![]() |
|
|
||||
|
||||
JavaScript-probleem
Ik heb volgende code:
Quote:
Hetgeen ik wil is da als die window.alert er komt die controleer button weg moet. Ik dacht dus het volgende te doen: Quote:
Iemand die me een antwoord kan geven? (in de quotes even rechtermuisknop en dan view source) alvast bedankt
greetz Last edited by yvdp; 19-10-2003 at 17:29. |
|
||||
|
||||
ik heb mezelf overtroffen en het antwoord zelf gevonden
![]() dit moest het zijn Quote:
![]() Bijkomend probleem... Hoe moet ik die radio-button locked zetten?
greetz Last edited by yvdp; 19-10-2003 at 17:49. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
mjah, dat is geen probleem
maar ik zou ervoor moeten zorgen dat al die buttons dus disabled geraken. Ik zou dit dus in de functie moeten inwerken, maar hoe zou ik dus niet weten. toch al bedankt het project is hier te vinden.
|
||||
|
||||
Zoiets dan?
Code:
function functie(){ if (frm.radio1[0].checked) window.alert("Uw antwoord is Fout"); if (frm.radio1[1].checked) window.alert("Uw antwoord is Fout"); if (frm.radio1[2].checked) window.alert("Uw antwoord is Goed"); if (frm.radio1[3].checked) window.alert("Uw antwoord is Fout"); for ( k = 0; k < frm.radio1.length; k++) frm.radio1[k].disabled = true; } Aangezien je je antwoord niet meer mag wijzigen nadat je op "controleer" geklikt hebt, en functie() dus maar 1 keer uitgevoerd wordt, mag je het disablen van de radiobuttons gerust in deze functie zetten. Wat je ook zou kunnen doen is het disablen van radiobuttons in een aparte functie zetten. Code:
function disableRadio(radiobuttons) { for ( k = 0; k < radiobuttons.length; k++) radiobuttons[k].disabled = true; } Last edited by FleaBite; 19-10-2003 at 18:49. |
|
||||
|
||||
ok, thx... echt waar
ik zal je mijn resultaten laten bekend maken. MERCIKES
|
||||
|
||||
yes, het werkt
merci fleabite, u rock. ![]()
|
||||
|
||||
np
![]() |
|
||||
|
||||
moesten er nog tips zijn mag je deze natuurlijk allemaal geven hé. Moest er iets beter kunnen of staat er een fout op.
![]() merci aan oneliner om toch al op een paar zaken te wijzen ![]()
|
|