De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-06-2004, 10:57
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Persbericht Circuit Zolder Eifelrennen Divisie Toerisme & Silhouet voorbeschouwing

In Divisie Toerisme en Klasse TA komen de BMW’s V8 van G&A Racing (Kenis/Severich & Smets/De Keersmaecker) en Beliën Motorsport (Beliën/Jacobs) ongetwijfeld terug bovendrijven. Niet te onderschatten is de MSE-Ford Mondeo turbo van Van Delm/Bürrick op deze snelle omloop, terwijl het team van André Carlier na het forfait van Jeuris/Werckx op kousenvoeten de top3 komt binnengeslopen. Ondanks het feit dat de BMW V8 van Beliën Motorsport momenteel de dans leidt met één overwinning en twee tweede plaatsen is het exemplaar van Kenis/Severich de snelste op de piste. En de komst van de nieuwe sequentiële versnellingsbak zal hen zeker niet trager maken.

“Winnen is het enige woord dat momenteel in mijn woordenboek staat”, verduidelijkt Guino Kenis. “En samen met onze tweede V8 (Smets/De Keersmaecker) is het de bedoeling om Beliën zoveel mogelijk punten af te snoepen. Na de Eifelrennen maken we dan een balans op en kunnen we een strategie uitwerken naar de 24 Uren van Zolder toe”.

De TA is dit seizoen een beetje onderbezet, vandaar dat bepaalde TB-rijders zich vooraan komen mengen in de titelstrijd van de Divisie Toerisme algemeen.
Zo staat de top 3 van de Klasse TB binnen de top 5 van de Divisie Toerisme algemeen. De klasse TB wordt dit seizoen een BMW-onderonsje tussen de exemplaren van KS Motorsport (Moury/Morlet), G&A Racing (Steinberg/Stevens) en Belgium Racing (Broodcooren/De Coster). Uiteraard mogen we op de Nürburgring de Engelsen Moore/Cox, gezien hun ervaring, niet
over het hoofd zien, net zoals de Volvo S40 van Voet/Heyman (Snijers is op dat moment aan de slag tijdens de 24 Uren van Ieper) die de Spa Euro Race oversloeg, de Brother-Compact van De Hoen/Hoebben en de Mini S3 van de Daikin-girls Ickx/Van de Velde. Ondanks het feit dat deze amazones het al voortreffelijk deden met een tweede plaats in Zolder, werden ze al tweemaal verraden door de mechaniek. Dit deed hen verhuizen naar de onderste gelederen in de tussenstand. Iets wat we niet kunnen zeggen van de Seat Leon Cupra van Hopchet/Sluys die steeds aan de meet geraakt en dus voorlopig beloond worden met een vierde plaats in de tussenstand.

In Divisie Silhouet was het na Francorchamps alle hens aan dek geblazen bij KS Motorsport om de BMW terug op te lappen na de zware crash met Kuismanen op een paar honderd meter van de finish. Van Bellingen/Coenen/Leyssens wonnen de wedstrijd nadat Motorsport International door een brand op de Mondeo en een nukkige wielmoer op de Jaguar moesten passen. Dit maakt dat elke Silhouet nu een wedstrijd won en we een mooie titelontknoping mogen verwachten. “Zonde van het mooie materiaal”, doet Van Bellingen zijn verhaal na de crash. “Ik veronderstel dat we beiden een inschattingsfout maakten. De wagen zal er staan in Duitsland, maar door het ongeval zitten we achter op ons schema om de wagen te laten evolueren tot op hetzelfde niveau als de wagens van MI. Nu rijden we in dezelfde configuratie als tijdens de Spa Euro Race en zijn we kansloos als de Ford en de Jaguar geen problemen kennen. Maar geen nood, de evoluties komen er en dan kunnen we strijden met gelijke wapens,” besluit de strijdvaardige KS-rijder.

En zoals steeds zijn er weer een paar guests. Ditmaal is het vooral uitkijken naar de Audi A4 Quattro van Rüdiger Noll /Daniël Schrey. Dit team was reeds te gast twee jaar geleden met de oerquattro. Volgens Karl Hasenbichler, die voor de preparatie van de motor instond, is dit de krachtigste Audi-krachtbron die hij ooit bouwde. Afwachten wat dat wordt.
Andere guests zijn de Porsches GT3 van BS Motorsport met Harris/Greensall, Markant met Van Rossem/Sluzny, de Venturi van Canaguier/Thomas en een tweede BMW Z3 V8 van JMT. Deze laatste werd tijdens de Spa Euro Race bestuurd door F1-legende Arturo Merzario.
Indien alle ingeschreven wagens daadwerkelijk aan de start komen, mogen we rekenen op een startveld van maar liefst 60 wagens.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.