![]() |
|
|
|||
|
|||
ongeluk Alex Zanardi
Voormalig Williams piloot Alessandro Zanardi is zojuist zeer zwaar gecrasht tijdens de German 500, alias American Memorial Race. Zanardi spinde bij het uitkomen van de pits en werd daarbij vol geraakt door Alex Taglianni van Players Forthsyte. Zelf heb ik het ongeval maar half gezien maar ZDF toonde geen herhalingen en brak zelfs de uitzending van de race af...
Een ongeluk komt nooit alleen, laten we hopen dat we niet nog een held uit de racerij verloren zijn dit jaar. |
|
||||
|
||||
Zanardi zijn conditie was volgens de laatste berichten "Extremely critical".
Veel bloed verloren en kwetsuren aan de onderste extremiteiten. Zanardi is ge-"T-boned" tegen 320 km/h. De monocock was afgescheurd ter hoogte van de knieën. Het hoofd kreeg een zware klap te verwerken. Laat ons hopen dat de kleine italiaan het haalt. ![]()
|
||||
|
||||
Hij zou nog in kritieke toestand zijn, maar hij ademt zelfstandig en zou bij bewustzijn zijn. Hij heeft beide benen gebroken en nog andere letsels opgelopen. Tagliani heeft ernstige rugletsels, maar zou verder Ok zijn. Heb zopas nog de beelden op Raiuno gezien en kmoet zeggen, het is geen mooi zicht. Zanardi is op een of andere manier gespint en hij is al spinnend op de baan geraakt waar Tagliani hem niet meer kon ontwijken. De neus van Tagliani boorde zich precies tussen het linkervoorwiel en de side-pod van Zanardi's wagen. De wagen brak onmiddellijk in twee en kwam dan ook nog snoeihard tegen de betonnen muur terecht. De presentator had nog een gesprekje met Zampedri, die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt in '97. Uit wat ik begreep, mijn Italiaans is niet echt denderend, zou Zanardi dus overgebracht zijn per helikopter naar Berlijn. Daar zou hij zelfstandig en normaal ademen. Het programma sloot af met een hommage aan een Italiaans commentator die ook dit jaar overleden is, aan Michele Alboreto ( met schitterende beelden van Alboreto in actie op Zolder) en aan Vittorio Brambilla. Hopelijk blijft het bij deze drie mensen voor de dit jaar al zo zwaar getroffen Italiaanse autosport...
|
|
||||
|
||||
lijkt me maar morbide, om het programma af te sluiten met eerder overledenen.
|
|||
|
|||
...
CART officials described the 34-year-old Italian's condition as "stable" and said he lost one leg above the knee and one below.
Ik hoop dat men hier met "lost" breuken bedoelt maar het lijkt sterk op amputaties... Het ongeluk is inmiddels op espn.com te zien, het is geen prettig zicht, de wagen van Zanardi is in een fractie van een seconde gewoon verdwenen, welke kant de coureur opgaat is zelfs niet zichtbaar. Dit zal de nodige gevolgen hebben in CART denk ik. |
|
||||
|
||||
Als die info van Bam-Bam klopt, vrees ik voor de benen van Alex
![]() Klinkt waarschijnlijk vreemd, ... maar dit voel ik dieper dan de aanslag op het WTC. Volhouden Alex !
|
||||
|
||||
het is bevestigd: Ze hebben Zanardi's benen moeten amputeren wegens compleet verbrijzeld...
Als iedereen heb je dan een reactie van: Oef ! Hij is niet dood. Maar als autosport je passie is, moet dit een zeer zware klap zijn voor deze sympathieke italiaan die onfortuinlijk was in z'n carrière F1 en door die andere man 'zonder benen' Frank Williams, nogal grof opzij werd gezet anno '99 met jong aanstormend talent Jenson Button als opvolger. Ik denk dat Frank zeker geschokt zal zijn door dit rottige nieuws. De autosport verliest wederom 1 van zijn grote piloten. Deze keer gelukkig enkel on-track...
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 15-09-2001 at 21:13. |
|
|||
|
|||
daar wordt je stil van heb het juist ook gelezen. Dit gaat me eerder gezegd meer aan dan de aanslag op het WTC. Veel sterkte gewenst Alex
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
De monocock spat dus gewoon open hé !! Zie je het in de F1 al gebeuren?
CART is volgens mij nog steeds te gevaarlijk voor de piloten.
|
|||
|
|||
zeker en vast. waarom zijn de monococks miet gelijkwaardig als die van in de F1???? als je ziet bij de crash van burti die monocock volledig in zelfde staat en je vergelijkt het met die van zanardi... dringend werk aan de winkel FIA!
|
|
||||
|
||||
Je zult wel ergens gelijk hebben Robby en ik heb het ongeluk (gelukkig genoeg) niet gezien, maar ik denk wel dat een F1-monocoque zo'n schok ook niet zou doorstaan.
Sterkte aan Zanardi gewenst in ieder geval, hij zal het nodig hebben.
|
||||
|
||||
Quote:
Feit is wel dat het bijna even hard aankomt als WTC omdat wij die man in feite 'kennen'. we hebben hem enkele jaren F1 zien rijden, enkele Cart-titels zien binnenslepen...
|
|||
|
|||
ik ben nauwer betrokken bij alex dan bij de slachtoffers van WTC maar het blijft natuurlijk erg
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat voor de familie van Zanardi die 10.000 man momenteel gestolen kunnen worden. Wat mij betreft is die WTC aanslag erg, maar ik voel geen binding met die mensen. "10.000" zorgt op zich al voor anonimiteit. Zanardi daarentegen volg ik al sinds het begin. Zijn eerste F1-optreden, zijn donuts in de CART-series en zijn rentree in de F1. Ik mag die man graag en het deed dan ook pijn dat het voor hem niet lukte in de F1. Wat ik vandaag zag gebeuren op ZDF raakt mij diep. Maar nogmaals, ... het gaat hier om individuele gevoelens.
|
|