te noemen is:

375 PK, 3 000 cc V6 en volgens mij met bijzonder weinig downforce. Leek mij nog het meeste op een F3000 met babyvleugels. Glijuhhhhhhhhhhh

Geldprobleempjes? Daar hebben ze ook al voor gezorgd, aardige mensen toch? latinumfinance.co.uk (.....alleen werkt die url niet bij mij)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2003, 21:32
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
een full seizoen British Formula Ford kost om en bij de 100.000 pond, ergens tussen 6 en 7 miljoen BEF. Veel testdagen enz. inbegrepen.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2003, 22:28
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
Quote:
Originally posted by Marshal

www.cmotorsport.com

Leek mij nog het meeste op een F3000 met babyvleugels.
Dit is een televisie reeks over een aantal jonge gasten die
een seizoen gewonnen hebben en nu voor het kampioenschap moeten vechten ... het is te zien op Channel 4 ...
Dus .. niet bij ons te zien ..

Dit is een ZIP-kart ... men kon ze vorig jaar op Spa-Francorchamps testen.

check : http://www.zipford.com/
http://www.zipford.com/newlook03.html

Waarom geen Formula Palmer : 45000 £
ongeveer het budget van de Formula Renault 1600 .. en ze rijden 22 races dit jaar (waar onder Monza en Spa) en ze gebruiken NOS-gas tijdens de race ... 2x20 seconden met een maximum van 345PK

http://www.formula-palmer-audi.com/
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2003, 22:30
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
Quote:
Originally posted by A.J.
een full seizoen British Formula Ford kost om en bij de 100.000 pond, ergens tussen 6 en 7 miljoen BEF. Veel testdagen enz. inbegrepen.
A.J.

Wat kost een jaar FFord Scolarship in Engeland
en de Winterseries ???
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2003, 22:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Nou als ik de foto's van die Zip-karts bekijk is dit toch een heel ander model.

De advertentie in Autosport doet ook heel anders vermoeden, als ik eerlijk ben. Er zou een kampioenschap in 2004 komen........

Volgens de site is de constrcuteur Lola, en die maken geen Zipjes

Deze posting roepen we weer genoeg vragen op, oftewel we gaan weer wat "monitoren"
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2003, 23:02
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
To Marchal : He who can does ... He who cannot; reads
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.