De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 30-10-2001, 22:22
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Zanardi Wil Racen Met Twee Kunstbenen

Ex-Formule 1-rijder Alex Zanardi heeft
dinsdag het ziekenhuis verlaten. De man
heeft bij een crash in een CART-race
zijn 2 benen verloren, maar sprak deze
woorden: "Ooit hoop ik weer te racen."

Midden september knalde Zanardi samen
met een andere rijder in de bandenmuur.
De botsing was zwaar: Zanardi's leven
hing aan een zijden draadje en uitein-
delijk verloor de man zijn 2 benen.

De Italiaan van 35 heeft gezegd over 1
jaar opnieuw te willen lopen, zij het
dan met kunstbenen. En daarna ? "Motor-
sport is mijn leven. Misschien neem ik
ooit nog wel eens deel aan een race."

Bron: teletekst

Hij is niet den eerste die dit zou doen.
Zie maar naar Clay Regazzoni.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #2  
Old 30-10-2001, 23:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Of David Piper (één kunstbeen) ...of... Douglas Bader (WWII-RAF-piloot op Spitfire met 2 kunstbenen en hij was zelfs een ace!)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 30-10-2001, 23:54
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Ik wist dat ik er nog enkele vergeten was.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #4  
Old 31-10-2001, 00:23
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Of ARNAUD VAN SCHEVENSTEEN !!!!!!

Niet F1 maar toch verdienstelijk twee maal aan de start (en aan de aankomst) in de 24 Hr van FRANCORCHAMPS waarvan dit jaar in een LAMBO.

C U
Reply With Quote
  #5  
Old 31-10-2001, 00:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
ach een kunstbeen kan ik me nog voorstellen, maar die gast in het Italiaans F3000 kampioenschap met zijn kunstarm......dat is pas een wonder.

De naam was "Pourtales de, Jean" rijder voor Martello
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-11-2001, 16:46
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Een kunstarm is niet zo ongewoon. Kijk maar naar Nannini.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-11-2001, 18:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ik wou die bemerking ook maken, maar toen dacht ik eraan dat Nannini geen kunstarm heeft, maar dat het zijn eigen arm is die weer aangezet is.
Bovendien heeft Sandro na zijn operatie nog wel een test mogen rijden met een F1, maar merkte hij al snel dat hij niet genoeg kracht in zijn arm had om een F1 nog deftig te besturen. Een DTM-wagen met sequentiële versnellingsbak daarentegen bleek nog perfect mogelijk zodat Nannini in de DTM nog een mooi einde kon breien aan zijn active racers-carriere...
Overigens was de versnellingbak in zijn Alfa Romeo speciaal voor hem gemaakt, want hij beschikte over 2 schakelpoken i.p.v. 1.
1 om op te schakelen en 1 om terug te schakelen, allebei door ertegen te duwen. Aan een pook trekken bleek voor zijn aangenaaide arm niet mogelijk...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 01-11-2001, 18:39
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
In de Mercedes CLK lukte dat wel.
Dat kwam omdat deze pook volledig elektrisch was. Fly by wire principe.
Trouwens bij piloten wissels toen werd de werking van de pook door een druk op de knop gewoon omgewissled.
De ene piloot verkoos namelijk duwen om op te schakelen en trekken om een versnelling lager te schakelen. De andere had het graag gewoon omgekeerd.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #9  
Old 02-11-2001, 10:59
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
dat heb ik bij rallyracers ook al gezien.
Bij het bekijken van verschillende onboard beelden, viel me op dat ze er idd zijn die liever duwen, en andere die liever trekken aan de pook om op te schakelen.

Of hebbek verkeerd gezien
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 02-11-2001, 21:44
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by Werner333
In de Mercedes CLK lukte dat wel.
Dat kwam omdat deze pook volledig elektrisch was. Fly by wire principe.
Trouwens bij piloten wissels toen werd de werking van de pook door een druk op de knop gewoon omgewissled.
De ene piloot verkoos namelijk duwen om op te schakelen en trekken om een versnelling lager te schakelen. De andere had het graag gewoon omgekeerd.
Ik heb de Mercedes CLK van Naninni in model en je kan duidelijk zien dat hij twee pookjes heeft. Ik zal een keer een foto ervan maken of op het internet een foto zoeken.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.