De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 08-12-2004, 17:02
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Opel Astra V8 coupé

Het gaat hier om de wagen van team holzer en is dus gespoten in Rood-Oranje fluo. Ik ga hier gebruik maken van carbond decals + photoetch set van scalemotorsport ( later hier over meer )
BOdy is al gespoten onderstel komt ook slim en ben nu bezig met het interieur.



Wielen zjin gespoten in Chrome juist nog de naven wat schilderen



de carbon decals aangebracht op het chassis. Deze zijn echt super om te bewerken en geven zoen mooi zicht. maw echt zen geld waard




De rest komt ook al slim maar over die photoecht stuff ben ik niet echt zo tevreden. eigenlijk zou ik ze ook niet meer kopen. Want met wat goed schilderwerk kom je evenver. Maarja wie neit probeert niet weet hé.




En als specialeke heb ik het dashboard en stuur ook ff met carbon bekleed, of dit zo moet weet ik niet maar het ziet er wel goed uit


__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 08-12-2004, 18:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ziet er weer prima uit. Dragonfly, de modelbouwfabriek

De carbonvellen van SMS zijn idd zeer goed. Ik denk dat je er met het dashboard en het stuur niet ver naast zult zitten. Die bakken zijn gewoon carbon van vooraan tot achteraan.

Wat de photo-ets betreft. De sets bevatten soms idd onderdelen die niet echt nodig zijn, zoals de remschijven bijv. Of ze zijn niet echt zichtbaar of ze maken niet veel verschil.

Ik probeer altijd te kijken wat ze meeleveren. Radiatorrooster en end-plates, logo's en rivetten, zijn bijv wél interessante dingen om toe te voegen die wel degelijk een verschil maken. Soms moet je dan de remschijven in koop nemen.

Verder,
De wielen kunnen ook wat verwering gebruiken. Meebrengen vrijdag die handel, en dan we er ook wel weer eentje voor.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2004, 20:22
Bas Carwash Bas Carwash is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Location: Langeraar (LA City)
Posts: 20
SMS Carbon Decal... Me want that too Leuk project. Carbon is prachtig aangebracht, vooral dashboard ziet er echt stoer uit. De body ziet er overigens een beetje flets uit. Ligt dat aan de foto of aan de lak? Lijkt een beetje roze :S Hou ons op de hoogte
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2004, 23:39
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Valt dat wat mee om da carbon in de gepaste vorm te snijden?
Reply With Quote
  #5  
Old 09-12-2004, 00:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by vanni
Valt dat wat mee om da carbon in de gepaste vorm te snijden?
Als ik me niet vergis, gebruikt hij een "templated set" van SMS. Wil zeggen dat de onderdeelvormen op de achterkant van de decalsheet voorgedrukt staan. Gewoon uitsnijden op vorm en aanbrengen. Deze sets zijn speciaal gemaakt voor Tamiya kits.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-12-2004, 13:58
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Hey

Die kleur is echt niet flest hoor maar is een slechte foto.
Wat die decals betreffen is dit idd een template => dus gewoon uitknippen. Maar het dashboard , en de koplampen die volgen staan niet mee op de template en knip ik zelf op maat. Maar dit is niet zo heel moeilijk hoor.
wat die photoetch remmen betreft heb ik spijt da ik ez erop heb gezet want vind het op niveel trekke maarja

nog een klein beetje voort gedaan

omdat er "echte" riemen moest ik deze ergens kunnen vast maken. En omdat er geen rollbar achter zit heb ik 2 kleine haakjes in de kas geplakt zodoende dat ik ze mooi kan vasthangen (prulwerkje hoor )



Stuur zit in het dashboard en zit een draadje aan om de knopjes te verbinden



De remschijven ( niet naar men goesting) met photoetch logo's van AP



iedereen die foto's heeft van het interieur van zoen astra zou me echt kunnen helpen hoor
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 09-12-2004, 18:33
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Hey Dragonfly, hoop dat je hier wat aan hebt:











edit: er wel even bijvermelden dat dit van de wagen van Winkelhock is uit 2002 (!)

