De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 21-03-2004, 22:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Verslag 16° Titanic Rijkevorsel rittensport

Voila, vlug even een kort persoonlijk verslagje van mijn eerste "officiële" deelname aan een rittensport wedstrijd.

Nadat mijn navi en ik geproefd hadden van wat rittensport nu eigenlijk is, tijdens de initiatierit georganiseerd door uw beste autosportclub van het land , besloten we om samen opnieuw team te vormen voor deze rit. We gebruikten een daglicentie en reden in de recreatieklasse. De rit bestond uit 2 lussen, goed voor zo'n 90 à 95 km. Nieuw voor ons waren de gedeeltes ingetekende lijn en enige uitleg voordien van de meer ervaren rotten en het doornemen van het VAS reglement ter plaatse boden wat meer uitleg hieromtrent.

De eerste lus.
Zonder problemen het echte startpunt gevonden. Het eerste gedeelte bolleke-pijl verliep wat stroef omdat we nog niet goed in ons ritme zaten - tenminste zo ervaarde ik het - even verkeerd gereden, maar de kilometrage goed bijgehouden. Vanaf het eerste stuk ingetekende lijn, begonnen we in een goed rtime te komen en dit stukje van de rittensport bleek heel goed mee te vallen. Navi en piloot zijn beide ex-militairen dus verassingen waren er niet. Bij het einde van de eerste lus bleek dat we nog wat tijd over hadden. We hadden een goed gevoel over onze prestatie.

De tweede lus.
Zo nog beter dan de eerste. Nergens fout gereden, bolleke pijl overal ok, door een stomme inschattingsfout bijna verkeerd gereden, maar tijdig rechtgezet en ingetekende lijn een zegen voor de piloot als de navi goed met een kaart en ditto maatlat overweg kan. Als piloot voelde ik me veel zekerder bij de instructies "op 300 flauwe naar links" - "op 750 90° naar rechts inslaan" dan wel op de volgende T naar links uit het bolleke pijl. Ja, wanneer komt die volgende T dan? In de 2de lus werden we geplaagd door enorme wind- en regenvlagen die ervoor zorgen dat we extra moesten opletten.

Resultaat.
Lus 1. Oepsie , 1 minuut te vroeg ingetekend, of waren het er 2 te laat én weeral een bord genoteerd dat er niet stond voor ons. Ook nog eentje gemist - we weten nog altijd niet waar - wat betekende dat we 16 stonden.

Lus 2. Oepsie , 2 borden niet gezien - 't ging om hetzelfde bord - door mijn onervarenheid. Aslijn van de weg, wat is dat?... Nu weet ik het! Volgende keer rekening mee houden dus. Verder hadden we er nog 2 fout, wel gezien en genoteerd, maar in de verkeerde volgorde. Navi gaat zijn notitie systeem eens analyseren en wat bijsturen. Gevolg, zwaar de mist in en 120 extra punten aan de broek. De afstand was wel perfect en het intekenen ook.

Plaats in de eindklassering: 21ste op 40 deelnemers.

Besluit.
We hebben ons goed geamuseerd en door beginnersfouten redelijk wat onnodige punten gepakt. Ik denk dat we beiden op zoek zullen moeten naar een renstal om een licentie te gaan halen.

We love rittensport

ps. Dank aan Patrick Holemans en de zijnen voor het organiseren van deze rit!

Last edited by Guido; 21-03-2004 at 22:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-03-2004, 00:44
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Uitslag van de Paddockers :

11. Claeys Johan - Pessendorffer Werner --- 92 punten
14. Put Pascal - Spaey Bart --- 124 punten
17. Van Goethem Marc - Hendrickx Patrick --- 127 punten
20. Gypen Jan - Geeraert Wouter --- 180 punten
21. Haesevoets Guido - Deboeck Marc --- 182 punten
22. Van Der Borght Ann - Dieltiens Bart --- 183 punten
26. Golsteyn Guy - Claessens Stijn --- 214 punten
34. Dieltiens Kristof - Meersman katleen --- 795 punten
40. Matteeusen Kim - De Meyer Tessa --- 1811 punten

En dan is er nog een team waarvan ik de namen niet ken. Vrienden van Jan en Wouter denk ik ??? Kan iemand helpen...

