![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
McLaren's de komende jaren op Michelin's
Quote:
Waarheid achter het verhaal zal echter zijn, dat Ferrari bij Bridgestone meer en meer (en volgend jaar zeker) de eerste rangs-rol zal krijgen!! en dat de ontwikkeling zal passen in de planning van Ferrari, en niet die van McLaren!! Vraag is dan wat ze bij Michelin gaan krijgen!! - Gaan ze onvoorwaardelijk 1e-rangsrol krijgen, en Williams da 2e prioriteit??? don't think so ==> zou vrij dom zijn van Michelin - een 2e rangsrol bij Michelin??? Waarom gaan ze dan weg bij Bridgestone??? - of ze gaan de macht delen??? Maar dan verwacht ik me toch aan een constante storm zene!! Geen 1 van die 2 teams is tevreden met iets minder dan de beste behandeling!! Ge kunt geen band in 2 richtingen ontwikkelen he!! Zo had Ferrari in 1999 veel problemen mee de banden, om dat toen McLaren nog de touwtjes in handen had bij bridgestone, en de ontwikkeling in een bepaald (voor hun gunstige) richting stuurde!! Ben ies benieuwd wat dit gaat geven!! airco
__________________
![]() Last edited by airco; 30-10-2001 at 13:48. |
#2
|
|||
|
|||
Wat dit gaat geven ? Zwarte, ronde banden waartussen wij geen verschil kunnen zien en waarschijnlijk (ik hoop van niet) wisselvallige resultaten voor beide teams waardoor Ferrari met "twee vingers in de neus" kampioen wordt.
__________________
no pain, no gain no guts, no glory ![]() |
#3
|
||||
|
||||
mja,
ze zullen bij Michelin toch moeten kiezen zene!! anders vrees ik voor het scenario zoals je het hierboven beschrijft!! airco
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Als ik dit lees en ook de aankondiging dat Williams een van hun belangrijkste personen kwijt is, kan ik enkel zeggen dat Ferrari al bijna kampioen 2002 is.
![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
mja, is maybe lichtjes overdreven, mor tzijn wel elementen die serieus gaan doorwegen!!
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ik denk dat McLaren toch eerst zal moeten bewijzen dat ze beter zijn dan Williams. Vergeet niet dat williams op he einde van het seizoen echt wel op dreef was en McLaren slabakte wat (behalve in de USA) Als Williams die lijn kan doortrekken. pas op Ferrari.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ik denk dat voor aandachtige kijkers Mclaren al lang bewezen heeft dat ze beter zijn dan Williams. Volgend seizoen kan Williams de rollen omdraaien door diezelfde banden. Kàn zeg ik wel, als ze willen dan kunnen ze dat maar motivatie komt niet uit de lucht gevallen. Als ze nog belangrijke mensen kwijtspelen dan wordt het een echte zoektocht naar die motivatie. McLaren heeft daar echter geen gebrek aan. Hopelijk staan de 2 teams bij de start van Melbourne in seizoen 2002 op scherp!
|
#8
|
||||
|
||||
Re: hmm
Quote:
Op de laatste 4 jaar misschien? Beetje verder kijken dan 4 jaar eh! De laatste 10 jaar heeft Williams 4 wereldtitels behaald, Ferrari 2, Benetton 2 en McLaren ook 2. En als we beginnen te tellen vanaf pakweg 1980 heeft Williams er nog altijd 7 gehaald (1980, 1982, 1987, 1992, 1993, 1996 en 1997) tegen McLaren die er 9 haalde (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998 en 1999). Dus zoooo slecht zal Williams ook wel niet zijn eh! En als we er dan nog bijtellen dat 6 van de 9 titels bij McLaren gehaald zijn door supermensen Prost en Senna slaat Williams zeker geen slecht figuur! |
#9
|
|||
|
|||
Ik baseer mij op het feit dat ik in mijn vorig bericht heb gezegd dat de aandachtige kijkers dat gemerkt zullen hebben. Daarmee bedoel ik dat je niet altijd alleen maar naar de cijfers moet kijken. Natuurlijk zeggen die wel meestal het meeste. Maar ik bedoel maar dat een team niet altijd het beste is omwille van zijn cijfers alleen. Kijk bijvoorbeeld naar Ferrari, de cijfers zeggen duidelijk het beste team maar in team spirit is dat niet zo (de teamorders van dit seizoen zeggen genoeg) Misschien door mijn fanatisme dat ik dat zei, voor is en blijft McLaren altijd het beste team..
|
#10
|
||||
|
||||
Aha en ik ben geen aandachtige kijker dus?
|
#11
|
|||
|
|||
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat je niet altijd alleen naar de cijfers mag grijpen om iets duidelijk te maken
|
#12
|
||||
|
||||
Daar kan ik 100% mee akkoord gaan, ik zeg trouwens altijd net hetzelfde als het over Michael Schumacher gaat, wanneer ik tracht aan te duiden dat hij in mijn ogen niet DE beste aller tijden is, ook als de cijfers dat stilaan beginnen aan te duiden.
Maar dan zeg ik er ook duidelijk bij "in mijn ogen", en dat is waar ik eigenlijk op doelde in mijn vorig antwoord. Jij stipuleert zonder blikken of blozen dat "McLaren AL LANG bewezen heeft dat ze beter zijn dan Williams". Nogal een boude en gevaarlijke uitspraak als je het mij vraagt. En ongenuanceerd ook. En al ben ik geen echte Williams-fan (toch zeker geen Frank Williams-fan), en heb ik zeer veel symphatie voor McLaren, toch vind ik dat je een sterk team oneer aan doet door zoiets vlakaf te stellen. Kijk, ik denk dat er in het laatste decennium 3 teams geweest zijn die nagenoeg even sterk waren en die het verschil maakten door een betere piloot en/of management en afwisselend succes kenden : Ferrari, McLaren en Williams. Ik reken Benetton er met opzet niet bij omdat ik er van overtuigd ben dat daar het Briatore/Schumacher + Senna's dood effect gespeeld heeft. Maar ondanks de 35 jaar F1-ervaring die ik er opzitten heb (36 ondertussen al verdorie) zou ik bijlange niet zomaar durven een klassement opmaken van de grote 3. En cijfers alleen zeggen zeker niet alles, maar jouw "persoonlijk gevoel" zal toch ook niet volstaan om genoeg gewicht in de schaal te werpen vrees ik. Argumenten zullen toch altijd zo een bewering moeten staven, of dat nu blanke cijfers zijn of andere elementen maakt weinig uit. Samenvatting : als je een uitspraak doet van het kaliber "die is zonder twijfel beter dan die" moet je je uitspraak staven. En liefst pas je je uitspraak dan nog aan in "die is in mijn ogen zonder twijfel beter dan die". En dan schop je niemand tegen zijn schenen. Ik hoop dat je dit nu niet ziet als kritiek en dat je daardoor afgeschrikt wordt want je bent er nog maar pas, neen, het is eerder een wijze raad die ik je tracht te geven. Tenslotte ben ik toch ouderdomsdeken voor iets eh! ![]() |
#13
|
|||
|
|||
Okido zal er bij volgende posts rekening proberen mee te houden Sennake. Thx for the advice
|
#14
|
||||
|
||||
Geen dank, graag gedaan
![]() En dan nu : terug on-topic plz ![]() |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Zijn teamorders dan een probleem??? Bij Ferrari werken ze in de 2 richtingen!! Dat is als team samenwerken, om de kansen te maximaliseren!! Wat zien we bij McLaren??? Hakki en Coulthard rijden elkaar van de baan (remember Spa 99 of 00), der is in de seizoen nog nekeer hetzelfde gebeurt. En dan mag McLaren uw favoriet team zijn zene, mor dan is de team-spirit volgens mij behoorlijk laag!! Dan bewijzen Hakki en Coulthard enkel hun egoïsme (teammaat eraf rijden doe je niet) en amateurisme binnen het team!! Dan Williams, R.Schumacher heeft dit seizoen tot 2 maal toe teamorders gekregen, maar weigerde ze uit te voeren, waardoor kostbare punten voor het Williams-team verloren gingen!! Dan mijn vraag aan u, in welk team is de team-spirit het grootst??? Als het aan mij ligt toch Ferrari, waar de piloot met de beste kansen (M.Schumacher) geholpen wordt door Barrichello tot de wereldtitel binnen is, waarna Schumacher Barrichello altijd heeft geholpen om alsnog de 2e plaats binnen te halen!! Helaas niet gelukt!!! Over hoe het er in het verleden aan toe ging kan ik niet perfect oordelen, vermits nog tamelijk jong, en toen nog passief F1-fan!! airco
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|