Last edited by Lambo; 09-12-2004 at 18:36.
Reply With Quote
  #8  
Old 10-12-2004, 01:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Sjieke foto's!! en tevens ook het bewijs voor het carbon-dashboard.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-12-2004, 00:39
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Zou het niet mogelijk zijn de achterkant van je carbonvel (de template dus) in te scannen en ergens op een site te zetten? Dan kunnen andere modelbouwers die nog massa's carbonvellen liggen hebben van andere merken, het bestandje afdrukken en zo hun decals perfect uitsnijden. Anders is het zoeken van de gepaste vorm om carbondecals proper te bevestigen op bepaalde delen van de wagen, zeer tijdrovend, en bovendien verpruts je nogal veel decal.
Reply With Quote
  #10  
Old 12-12-2004, 00:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Desmodromic2001
Zou het niet mogelijk zijn de achterkant van je carbonvel (de template dus) in te scannen en ergens op een site te zetten? Dan kunnen andere modelbouwers die nog massa's carbonvellen liggen hebben van andere merken, het bestandje afdrukken en zo hun decals perfect uitsnijden. Anders is het zoeken van de gepaste vorm om carbondecals proper te bevestigen op bepaalde delen van de wagen, zeer tijdrovend, en bovendien verpruts je nogal veel decal.
Dat lijkt me een zeer goed idee, maar ik zie de praktische uitwerking als volgt : iedereen die links kent naar fabrikanten van cf-decals, waar de templates te vinden zijn die door de fabrikant zelf gepost werd, kan ze hier vermelden.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-12-2004 at 21:27.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-12-2004, 01:36
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Hey

Het probleem met die template is dat ik die al gebruikt heb en dus nimeer kan inscanne maar zal het onthoude voor de volgende keer

hier nog wat foto's

body begint zowa goe te kome zou het alleen nog wa meer wille late blinke maarja



Carbon op de dorpels,spoiler,koplampen en gril alleen moetek de gril nog eens opnieuw doen





test van het dashboard en heb het draadje aan het stuur opnieuw gedaan en denk dat dit beter is



wielen zijn af

__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 17-12-2004, 01:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Breng de wielen morgen eens mee, die kunnen wat 'smoke' gebruiken. Dan kunnen we dat eens tonen.

wat de carbon in het grilleke betreft, denk ik niet dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Je kan voor de vlakken waar het niet goed is gegaan, evt. kleine reepjes snijden en die erover zetten. Eens alles dan afgewerkt is, merk je er niets van. Maar goed, dat moet je zelf een beetje zien.

Dat wordt een mooi modelleke!
Reply With Quote
  #13  
Old 07-01-2005, 20:03
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Heb dus besloten om hem te herspuiten en blij dak het gedaan heb. Hij blinkt nog wel niet zoals ik wil maar na een laagje vernis gaat ier er super uitzien
en de carbon decals hebbe het grotendeels overleefd dus


__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 08-01-2005, 20:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Mooi, mooi. Het blinkend zit er nog niet in omdat de verf dunner gespoten is en er dus minder "gloss pigment" meekomt. Geeft niet, satiné is voldoende om de decals te kunnen zetten en een laagje vernis of 2 zetten hem wel te schijnen achteraf.

Om zeker te zijn ivm de decals, zou je altijd eerst een laagje vernis kunnen doen, dan de decals en dan terug een laagje vernis. Je moet maar zien.
Reply With Quote
  #15  
Old 15-01-2005, 17:26
stanger stanger is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 37
hallo,

ik ben pas lid en ben waarschijnlijk de grootste amateur die er hier tussen zit :-).
ik heb een vraagje:
als je zo heel kleine dingen moet verven, zoals hier bijvoorbeeld de middenste schroef in je velg, hoe doe je dat dan?
met een verfborsteltje krijg je dat toch nooit klaar of wel?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.