De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-11-2003, 02:17
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Een idee : TC bi-place

Omdat het momenteel nogal slecht gaat in de economie en dit zijn weerslag heeft in alle sporten en in het bijzonder in de autosport (in andere threads hebben we het hierover reeds uitgebreid gehad) zijn we gisteren tijdens de TC op een lumineus idee gekomen. Eerlijkheidshalve hebben we het niet echt uigevonden. Het bestaat namelijk reeds in de Funcup.

Wat denken jullie van een tweede zitje in een racewagen voor de TC. Het zou een geste kunnen zijn naar sponsors maar belangrijker : de plaatsen kunnen verkocht worden om zo de budgetten wat te verlichten.

Wat denken jullie ervan.

C U
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2003, 09:04
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Re: Een idee : TC bi-place

Quote:
Originally posted by Pascal
Omdat het momenteel nogal slecht gaat in de economie en dit zijn weerslag heeft in alle sporten en in het bijzonder in de autosport (in andere threads hebben we het hierover reeds uitgebreid gehad) zijn we gisteren tijdens de TC op een lumineus idee gekomen. Eerlijkheidshalve hebben we het niet echt uigevonden. Het bestaat namelijk reeds in de Funcup.

Wat denken jullie van een tweede zitje in een racewagen voor de TC. Het zou een geste kunnen zijn naar sponsors maar belangrijker : de plaatsen kunnen verkocht worden om zo de budgetten wat te verlichten.

Wat denken jullie ervan.

C U
Het idee is inderdaad niet nieuw (Fun Cup) maar om het ook in de Touring Cup of zelfs in de Belcar toe te passen werd reeds enkele weken geleden als grapje gelanceerd door Jo Jamers en André Vanhoof.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2003, 11:22
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Wat ons betreft graag, kan de aantrekkingskracht van de autosport enkel maar ten goede komen.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-11-2003, 12:24
SpèédfreaK's Avatar
SpèédfreaK SpèédfreaK is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2002
Location: Planet Earth
Posts: 72
ik vind het wel een leuk voorstel. Stel me alleen de vraag of dat nog geen problemen heeft gegegeven in de Fun Cup.

Je vertrekt toch voor min 1u20min (als je met 3 rijdt bv) en ik heb toch al een aantal keren meegemaakt dat een "passagier" onwel wordt na een paar rondjes. 't zou wel spijtig zijn om een extra pitstop te moeten maken omdat de passagier zijn eten niet binnen kan houden

Het initiatief zal in ieder geval wel autosport liefhebbers aantrekken.
__________________
When you didn't exceed the limits, you don't know the limits!

Reply With Quote
  #5  
Old 10-11-2003, 12:26
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Zolder
Posts: 357
Ik vind het een super idee
Reply With Quote
  #6  
Old 10-11-2003, 13:22
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Ik vind het ook een goed idee!!!
Wat betreft die passagier die onwel wordt, dat is het risico dat je neemt door een passagier mee te nemen.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-11-2003, 14:20
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Reppel (Bocholt)
Posts: 310
Zou me wel leuk lijken. (heb nog nooit bij met een piloot op zodler gezeten, circuit zolder wel te verstaan hé).
__________________
webmaster van: www.kellyjamers.com & www.vanherck-racingteam.be
Reply With Quote
  #8  
Old 10-11-2003, 14:30
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Ik ben ook voorstander van dit idee. Voor de zieke passagiers bestaan er open helmen en kotszakskes. Voor de piloot een setje Nosecaps om de zure geuren te elimineren ;-)
In ieder geval komt dit de autosport en met name de TC ten goede.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-11-2003, 14:54
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
om een vb te geven: mijn vader heeft met de biplace een zieke passagier gehad, heeft twee keer op één tour moeten overgeven, maar het terug ingeslikt , dan is hij maar binnengereden, passagier eruit gesleurd en terug weg

om maar te zeggen dat dat dus kan gebeuren, bij ons is er een speciaal reglement voor de biplace, die moeten om het half uur binnen komen

weet niet of dat haalbaar is in de TC, aangezien je daar niet met een cup te maken hebt
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 10-11-2003, 15:30
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Je geeft de bijrijder een integraal helm en doet het vizier goed dicht, er kan dan niet veel gebeuren.

Ik zie niet iemand voor 2h50min met mij meerijden denk ik.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-11-2003, 15:35
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Megane
Je geeft de bijrijder een integraal helm en doet het vizier goed dicht, er kan dan niet veel gebeuren.

Ik zie niet iemand voor 2h50min met mij meerijden denk ik.
Ja jij stopt na een half uur toch al aan de Villeneuve. Als jij een mecanieker meeneemt dan moet jezelf niet uitstappen
Wel sympathiek om voor onze neus te stoppen voor ruim 10 paddockers, maar ne goeie dag kon er niet vanaf
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #12  
Old 10-11-2003, 17:23
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Quote:
Originally posted by A.J.
Ja jij stopt na een half uur toch al aan de Villeneuve. Als jij een mecanieker meeneemt dan moet jezelf niet uitstappen
Wel sympathiek om voor onze neus te stoppen voor ruim 10 paddockers, maar ne goeie dag kon er niet vanaf
Hey mannen sorry hé, ik was geconcentreerd met mijn sport bezig hé.

Maar na 9h30 waren we toch mooi 8 ste algemeen en na problemen met de altenator nog 14 algemeen geworden en 2de in de klasse. anders was het 1ste geweest. Niet slecht voor een jaar geleden te zijn.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-11-2003, 14:46
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Passagiers ?

Wij lassen gewoon een sponsordag in ons programma waarin de sponsors en vrienden op een donderdagnamiddag kunnen meerijden, succes verzekert en minder risico's, ik mag er niet van dromen om met een passagier op m'n dak te gaan (niet dat dit ons gewoonte is,hé...)
Ook extra gewicht, het zal je maar gebeuren dat je een passagier van pakweg 100 kg in je kooi krijgt!
Alhoewel een mooi "moksken" aan boord toch voor enige mooie onvergetelijke momenten zou kunnen zorgen!
Ofwel... enkel de klasse 1 uitrusten met passagiers dan hebben de lichtere klassen meer kansen
Dus....niet zo'n goed idee denk ik persoonlijk.
Fun Cup met alle respect voor deze discipline ( heb het zelf 4 jaar gedaan...) heeft het met succes toegepast in een apart kampioenschapke voor bi-places, maar de geloofwaardigheid van een race gaat toch wel verloren...
doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #14  
Old 12-11-2003, 18:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Zo lang als alles goed gaat, geen probleem. Echter wat zijn de reacties als het misgaat? Daar wil ik eigenlijk niet eens over nadenken, de maatschappelijke discussie die dan losbarst.

Bij de funcup is het nog nooit misgegaan, maar o wee als het wel een keertje gebeurd.

Die taxi-ritten op donderdagmiddag zijn daar echter perfect voor, geen wedstrijdspanning of competitie element.

In de begindagen van de autosport, pre WW II, was dit heel gewoon. Twee man in circuit-race wagen..........maar dat was wel een monteur en niet Truus de Sponsormiep met haar bontjas
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 12-11-2003 at 18:09.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-11-2003, 18:12
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Marshal

In de begindagen van de autosport, pre WW II, was dit heel gewoon. Twee man in circuit-race wagen..........maar dat was wel een monteur en niet Truus de Sponsormiep met haar bontjas
Ind e allereerste Indy 500 reed er is iemand alleen. Die kerel was nog bijna uitgelsoten omdat de andere vonden dat alleen rijden een groot risico was.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.