In de recreatieklasse had De Paddock het grootst aantal teams ingeschreven. En dan zijn we nog geen renstal... Goed bezig zou ik zo zeggen

C U
Reply With Quote
  #3  
Old 22-03-2004, 01:06
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Bart en ikzelf kwamen aan deze rit voor de tweede keer in evenveel jaren aan de start. Opnieuw behaalden we een behoorlijk resultaat.

Voor de start nog wat tips en uitleg gegeven aan de nieuwelingen. Van sommigen waren we zeker dat ze het wel zouden halen. Van één team waren we zeker dat ze met problemen te kampen zouden krijgen. Er was echt te weinig tijd om hen bij te scholen. Maar achteraf gezien hebben alle teams zich goed tot behoorlijk uit de slag getrokken en wat nog het belangrijkst was : er werd weer goed gelachen. Een gezellige bende samen, die Paddockers.

Na een inloopstrook van ongeveer 9 km, een mooie opwarmer, konden we aan de officiële start beginnen.
Het eerste deel bestond uit 3 secties "bolleke pijl" en 3 secties "ingetekende lijn". Na dit eerste deel te zijn aangekomen bleek dat we meer dan een half uur te vroeg waren. Omdat we twijfelden rekende Bart de gemiddelde tijd opnieuw uit en ook deze berekening bracht aan het licht dat we idd meer dan een half uur te vroeg waren. Ook Werner kwam tot deze vaststelling. We hadden quasi geen meter verkeerd gereden en dat stelde ons gerust. Een goed resultaat lag in het verschiet, was het net dat mijn co, op het controleblad, per vergissing, twee vakjes had opengelaten. Meteen goed voor 60 strafpunten... Ik was zo kwaad op hem dat hij mij als straf een Duvel moest trakteren

Volle moed terug begonnen aan het tweede deel. Opnieuw twee secties "bolleke pijl" en twee secties "ingetekende lijn". Ook nu reden we quasi geen meter verkeerd en kwamen vroegtijdig aan de finish. Gelukkig want de batterijen van Bart's lamp hadden ondertussen de geest gegeven...

Opnieuw een verbindsstuk van de Finish naar "Den Elst". Dit gedeelte telde niet mee voor het resultaat en gelukkig maar. Ik schat ongeveer 10 kilometer waarin we alsnog een beetje in de problemen geraakte. Toch tijdig aan het verzamelpunt gekomen en dan viel het verdict.

In het eerste deel haden we 92 strafpunten en stonden we op een gedeelde plaats met Juf Anneke & co, Sennake & co...(in de buurt van de 20° plaats)

Na wat wachten kwam dan de uitslag van het tweede deel en uiteraard de einduitslag. Hieruit bleek dat we in het tweede deel 32 strafpunten behaalden in in het klassement oprukten naar de 14° plaats.

Toch nog wat bijgeleerd en wat nieuwe dingetjes tegengekomen. Het gedeelte "ingetekende lijn" begint ons steeds iets beter te liggen.

Weer een puike prestatie van de broers Holemans. Uitslag zal binnenkort wel te vinden zijn op www.titanic.be

Ben eens benieuwd naar het verslag van Juf Anneke....

C U
Reply With Quote
  #4  
Old 22-03-2004, 01:07
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Oh ja, nog vergeten... Wie gaat er eens een nota uitvinden voor de flitspalen

C U
Reply With Quote
  #5  
Old 22-03-2004, 18:42
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Quote:
Originally posted by Pascal
Het eerste deel bestond uit 3 secties "bolleke pijl" en 3 secties "ingetekende lijn".
Beide delen bestonden uit 3 secties "bolleke pijl" en 2 secties "ingetekende lijn".

Quote:
Originally posted by Pascal
Het gedeelte "ingetekende lijn" begint ons steeds iets beter te liggen.
gedeeltelijk geholpen door een betere kaart. Wie vorig jaar ook heeft meegedaan moet de kaarten van deel 2 "versie 2004" en deel 2 "versie 2003" maar eens naast elkaar leggen!! Die kaarten overlappen gedeeltelijk.

* minder hoogtelijnen vermeld op de kaart
* hoofdweg gele kleur t.o.v. rode kleur met grijs lijntje naast
* velden niet ingekleurd
* m.i. een software image t.o.v. een ingescande stafkaart (nét dat beetje scherper)

maakt dat de kaart van dit jaar frisser overkomt.

Praktisch gezien betekent dit dat deze keer er weinig overleg nodig was tijdens het kaartlezen, terwijl dit de allereerste keer (november 2002) nét iets anders was

Volgende keer bij een avondrit 2 zaklampen meenemen

Kortom een leuke rit met goede ontvangst (nieuw reglement in een kaftje, latje met schaalaanduidingen) en prettige "après rittensport".

(ondertussen staat de volledige uitslag online.)

Last edited by Bart; 22-03-2004 at 18:44.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-03-2004, 19:06
Anneke's Avatar
Anneke Anneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: brecht
Posts: 262
Quote:
Originally posted by Huudo
In de 2de lus werden we geplaagd door enorme wind- en regenvlagen die ervoor zorgen dat we extra moesten opletten.
lap, daar heb ik nog niet aangedacht om dat als excuus te gebruiken

een samenvattingetje van Anneke's wilde avonturen in het Vennebos

deel 1:
ging vlot. Jammer genoeg zijn er ook bij ons van de toen 92 verdiende strafpunten 60 geweest die we hadden kunnen missen. Ook bart had hier een vakje opengelaten en dan de volgende letter in het lege vakje gezet enzovoorts... alle lap 2 fouten en dus 60 strafpunten. Dan nog een letter gemist en een minuut te vroeg of 2 te laat afgegeven. Al bij al nog een goede score dacht ik zo.

deel 2:
ging nog vlotter dachten we, laten weer dan maar eens iets aan doen. voor wat spanning zorgen. Toen bleek dat we na een kwartier eigenlijk al 8 minuten tijd over hadden besloten we dat we nu alles op alles gingen zetten tot bij het achteruit rijden de koplampen van de auto plots wat hoger schenen en na een klein doefje de auto niet meer voor- of achteruit wilde. ... gelukkig waren er een hele hoop vriendelijke mensen die me op allerlei manieren wilden helpen... maar toen bleek dat er gesleept moest worden bleek niemand een sleepkabel bij te hebben... Op dat moment een best nuttig voorwerp Tot plots iemand een vriend had die toevallig 3 dagen geleden een kabel gekocht had en die dus nog in de auto had liggen. Kabel ok, een auto die wil trekken ok... maar waar is het oog dat eigenlijk bij de krik vanachter in de auto moet liggen om de auto uit de gracht te trekken????? Niet op zijn plaats in ieder geval, en nog steeds spoorloos. Dan maar kijken hoe compatibel Ford en Opel wel zijn en weet je wat?? het oog was net hetzelfde gelukkig maar De Focus weer op straat en hop Anneke weer verder. Nu bleek echter dat we heel wat tijd verloren hadden moesten we die ook weer even goed maken. Van 13 minuten achter op de ideale tijd naar tegen dat we aan de uitkomst waren 3 minuten voor Oef...
Behalve het grachtavontuur hebben we dan nog eens een letter gemist die we 3 keer zijn gepasseerd en dan 1 minuut naast de ideale tijd en dan 91 strafpunten.

Dat maakt een totaal van 183 strafpunten wat nog een redelijk totaal bleek te zijn voor een tweede keertje rijden.

In ieder geval was het echt plezant en een grote pluim voor de organisatie. 'T was de moeite. Alleen als het de volgende keer nog eens zo donker is... niet te veel grachten meer pleaasssseee????
maar zonder twijfel.....I'll be back
Reply With Quote
  #7  
Old 22-03-2004, 21:02
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
De vrienden van Jan heten Patrick Van Camp en Marc Heremans.

Ons eerste deel bracht niet het verhoopte resultaat. Mijn navi was danig overmand door stress om de dubbele ambitie waar te
maken: Johan/Werner kloppen en tegelijk uit de klauwen van Guy/Stijn blijven. En die stressfactor heeft ons liefst 90 punten gekost: de kilometerstand tussen de letters genoteerd, een straat te vroeg opgeschreven en als klap op de vuurpijl, de stellige overtuiging dat we overtijd waren. Wouter sprong uit de auto nog voor die goed en wel stilstond en rende naar de kontroletafel. Gevolg: 30 strafpunten wegens te vroeg binnen.
Oh ja, in het gras hebben we ook nog een letter "gerateerd".

Dan maar aan deel 2 begonnen (als eerste, ah ja), bleek dat het plannetje van de ingetekende lijn maar half gekopieerd was. Aanvankelijk dachten we dat het zo hoorde en dat we het vervolg zelf mochten interpreteren Toch maar weer naar binnen voor "bijkomende inlichtingen".
Deel 2 op eigen tempo en zonder ambities afgewerkt, en wat bleek, ja hoor, we evenaren het niveau van de best geklasseerde Paddockers

In de eindafrekening weegt de rekening van deel 1 natuurlijk zwaar door, maar stel dat we die stresskemels niet hadden geschoten. Reken zelf maar uit.

In elk geval hebben we toch een deel van de doelstelling gehaald,
Guy en Stijn hebben ons niet te pakken gekregen

Moraal: we gaan ons mentaal nog beter voorbereiden op de volgende rittensportwedtrijd en we drinken Palm, dan blijven we kalm.

Ook voor Patrick en Marc bleek rittensport een aangename maar vermoeiende kennismaking, we zullen hen zeker nog terugzien.

jan
Reply With Quote
  #8  
Old 23-03-2004, 00:46
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Quote:
Originally posted by Anneke

In ieder geval was het echt plezant en een grote pluim voor de organisatie. 'T was de moeite. Alleen als het de volgende keer nog eens zo donker is... niet te veel grachten meer pleaasssseee????
maar zonder twijfel.....I'll be back
Zeg niet te gauw...

FF

PS: sorry kon het niet laten
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
Reply With Quote
  #9  
Old 23-03-2004, 01:17
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by jan
De vrienden van Jan heten Patrick Van Camp en Marc Heremans.
Voor de archieven dan :

28. Van Camp Patrick - Heremans Marc --- 299 punten

C U
Reply With Quote
  #10  
Old 23-03-2004, 01:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
al maar goe dat we niet voor ieder strafpunt een pint dronken. Dan zaten we daar nu nog.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 23-03-2004, 21:08
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Voor we vertrokken waren we gewaarschuwd: Jan en Wouter zouden ons levend opeten onderweg
We vertrokken zoals we altijd doen: op zoek naar een ijscreem karretje. Gevolg 1 keer verkeerd gereden, maa in deel 1 slechts 1 letter gemist en 2 minuten fout geklokt. En zo stonden we na het eerste deel 7de.
Op de parking aan het einde van deel 1 lagen we wel in een deuk toen we Jan en Wouter aangestormd zagen komen.
Hilarisch
En dan kwam deel 2.
Voor het vertrek van deel 1 leg ik tegen een aantal mesen nog eens uit dat je moet opletten bij pleintjes die je kunt afsnijden. Want dan kan je wel eens een letter missen. En ja hoor, wij dus lekker afsnijden en een letter missen.
Wat tijd betreft zaten we goed. Voor de rest dank aan Marc en Fordje.
Enfin 11de algemeen en VOOR Jan en Wouter
Maar we hebben ons weer goed geamuseerd en kijken al uit naar de volgende.

Oh ja, Jan en Wouter: we hebben de uitslag hier op het werk omhoog gehangen. We genieten er nog elke minuut van.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #12  
Old 23-03-2004, 21:59
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by Werner333
Op de parking aan het einde van deel 1 lagen we wel in een deuk toen we Jan en Wouter aangestormd zagen komen.
Hilarisch
Wij werden dan ook als het ware geëscorteerd door "de rijkswacht"

jan
Reply With Quote
  #13  
Old 24-03-2004, 19:40
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Quote:
Originally posted by Werner333

....Wat tijd betreft zaten we goed. Voor de rest dank aan Marc en Fordje. .....
.
Bon, hierbij volgt dan de factuur voor :

- 1* "W" = een donkere Leffe
- 3* "S" = 3 donkere Leffe

Tja, als ge dan onderweg tips krijgt en ze nie gebruikt....

Toch zeker nog eens proficiat voor jullie klassering.
Eerste plaats van de grote Paddock-delegatie en 11° algemeen. KNAP WERK !!
Volgende doel moet zeker een top 10 zijn.!

Tot de volgende zeker?
Reply With Quote
  #14  
Old 25-03-2004, 22:51
Anneke's Avatar
Anneke Anneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: brecht
Posts: 262
Voor degenen die het zich moesten afvragen;
papa is niet boos
Reply With Quote
  #15  
Old 25-03-2004, 23:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Anneke
Voor degenen die het zich moesten afvragen;
papa is niet boos
Goed dat je het komt zeggen, want nu heb ik toch wel lang mijn adem moeten inhouden...

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.