![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
PSA stopt met WRC
Zowel Citroen en Peugeot stoppen na 2005 met WRC. Moederbedrijf PSA heeft hier vandaag een persbericht over gestuurd.
Amai, dit komt even onverwacht als Jaguar die uit F1 stapt. Het gerucht dat Peugeot zou stoppen deed al even de ronde (en over zou stappen op WTCC), maar dat Citroen ook gaat stoppen ![]() Dat Duval en Martin maar snel voor Ford tekenen. edit: inderdaad na 2005 i.p.v. vanaf 2005 Last edited by gwyllion; 04-11-2004 at 15:29. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
/* quote ingekort omwille van copyright: FAQ => "Daarom eisen we dat wanneer je citeert vanaf een website je dit steeds doet door middel van een samenvattende zin die gevolgd wordt door en link naar de homepage van de desbetreffende site."*/ Last edited by Bart; 04-11-2004 at 19:55. |
#3
|
||||
|
||||
Na 2005 zal je bedoelen ipv vanaf
![]() Zou wel eens dramatisch kunnen zijn voor WRC. Als ze overstappen naar WTCC zit ik er weinig mee in eigenlijk ![]() |
#4
|
|||
|
|||
Dus geen Citroen C4 WRC en Sainz zal definitief op pensioen gaan, in plaats van testpiloot te zijn voor de C4 of in het management van het Citroen team te gaan.
|
#5
|
||||
|
||||
Zoveel schiet er dan niet meer over op WRC gebied...
Mitsubishi, Subaru, ford...
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Skoda, misschien Suzuki
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#7
|
|||
|
|||
Pitstop.tv stelt zich ook vragen bij de toekomst van WRC: WK rally nà 2005
* zeker: Ford en Subaru * waarschijnlijk: Mitsubishi en Skoda (als hun wagens volgend jaar beter worden, loont het publicitair zeker de moeite om nadien ook nog deel te nemen: minder concurrenten en enkel toppiloten die vrijkomen) * interesse: Suzuki (willen stap van JWRC naar WRC maken en reglementswijzigingen die wagens goedkoper maken zullen hun beslissing ook wel positief beinvloeden) en Hyundai (hebben aangekondigd om opnieuw deel te zullen nemen) * zeer onwaarschijnlijk: Renault met Dacia |
#8
|
|||
|
|||
Volgens pitstop.tv is de beslissing volledig bedoeld als een besparingsmaatregel.
WRC - PSA lijdt verlies in Frankrijk Autosport te duur? |
#9
|
|||
|
|||
Peugeot had ik wel verwacht, maar het stoppen van Citroen komt voor mij als een volslagen verrassing.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
De 307 WRC is een flop; de ontwikkeling blijft maar geld kosten zonder enige significante vooruitgang (eerst een 4 bak maken, nadien een 5 bak en nog steeds in orde). Al dat gezever met de 2de piloot er bovenop. Ze hebben er dit jaar een serieuze soep van gemaakt. Ook wel stom dat ze volgend jaar met Pirelli gaan rijden voor slecht 1 jaar. Het verhaal van Citroen is niets anders dan een succesverhaal, maar misschien hebben het vertrek van Sainz en de dure ontwikkeling van de C4 die noodgedwongen voor de deur staat (binnenkort zijn er gewoon geen Xsara chassis meer ![]() De 2de helft van 2004 is echt wel een moment van radicale verschuivingen met autosport programma's: Jaguar uit F1, Opel uit DTM en PSA uit WRC. |
#11
|
|||
|
|||
[QUOTE]Originally posted by gwyllion
[B] Quote:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
Volgens autosport.com zal Martin nog steeds naar Peugeot verhuizen, aangezien hij al een contract voor 2 jaar getekend heeft.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Als duval een beetje slim is kiest hij voor Ford.
Hij wordt daar de kopman en zal volgend jaar wel eens een rally winnen zeker om dan in 2006 wereldkampioen te worden vermits PSA niet meer zal mee doen. Foto's van de nieuwe Focus wrc gezien? Kijken op www.fordrallyesport.com |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|