![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Loix in EK met Fiesta S1600?
Maandag verscheen in de krant het Nieuwsblad het gerucht dat Loix mogelijk in 2005 een EK campagne zou doen met een Fiesta Super 1600 van het engelse M-Sport (die dus ook de Focussen WRC doen in het WK).
Het word nergens en door niemand bevestigd, en staat dus enkel in het Nieuwsblad. Maar waar rook is, is vuur... Andere namen die mogelijk te zien gaan zijn in het EK dit seizoen: Bruyneel (Fiesta S1600), Jean-Joseph (Clio S1600) en Basso (Fiat S1600 ??) De kalender van het EK rally 2005: 07 - 09/04/2005 Rallye Mille Miglia (I) 10 - 12/06/2005 Rajd Polski (PL) 24 - 26/06/2005 Belgium Ypres Westhoek Rally (B) 15 - 17/07/2005 Bulgaria Rally (BG) 29 - 31/07/2005 Rallye Vinho Da Madeira (P) 19 - 21/08/2005 Barum Rally Zlin (CZ) 09 - 11/09/2005 Fiat Rally (TR) 23 - 25/09/2005 Elpa Rally (GR) 20 - 23/10/2005 Rallye d'Antibes (F) Last edited by Mr.Dallara; 04-02-2005 at 17:15. |
#2
|
|||
|
|||
Re: Loix in EK met Fiesta S1600?
Quote:
Quote:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
Re: Re: Loix in EK met Fiesta S1600?
Quote:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
IK was hier dus terechtgekomen: http://www.fia.com/sport/Championshi...lly_champ.html
|
#5
|
||||
|
||||
Re: Loix in EK met Fiesta S1600?
Quote:
Wat er gebeurd is, staat in het laatste nummer van Autonews te lezen, waar Jean Marc Valkenaere, van Floral Racing, in een interview vertelt hoe hij vorig jaar tijdens de rally van Luxemburg - waar Sven Smeets Relatie Deelnemers was - in een gesprek met John Steel (M-Sport), Freddy voorstelde om het ontwikkelwerk te doen. Steel was niet overtuigd, tot ze (Floral Racing) vertelden waarom ze vertrouwen hebben in Freddy. Denk maar aan de Corolla WRC, grotendeels door Freddy ontwikkeld. Waarom Freddy nog geen WRC manche won, ligt aan de verkeerde momenten in zijn carrière. (Mitsu viel in elkaar toen Makinen vertrok en het verhaal Peugeot kennen we). Steel in één klap wel geïnteresseerd. En nu citeer ik uit Autonews JM Valkenaere "Maar, toch denk ik dat de kans klein is dat Freddy het wordt. Er wordt immers een belangrijk budget gevraagd." M-Sport heeft wel ontwikkelbudget, maar geen operationeel budget om een seizoen te runnen. Dat moet meegebracht worden. Mijn gedacht? "We zullen wel zien". ![]() |
#6
|
|||
|
|||
Weet niet meer waar ik het gelezen heb maar Loix zou op zoek zijn naar een stuur van een topwagen om het BK te rijden. Vermoedelijk is het een WRC want hij zou in Ieper en Condroz enkel aantreden als WRC's worden toegelaten.
Targa Floria overweegt namelijk om tijdens het EK in Ieper een nevenwedstrijd te organiseren waar WRC's zijn toegelaten. Informele gesprekken met de RACB zijn er reeds geweest maar een officiële aanvraag nog niet. Het zal niet makkellijk zijn om dit klaar te krijgen want natuurlijk stelt de FIA zijn voorwaarden. Eén van de grootste struikelblokken zou zijn dat de WRC's minstens 20 minuten na de EK-deelnemers van start mogen gaan. Je ziet al dat het aspect veiligheid dan een moeilijk klus gaat worden. De proeven moeten langer beschikbaar blijven en de baanposten zullen talrijker moeten worden... Ook hier dezelfde uitdrukking als Huudo : "we zullen wel zien" C U |
#7
|
||||
|
||||
Het grootste probleem met het nevenevenement, is dat de toeschouwers met de WRC's zouden kunnen gaan beginnen "meereizen" en dat er bijgevolg pas volk op de proeven toekomt als de laatste deelnemer van de EK-wedstrijd passeert. Is natuurlijk leuk voor de "mindere goden". Dan staat er tenminste nog wat volk naar hun te kijken, anders is het gros van het volk al weg.
Maar het zou idd een probleem kunnen zijn. |
#8
|
||||
|
||||
Volgens Pitstop.tv heeft Loix in een gesprek op Radio1 eindelijk wat meer gelost over z'n programma voor 2005.
Hij zou gezegt hebben dat hij klaar is voor het EK met een nieuw team, hij kon nog niet zeggen met wat voor een wagen het zou zijn. Het gaat hem uiteraard om een Super 1600. Er zouden eerst nog enkele "administratieve dingen" (budget... ![]() Ik zie hier onder dat de eerste EK rally (Rallye Mille Miglia) van 7 tot 9 april pas is, zou Loix bedoelen dat het nog tot dan kan duren dat hij meer weet ![]() Last edited by Mr.Dallara; 12-02-2005 at 15:36. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
=> kiezen voor "luister live" => in dit pop-up scherm kiezen voor "programma's" => kiezen voor "de wandelgangen sport" => doorspoelen naar 06:10 |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]() HBvL weet vandaag te melden dat het om een 4x4 project zou gaan en niet om een S1600 maar om een S2000. Dat verklaart uiteraard de "administratieve dingen". De FIA werkt immers momenteel nog aan de laatste omschrijvingen van de S2000 regelement -> lees 't is administratief nog niet in orde. Van zodra dat het geval is, gaan ze vol beginnen testen om er zeker van te zijn dat ze onmiddellijk vooraan zitten. En daarom dat ze wellicht de eerste wedstrijd links gaan laten liggen. Mijn gedacht is alles in kannen en kruiken, maar is er zwijgplicht vanuit de renstal om andere operaties niet te hypoteceren en gaan ze ineens zwaar uitpakken. Over de S2000 in de rally. De FIA wil Super2000 formule gaan invoeren in het EK dit jaar (waarschijnlijk ter voorbereiding van de intro van deze formule in het wereldkampioenschap 2006). Een Super2000 is net als een WRC een evolutie van de Gr.A. Een WRC is in basis nog altijd een Gr.A. remember ![]() Mijn gedacht? Renault! Waarom, omdat Renault al langer bekend staat als voorstander van deze formule. Wat er ook van zij, als het een Super2000 project wordt, zou dit misschien wel een slimme zet kunnen blijken van Freddy om zo in 2006 terug te keren in het wereldkampioenschap. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Daar zit zeker een logische (en positieve) logica achter! Het team dat dan nog niet vernoemd mag worden zou dan wel eens een sateliet team kunnen zijn van een mogelijk toekomstig Renault team voor het WRC... ALS dat 2liter regelement word doorgevoerd in het EK dit jaar, gaan we dan wel een deftig veld en competie te zien krijgen als de regelementen pas zo laat bekend gaan raken... ?? Word ongetwijfeld vervolgt ![]() Last edited by Mr.Dallara; 12-02-2005 at 15:55. |
#13
|
||||
|
||||
Gevonden op sport.be
Quote:
Ik lees er de woorden: officieel programma en constructeur. Dus onze gedachten zijn wel degelijk correct... Volgens Lois zijn er dus meer constructeurs bezig dan wij denken met een S2000 wagen te ontwikkelen... Ik ben alvast benieuwd ... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|