De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-10-2001, 09:29
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

tweewegcommunicatie???

Gisteren stond in 'Het Nieuwsblad' dat vanaf volgend jaar de 'signalen' in beide richtingen zou mogen....
weet iemand of da waar is?
want euh, er werd vroeger veel over gezegd dat er dan nieveel meer aan de sport zou zijn...
Reply With Quote
Old 05-10-2001, 10:38
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
het mag volgens autosport. ik heb gehoord dat ze de 107% regel gaan afschaffen

Reply With Quote
Old 05-10-2001, 11:32
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik snap niets van Hakki zijn bericht. Waarover hebt ge het ?
Old 05-10-2001, 11:38
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mario
Ik snap niets van Hakki zijn bericht. Waarover hebt ge het ?
tkomt derop neer da ze momenteel alleen informatie vanuit de wagen naar de pits mogen sturen, maar blijkbaar gaat da veranderen en gaan ze ook vanuit de pits dingen naar de wagen mogen sturen
dus eigenlijk kunnen ze dan van in de pits rijden om het simpel voor te stellen, zover zal het (hopelijk) ni gaan
Reply With Quote
Old 05-10-2001, 11:41
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ah zo... Merci.

Was dat enkele jaren geleden ook niet de gewoonste zaak van de wereld en hebben ze dat toen niet afgeschaft. Ik kan me vergissen uiteraard. Ik zit er eigenlijk niet zoveel mee in. TC, launch control en volautomatische versnellingsbakken, 't is al gezever. Dat kan er ook nog wel bij.
Old 05-10-2001, 13:24
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

hmmmzzzz

plz not!!! nu moet de piloot zelf alles nog bijstellen!! anders moet de piloot niks meer!!! als 2-wegcommunicatie zou mogen zou een auto zelf's al rijdend een andere motormapping kunnen krijgen!! volgens mij een beke van het goede teveel!!

airco
Old 05-10-2001, 13:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Wat Mario zegt, klopt. Het is al toegelaten geweest en weer afgeschaft. Net zoals zoveel andere dingen die F1 weer "spectaculairder" moesten maken. Ze zouden beter de pitstops afschaffen!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 05-10-2001, 14:44
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Als ze de pitstops afschaffen heb ik niet meer zo veel werk in mijn Grand Prix Manager spel, maar dit is dus efkes "off topic" geloof ik.
Reply With Quote
Old 05-10-2001, 21:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

voorstel:

vette banden, geen vleugels, volle tanks, geen aero effecten en glijen met die kisten.........................shit ik ben dertig jaar te laat geboren..............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 05-10-2001, 22:24
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie

techics

Ik las ergens dat vanaf volgend jaar auto's verboden zijn die autonoom reageren op de startlichten. COOL.
Dat betekent dat er dus blijkbaar dit jaar bij sommige teams systemen gebruikt werden waarbij een soort auto-pilot start genomen werd (of niet genomen werd). Ik weet niet precies hoe zo'n systeem gerealiseerd werd maar misschien konden de wagens veranderingen in electrische velden opvangen in de apparaatjes die in het asfalt valse starts moeten detecteren. Op de verandering van dat signaal konden ze dan misschien de koppeling laten reageren...
Ongeloofelijk hoe vindingrijk die ingenieurs soms zijn.
Ik weet niet precies of het ooit al is geprobeerd maar zo zouden ze bv. ook dynamische vleugels kunnen monteren. Gedaan met een het eeuwenoude compromis tussen topsnelheid op de rechte lijn en wegligging in de bochten : laat de coureur op het rechte stuk gewoon op een knopje drukken waardoor de vleugels vlakker gaan staan waarna hij met hetzelfde knopje de vleugels bij de remzone weer verticaler kan zetten. Zulke systemen zouden veel tijdswinst kunnen opleveren maar zullen allicht uit veiligheidsoverwegingen nooit toegestaan worden.
Ingenieurs als Colin Chapman en later ook Harvey Posthelwaith waren cracks in gedurfde vernieuwingen.
Ook meen ik mij te herinneren dat Benetton '93 experimenteerde met een verwielgestuurde wagen waarbij de achterwielen 'lichtjes' meestuurden.
Wat zal het volgende hoogtechnologisch grensverleggende snufje zijn?
remlichten misschien
Reply With Quote
Old 05-10-2001, 22:26
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie

VIERWIELGESTUURD

De 'ver'wielgestuurde Benetton moet nog geboren worden, de 'vier'wielgestuurde heeft volgens mij wel bestaan.
Reply With Quote
Old 06-10-2001, 07:43
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Die heeft de laatste 2 grote prijzen van '93 gereden ja. Niemand kon denk ik met zekerheid zeggen of hen dat tijdwinst opleverde of niet. Ondertussen waren ze toch weer voorbijgestoken door McLaren.
Old 06-10-2001, 10:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

heb nochatns toch altijd gehoord dat in de f1 2-wielaandrijving beter was, om zo een soort slide-effect door de bocht te kunnen krijgen!! More info on that plz!!

airco
Old 06-10-2001, 13:48
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

2 wielaandrijving geeft denk ik ook een spectaculkairder beeld van het racen.
ik kijk toch liever naar auto's die 2 wiel aangedreven dan 4-wielaangedreven....
Old 06-10-2001, 15:32
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Wat die verstelbare vleugels betreft, die zijn twee jaar geleden door bepaalde teams getest met zware crashes tot gevolg. De vleugel brak gewoon af, met alle gevolgen van dien... Die vleugels zijn dan ook onmiddellijk verboden.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules