![]() |
|
|
||||
|
||||
Porsche museum
Waar ligt in Duitsland exact het Porsche museum?
Dank bij voorbaat. ![]() |
|
|||
|
|||
Heb horen zeggen, dus weet niet ofdat het waar is hé, dat er een Porsche museum moet liggen in de buurt van de Nürburgring.
|
|
||||
|
||||
Klopt niets van. Het Porsche museum ligt vlak naast de Porsche-fabriek in Zuffenhausen. Dat is een deelgemeente van Stuttgart, en de toegang tot het museum is gratis. Als je dan toch daar bent profiteer je best van de situatie om ook het Mercedes-museum te bezoeken dat in Stuttgart ligt, op de domeien van het fabriek en waartoe de toegang ook al gratis is.
Als je op zoek bent naar een specifieke Porsche, best even contact nemen met het museum om te weten welke wagens er actueel uitgestald staan, want het aanbod is veel groter dan de beschikbare tentoonstellingsruimte, en ze wisselen dus regelmatig de museumstukken... |
|
||||
|
||||
Ik ben ook ooit eens in een enorm (allez zo herinner ik het mij toch) Porsche museum geweest in Oostenrijk ergens. Aan de buitenkant was wel haast niet te zien dat het een museum was. Heb er wel geen flauw idee van waar het was, ik moet dan een jaar of 10 geweest zijn...
FF
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De houten koetswerkmallen waarop het alu koetswerk van de 356 geslagen werd is daar te bewonderen, naast al het andere lekkers uiteraard. Als ik me niet vergis zou dat het geboortedorp van Ferdinand Porsche moeten zijn, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Ik was een jaar of 25 toen ik het bezocht heb, en inmiddels ben ik al wat ouder ![]() jan |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|