De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-12-2004, 22:16
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Post Le Mans 2005 – praktische informatie en vragen

Lemans 2005 – praktische informatie en vragen

Hello, ik heb de plannen om in 2005 van 15 tot en met 19 juni naar de 24uren van Lemans te gaan zien. Maar het zal men eerste bezoek worden aan het evenement en ook aan het circuit, daarom zal al de praktische info zeer handig van pas komen. Aangezien ik weet dat er hier zijn die al enkele bezoeken aan dit evenement hebben gedaan, zullen zij ongetwijfeld handige praktische info kunnen verschaffen.

Na een tijdje te zoeken op de onhandige site lemans.org heb ik al de tarieven gevonden voor 2005:
Quote:
59€ General Enclosure
20€ Practice June 15th or 16th 2005
22€ Test day June 5th 2005
450€ Pitwalk
35€ Mulsanne-Arnage Curves
Dus als ik het goed begrijp is de algemene inkom 59€ voor al de trainingen, kwalificatie’s en de 24uren zelf. Deze prijs is dus zonder toegang op de tribunes en ook zonder entry voor de paddock veronderstel ik? Maar wat is dan de prijs voor een paddock ticket (voor een volledig weekend)?
Onderaan het prijslijstje op de site staat “35€ Mulsanne-Arnage Curves”; blijkbaar moet je voor deze bochten combinatie nog bij betalen?
Ik heb een plan gevonden, daar op zie je duidelijk dat in die zone de haarspeld zit en ook de mooie bochten combinatie met o.a. Indianapolis in. Als ik het goed voorheb, dan is dit een van de mooiste stukken van het circuit, klopt dit?

Kan je een volledig rondje Le Mans afstappen te voet zoals in Spa dat het geval is met een deftig wandelpad?

Hoe zit het met de campings?
Waar zijn ze gelegen? Vlak naast het circuit? Waar dan juist ergens? Dicht bij de paddock en start/finish tribunes? Zijn de campings permanente campings met permanente sanitaire voorzieningen, stromend water en elektriciteit? Zijn het verharde tereinen? Of is het eerder in “weide toestanden” zoals in Francorchamps aan Les Combes…
En vooral: wat zijn de tarieven? Is het per dag of nacht dat je betaald? Of is het één prijs voor gans het weekend? En wat ongeveer de prijzen? Betaal je bij voor elektriciteit enzo?

Rijd er buiten de 24u Le Mans nog iets in het voorprogramma??? Ik dacht van niet… zijn er dan niet enorm veel dode momenten zoals met een GP F1 ???

Hoe lang rij je ongeveer over de trip Antwerpen > Le Mans via Peage? Of via route national? Hoeveel euro’s ben je ongeveer armer via de peage?

Last edited by Mr.Dallara; 27-12-2004 at 22:18.
Reply With Quote
Old 27-12-2004, 23:47
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Ik ga ook voor de 1ste keer naar Le-Mans volgend jaar, ik vertrek wel pas donderdagavond met de bus van suportersclub Marc Goossens. Alles zit dan in 1 prijs (Camping, Algemene inkom,..). Zo kunnen we dan vrijdag naar de parade gaan kijken in het centrum van Le-Mans.

IVM een rondje rond het circuit stappen lijkt me persoonlijk nogal veel, maar heb wel gehoord dat er rond het circuit gratis pendelbussen zijn naar verschillende delen van het circuit.

Inderdaad, er is niks in het voorprogramma, alleen dan de historics. Weet wel niet op welke dag dat die rijden.

Greetzz.. Corvetteboy
Old 28-12-2004, 00:18
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Een toertje wandelen rond het circuit zoals we dat kennen in bijvoorbeeld Spa, vergeet dat maar! Ik ben zelf ooit nog maar één dag in Le Mans geweest (de testdag in 2001). Het meeste volk zit bij het gedeelte van start finish. Ge kunt daar nog doorstappen tot aan Tertre Rouge, maar het rechte stuk en de chicanes zijn niet toegankelijk voor publiek. In Mulsanne en Arnage zijn er dacht ik ook publiekszones. De Porsche Curves en Ford Curves zijn wel tevoet bereikbaar via start-finish gedeelte. Maar zoals Corvetteboy al zei, rijden er pendeldiensten rond.

Zelf zal ik nog enkele jaartjes moeten wachten tot ik eens echt koers in Le Mans zie. Ik wou nog eens naar de testdag gaan, maar nu hebben ze die verzet van mei naar juni
Old 28-12-2004, 00:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Dus als ik het goed begrijp is de algemene inkom 59€ voor al de trainingen, kwalificatie’s en de 24uren zelf. Deze prijs is dus zonder toegang op de tribunes en ook zonder entry voor de paddock veronderstel ik?
Die 59 euro is idd de algemen toegang. Echter op de woensdag en donderdag kun je met dit ticket gebruik maken van de tribunes. Op zaterdag en zondag niet, dan is er ook redelijk strenge bewaking van de tribunes. 24 op 24

Idem dito voor de paddock, op woensdag en donderdag wel te doen met een standaardticket. Zaterdag en zondag zeer zeker niet.

Quote:
Onderaan het prijslijstje op de site staat “35€ Mulsanne-Arnage Curves”; blijkbaar moet je voor deze bochten combinatie nog bij betalen?
Nee, denk het niet. Dit kaartje zal alleen geldig zijn voor die twee bochten. Er zijn veel mensen die op de campings liggen bij die twee bochten en niet richting het centrale gedeelte gaan. Met het ticket van 59 euro heb je hier wel toegang.

Quote:
Ik heb een plan gevonden, daar op zie je duidelijk dat in die zone de haarspeld zit en ook de mooie bochten combinatie met o.a. Indianapolis in. Als ik het goed voorheb, dan is dit een van de mooiste stukken van het circuit, klopt dit?
Arnage bij nacht is MUST voor iedere liefhebber, hier krijg je echt rillingen als je staat te kijken.

Quote:
Kan je een volledig rondje Le Mans afstappen te voet zoals in Spa dat het geval is met een deftig wandelpad?
Geen wandelpad. Op legale wijze is er geen doorkomen aan op bepaalde stukken. Zoals bijvoorbeeld het stuk Tetre Rouge - Mulsanne Corner. Illegaal lukt misschien wel..........maar denk eraan, die blauwe petten in Frankrijk staan niet bekend om hun klantvriendelijkheid Je kunt het proberen..........misschien dat je dan op zondagmiddag vier betonnen muren om je heen hebt

Quote:
Hoe zit het met de campings?Waar zijn ze gelegen? Vlak naast het circuit? Waar dan juist ergens? Dicht bij de paddock en start/finish tribunes? Zijn de campings permanente campings met permanente sanitaire voorzieningen, stromend water en elektriciteit? Zijn het verharde tereinen? Of is het eerder in “weide toestanden” zoals in Francorchamps aan Les Combes…
Binnenin het circuit....zeg maar het "stadiongedeelte" en aan de overkant. Zeer dichtbij dus..........

Toiletten? Ja aanwezig en proper. Water? op centrale punten (bij de toiletten dus) Electra? Zo goed als niet aanwezig. “weide toestanden”? Yeps.........leuk met droog weer, iets minder met aanhoude regen. Je dient dus zelf je faciliteiten te verzorgen.........of je moet geen probleem hebben om enkele dagen geen douche te zien Engelsen en Denen kunnen heel lang zonder douche.

Prijzen van de camping? Zeer aantrekkelijk. Maar je als je nu nog niets geboekt hebt kon je weleens te laat zijn. Zeer snel actie ondernemen op dat punt!

Quote:
Rijd er buiten de 24u Le Mans nog iets in het voorprogramma??? Ik dacht van niet… zijn er dan niet enorm veel dode momenten zoals met een GP F1 ???
Meestal één support race. Veel dode momenten? Nee, de meeste mensen gaan pas na 12.00 uur op zaterdag richting circuit............eerder zijn ze daar ook niet toe in staat Voor woensdag en donderdag is dat geen probleem. Van 18.00 tot 19.00 het voorprogramma. Daarna tot 24.00 de trainigen van Le Mans deelnemers.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 00:20
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Reply With Quote
Old 28-12-2004, 00:52
Pascal Pascal is offline
A4993

Bovendien is ook de optocht op vrijdagavond en de scruteneering op maandag en dinsdag in het centrum een must en gratis.

Een "gouden tip" : neem je (oude) fiets mee. Ideaal voor de verplaatsing rond het circuit en van en naar het centrum. De pendelbussen rond het circuit (niet naar het centrum) zijn er wel gratis maar staan meer in de file dan ze rijden. Te voet ga sneller. Met de fiets is ideaal.

Bromfiets kan ook maar wees attent dat je ook in Frankrijk een geldige verzekering op je bromfiets moet hebben en je steeds een helm moet dragen.

Daar bovenop raad ik je aan een goede ketting en/of slot mee te nemen en je (brom)fiets ALTIJD in de gaten te houden en of aan het slot te leggen... Ook al laat je hem maar eventjes alleen...

Pitwalk op vrijdag is ook gratis. Al is het leuker er illegaal binnen te geraken "Streng kijken en doorstappen is de boodschap"

C U
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 09:30
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Tip: koop daar geen frieten... veel te duur, veel te weinig en veel te slecht...

Fiets is inderdaad wel een noodzaak...
Old 28-12-2004, 13:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Nog een tip: koop geen bier op het circuit...........te duur en alcoholvrij.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 16:41
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Binnenin het circuit....zeg maar het "stadiongedeelte" en aan de overkant. Zeer dichtbij dus..........

Toiletten? Ja aanwezig en proper. Water? op centrale punten (bij de toiletten dus) Electra? Zo goed als niet aanwezig. “weide toestanden”? Yeps.........leuk met droog weer, iets minder met aanhoude regen. Je dient dus zelf je faciliteiten te verzorgen.........of je moet geen probleem hebben om enkele dagen geen douche te zien Engelsen en Denen kunnen heel lang zonder douche.

Prijzen van de camping? Zeer aantrekkelijk. Maar je als je nu nog niets geboekt hebt kon je weleens te laat zijn. Zeer snel actie ondernemen op dat punt!
Er zijn dus enkel Dixie (werf WC's) toestanden te vinden op de camping's?? zijn er dan nergens douchen te vinden?? douchen in de paddock is niet echt mogelijk zeker?

Ik heb net prijzen gevonden van 2002 van de camping's, toen lagen ze rond de 34€. Dit zijn prijzen voor het ganse weekend (4 dagen) veronderstel ik???

Nu al reserveren voor een camping plaatsje in juni???
Lijkt me nogal onnodig. maar als het zo is, dan moet het maar hé...
Hoe en waar moet je dan terecht?? Via mail of via telefoon een plaats reserveren? Je moet dan toch pas terplaatse betalen? of met een voorschot? want iedereen kan dan reserveren voor 20 man en dan komt er bijvoorbeeld geen kat opdagen ...
Als er iemand hierover een contact (mail)adres over heeft of tel of een site. Deze zou dan zeer handig zijn!

Quote:
Meestal één support race. Veel dode momenten? Nee, de meeste mensen gaan pas na 12.00 uur op zaterdag richting circuit............eerder zijn ze daar ook niet toe in staat Voor woensdag en donderdag is dat geen probleem. Van 18.00 tot 19.00 het voorprogramma. Daarna tot 24.00 de trainigen van Le Mans deelnemers.
Is er dan op woensdag en donderdag écht niets te zien op de track voor 17uur savonds? Op vrijdag is er dan enkel de parade in Le Mans city, en dus ook weer geen activiteit op het circuit?

Last edited by Mr.Dallara; 28-12-2004 at 16:44.
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 16:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Voor juni 2006 kom je nog wel op tijd, voor juni 2005 ben je gegarandeerd te laat. camping kan je vergeten, je zal op "Parking Karting Blue" mogen staan, maw geen camping maar een parking waar 1 sanitaire en 1 douches-container staat voor 10.000 man...

Maar als je het slim aanpakt geraak je wel nog aan stromend water en stroom... Hoe? Gewoon "Belg" zijn

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 16:51
vandijk vandijk is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Lijkt me nogal onnodig. maar als het zo is, dan moet het maar hé...
Hoe en waar moet je dan terecht?? Via mail of via telefoon een plaats reserveren? Je moet dan toch pas terplaatse betalen? of met een voorschot? want iedereen kan dan reserveren voor 20 man en dan komt er bijvoorbeeld geen kat opdagen ...
Als er iemand hierover een contact (mail)adres over heeft of tel of een site. Deze zou dan zeer handig zijn!

Is er dan op woensdag en donderdag écht niets te zien op de track voor 17uur savonds? Op vrijdag is er dan enkel de parade in Le Mans city, en dus ook weer geen activiteit op het circuit?
Vergeet het maar -- bijna alle campingplaatsen zijn al maanden uitverkocht. Je kunt wel altijd je auto plus tent op de grotere parkings (Rouge en Blue) neerzetten.

Wo + Do zijn kwalificatiedagen. Overdag kun je prima in de pits rondhangen en inkopen doen. Het is supergezellig rond het circuit.

Ik heb wat info verzameld maar het is nog lang niet af: http://www.planetlemans.com/index.ph...d=11&Itemid=42

Meer info over campings vindt je op: http://www.beermountain.com

Ruilen van campingkaarten (of kopen) doe je het best op het Forum van Arnage: http://www.club-arnage.com/

Als je nog meer vragen hebt...
Old 28-12-2004, 16:53
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Toch wel, er zijn altijd support races van o.a. de classics. Maar vergeet ook niet dat je wat slaap gaat inhalen overdag want na de qualifs wan woensdag die tot middernacht duren ga je natuurlijk niet direct je bed inkruipen eh. Eerst enkele uren onderweg naar de camping (1 openbare weg waar zo'n 100.000 man over naar hun camping terugrijden) en dan enkele pintjes drinken : wij waren nooit slapen vóór een uur of 5, 6 's morgens. Dan sta je op rond een uur of 1, 2 in de namiddag en tegen dat je allemaal gegeten hebt en gewassen bent (aanschuiven aan de container) is het zo goed als tijd om naar de qualifs te gaan van de donderdag.

En een pitwalk duurt trouwens ook rap enkele uren, zeker als het je eerste keer is.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 16:55
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Op vrijdag is er dan enkel de parade in Le Mans city, en dus ook weer geen activiteit op het circuit?
Op vrijdag moet je niet op het circuit zijn om actie te zien : dan komen de gekke Engelsen met hun eigen wagens de show stelen op de openbare weg. Al ooit burn-outs gezien van een Bentley of een bus? In Le Mans zie je het allemaal. En liefst vanop een met bruine zeep ingesmeerd tentzeil, dan is het nog veel spectaculairder als ze het asfalt raken

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-12-2004, 19:40
Netforce_1's Avatar
Netforce_1 Netforce_1 is offline
De Paddock Rookie

Re: Le Mans 2005 – praktische informatie en vragen

Quote:
Lemans 2005 – praktische informatie en vragen

Hoe lang rij je ongeveer over de trip Antwerpen > Le Mans via Peage? Of via route national? Hoeveel euro’s ben je ongeveer armer via de peage?
Kijk eens op www.viamichelin.com (Snelste route en tarieven Péage)
Old 28-12-2004, 21:30
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Sennake
Op vrijdag moet je niet op het circuit zijn om actie te zien : dan komen de gekke Engelsen met hun eigen wagens de show stelen op de openbare weg. Al ooit burn-outs gezien van een Bentley of een bus? In Le Mans zie je het allemaal. En liefst vanop een met bruine zeep ingesmeerd tentzeil, dan is het nog veel spectaculairder als ze het asfalt raken
Of een Citroën Jumper met Belgische nummerplaat

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules