De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-09-2003, 23:33
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

FIA onzin in WRC

Volgens de laatste berichten wil de FIA het voorstel van de derde piloot voor de fabrieksteams herzien en zouden er nog maar twee auto's mogen genomineerd worden om punten te pakken voor het constucteurs WK. Een voorstel, van de derde piloot, dat de FIA nota bene zelf lanceerde voor de zomer. Zijn die heren wel goed wijs. Op een of andere manier moeten de , volgens mij hersendode, heren van de FIA Wereldraad eens wakker geschud worden en uit hun ivoren toren komen. Provera van Peugeot heeft al gereageerd, dat de andere teamleiders hem alsjeblief volgen en de FIA eindelijk eens dwingen om opbouwend werk te verrichten, ipv elk niet F1 kampioenschap de duivel aan te doen.Om nog maar te zwijgen over de vaudeville rond het EK rally...
De FIA is erger dan het Stalin-regime.
Triestige mensen....
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 07:42
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Re: FIA onzin in WRC

Quote:
Originally posted by Rasse
Volgens de laatste berichten wil de FIA het voorstel van de derde piloot voor de fabrieksteams herzien en zouden er nog maar twee auto's mogen genomineerd worden om punten te pakken voor het constucteurs WK. Een voorstel, van de derde piloot, dat de FIA nota bene zelf lanceerde voor de zomer. Zijn die heren wel goed wijs. Op een of andere manier moeten de , volgens mij hersendode, heren van de FIA Wereldraad eens wakker geschud worden en uit hun ivoren toren komen. Provera van Peugeot heeft al gereageerd, dat de andere teamleiders hem alsjeblief volgen en de FIA eindelijk eens dwingen om opbouwend werk te verrichten, ipv elk niet F1 kampioenschap de duivel aan te doen.Om nog maar te zwijgen over de vaudeville rond het EK rally...
De FIA is erger dan het Stalin-regime.
Triestige mensen....
Rustig .....

Ik kan begrijpen dat je niet akkoord met de regelwijzigingen ....
maar om de mensen van de FIA daarom te gaan vergelijken met het stalin-regime

Laat zulke uitspraken achterwege ... Ze maken je pleidooi er heus niet krachtiger op.
Old 05-09-2003, 10:31
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

Airco,

laat ons het woord Stalinisme vervangen door "dictatuur", ... want dit is het wel.

Op één na zijn alle team tegen het uitbreiden van de rallykalender van 14 naar 16 , en op één na zijn alle teams voor drie wagens.

Dat is meerderheid tegen minderheid, ... dat is democratie, ... en als er met de mening van de meerderheid geen rekening wordt gehouden is er geen sprake meer van democratie maar van dictatuur. Toch ?

Als ik ongelijk heb, mag je het me zeggen ... maar vertel me dan wel waarom ik ongelijk heb.
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 12:49
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Ik ga zeker niet beweren dat 1 van jullie 2 ongelijk heeft. Daarvoor ken ik de rallywereld te weinig ...

Maar waar ik me wel tegen verzet is dat omwille van een bepaalde "sportieve" of "commercïele beslissing vergelijkingen worden gemaakt met 1 van de wreedste heersers die de wereld ooit gekend heeft. De woorden die dan in de mond worden genomen zijn op zijn zachtst gezegd zwaar overdreven.

Ik ben akkoord dat deze beslissing met de factoren die wij kennen niet logisch is .... Soms moeten er echter ook beslissingen genomen worden die tegen de publieke opinie zijn ... Omwille van commercïele belangen of wat dan ook ..

Of gaan we bij de volgende beslissing die tegen de publieke opinie is Max Mosley een plaatsje geven in het nazisme ?

Last edited by airco; 05-09-2003 at 12:57.
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 14:26
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

Oei oei Airco,

niet zo zwaar aan tillen man.

Zeg gewoon dat er geen democratie is, en dat als er geen democratie is er sprake is van dictatuur.

Voila, thats all.
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 14:42
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Als ik zo vrij mag zijn, airco ...

Je zegt zelf dat je maar weinig afweet van de rallysport. Wel de manier waarop de FIA de rallysport om een of andere duistere reden kapot wil maken, ruikt naar stalinisme, naar het PRINCIPE van dat verfoeilijke regime, zijnde absolute dictatuur ...

Het is onwaarschijnlijk wat er aan het gebeuren is. Topvedetten als Carlos Sainz of Colin McRae dreigen werkloos te worden. Freddy Loix zit ook misschien zonder werk.

De FIA wil het WRC terugbrengen tot 12 wagens en als Hyundai afhaakt, nog maar 10. De beste 8 krijgen punten ... Zie je een F1-GP al starten met 10 auto's??

Niemand begrijpt waarover het gaat. Commerciële belangen? Welke?
Kleine teams als Hyundai, Skoda en zelfs het grotere Subaru, rijden zowiezo met 2 auto's. What's the point?
Voor die kleinere teams gaat het WK dus alleen maar duurder worden, als het aantal proeven uitgebreid wordt tot 16.

WRC is vrij populair en is onwaarschijnlijk spectaculair dankzij de schitterende TV-productie van Dave "BAR" Richards. 16 proeven coveren gaat de TV-factuur flink de hoogte in jagen. Dus duurdere TV-rechten voor een minder startveld met vedetten die eruit zijn gegooid. Dus minder interesse van TV-stations. Dus ontevreden constructeurs. Dus zakkende populariteit ... Terwijl de FIA ongetwijfeld de F1 zal pushen tot en met.

Is het de bedoeling om Peugeot weer naar F1 te halen? Peugeot heeft maar pas een naar avontuur achter de rug.
Ford zit al in de F1.
Citroën dan??
Of Subaru? De Jordan-Subaru?
Hyundai?
Skoda? De Minardi-Skoda?
Of gaat Mitsubishi een motor ontwikkelen?

Het is een grove schande. Als de meerderheid op een dergelijke flagrante manier genegeerd wordt, dan spreken we van absolute dictatuur, het systeem dat Stalin, Hitler en Mussolini toepasten om iedereen op de knieën te krijgen.

Bah!

Nog dit. De beslissing die genomen wordt, gaat niet in tegen de publieke opinie, airco, maar gaat in tegen de belangen/wensen/suggesties van de belangrijkste betrokkenen, zijnde de constructeurs. Als die vertrekken, is er geen WK meer. Maar dat is misschien net de bedoeling van de FIA.

Last edited by Peter Baert; 05-09-2003 at 14:46.
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 15:11
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

volledig mee eens peter

ik zou het begot nie weten waar ze het voer voor deze beslissing/discussie vandaan halen!

echt erg!
Old 05-09-2003, 16:07
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Ik kan Peter Baert hier alleen maar gelijk geven hoor.

Op welke manier kan de "modale" rallysupporter hier mee tegen protesteren Peter?
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 16:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Ik zal mijn vredespleidooi tegen de zware uitspraken dan maar begraven zeker .....

Ik was me er helemaal niet van bewust dat de wortels van heel dit conflict zo diep zitten .... to be continued ....
Old 05-09-2003, 16:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by airco
Ik zal mijn vredespleidooi tegen de zware uitspraken dan maar begraven zeker .....

Ik was me er helemaal niet van bewust dat de wortels van heel dit conflict zo diep zitten .... to be continued ....
Inderdaad , da's ook de reden waarom ik in andere categorieën al zwaar van leer getrokken ben tegen de FIA. Noem me 1 serie buiten de F1 waar de FIA mee is beginnen werken die de FIA succesvol heeft kunnen houden? 't zijn er inderdaad niet veel, precies.

Ben het volledig eens met Peter en Eric.
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 19:50
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Airco,

Je zegt zelf dat je de rallywereld niet zo goed kent en dat je eerder reageert op mijn vergelijking met het stalinisme. Ik verdien al enkele jaren mijn boterham in de autosport, o.a. JWRC en volg de sport van heel dichtbij. Het gaat er mij om dat de FIA over de autosport regeert als een dictatuur, uiteraard gaat het hier niet om fysieke vreedheden, maar, of om het geld of uit machtswellust, of beide. Zoals Peter Baert hierboven stelt, proberen ze al jaren elk succesvol kampioenschap zonder enige scrupule het hoekje om te helpen. Zie maar naar de sportscars in de 1000 KM in Spa, 8 deelnemers die naam waardig, terwijl de Goep C-voorgangers spektekel brachten tot de FIA hier een einde aan stelde, en Le Mans en ALMS buiten de FIA inmenning wel succes kennen. Andere voorbeelden uit het verleden: ETC, het Europees avontuur van de DTM. Alleen F1 moet overleven, ten allen prijze. Het wordt tijd dat die heren een halt toegeroepen wordt. Of we kunnen over een paar jaar naar de States om nog een beetje autosport te kunnen beleven.

Bert Heylen
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 22:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Rasse
Of we kunnen over een paar jaar naar de States om nog een beetje autosport te kunnen beleven.

Of hier in de achtertuin op een verlaten vliegveld, net geen illegale straatrace gaan meepikken

Je hebt wel gelijk natuurlijk.
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 23:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

"Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat..." is een zwaar understatement als ik het heb over de manier waarop de FIA ALLE autosporttakken tracht te kelderen "ten voordele van de F1" (???)

Alhoewel ik er 100% van overtuigd ben dat dat de beweegredenen van de FIA zijn, ben ik helemaal niet zeker (zoals ook Peter hierboven kristalhelder aanhaalt) dat zelfs de ondergang van andere sporttakken zoals WRC bepaalde constructeurs ertoe zal overhalen om de stap naar de FIA te zetten. Ten eerste passen de imago's en uitstraling van vele automerken niet noodzakelijk in de F1, en verder denk ik niet dat een constructeur die zopas de das omgedaan werd geneigd zal zijn om te rade te gaan bij zijn beul...

Organisaties zoals de ACO (24 uur van Le Mans) kunnen blijkbaar wel spektakel bieden en volk blijven lokken, en voordat de FIA zijn zeg in de rallysport deed ging het er ook stukken beter. Maar is het realistisch om te hopen op een nieuwe organisatie die buiten de FIA kan en mag werken? Ik vrees dat dat ijdele hoop is...

Dus, Peter, Eric, en wie mijn noodkreet nog moge horen en onze stemmen naar de buitenwereld kunnen verkondigen : wat kunnen we doen om op zijn minst ons ongenoegen te uiten (eventueel met wat mediahulp)? Want dit kan en mag niet gebeuren! Kan De Paddock in samenwerking met- iets doen? Voorstellen? Brainstormen?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 05-09-2003, 23:19
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Jammer dat we hier geen Volkert van der G hebben... (grapje)
Old 05-09-2003, 23:23
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular

Een laatste opmerking en dan zwijg ik erover: ZELFS in F1 zijn de teams-lees constructeurs- niet zo happy met de gang van zaken. Waarom wordt er anders gepraat om een spin-off van de F1 op te starten in eigen beheer. Bernie, Max & co. start thinking....

En nu ga ik een pint pakken....

Bert
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules