![]() |
|
|
||||
|
||||
Vlaanderen wil geen rally meer!!
Zondagavond is de eerste "doe de stemtest" op VRT geweest, en een vraag ging over een al dan niet verbod op rallysport op de openbaren weg, 70 % was tegen !
![]() ![]() op pitstop.tv staat nog een uitgebreider artikeltje hierover!
|
||||
|
||||
Daar sta ik nu niet echt van te kijken. De vraag is : in hoeverre gaat zo'n enquete daadwerkelijk tot het stopzetten van rally's in Vlaanderen leiden?
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze opgediend is ![]() |
|
|||
|
|||
Het lijkt mij dat het grootste deel der Vlamingen niet weet van wat een Rallye of Rallyesprint feitelijk is.
Ik baseer dit op de ervaringen uit mijn eigen omgeving. Daarom ligt het voor de doorsnee vlaming ook voor de hand dat hij illegale straatraces, luidruchtige Johnny's en een officiële wedstrijd (met bijhorende controles, goedkeuringen etc.) met elkaar verwart (ze door elkaar haalt). Dit zou een verklaring voor de stemtest-uitslag kunnen zijn. Er wordt bovendien in de dagelijkse krant haast nooit over kleinere officiële wedstrijden bericht. Zodoende hebben de meeste mensen geen band met het gebeuren... Als de vlaming ziet dat er ook mensen uit zijn dorp of omgeving bij betrokken worden, zou de link makkelijker worden gelegd, het wordt ook zijn sport (zoals dorpsvoetbal etc). |
|
||||
|
||||
Quote:
Zowel SPa - Spirit als Groen! zijn absoluut voor zo een verbod ...... De anderen zijn tegen. Alhoewel je je bij die laatste categorie wel moet afvragen in hoeverre ze bereid zijn om hun nee echt hard te maken .... Of dit nee eerder gaan gebruiken als Pasmunt tijdens coalitieonderhandelingen. 70% van de bevolking is immers tegen rally's. Ik had zulke cijfers wel verwacht. Als Groen! zijn revival meemaakt .... Dan heb ik schrik dat we een groot probleem hebben als rallysport in Vlaanderen.
|
|||
|
|||
Ik vond persoonlijk de stelling niet zo duidelijk...
De stelling was "Autoralliess op de openbare weg moeten verboden worden"... Volgens mij begrijpen de meeste mensen die niets van de rallySPORT kennen dit volledig verkeerd en scheren ze illegale races en snelheidsduivels over dezelfde kam.. |
|
||||
|
||||
Inderdaad als we rood en groen hun zin laten doen kunnen we eerst de rally vergeten waarna ze volgens mij de auto- en motosport in het algemeen gaan aanpakken.
RALLY is NOT a CRIME, but an ART
|
||||
|
||||
hola, de stelling is eigenlijk wel verkeerd hoor. Niet 70% van de vlamingen is er tegen. 70% van het testpanel van 1000 proefpersonen was ertegen. In hoeverre is zo een proefpanel representatief voor de Vlaamse bevolking.
|
||||
|
||||
eindelijk wordt er eens een cijfer geplakt op datgene waar ik al jaren van overtuigd ben. Vlaanderen en autosport is een no-go combinatie. Getuige daarvan de TV-budgetten die in vergelijking met Wallonië op niets trekken, de onbereidwilligheid om een F1 race naar Vlaanderen te halen toen het kon - maar wel Olympische spelen in het jaar 4840 (of zoiets)
![]() ![]() Samenwerken om er iets moois van te maken, nooit van gehoord? Verwonderd dat de publieke opinie er niets van moet, eigenlijk niet. En als de vraag dan nog op een dusdanige manier gesteld wordt dat je op voorhand al kan zeggen dat de grote meerderheid neen zal zeggen, dan weet je gewoon dat heel dat circus gemanipuleerd is van hier tot in Tokyo. ![]() Arm, heel arm Vlaanderen. De manier waarop er hier 'beleid' gevoerd wordt. ![]() Ik heb 2 minuten naar die '.... .....' gekeken en was blij dat er TopGear was op BBC, Rally op Eurosport, en dat ik nog aan mijn Huyndai WRC heb kunnen verderwerken. ![]() Last edited by Guido; 17-05-2004 at 11:46. |
|
||||
|
||||
Quote:
Diegene, zijn waarschijnlijk ook maar een bedrijf dat er voor betaald om dit te doen en waarvan de programmamakers geloven dat zij er iets van weten. Trouble is, de 'met-verstand-op-nul-kijkende-vlaming' zal het worst wezen. Hij heeft 70% gezien. |
|
||||
|
||||
Quote:
Andere opiniepeilingen (oa voor verkiezingsresultaten) steunen vaak maar op steekproeven van 300 a 500 personen ..... Zoals altijd met statistiek is er een zeker foutenmarge ..... Toch moeten we er niet op hopen dat de echte situatie totaal omgekeerd zou zijn .... Als je een range neemt zou je kunnen stellen dat het aantal vlamingen dat voor het verbieden van rally is ergens tussen de 65% en de 75% ligt ....
|
|||
|
|||
Het argument "niet-representatief" moet meteen van tafel geveegd worden.
Het programma is gisteravond bekeken door 568.000 Vlamingen, een marktaandeel van 36,8%! We mogen aannemen dat met die 568.000 Vlamingen alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd zijn: jong en oud, dik en dun, enzovoort. Die 568.000 konden stemmen: via internet, sms of vaste telefoon. Neem nu nog dat de helft echt gestemd heeft, dan gaat het nog over 280.000 mensen. Bureau's die marktonderzoeken doen, krijgen natte dromen van een dergelijk panel. Het gaat dus om een zeer belangrijk signaal, dat je los moet zijn van autosport. Het gaat om het algemene gevoel bij de bevolking over onveiligheid door snelheid, ... Bovendien kwam de stelling in een infotainment-programma met een algemene inhoud, niet specifiek over autosport. Anders zou de uitslag van de enquete gekleurd en vertekend zijn. Het gaat niet om de rallysport op zich. Het gaat voor die brede laag van de bevolking om autosport op de openbare weg, wat dat ook mag zijn. Het merendeel van de Vlamingen wil geen autosport meer op de openbare weg. Er is dus een vreselijk imago-probleem. Het wordt tijd dat iedereen, van federatie tot gewone autosportliefhebber, de oogkleppen aflegt en rekening houdt met wat er leeft in de maatschappij. De gouden tijden zijn al lang voorbij. Als we niet uitkijken, is het binnenkort helemaal gedaan, in Vlaanderen toch ...
www.skynet.be/pitstoptv Last edited by Peter Baert; 17-05-2004 at 12:38. |
|
||||
|
||||
Autosport liefhebbers weten meteen op wie ze NIET moeten stemmen. We wisten dit natuurlijk al langer: wet van Veldhoven (tabaksreclame) was ook een poging van SP om autosport (vooral rallysport) aan banden te leggen. Aan de groenen maak ik nog geen woorden meer vuil, die doen er alles aan om autosport kapot te maken
![]() |
|
||||
|
||||
Ik vrees dat Peter hier overschot van gelijk heeft ...
EN het kan anders hoor. Gisteren naar de Monteberg-Rallysprint geweest. En waar ik stond, gedroegen de mensen zich héél gedisciplineerd en waren er geen veiligheidsproblemen. Het wordt idd tijd dat iedereen eens gaar SAMENWERKEN wat autoSPORT betreft! |
|
||||
|
||||
Ik vrees dat de meesten ook de illegale streetraces ook tot auto/rallysport rekenen, wat één grote vergissing is. Rally's worden toch goed georganiseerd met de nodige veiligheidsmaatregelen.
Maar de schuld ligt ook bij de media. Rally komt enkel in het algemene nieuws, dus niet het sportnieuws, als er op zijn minst een zwaargewonde gevallen is. Da's nu eenmaal wat het nieuws haalt. |
|
|||
|
|||
[
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|