PDA

View Full Version : Le Mans / LMS '07: Nieuwtjes en andere weetjes


Pages : 1 [2] 3

gwyllion
18-12-2006, 18:30
B-K Motorsport (onvoldoende vermogen), Intersport (betrouwbaarheid + rubber) en Van der Steur (klein team) zullen het moeilijk hebben. Ik vrees dat het begin van het seizoen een walkover van de Porsche teams zal worden...

Stranger
18-12-2006, 19:20
En ik vrees dat de LMP1 klasse in de VS tenonder gaat...Audi gaat daar echt geen miljoenen insteken als er geen concurrentie is (en nee, Autocon is geen concurrentie). Zytek en Creation zetten daar, als ze al meedoen, 2006 modellen in.

Wellicht dat het nieuwe bestuur bij Audi toch nog maar eens moet kijken of ze niet beter de strijd kunnen aangaan met Peugeot.

Benny_B
19-12-2006, 01:29
Met de komst van zowel Luhr als Rockenfeller en/of Dirk Müller is nu de vraag wie van de audi piloten zal dan plaats moeten ruimen? En wie is enkel voor DTM en wie doet (A)LMS???

Enkelen naar Peugeot??? Capello/Pirro/Biela...

Stranger
19-12-2006, 01:33
Denk dat die vraag af gaat hangen van het sportscar programma van Audi. Wel of niet doorgaan in de VS? Klantenteam met fabrieksrijder laten rijden? Wel of niet deelnemen in de Le Mans Series?

Integra
19-12-2006, 09:17
Naar wat ik gehoord heb zijn die Acura LC75's bloedsnel en een directe dreiging voor de Porsches, ik ben benieuwd. :)

gwyllion
19-12-2006, 10:49
Dat betwijfel ik. De Porsche RS Spyder EVO is een verbeterde versie (betere aero, meer vermogen + betere betrouwbaarheid) van de fantastische RS Spyder. En ze worden ingezet door 2 top teams.

Het zal wel een tijdje duren voor de Acuras in de buurt van de Porsches zullen komen.

Integra
19-12-2006, 13:21
Dat betwijfel ik. De Porsche RS Spyder EVO is een verbeterde versie (betere aero, meer vermogen + betere betrouwbaarheid) van de fantastische RS Spyder. En ze worden ingezet door 2 top teams.

Het zal wel een tijdje duren voor de Acuras in de buurt van de Porsches zullen komen.
Dat moogt ge betwijfelen, het kan even goed waar zijn. :)

Benny_B
20-12-2006, 19:16
Chad racing gaat volgend jaar 2 Panoz Espérante GT LM inzetten in de LMS onder de naam Chad Peninsula Panoz. Volgens LNT zijn er nog verdere chassis verkocht, afwachten dus...

Ook interessant nieuwtje :
Interview met Norma : ze plannen een LMP2 voor ...
(born : endurance-onfo.com)

Grig-O
20-12-2006, 19:31
Hopelijk gaan niet al die Panoz auto's in LMS rijden.
Zou wel goed zijn als zowel LMS als FIAGT Panoz' voorin hebben rijden.

JorritVD
20-12-2006, 20:07
GS Motorsport zou toch waarschijnlijk met een Panoz of een Porsche in de LMS gaan?

Grig-O
20-12-2006, 20:11
Die zouden ook Vipers GT3 gaan kopen dus 't wordt één van de twee...

FIRE
20-12-2006, 20:52
Volgens www.italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=13459&cat=LE_MANS&nome=24|ORE|LE|MANS&cart=news_le|mans) gaat Loeb opnieuw voor Pescarolo in actie komen tijdens de 24 uren van Le Mans.

Volgens deze zelfde website gaat Bourdais in zee met Peugeot.

Bron: www.italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/news.asp?id=13459&cat=LE_MANS&nome=24|ORE|LE|MANS&cart=news_le|mans)

Grig-O
20-12-2006, 22:02
Is het mogelijk dat ook Kruse met Pescarolo gaat rijden?

FIRE
20-12-2006, 22:12
Volgens geruchten gaat Kruse hun Courage C65 updaten naar een echte LMP2 met behulp van een carbon tub van Pescarolo.

Benny_B
20-12-2006, 23:22
De nieuwe Pescarolo chassis zijn bestemd voor :
LMP1
- Pescarolo Sport (2)
- Rollenctre Racing (1 of 2) + enkele huidige Pescarolo rijders
- Lister Racing (enkel onderstel, bodywork door Lister zelf) (1)
- Nieuw Frans team (1) geruchten???
LMP2
- Kruse Motorsport (1 of 2) geruchten miss LMP1 miss LMP2

Te verwachten wordt dat het niet een Courage achtige aanpak zal zijn? Wat ze hier mee bedoelen, geen idee?

(Expect a totally new approach unlike the Courage basis in the past - LMSR.net)

Mr.Dallara
21-12-2006, 01:38
Wanneer komt nu de eerste échte circuit test van de Peugeot diesel?
Normaal moest die toch al gebeurd zijn -dacht ik-, hij was uitgesteld door ontwikkelings problemen -dacht ik-, toen was een 2e datum gegeven voor de eerste test.
Maar nu hoor je er niks meer van... :(

Dat ze maar snel op de baan komen! Elke kmter die ze rijden is een stap dichter bij Audi... hopelijk toch... :)

Stranger
21-12-2006, 03:04
Eerste shakedown van de wagen was volgens planning 10 december. Dit is uitgesteld en zal nu (samen met de presentatie van de coureurs) plaatsvinden op 10 of 11 januari.

De motor heeft wel al een 24-uurs simulatie met succes afgerond.

Stranger
21-12-2006, 03:05
Te verwachten wordt dat het niet een Courage achtige aanpak zal zijn? Wat ze hier mee bedoelen, geen idee?

(Expect a totally new approach unlike the Courage basis in the past - LMSR.net)Dat Pescarolo eerst al zijn wagens baseerde op bestaande Courage modellen en nu vanaf de basis met iets nieuws start?

Brecht
21-12-2006, 11:48
Two-time 24 Hours of Le Mans class-winning Petersen Motorsports/White Lightning
Racing announced today that it will campaign the Ferrari F430 GT in the American
Le Mans Series beginning in 2007

Expect Stephane Ortelli to be in
the mix!

Mogelijk dus Ortelli als één van de piloten?

BRON : LMSR.net

Benny_B
22-12-2006, 16:38
http://www.lmsr.net/sitebuilder/images/t2mdomelmp2-600x399.jpg

Rendering van de full spec Dome LMP

Stranger
22-12-2006, 17:07
Ook hier te vinden...zonder LMSR.net logo en net ff iets groter :D

http://www.t2m-motorsport.com/images/dome_01.jpg

Grig-O
22-12-2006, 20:47
Racing Box gaat dus een Saleen inzetten in LMS.
Wel vermelden dat deze Saleen geen is van Acemco...

Viper GTS-R***
22-12-2006, 21:54
ACO nodigt volgende FIA GT teams uit om mee te rijden in de 24 Uren.

FIA GT1 2006

1er : VITAPHONE RACING TEAM
2ème : ASTON MARTIN RACING BMS

FIA GT2 2006

1er : AF CORSE
2ème : SCUDERIA ECOSSE

Vitaphone zal niet met de MC12 mogen deelnemen, zien we in '07 dan al de nieuwe Maserati GT1?

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2973&thold=0

Brecht
22-12-2006, 22:10
BMS is toch maar een vreemde keuze, ze hadden beter Phoenix of Zakspeed gekozen.
Maar ACO zal waarschijnlijk alleen maar rekening gehouden hebben met het team klassement.

JorritVD
22-12-2006, 22:33
Volgens mij wil de ACO alles op alles zetten dat er DBR9 gaat winnen.
3 C6.R tegenover 5 DBR9. Maar ik had liever een sneller Aston gezien.

Betreft de MC12. Misschien willen ze gewoon kijken wat de MC12 (met misschien met extra restricties) kan presteren of dat de nieuwe Maserati komt.

En wat betreft de Ferrari 430 GT2. Logische keuze omdat er een hele groep (nieuwe) Porsches komen.

Wat mij ook nog steeds verbaasd is dat er nog steed geen Oreca Saleen op de lijst staat.

Grig-O
22-12-2006, 22:48
Eindelijk de goede beslissing van de ACO; nu gaan teams tenminste niet meer kiezen voor lms omdat ze zo kunnen geselecteerd worden, nu kan dat ook voor FIAGT :p

JorritVD
22-12-2006, 23:06
Eindelijk de goede beslissing van de ACO; nu gaan teams tenminste niet meer kiezen voor lms omdat ze zo kunnen geselecteerd worden, nu kan dat ook voor FIAGT :p

IDD, ik heb het net gelezen op Projectlemans.de. Als het goed is blijft dit ook doorgaan in de toekomst.

Dus dit gaat het waarschijnlijk in de toekomst uit(blijven)zien

LM P1
eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
eerste plaats LMS
tweede plaats LMS
eerste plaats Petit LeMans
eerste plaats ALMS

LM P2
eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
eerste plaats LMS
tweede plaats LMS
eerste plaats Petit LeMans
eerste plaats ALMS

LM GT1
eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
eerste plaats LMS
tweede plaats LMS
eerste plaats Petit LeMans
eerste plaats ALMS
eerste plaats constructeurs bij de Fia GT1
tweede plaats constructeurs bij de Fia GT1

LM GT2
eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans
eerste plaats LMS
tweede plaats LMS
eerste plaats Petit LeMans
eerste plaats ALMS
eerste plaats constructeurs bij de Fia GT2
tweede plaats constructeurs bij de Fia GT2

Voor direkte plaatsigen maakt het eigenlijk niets meer uit of je in de Fia GT of LMS rijdt. Misschien wel voor de overige uitnodigingen.

Gaan we dit misschien ook later krijgen bij smmige andere 24 uurs wedstrijden.
Want de 24u van Zolder wordt waarschijnlijk een 24u voor het GT3 kampioenschap.

JorritVD
23-12-2006, 16:44
Een nieuwe GT1 auto in de ALMS in 2007.

http://www.projectlemans.de/content/view/2654/163/

Stranger
23-12-2006, 17:10
Dus dit gaat het waarschijnlijk in de toekomst uit(blijven)zien.

LM GT1
eerste plaats constructeurs bij de Fia GT1
tweede plaats constructeurs bij de Fia GT1

LM GT2
eerste plaats constructeurs bij de Fia GT2
tweede plaats constructeurs bij de Fia GT2
Zoals je al zegt, constructeurs. En daar zal het probleem zitten.

In de regels voor 2007 van de FIA GT staat namelijk dat slechts constructeurs die voor aanvang van het seizoen 4 wagens hebben ingeschreven in aanmerking komen voor constructeurspunten. En er moeten minimaal 2 constructeurs 4 wagens inzetten.

Mochten Vitaphone en Playteam inderdaad beide 2 Maserati's inzetten dan zouden in GT1 enkel Maserati en Aston Martin voor Le Mans deelname kunnen gaan strijden, en met de MC12 zal dat niet gaan lukken (denk ik). Chevrolet, Saleen en Lamborghini komen sowieso nu nog niet in aanmerking voor deze plekken.

GT2 is het natuurlijk altijd makkelijk, daar heb je eigenlijk alleen Porsche en Ferrari. Fabrikanten die wel een snelle wagen hebben, maar geen 4 wagens inzetten kunnen dus bijna beter naar de LMS gaan.

FIRE
23-12-2006, 17:38
GT2 is het natuurlijk altijd makkelijk, daar heb je eigenlijk alleen Porsche en Ferrari. Fabrikanten die wel een snelle wagen hebben, maar geen 4 wagens inzetten kunnen dus bijna beter naar de LMS gaan.
Dus door deze strategie van ACO wordt LMS aantrekkelijker tov FIA GT. ;)

JorritVD
23-12-2006, 17:38
Misschien vergeet je Corvette. PSI en GLPK komen misschien beide met 2 auto's. Maar daar is de laatste tijd ook heel weinig nieuws over.

Stranger
23-12-2006, 17:45
@Fire:je hebt 'm door.

@JorritVD: Corvette kan idd ook nog, maar heb ik niet genoemd omdat men bij PSI nog aan het nadenken is en de situatie bij GLPK ook niet al te goed lijkt te zijn.

fish88
23-12-2006, 19:35
Een nieuwe GT1 auto in de ALMS in 2007.

http://www.projectlemans.de/content/view/2654/163/

Ford GT racer :applaus: , Hopelijk komt ie :drewl:

JorritVD
23-12-2006, 20:13
Dus door deze strategie van ACO wordt LMS aantrekkelijker tov FIA GT. ;)

Denk je? Dit jaar geen entry's voor Fia GT teams en volgend jaar wel.

Viper GTS-R***
26-12-2006, 22:13
Een nieuwe GT1 auto in de ALMS in 2007.

http://www.projectlemans.de/content/view/2654/163/

Er is zo te zien nog geen zekerheid of het een GT1 of GT2 zal zijn.
Het artikel op project-lemans.de verwijst naar fordgttv.com.
fordgttv.com spreekt duidelijk over een GT1.

Op racingworld.it verwijst men naar 2 site's, fordgttv.com die spreken over GT1 maar ook Dailysportscar die het over een GT2 hebben.

Kan iemand het even nakijken hoe het op DSC staat vermeld?

Mark
28-12-2006, 22:07
Eerste shakedown van de wagen was volgens planning 10 december. Dit is uitgesteld en zal nu (samen met de presentatie van de coureurs) plaatsvinden op 10 of 11 januari.

Het gaat 10 januari worden "at a Paris proving ground".

Coureurs:
Minassian (LMS + Le Mans 24H)
Sarrazin (LMS + Le Mans 24H)
Bourdais (Le Mans 24H)

Bron: 28-12 Autosport blad

Raceboy
28-12-2006, 22:13
Het gaat 10 januari worden "at a Paris proving ground".

Coureurs:
Minassian (LMS + Le Mans 24H)
Sarrazin (LMS + Le Mans 24H)
Bourdais (Le Mans 24H)

Bron: 28-12 Autosport blad

Ah die van 28-12 die al op 27-12 in mijn brievenbus zat? ;)

Stranger
29-12-2006, 00:02
Mocht ook wel vroeg zijn. Redactie ging voor kerst al dicht, bevestiging van Sutil bij Spyker staat er nog niet in. (slechts ergens in de kantlijn als mogelijke deal).

tony s
30-12-2006, 15:39
Ford GT racer :applaus: , Hopelijk komt ie :drewl:

http://www.fordgttv.com/

JorritVD
30-12-2006, 19:32
http://www.projectlemans.de/content/view/2660/163/

Flying Lizard heeft de nieuwe 997 RSR binnengekregen.

Raceboy
30-12-2006, 22:57
http://motorsport.com/news/article.asp?ID=240424&FS=ALMS-LEMANS

alle tot nu toe uitgenodigden.

Grig-O
30-12-2006, 23:57
Vitaphone staat er met de Maserati :)

Grig-O
31-12-2006, 01:19
Aan de 1000 Milhas mogen volgend jaar geen wagens starten die niet voldoen aan de ACO-reglementen... Een groot deel van die deelnemers daar gaat dan toch wegvallen vrees ik...

Bramzel
31-12-2006, 02:40
Aan de 1000 Milhas mogen volgend jaar geen wagens starten die niet voldoen aan de ACO-reglementen... Een groot deel van die deelnemers daar gaat dan toch wegvallen vrees ik...

Groot deel van de locale deelnemers ja. Maar die hebben al een nieuw evenement opgezet. En ik denk dat we nog wel eens enkele entries vanuit Amerika zouden kunnen gaan zien.

Brecht
31-12-2006, 02:53
Als je het GT1 veld ziet voorlopig voor Le-Mans. Al zeker 4 DBR9's, en zal waarschijnlijk nog wel eentje bijkomen. Als Corvette fan krijg ik voor de eerste keer schrik :(

Stranger
31-12-2006, 14:04
Dit jaar waren er ook al 4...

fish88
31-12-2006, 16:06
Wel mooi om te zien dat nog steeds 1 Ferrari 550 aan de start zal verschijnen.

Integra
31-12-2006, 16:11
Wel mooi om te zien dat nog steeds 1 Ferrari 550 aan de start zal verschijnen.
Dat is geen zekerheid he, ze kunnen evengoed wisselen van auto.

Belle
31-12-2006, 17:02
Dit jaar waren er ook al 4...

Inderdaad...al schat ik de kansen van Phoenix en Larbre ietsje hoger in dan BMS en Team Modena vorig jaar. BMS (Piccini) had natuurlijk prute pech door in het beginfase van de race over dat oliespoor te slippen...

Ik vraag mij af hoe Phoenix het er zal vanaf brengen tussen de fabrieks astons en corvettes.
Jammer dat het allemaal nog zo ver weg is!

Brecht
31-12-2006, 18:52
Inderdaad...al schat ik de kansen van Phoenix en Larbre ietsje hoger in dan BMS en Team Modena vorig jaar. BMS (Piccini) had natuurlijk prute pech door in het beginfase van de race over dat oliespoor te slippen...

Ik vraag mij af hoe Phoenix het er zal vanaf brengen tussen de fabrieks astons en corvettes.
Jammer dat het allemaal nog zo ver weg is!

Heeft Phoenix een uitnodiging dan? Ik dacht van niet.

JorritVD
31-12-2006, 18:57
Dat is geen zekerheid he, ze kunnen evengoed wisselen van auto.

Zouden ze speciaal voor 1 race een nieuwe auto gaan inzetten? Want MenX rijdt geen LMES series in 2007. Of ze moeten nog een andere serie gaan rijden. Maar ik denk dat de F550 niet onderschat moet gaan worden met die nieuwe electronische restrictor.

Benny_B
31-12-2006, 19:51
Inderdaad...al schat ik de kansen van Phoenix en Larbre ietsje hoger in dan BMS en Team Modena vorig jaar. BMS (Piccini) had natuurlijk prute pech door in het beginfase van de race over dat oliespoor te slippen...


Het was Babini die op een oliespoort slipte na 3 ronden, Piccini reedt toen in de Officiële Aston Martin

fish88
31-12-2006, 20:52
Jaap van lagen had een week geleden getest met spyker, ziet er toch wel mooi uit zon grijze spyker met zwarte velgen.

http://jaapvanlagen.nl/wp-content/uploads/2006/12/DSC00686K.jpg

JorritVD
31-12-2006, 21:11
http://www.projectlemans.de/content/view/2663/163/

Een prove ingezette Panoz door Robertson Racing.
Rijders zijn: David Robertson, Andrea Robertson, en Arie Luyendijk Jr.
De auto wordt voor als nog voor 3 races ingeschreven: Sebring, Detroit en Laguna Seca.

Bramzel
31-12-2006, 22:54
Gentlemen entry dus, hoewel het interessant zal zijn om te zien wat Luyendijk Jr. kan doen in de quali's :) Toch weer iets semi-Nederlands om voor te juichen ;)

Integra
01-01-2007, 00:49
De zoon van Arie Luyendijk, is die snel?

Belle
02-01-2007, 02:21
Het was Babini die op een oliespoort slipte na 3 ronden, Piccini reedt toen in de Officiële Aston Martin

Ja, goe bezig. Piccini reed uiteraard op de #007. Thanks for refreshing my memory! ;)

FIRE
02-01-2007, 16:34
De zoon van Arie Luyendijk, is die snel?
Ik krijg de indruk dat hij niet over het talent van z'n vader beschikt.

Stranger
03-01-2007, 14:29
Om maar weer terug te komen op Le Mans / LMS '07...

Trevor Foster van Zytek heeft tegenover dailysportscar.com bevestigd dat ze een Zytek 07S LMP1 hebben verkocht aan een goed team, met goede coureurs en een goed budget.

FIRE
03-01-2007, 21:05
Dan maar een feit:
Santa has delivered Panoz fans a unique gift for 2007 with the announcement today that three of the biggest names in North American sportscar racing – Panoz, Multimatic and Team PTG – will jointly launch an assault on the 2007 American Le Mans Series.

Virginia-based Team PTG will take over the day-to-day running of the two-car entry in the American Le Mans Series with Multimatic continuing to provide engineering support from its Toronto base.

PTG drivers Bill Auberlen and Joey Hand will drive one of the two entries in 2007 with 2006 Le Mans 24 Hour GT2 winner Tom Kimber-Smith joining the driver line-up for the Mobil 1 Twelve Hours of Sebring.

Drivers for the second PTG Panoz entry are yet to be determined.
...

http://www.multimaticmotorsports.com/panoz/images/2007announce.html

Voormalig BMW fabrieksteam PTG werd enige tijd geleden ook in verband gebracht met het overnemen van het Lexus ALMS programma.

Mark
04-01-2007, 01:44
Pescarolo zit in wat zwaar weer, enkele positieve berichten zijn er dan toch.

Loeb could race at Le Mans for free

"We are proud that Sebastien Loeb has confirmed his faith in us by saying that he wants to race at the next 24 hours, even for free, considering the financially unfavourable moment for us," said Elkoubi.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56111


Nou, zo zien we het graag ;)

Diezelfde Elkoubi trapt nog even na, richting Courage. Niet zo netjes misschien maar als ze daadwerkelijk 4 chassis hebben verkocht is dat wel leuk nieuws voor de endurance-fundamentalisten ;)

Pescarolo's head of production, quality, and purchases Michel Elkoubi was quoted by Italian magazine Autosprint as saying that the team have received four orders for customer cars.

He said: "Courage disregarded their promise to build a monocoque that would adapt to the mechanics and aerodynamics of our double-seaters which we've used so far and we want to re-utilise.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56124

fish88
04-01-2007, 16:40
Gené rijdt met Peugeot in Le Mans


Ferrari-testcoureur Marc Gené is door Peugeot uitgenodigd om voor de Franse autofabrikant mee te doen aan de 24 uur van Le Mans. Zo meldt de Spaanse krant AS. Ferrari moet de deelname van de Spanjaard aan de oudste autorace ter wereld nog goedkeuren. Daarover is Peugeot nog in onderhandeling.

Bron: f1racing

FIRE
04-01-2007, 20:23
Verrassende keuze

Grig-O
05-01-2007, 12:03
Ice Pol (Yves Lambert en Christian Lefort) zetten in 2007 een Ferrari 430 in met steun van Pirelli, GPC en Michelotto!!!
De 24 uren van Spa staan ook op het programma.

gwyllion
05-01-2007, 15:17
Ice Pol (Yves Lambert en Christian Lefort) zetten in 2007 een Ferrari 430 in met steun van Pirelli, GPC en Michelotto!!!
De 24 uren van Spa staan ook op het programma.Bron graag? http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=486?

Grig-O
05-01-2007, 15:24
endurance info :)

fish88
05-01-2007, 15:37
een Ferrari in Gulf kleuren (of was die sponsering maar 1 malig?).

Mark
07-01-2007, 17:06
Laut offiziellen Meldungen hat Peugeot in den vergangenen 4 Tagen einen Geheim-Test auf dem HTTT in Paul Ricard mit dem ersten Chassis des 908-LMP1 absolviert.

http://www.gt-eins.at


Coureurs van dienst: Stephane Sarrazin, Pedro Lamy,Nicolas Minassian en Eric Helary. De wagens zag er qua uiterlijk anders uit als de welbekende desingstudies

Mark
07-01-2007, 17:18
Le Mans Series: Racing Box verstärkt GT1

Nachdem die GT1 Fahrzeuge aus der italienischen GT-Meisterschaft ab der kommenden Saison verbannt worden sind, suchte sich Racing Box ein neues Betätigungsfeld

http://www.project-lemans.de/


Niet met een MC12 maar met een Oreca Saleen S7R.

Brecht
07-01-2007, 18:12
Aston Martin Sarrazin en Lamy misschien kwijt dan? Vooral Lamy zou een groot verlies zijn.

fish88
07-01-2007, 18:29
Aston Martin Sarrazin en Lamy misschien kwijt dan? Vooral Lamy zou een groot verlies zijn.

Hoop dat ze Peter Kox weer toevoegen aan de Line-Up dan om te compenseren.

Grig-O
07-01-2007, 18:37
Heb een spijtig artikel gevonden via Mariantic: http://www.b-racing.at/B-Racing-2007/IntervievKerimow.htm

Is B-racing hetzelfde als All-Ink?? ...

JorritVD
07-01-2007, 19:02
Heb een spijtig artikel gevonden via Mariantic: http://www.b-racing.at/B-Racing-2007/IntervievKerimow.htm

Is B-racing hetzelfde als All-Ink?? ...

Niet meer. All-Inkl gaat volgend jaar door en heeft Bouchut al vastgelegd voor aankomend seizoen. En waarschijnlijk zal Peter Kox ook er bij gaan rijden.
Peter Kox kon trouwens in 2006 voor Aston Martin rijden, maar omdat ze hem geen volledig seizoen konden geven ging hij naar Convers/MenX.

Belle
07-01-2007, 21:58
Coureurs van dienst: Stephane Sarrazin, Pedro Lamy,Nicolas Minassian en Eric Helary. De wagens zag er qua uiterlijk anders uit als de welbekende desingstudies

Amai wat een sterke line-up! Jammer dat ik geen Lamy meer op de Larbre Aston te zien zal krijgen.
Ook Corvette Racing aasde voor de ALMS al op de Portugees. Dat Larbre maar een beroep doet op Tomas Enge. :)

Viper GTS-R***
07-01-2007, 23:31
Amai wat een sterke line-up! Jammer dat ik geen Lamy meer op de Larbre Aston te zien zal krijgen.

Zo heeft Vincent Vosse terug veel kans om op de Larbre Aston te rijden, of heeft hij andere plannen voor 2007?

Integra
08-01-2007, 00:35
Dat Larbre maar een beroep doet op Tomas Enge. :)
Enge is in een endurance race toch niet van dezelfde waarde als Lamy. :)

Brecht
08-01-2007, 01:12
Enge is in een endurance race toch niet van dezelfde waarde als Lamy. :)

Enge is het type piloot dat zich snel laat opjagen en onder druk fouten gaat maken.

Belle
08-01-2007, 03:09
Enge is in een endurance race toch niet van dezelfde waarde als Lamy. :)

Daar moet ik je wel gelijk in geven. De man is heel snel in tijden draaien maar hij durft al wel eens een concentratiefoutje maken tijdens de race...

Hopelijk is AMR Lamy ook niet kwijt in de ALMS...maar ik vrees er een beetje voor. :(

JorritVD
08-01-2007, 21:25
Dome heeft plannen om ook naar de ALMS te gaan voor een paar races.
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3015&thold=0

Audi blijft met de R10 in de ALMS
http://www.projectlemans.de/content/view/2678/1/

fish88
08-01-2007, 22:12
Dome heeft plannen om ook naar de ALMS te gaan voor een paar races.
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3015&thold=0

Audi blijft met de R10 in de ALMS
http://www.projectlemans.de/content/view/2678/1/

Mijn Frans is niet goed maar gaat Dome dan met RFH?

JorritVD
08-01-2007, 22:44
Mijn Frans is niet goed maar gaat Dome dan met RFH?

Ik kan helemaal niet frans, daardoor heb ik de google translator gebruikt. Maar wat ik er uit begrijp dat Racing For Holland met een Dome S101.5 voor 1 of 2 wedstrijden gaat inzetten (met behulp van Dome natuurlijk, lijkt mij in ieder geval) aan het eind van 2007. De races worden waarschijnk Petit le Mans en Laguna Seca.

FIRE
08-01-2007, 22:50
Mijn Frans is niet goed maar gaat Dome dan met RFH?

http://www.the-paddock.net/sportscar/content/view/240997/49/

Integra
08-01-2007, 23:15
Enge is het type piloot dat zich snel laat opjagen en onder druk fouten gaat maken.
Inderdaad, dit jaar in Le Mans nog gezien. (nu moet ik zeggen "vorig jaar" zeker? :p)

FIRE
08-01-2007, 23:17
Kox is natuurlijk ook een mogelijkheid voor het AM stoeltje.

Belle
08-01-2007, 23:31
Kox is natuurlijk ook een mogelijkheid voor het AM stoeltje.

Kox kan ook starten op de Lambo hé, zeker? Maar dat was Fia GT dacht ik. Begin ze hier al door mekaar te halen. :p

FIRE
08-01-2007, 23:46
Kox kan ook starten op de Lambo hé, zeker? Maar dat was Fia GT dacht ik. Begin ze hier al door mekaar te halen. :p
Als je de keuze (weet niet of Kox die keuze heeft) hebt tussen volledig seizoen Lambo of AM...dan is de keuze niet moeilijk he?

Belle
08-01-2007, 23:51
Als je de keuze (weet niet of Kox die keuze heeft) hebt tussen volledig seizoen Lambo of AM...dan is de keuze niet moeilijk he?

Ik denk het ook nie. :D

Bramzel
08-01-2007, 23:56
Als je de keuze (weet niet of Kox die keuze heeft) hebt tussen volledig seizoen Lambo of AM...dan is de keuze niet moeilijk he?


Dat hangt er maar geheel van af welk prijskaartje er aan hangt. Kox is ook de jongste niet meer, en die moet ook aan z'n broodwinning denken. 't Is niet altijd zo simpel als het lijkt.

FIRE
09-01-2007, 00:12
Mil Milhas is officieel 6e ronde van LMS. Zoals de naam van het evenement al aangeeft is het een race van 1000 mijl.

Mark
09-01-2007, 00:59
Short is wanhopig op zoek naar een koper voor zijn LMP2 materieel:

das Prinzip der „Holländischen Auktion“

Short hat den Preis von ursprünglich 600.000,- € reduziert auf rund 560,000 €. In jeder der kommenden drei Wochen wird Short dann den Preis um weitere 37.500 € senken, bis zu einem Mindestpreis von 450.000,- €. Wer nun Nerven hat und vier Wochen wartet, kann sicher einen guten Kauf machen, so niemand anderes schneller war und früher zu einem höheren Preis zuschlägt

http://www.projectlemans.de/content/view/2677/1/



En waarom deze tactiek? Omdat men plaast wil hebben in de werkplaats voor de nieuwe Pesca's :+ Ja, en ik ben de Sinterklaas :D Als dat de werkelijke reden is ga je geen € 150.000 korting geven per wagen ;) Wist niet dat magazijnruimte zoveel kost in Engeland voor twee kleine Radical chassis ;)

Iets te makkelijke vertaalde persbabbel in het Duits ;) Verkoop van de Radicals = (aan?)betaling van de Pesca's ;)

Bramzel
09-01-2007, 10:58
Short is wanhopig op zoek naar een koper voor zijn LMP2 materieel:




En waarom deze tactiek? Omdat men plaast wil hebben in de werkplaats voor de nieuwe Pesca's :+ Ja, en ik ben de Sinterklaas :D Als dat de werkelijke reden is ga je geen € 150.000 korting geven per wagen ;) Wist niet dat magazijnruimte zoveel kost in Engeland voor twee kleine Radical chassis ;)

Iets te makkelijke vertaalde persbabbel in het Duits ;) Verkoop van de Radicals = (aan?)betaling van de Pesca's ;)

Het feit dat bij wijze van spreken de helft van de Mosler GT3 bestellingen is gecancelled zal ook niet geholpen hebben bij de financiele staat van de heer Short ;)

gwyllion
09-01-2007, 15:47
Het laatste gerucht is dat de Peugeot line up zal bestaan uit Jacques Villeneuve, Sebastien Bourdais, Marc Gene, Stephane Sarrazin, Nicolas Minassian en Pedro Lamy.

bron: http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/56170

JorritVD
09-01-2007, 17:13
Team Felbemeyer-Proton met 3 Porsches in de LMS
2 nieuwe 997's (Marc Lieb/Xavier Pompidou en Christian Ried/Horst Felbermayr jr.) en 1 996(Gerold Ried/Horst Felbermayr sr.).

http://www.projectlemans.de/content/view/2680/1/

gwyllion
09-01-2007, 19:11
Gene wordt bevestigd door Ferrari.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/56177

The Interceptor
09-01-2007, 20:14
Het laatste gerucht is dat de Peugeot line up zal bestaan uit Jacques Villeneuve, Sebastien Bourdais, Marc Gene, Stephane Sarrazin, Nicolas Minassian en Pedro Lamy.

bron: http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/56170

Gaat Jacques dan papa achterna: kampioen in F1 en Champcar, winnaar Indy 500 en 24u Le Mans? :)

Ik vind het enigsinds toch een wat vreemde keuze van Peugeot.

Bramzel
09-01-2007, 20:17
Papa is nooit Wereldkampioen F1 geweest hoor ;) Dat was Papa Hill, da's de enige tot dusver die de heilige trilogie heeft gewonnen (als ik me niet vergis :p).

Raceboy
09-01-2007, 20:20
Papa is nooit Wereldkampioen F1 geweest hoor ;) Dat was Papa Hill, da's de enige tot dusver die de heilige trilogie heeft gewonnen (als ik me niet vergis :p).

Dat klopt. Mario Andretti heeft het ook nog geprobeerd met PAnoz maar Le MAns is hem altijd ontsnapt.

The Interceptor
09-01-2007, 20:21
Oops ja, even een vergissing, 't was in alle geval ook ne grote meneer :)
Wat die nakende examens toch weer niet met ne mens kunnen doen :p
Damon zie ik dat in alle geval niet meer verwezenlijken

GT2-R
09-01-2007, 20:35
Het laatste gerucht is dat de Peugeot line up zal bestaan uit Jacques Villeneuve, Sebastien Bourdais, Marc Gene, Stephane Sarrazin, Nicolas Minassian en Pedro Lamy.

bron: http://www.autosport.com/news/grapevine.php/id/56170

Ex-F1-ster Jacques Villeneuve gaat voor Peugeot de 24 Uren van Le Mans rijden. Dat heeft de Franse sportkrant L’Equipe vandaag onthuld. Ook Champ Car-kampioen Sébastien Bourdais en Ferrari-testrijder Marc Gene maken deel uit

Bron: PITSTOP.TV

Peugeot heeft dus een sterrenteam maar geen van ze heeft de laaste jaren aan enduranceracen deelgenomen dus is het maar de vraag of ze wel een betrouwbaar team zullen vormen en respect zullen hebben voor de wagen. Snel zullen ze daarintegen waarschijnlijk wel zijn :gas: ...

Bramzel
09-01-2007, 21:00
Een equipe om de media te strikken en een equip om voor de overwinning te gaan lijkt me ;) Hoewel ook het sterrenteam best een outsider zou kunnen zijn. Villeneuve heeft endurance gereden in het verleden, Bourdais idem en Marc Gene staat bekend als een berekenende rijder die een auto heel kan houden. Geen endurance ervaring, maar hij kon nog wel eens de beste endurancerijder zijn van het stel als ik hem zo inschat op rust, kennis en ervaring.

Benny_B
09-01-2007, 22:02
Marc Gené heeft vorig jaar een race op Road America voor het ALMS kampioenschap gereden met jawel : een Ferrari 430 GT.

Gek dat een geen audi rijders bij de line-up zitten? Had dit toch verwacht aangezien zij al Diesel ervaring hebben.

Belle
09-01-2007, 22:12
Gek dat een geen audi rijders bij de line-up zitten? Had dit toch verwacht aangezien zij al Diesel ervaring hebben.

En daarom zal Audi die mannen ook willen houden.

Raceboy
09-01-2007, 22:15
Krijgen we een extra taxirittensessie in 2007?

A novetly in the bucket seats !

Another novelty for 2007: from now onwards, it will be possible for the teams to install a second bucket seat in their cars. This measure will delight all the teams involved as it will allow them to share their passion for motorsport in the most thrilling manner.

Furthermore, in welcoming the possibility to do track laps with sponsors, journalists or VIPs on the Saturday of each of the six race week ends, the competitors and the organisers will have the oppurtunity to give them an unforgettable week end with this track experience.

lms

Mark
09-01-2007, 22:17
Marc Gené heeft vorig jaar een race op Road America voor het ALMS kampioenschap gereden met jawel : een Ferrari 430 GT.

Daar was die Ferrari 430 achteraf niet zo blij mee ;)

Belle
09-01-2007, 22:22
Daar was die Ferrari 430 achteraf niet zo blij mee ;)

Was het niet Gené zijn teammaat Vilander die toen de AMD F430 van Risi gecrasht had?

FIRE
09-01-2007, 22:52
Villeneuve zorgt in ieder geval voor publiciteit.
Gene toestemming gekregen dankzij ex-Pug Jean Todt?

Team Modena met een Aston Martin in LMS en als ze uitgenodigd worden Le Mans. Antonio Garcia en een ander snelle coureur zullen de DBR9 besturen.
Bron: http://www.projectlemans.de/content/view/2682/1/

Brecht
09-01-2007, 23:19
Bericht op LMSR :

SWEEET! Got testing pics of the Peugeot 908 LMP1 and will
publish them early on Wednesday per our Peugeot friends!

FIRE
09-01-2007, 23:45
Bericht op LMSR :
Morgen is er een persconferentie van Peugeot dus allicht dat er dan foto's beschikbaar zijn. Is dus volgens mij een lokkertje van niets. :rolleyes:

Mark
09-01-2007, 23:51
Was het niet Gené zijn teammaat Vilander die toen de AMD F430 van Risi gecrasht had?

Vrouwen! ;) Bij zo opmerking begin ik meteen te twijfelen. Ja, en alle twee zitten we fout :) :fight:

Op Petit Le Mans is er idd een Risi F430 gecrasht.......echter geen Gene of Vilander achter het stuur. Het was in dit geval Kelleners.

Op Lime Rock reden Vilander en Gené samen, hier was het wel Gené die hem in de muur zette tijdens de 2 training.

Belle
10-01-2007, 00:58
Vrouwen! ;) Bij zo opmerking begin ik meteen te twijfelen. Ja, en alle twee zitten we fout :) :fight:

Hey! Wat heeft dat nu met vrouwen te maken! :p

Op Petit Le Mans is er idd een Risi F430 gecrasht.......echter geen Gene of Vilander achter het stuur. Het was in dit geval Kelleners.
Was alleszins niet in Road America want toen heeft de 61 van Gené en Vilander wel de finish gehaald. Kelleners is idd toen de muur ingegaan door een inschattingsfout toen ie de heuvel kwam afgereden. Jammer want zo konden Ortelli en Palttala niet meer de koers verderzetten...

Op Lime Rock reden Vilander en Gené samen, hier was het wel Gené die hem in de muur zette tijdens de 2 training.
Eén van de Risi piloten zei me eens dat Vilander met de wagen gecrasht was, daarom dat ik dacht dat het hem was... :)

Viper GTS-R***
10-01-2007, 01:14
BMS en 12 u Sebring ALMS...?
BMS test alvast met een DBR9 op Sebring dezer dagen.

Bronnen: 10/10's, italiaracing.it, lmsr.net...

Brecht
10-01-2007, 01:15
BMS en 12 u Sebring ALMS...?
BMS test alvast met een DBR9 op Sebring dezer dagen.

Bronnen: 10/10's, italiaracing.it, lmsr.net...

Bandentest, was afgelopen week aangekondigd.

gwyllion
10-01-2007, 15:40
Peugeot heeft ondertussen de lineup bevestigd. Marc Gene zal inderdaad het volledige LMS kampioenschap doen.

De eerste foto's van de presentatie (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3030) en de test op HTTT (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3032) staan op endurance-info.com.

fish88
10-01-2007, 16:02
Wat een prachtwagen is het. En de lineup is ook geweldig dus hopen dat Audi van de troon afslaan.

gwyllion
10-01-2007, 16:34
Mee strijden voor de overwinning zal iets voor 2008 zijn.

The Interceptor
10-01-2007, 17:40
Bij die presentatie staan er 7 piloten naast de wagen, ik zie niet meteen wie de 7e man is?

bluelite
10-01-2007, 17:43
Hélary (e.e.a op Autosport.be)

gwyllion
10-01-2007, 18:52
Bij die presentatie staan er 7 piloten naast de wagen, ik zie niet meteen wie de 7e man is?Eric Helary. Het was al van het begin bekend dat hij zou helpen bij het testwerk en reservepiloot voor Le Mans zou zijn...

Alles wat je wil weten staat in dit uitgebreid persbericht (http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/ressources/pdf/confpeugeot_20060110_gb.pdf) van Peugeot.

FIRE
10-01-2007, 21:20
De Peugeot is een prachtige (op de luchtinlaten na) auto.



Een "Racing for India" Courage?
http://www.courage-competition.com/htmgb/indian_project.html

gwyllion
10-01-2007, 22:29
Inderdaad prachtige wagen. Ik vind de luchtinlaat achteraan juist mooi. Er zit een splitsing in, dus vermoedelijk wordt het gebruikt als inlaat voor turbos als koeling voor achterremmen. Uitlaat voor achterwielen is ook een leuk detail.

http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Pres_908_217.jpg

Smalle cockpit in vergelijking met de Bentley. De Fransen zijn wel lichten en spiegels vergeten :D

FIRE
10-01-2007, 22:31
Camera + LCD display ipv spiegels?

De Swiss Spirit Courage werd volgens mij vorig jaar ook gepresenteerd zonder lichten.

Integra
10-01-2007, 22:33
Camera + LCD display ipv spiegels?

De Swiss Spirit Courage werd volgens mij vorig jaar ook gepresenteerd zonder lichten.
En nachtkijker voor 's nachts? :p
Lichten zullen waarschijnlijk nog gewoon afgeplakt zijn.
Lijkt mij wel een auto met nogal wat downforce. :)

gwyllion
10-01-2007, 22:43
Camera + LCD display ipv spiegels?Dat kan altijd maar dat lijkt mij extra gewicht. Herinner je dat het al redelijk mooi is om met een diesel aan het minimum gewicht van 925 kg te geraken.

Lichten hebben ze in elk geval nodig. Tenzij ze voorzien dat ze de nacht niet zullen halen ;)

gwyllion
10-01-2007, 22:44
En nachtkijker voor 's nachts? :p
Lichten zullen waarschijnlijk nog gewoon afgeplakt zijn.Achteraan zitten er ook geen in. Zie http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Pres_908_190.jpg

Scapa
10-01-2007, 23:26
Mooie wagen maar de Bentley overtreffen doet hij zeker niet. Het getuigt in ieder geval van veel moed dat ze Audi bekampen!

Bramzel
11-01-2007, 00:38
Ik vind het een mooie wagen op de voorkant na. Die is veel te kort, met die lange achterkant en die korte voorkant is hij uit proportie getrokken.

Ik hoop wel dat hij de Audi's partij kan bieden, en dat ze er een mooie show van maken. Als Audi-rijder en franse-auto-hater kan ik natuurlijk niet gaan juichen voor ze, maar een goeie show is nooit weggelegd ;)

gwyllion
11-01-2007, 01:19
Ik hoop wel dat hij de Audi's partij kan bieden, en dat ze er een mooie show van maken. Als Audi-rijder en franse-auto-hater kan ik natuurlijk niet gaan juichen voor ze, maar een goeie show is nooit weggelegd ;)Zolang Bourdais de Pescarolo van Martin Short maar niet rampt ;)

Fonne
11-01-2007, 01:22
Achteraan zitten er ook geen in. Zie http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Pres_908_190.jpgIk denk dat de achterlichten naast de difuser zitten.

Bramzel
11-01-2007, 13:41
Zolang Bourdais de Pescarolo van Martin Short maar niet rampt ;)

Ach, ik weet niet wat ik van dat incident storender vond: Het feit dat Bourdais zo roekeloos was of de werkelijkwaar zielige drama vertoning die Short naar aanleiding van dat incident de weken ernaa in de media hield.

Benny_B
11-01-2007, 21:31
Audi heeft zijn ALMS line-up voor 2007 bekendt gemaakt:

- Allan McNish / Rinaldo Capello
- Marco Werner / Emanuele Pirro

www.projectlemans.de/ (http://www.projectlemans.de/content/view/2687/1/)

FIRE
11-01-2007, 22:54
Mazda met Lola-AER in ALMS:

Faced with increased competition in the American LeMans Series LMP2 category, MAZDASPEED Motorsports Development and B-K Motorsports today announced they will partner with Advanced Engine Research Ltd (AER) and Lola Cars to develop an all-new Mazda-derived engine and purpose-built chassis for their 2007 championship effort. The goal is to improve on the 2006 result of third place in the American LeMans Series (ALMS) Championship for P2 cars, with an eye on the top step of the podium.
...
http://www.speedarena.com/news/publish/sportscar/article_7283.shtml

Raceboy
11-01-2007, 23:11
Nog altijd een kans op het officiele fabriekscorvette team in LMS

Le Mans GT1 winners Corvette Racing are yet to decide whether to enter the Europe-based Le Mans Series or the American Le Mans Series and are waiting to see what their rivals Aston Martin are doing, Corvette driver Oliver Gavin revealed.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/56228

JorritVD
12-01-2007, 22:43
Nu BMS aan het testen is in Sebring, zou er dan een mogelijkheid kunnen zijn dat BMS het ALMS seizoen gaat doen, AMR zelf de LMS en Larbre naar de Fia GT?

Brecht
12-01-2007, 22:45
Nu BMS aan het testen is in Sebring, zou er dan een mogelijkheid kunnen zijn dat BMS het ALMS seizoen gaat doen, AMR zelf de LMS en Larbre naar de Fia GT?

zoals Frankie Loosveld zou zeggen "Zever, gezever".
Wat jij allemaal opmaakt uit een simpele bandentest :crazy:

Grig-O
12-01-2007, 23:19
Andere geruchten zijn dat BMS officieel Porsche team wordt in FIAGT...

Grig-O
12-01-2007, 23:23
Ik vind het een mooie wagen op de voorkant na. Die is veel te kort, met die lange achterkant en die korte voorkant is hij uit proportie getrokken.

Is zoiets niet gevaarlijk bij een crash????

Ik kan trouwens de foto van de Peugeot op de voorstelling op het Parijse autosalon alweer in de archieven opbergen... :rolleyes:

Brecht
13-01-2007, 00:07
Ook geen Tomas Enge meer bij AMR:

Petersen/White Lightning Racing has announced that Tim Bergmeister and Tomas Enge will drive the team’s new Ferrari 430 GT in the 2007 American Le Mans Series season.

The-Paddock.net

Belle
13-01-2007, 00:30
Man man, nu word ik wel heel erg benieuwd naar de Aston line-up. Al die toprijders weg...

Bramzel
13-01-2007, 05:45
zoals Frankie Loosveld zou zeggen "Zever, gezever".
Wat jij allemaal opmaakt uit een simpele bandentest :crazy:

Reageer eens normaal zeg, hij plaatst alleen maar een gedachte/vraag. Geen reden om zo raar te reageren.

Coach Ep
13-01-2007, 13:11
Man man, nu word ik wel heel erg benieuwd naar de Aston line-up. Al die toprijders weg...

Welke line-up? Alle rijders van vorig jaar hebben elders onderdak gevonden. Prachtige kostenreductie voor een team dat nooit heeft gebulkt van het geld (in tegenstelling tot GM's Pratt & Miller...). Twijfels over inzet AMR worden dus alleen maar groter.
Overig personeel + wagens kunnen natuurlijk worden verpacht aan klantenteams. Wat doet Frederic Dor tegenwoordig?

Integra
13-01-2007, 13:37
Prachtige kostenreductie voor een team dat nooit heeft gebulkt van het geld (in tegenstelling tot GM's Pratt & Miller...)
Prodrive niet bulken van het geld? laat mij niet lachen, hebt ge hun "facility" al 's bekeken?

Bramzel
13-01-2007, 13:58
Prodrive niet bulken van het geld? laat mij niet lachen, hebt ge hun "facility" al 's bekeken?

Een fabriek zegt niet dat je zonder problemen een seizoen vooraan mee kan draaien financieel gezien. Je hebt het wel over miljoenen hier, en het moet wel uit kunnen. Ze zullen het vast kunnen runnen, maar ze moeten het ook kunnen runnen zonder verlies te draaien, anders help je je bedrijf om zeep.

Integra
14-01-2007, 17:28
Prodrive heeft een tijdje BAR gerund in de F1, de Subaru WRC gebouwd, ze hebben een team dat ze ondersteunen in de V8 Supercars, we kunnen niet ontkennen dat daar geld genoeg steekt.

Oja, dan vergeet ik nog te zeggen dat ze vanaf 2008 F1 willen.

Bramzel
14-01-2007, 17:54
Prodrive heeft een tijdje BAR gerund in de F1, de Subaru WRC gebouwd, ze hebben een team dat ze ondersteunen in de V8 Supercars, we kunnen niet ontkennen dat daar geld genoeg steekt.

Oja, dan vergeet ik nog te zeggen dat ze vanaf 2008 F1 willen.

Denk je nou echt dat ze dat allemaal zelf betaalden? Dat deden ze allemaal in opdracht van hoor. En in alle gevallen geld: om een team te runnen moet je quitte kunnen draaien. En als ze in de US geen sponsors kunnen vinden dan rijden ze niet, easy as that. Bij al die andere gevallen werden ze 'ingehuurd' door fabrikanten, en dat is bij Aston Martin een stuk minder het geval.

JorritVD
14-01-2007, 20:27
Denk je nou echt dat ze dat allemaal zelf betaalden? Dat deden ze allemaal in opdracht van hoor. En in alle gevallen geld: om een team te runnen moet je quitte kunnen draaien. En als ze in de US geen sponsors kunnen vinden dan rijden ze niet, easy as that. Bij al die andere gevallen werden ze 'ingehuurd' door fabrikanten, en dat is bij Aston Martin een stuk minder het geval.

Ik dacht dat er een bericht was in het begin of in het midden van 2006 hadden aangekondigd dat Pokerstars.com (of een andere sponsor) zou blijven en dat het team nog 2-3 jaar zou doorgaan als fabrieksteam.

Belle
14-01-2007, 20:48
Ik dacht dat er een bericht was in het begin of in het midden van 2006 hadden aangekondigd dat Pokerstars.com (of een andere sponsor) zou blijven en dat het team nog 2-3 jaar zou doorgaan als fabrieksteam.

Was het niet Intercontinental? Dat stond op de officiële site van Aston Martin in het midden van 2006 ja.

Belle
14-01-2007, 20:54
Nog eens gaan zoeken achter het bewuste artikel en inderdaad, hier staat Intercontinental Hotels & Resorts.

http://www.astonmartinracing.com/eng/news?a=69fbec9d-40ee-4cf7-8fd1-57569ee3ac3b

Mark
14-01-2007, 22:20
Prodrive heeft een tijdje BAR gerund in de F1,

Weet je dat heel zeker? Richards was destijds ingehuurd om daar de rol van interim-manager op zich te nemen. Daat staat dus eigenlijk van los van Prodrive. Idem dito bij Benetton enkele jaren daarvoor.

Het 550 en AM verhaal is voor een groot deel te danken aan scheepvaartmagnaat Dor. Dat was de investeerder achter beide projecten.

Viper GTS-R***
15-01-2007, 01:21
Ben niet zeker of het hier ergens al bevestigd is maar Larbre gaat zijn titel verdedigen in LMS dit seizoen!

http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=2888

Grig-O
15-01-2007, 23:19
Due... betekent dat dat ze met twee wagens komen?
En dan onderaan staat er: 'vetture da parte dei team RaceAlliance e Phoenix'
Volgens mij: 'Auto die vertrekt van het team RaceAlliance en Phoenix...'

FIRE
15-01-2007, 23:26
Due... betekent dat dat ze met twee wagens komen?
En dan onderaan staat er: 'vetture da parte dei team RaceAlliance e Phoenix'
Volgens mij: 'Auto die vertrekt van het team RaceAlliance en Phoenix...'
Volgens mij is dit de vertaling:
Deelname van 4 DBR's (= 2x Labre + 2x Team Modena) aan het volledig LMS seizoen. Later in het seizoen mischien deelname van RaceAlliance of Phoenix met hun Aston Martins.

Viper GTS-R***
15-01-2007, 23:29
Volgens mij is dit de vertaling:
Deelname van 4 DBR's (= 2x Labre + 2x Team Modena) aan het volledig LMS seizoen. Later in het seizoen mischien deelname van RaceAlliance of Phoenix met hun Aston Martins.

Correct vertaald FIRE ;)
Zal het in het vervolg direct volledig vertalen zodat er geen misverstanden zijn.

Grig-O
15-01-2007, 23:34
Ja want mijn Italiaans is zoals geweten beregoed! (kuch kuch) :p

Had wel al ergens gehoord dat er twee wagens zouden worden ingeschreven... Maar ben toch blij dat Phoenix of RaceAlliance geen wagens verkoopt! :)

FIRE
15-01-2007, 23:37
Correct vertaald FIRE ;)

Dankzij http://world.altavista.com ;)

Belle
15-01-2007, 23:40
En zijn er al ergens piloten gekend voor de Astons?

Hmmm, als ik hier zowat de deelnemers lees, begin ik al meer uit te kijken naar m'n Monza tripje. ;)

Stranger
16-01-2007, 02:09
Toch jammer dat ik die moet missen, aangezien de GT1 klasse van de ALMS waarschijnlijk minder interessant is dat weekend. Maar goed, nog 4 andere races in Europa ;)

Benny_B
17-01-2007, 00:06
volgens DSC en het ten-tenths forum zal het Charouz Racing Systems team een LMP1 Lola B07/10 inzetten voor het ganse LMS kampioenschap, Le Mans (als ze mogen deelnemen) en enkele ALMS wedstrijden later op het seizoen.

Motor : de nieuwe Judd G5V
Banden : Michelin
Piloten: wss Jan Charouz, Jaris Janis en Tomas Enge

Benny_B
17-01-2007, 00:08
nog ff vergeten : de eerste CAD beelden van de Zytek 07S staan op endurance-info

Brecht
17-01-2007, 03:24
Van de website van Johhny O :

On the Corvette side of things, well we are testing shortly and really looking forward to it. I’m not sure where we are racing to be honest. If there is no competition we may find ourselves racing in Europe. I’m still shocked that no one has looked at the rule book and realized that the Saleen would be winning lots of races if it was still around. They would have given both us and the Aston last year fits. But as things stand right now we are waiting to hear if Aston will be back. If they are, then I know we will be too.

Brecht
17-01-2007, 17:30
Enge trapt na:

I have mixed feelings about this "announcement of sorts". I certainly am disappointed that the GT1 class may be abandoned for a year, and that the level of competition might be reduced. Of course, there are still teams interested in the class, and if there are teams to race against, it is feasible that Corvette and a couple of other cars, could see the class at the same levels in terms of numbers next year anyway.

I am however glad to be rid of Dave Richards and some of the other principles of Aston Martin Racing. The level of public complaining they did was embarrassing to the sport, and really it is good to see them go. They bullied their way into making a mockery of the class, and I truly hope that IMSA learned a valuable lesson. Organizations such as AMR are not needed, nor desirable in the way they operate.

Heeft AMR de ALMS GT1 klasse verziekt?

FIRE
17-01-2007, 19:57
Bron van dit stuk?

Mooie manier om afscheid te nemen van een werkgever die je toch een aantal jaren een competatieve auto en brood op de plank bezorgd heeft. :rolleyes:

Brecht
17-01-2007, 20:04
Had ik gevonden op ten tenth forum, stond geen bron bij.

FIRE
17-01-2007, 20:22
Had ik gevonden op ten tenth forum, stond geen bron bij.

Volgens mij heb je het verkeerd begrepen. Dit is geen uitspraak van Enge maar van Ten-tenths user Fogelhund. :D

Betreffende post:
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=1816279&postcount=43

Brecht
17-01-2007, 20:24
Volgens mij heb je het verkeerd begrepen. Dit is geen uitspraak van Enge maar van Ten-tenths user Fogelhund. :D

Betreffende post:
http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=1816279&postcount=43

aha, het kwam toch zo over dat het Enge zen mond kwam :D

FIRE
17-01-2007, 20:25
Peugeot Sport baas Serge Saulnier heeft zijn team verkocht:
Saulnier Racing has confirmed that it has been purchased by JN Investissements for the 2007 season. The team which ran a Courage LC70 Judd in 2006 under the Swiss Spirit name, will enter the Le Mans Series once again this season, but in LMP2.
...
http://www.the-paddock.net/sportscar/content/view/241033/49/

Brecht
17-01-2007, 20:45
Ze blijven in de States :(

Les organisateurs de l’American Le Mans Series peuvent souffler… General Motors vient en effet de confirmer la présence du Corvette Racing et de deux C6.R officielles pour le championnat 2007 afin de défendre les titres Constructeurs, Equipes et Pilotes acquis en GT1 lors de la saison 2006.

BRON : Endurance info

Stranger
17-01-2007, 23:57
Sterker nog, bron Corvette Racing zelf ;)

Viper GTS-R***
18-01-2007, 01:12
Mogelijk zien we een 2de F430 voor White Ligthing in een selctie van race's in ALMS.

team Petersen White Ligthing possa ingaggiare una seconda Ferrari 430 durante alcuni appuntamenti (Sebring, Laguna Seca e Petit Le Mans) dell'ALMS 2007.

http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=2894

R@ce@holiC
19-01-2007, 14:39
Bartels wil niet op een andere GT1 overstappen. Ze werken wel nog eraan om aan de start te komen, vermoedelijk in GT2 met een Ferrari 430 (ook een wagen van de Fiat groep).

Vitaphone hat kein geeignetes Fahrzeug. Der Maserati MC12 ist nach den ACO GT1 Reglement bekanntlich nicht zugelassen, ein Wechsel auf einen anderen GT1 kam für das Team von Michael Bartels nicht in Frage. Bei Vitaphone arbeitet man aber derzeit an einem Start mit einem anderen Fahrzeug aus der FIAT Gruppe, vermutlich ein Ferrari F430 GT in der GT2.

Bron: http://www.project-lemans.de/

Grig-O
19-01-2007, 21:55
Staat ook op endurance-info. De inschrijvingen voor Le Mans.
En geen Vitaphone te bespeuren inderdaad in GT1

Benny_B
19-01-2007, 22:24
Nadat eerder T2M motorsport en foto van de dome S-101.5 liet zien, hebben Jan Lammers en Dome ook een pc-foto van de dome verspreidt.

http://www.dome.co.jp/column/upimg/column53.jpg

Hopelijk is deze Dome (met Judd motor) terug onder de snelsten op de rechte stukken van de hunaudieres en kunnen we meer verwachten dan zijn "tragere" hybride voorganger.

Viper GTS-R***
24-01-2007, 23:23
Dat Menx terugkomt naar LeMans 24H weten we al, maar nu is het ook bevestigd dat het terug met de F550 is. Mooi zo van Menx om de eer van het stijgerende paard in ere te houden :)

Benieuwd of het de 'gewone' 550 blijft of de 'EVO' versie...

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3083&thold=0

JorritVD
25-01-2007, 00:00
Dat Menx terugkomt naar LeMans 24H weten we al, maar nu is het ook bevestigd dat het terug met de F550 is. Mooi zo van Menx om de eer van het stijgerende paard in ere te houden :)

Benieuwd of het de 'gewone' 550 blijft of de 'EVO' versie...

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3083&thold=0

Goed om de F550 nog een keer terug te zien op LeMans.

Ook zie ik taan dat ze de LMS nog niet uit sluiten, maar ze gaan waarschijnlijk met 2 F430 challenge in de Ferrari challenge.

Coach Ep
26-01-2007, 16:05
Embassy Racing keert terug (vorig jaar winterslaap gehouden) met een Pilbeam in LMP2 klasse; Luc Alphand zet in GT1 zowel zijn bestaande Corvette C5 als nieuwe C6 in (bron: endurance-info.com).

Aantal bevestigde deelnemers in LMS al opgelopen tot 35! Indien alle geruchten worden omgezet in deelnames komt het totale startveld ruim boven de 70 uit! :eek: Dat wordt vechten om een plekje op startgrid in Valencia. Of gaat er in dat geval een splitsing komen?

fish88
26-01-2007, 18:35
Lammers gaat rijden met Bleekemolen en David Hart in 2007 (bron: autosport.com), dacht dat Bleekemolen helemaal aan spyker vast zat.

Dagobert II
26-01-2007, 19:43
Ik denk dat Jam Lammers genoeg mooie woorden over Spyker heeft gezegd tijdens de A1 van New-Zealand dat hij daarmee Jeroen heeft losgeweekt.:+

Zijn woorden daar deden mij al vermoeden dat Jeroen voor RfH zou gaan rijden. Maar Jan Lammers zou alles na het weekend bekend maken.

Vreemd trouwens; ik las het bericht op endurance-info. Maar op de website van RfH/Jan Lammers staat nog niets. Hij zal wel te druk zijn.;)

Nu nog zien wie en hoe de sponsoring wordt. Ik denk dat we vanaf nu de blokjesauto zullen gaan missen.

Benny_B
26-01-2007, 20:36
- Harold Primat heeft voor Pescarolo Sport getekend. Dus Henri zet 2 Pesca's in voor het ganse LMS seizoen en Le Mans. De eerste zal bestuurd worden door Collard en Bouillon en de tweede door Primat en TBA.

- Johnny Mowlem rijdt voor GPC Sport tijdens de 6 LMS wedstrijden en sebring, PLM en LM werkt hij voor Risi Competizione af (allebei Ferrari 430 GT2).

- Ook veel roddels rond BMS scuderia Italie : Porsche 997 voor FIA GT en volgens Autosport beschikken ze in 2008 over een Porsche RS Spyder.

JorritVD
26-01-2007, 21:22
Heb gister een email van JMB Racing gekregen.

Dit gaan ze dit jaar doen.

FIA GT with its MC12 (GT1) and F430 GT2 (GT2)

- FIA GT3 with its F430 GT3

- FIA GT4 with its F360 Challenge

- LMS with its F430 GT2

- Le Mans 24 H with its F430 GT2

- 12 H Sebring with its Ferrari F430 GT2

- Additional non championship races to be determined

FIRE
26-01-2007, 21:46
Nu nog zien wie en hoe de sponsoring wordt. Ik denk dat we vanaf nu de blokjesauto zullen gaan missen.
Gelukkig! Na al die jaren beginnen die blokjes te vervelen.

Met Lammers, Bleekemolen en Hart hebben ze volgens mij geen verkeerde lineup. Lammers en Bleekemolen zijn gewoon goed en Hart is een erg goede gentleman driver, al weet ik niet goed hoe hij zal presteren in een prototype. Hoe was zijn prestatie in de G-Force Courage?

Mark
26-01-2007, 22:50
Heb gister een email van JMB Racing gekregen.

Dit gaan ze dit jaar doen.

- FIA GT4 with its F360 Challenge


Een oud model als GT4? Lijkt me zeer sterk...........

Dagobert II
27-01-2007, 17:02
Gelukkig! Na al die jaren beginnen die blokjes te vervelen.



Aan deze sponsor hangt wel een luchtje!:+
http://www.janlammers.com/XmlParser/index.asp?xmlfile=algemeennieuws\nieuws.xml&xslfile=algemeennieuws\item.xsl&id=498

FIRE
29-01-2007, 15:26
Komend seizoen in LMS:
Swiss Spirit (Fassler en Delatraz) met een Lola B07/10 aangedreven door een.....Audi V8 FSI motor!!!

Het team wordt gerunned door ene Fred Stadler (heeft schijnbaar nauwe banden met Audi) en heeft een 3-jarige deal met Audi gesloten voor het leveren van motoren en technische ondersteuning.

Bron: DSC

Dit is toch wel de verrassing van het pre-seizoen.

gwyllion
29-01-2007, 17:32
Fantastische verrassing. Dit wijst er, denk ik, op dat Audi niet met R10 aan LMS zal deelnemen. Audi wil op deze manier waarschijnlijk aantonen dat benzine motoren onder het huidige reglement competitief kunnen zijn.

We zullen dit jaar voor het eerst de Audi V8 FSI turbo (Swiss Spirit), AER P32 T V8 (Chamberlain - Synergy) en Judd GV5.5S2 (Charouz) in hetzelfde chassis (Lola B07/01) vergelijken.

Impressie van de livery op http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Lola_Audi_SwissSpirit_ter.jpg

JorritVD
29-01-2007, 19:23
Fantastische verrassing. Dit wijst er, denk ik, op dat Audi niet met R10 aan LMS zal deelnemen. Audi wil op deze manier waarschijnlijk aantonen dat benzine motoren onder het huidige reglement competitief kunnen zijn.

Het was al een tijdje bekend dat Audi doorging in de ALMS.

FIRE
29-01-2007, 19:40
Het team wordt gerunned door ene Fred Stadler (heeft schijnbaar nauwe banden met Audi)
Stadler is dus de man achter ROC (Racing Organisation Course, en dus niet Race of Champions ;)). Dit team is onder andere actief geweest met Audi in toerwagens en 2x winnaar van LM (klasse LMP675) met een Reynard-VW.

gwyllion
30-01-2007, 13:02
Het was al een tijdje bekend dat Audi doorging in de ALMS.Ja, maar er werd ook aangenomen dat Audi aan LMS zou kunnen deelnemen. Er worden dit jaar 3 extra R10s gebouwd, boven op de 3 chassis die vorig jaar gebouw zijn.

Volgens de marketing mensen van Audi heeft LMS te weinig publicitaire waarde. Daarom geen Joest R10s in Europa.

fish88
31-01-2007, 02:24
Weet niet in welk topic dit moet want ik weet niet welk team dit is. Is dit een nieuwe DBR9? En zo ja welke klasse komen ze uit dan?

http://www.crash.net/picture_view~pid~2~picid~326190~cid~28~category_id ~0~event_id~--~search_string~.htm

Stranger
31-01-2007, 02:32
De wagen van Barwell Motorsport. Gaat in de FIA GT rijden.
Is idd een DBR9, dus GT1.

Belle
31-01-2007, 02:32
Weet niet in welk topic dit moet want ik weet niet welk team dit is. Is dit een nieuwe DBR9? En zo ja welke klasse komen ze uit dan?

http://www.crash.net/picture_view~pid~2~picid~326190~cid~28~category_id ~0~event_id~--~search_string~.htm

Lijkt nogal fel op degene die ze in de FFSA zullen inzetten, vind ik (die DBRS9 met Hexis op), maar ja, dit gaat blijkbaar om een DBR9. Ben eens benieuwd...

Belle
31-01-2007, 02:49
De wagen van Barwell Motorsport. Gaat in de FIA GT rijden.
Is idd een DBR9, dus GT1.

Aja, juist, die gingen ook een wagen inzetten in GT1 dit seizoen. Zijn de piloten al bekend?

Stranger
31-01-2007, 03:33
Nope, geen coureurs bevestigd. Leo Machitski en Darren Turner hebben de wagen in Spanje getest.

Lees overigens net op DSC.com dat ze misschien ook een LMS programma gaan doen, naast de FIA GT.

gwyllion
02-02-2007, 16:11
Weeral onverwacht LMP nieuws. De Lister LMP1 wagen zal het Pescarolo chassis gebruiken, een Hewland versnellingsbak (Pescarolo gebruikt Xtrac) en de 5.5 liter Judd V10; ophanging, motorinstallatie, stuur, ... worden door Lister zelf gebouwd en zijn ontworpen door Peter Elleray :eek:

Het chassis wordt deze maand geleverd en in juli wordt gestart met testwerk. De wagen zal enkel in Silverstone, Spa en mogelijk Brazilie racen. Dus niet tijdens 24 uur van Le Mans :(

bron: DSC via 10/10 forum (hier (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1831795#post1831795))

JorritVD
02-02-2007, 17:27
Planetlemans
een derde Spyker in de LMS: Speedy Garage (zwitserland)
De auto komt in de officiele kleuren van de Spyker dealer in Zwitserland.
De auto wordt de gesloten versie. Coureurs zijn nog niet bekend.
Het team zal samen met Spyker Squadron over 2 weken in Valencia testen.

Dagobert II
02-02-2007, 18:25
Gesloten versie lijkt me ook verstandig; veel minder drag.

FIRE
02-02-2007, 20:56
Weeral onverwacht LMP nieuws. De Lister LMP1 wagen zal het Pescarolo chassis gebruiken, een Hewland versnellingsbak (Pescarolo gebruikt Xtrac) en de 5.5 liter Judd V10; ophanging, motorinstallatie, stuur, ... worden door Lister zelf gebouwd en zijn ontworpen door Peter Elleray :eek:

Het chassis wordt deze maand geleverd en in juli wordt gestart met testwerk. De wagen zal enkel in Silverstone, Spa en mogelijk Brazilie racen. Dus niet tijdens 24 uur van Le Mans :(

bron: DSC via 10/10 forum (hier (http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1831795#post1831795))
Dat Lister gebruik gaat maken van een Pescarolo tub was al langer bekend. Keuze voor de Judd is verstandig.



Mooi dat er een Spyker in handen komt van een priveteam.

Stranger
02-02-2007, 22:25
Gesloten versie lijkt me ook verstandig; veel minder drag.Deze foto was door het team makkelijker te editten :)

JorritVD
02-02-2007, 23:24
Mooi dat er een Spyker in handen komt van een priveteam.

Ik denk eerder een semi-fabrieksteam dan een priveteam.

Je kan namelijk een Spyker leasen en je krijgt dan een kompleet team.
Ik dacht dat je €450.000,- + alle schade het bedrag is. Incl transport +entree geld + etc.

Stranger
02-02-2007, 23:26
Vergeet ook niet dat het team eigendom van de officiële Spyker importeur in Zwitserland is.

gwyllion
03-02-2007, 13:33
Dat Lister gebruik gaat maken van een Pescarolo tub was al langer bekend. Keuze voor de Judd is verstandig.En dat Peter Elleray erbij betrokken is.

JorritVD
09-02-2007, 18:09
http://www.projectlemans.de/content/view/2766/1/

Team Modena in Sebring met de DBR9 aan de start coureurs zijn: A. Garcia / L. Halliday / TBA

FIRE
10-02-2007, 15:14
Horag Racing met Lola-Judd in LMS. Piloten van dienst: Theys, vd Poele en Lienhard.

Bron: http://www.projectlemans.de/content/view/2769/1/

Yves Courage maakt maandag zijn 2007 plannen openbaar, volgens Project Le Mans stapt men over op AER (ivp Mugen) en Michelin (ipv Yokohama).

Bron: http://www.projectlemans.de/content/view/2771/1/

Benny_B
12-02-2007, 15:57
LMS heeft zijn deelnemerslijst bekend gemaakt voor het seizoen 2007 : 51 wagens - 14 LMP1 - 12 LMP2 - 8 GT1 - 17 GT2 (deelnemers afhankelijk van race tot race)
(http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3163&thold=0)

Opvallenste bemerkingen:
- Noel del Bollo Courage LC75
- Goldenteam Ferrari 550 Maranello
- Arena Motorsport Zytek : Johansson (ondanks ALMS programma) en Chilton
- Geen Lucchini, Zulltec of Melchester Radical
- Slechts 1 Autorlando Porsche en 1 Spyker
- Geen James Watt Automotive

Voorts heeft Peugeot zijn Line-up bekend gemaakt
7 - Minassian / Gene / Villeneuve
8 - Lamy / Sarrazin / Bourdais

Courage is aan het Testen met geupdate LC70 (Foto's endurance-info)
12 - X / X na test bekend gemaakt deze namiddag
13 - Frei / Cochet

Bramzel
12-02-2007, 16:11
Wat is dat Goldenteam precies? Een hernaming van MenX of een nieuw team?

edit: zie het nu, Norbert Walchhofer heeft een nieuw speeltje na zijn Lambo avontuur afgelopen jaar. Als hij mee gaat rijden zal dat geen frontrunner worden.

edit2: Grote verassing, en nog groter als je bedenkt dat hij eerst bij Charouz op de lijst stond: Jarek Janis in een Spyker? Klopt dat wel?

edit3: Ik zie toch 2 Spykers hoor ;) Die van het Spyker Squadron en de Zwitserse van Speedy.

Zo, nu ben ik uit-geedit :P

gwyllion
12-02-2007, 18:32
Nog opvallend is dat LMP2 Dome aangedreven zal worden door een Maden motor.

Courage vervangt zowat alles behalve het chassis: Yokohama wordt Michelin, Mugen 4.5 V8 wordt vervangen door AER 3.6 V8 turbo en de geplaagde Hewland versnellingsbak wordt een hopelijk betrouwbaardere XTrac. Het Japans karakter verdwijnt dus.

Integra
12-02-2007, 18:55
Damn, da's balen, een AER motor in een LMP1, walgelijk. Courages hadden juist zo'n mooi geluid met die Mugen motor.

JorritVD
12-02-2007, 18:55
edit2: Grote verassing, en nog groter als je bedenkt dat hij eerst bij Charouz op de lijst stond: Jarek Janis in een Spyker? Klopt dat wel?

edit3: Ik zie toch 2 Spykers hoor ;) Die van het Spyker Squadron en de Zwitserse van Speedy.

De Spyker van Speedy is een semi-fabrieks.
Ik verwacht wel veel van de Fabrieks Spyker. Hopelijk nog een snelle coureur de naast en dan is het echt een outsider voor de titel denk ik.

Bramzel
12-02-2007, 18:56
Semi-fabrieks is toch ook gewoon een Spyker? Ander team, maar een Spyker is een Spyker ;)

FIRE
12-02-2007, 19:13
LMP1

Ik had Janis in de Charouz Lola verwacht. Gaat hij naast LMS voor Spyker nog FIA GT doen? Zou jammer zijn als hij enkel GT2 gaat doen.
Het was bekend dat Zytek een LMP1 verkocht had aan een team, dat dit team Arena betreft is misschien niet geheel verrassend, wel verrassend vind ik Johansson en vooral Vauxhall BTCC coureur Chilton.


LMP2

Is de Mader motor een Mechachrome/JPX motor?
Verder geen echte verrassingen in deze klasse, al had ik graag de Zulltec gezien.


GT1

Dit gaat denk ik een mooie strijd worden tussen Saleen, AM en Corvette.


GT2

Spyker met Dunlop? Ik dacht dat die met Michelin in actie zouden komen.
Ik denk dat de Speedy Spyker gewoon door Spyker zelf gerunt wordt, dus we kunnen we waarschijnlijk spreken van 2 fabrieks Spykers. Alleen de coureurs zullen denk ik van lager niveau zijn.
Veel variatie, ik hoop dat de Panoz, Spyker en de Corvette goed gaan presteren.

Coach Ep
13-02-2007, 00:20
Volgens GT-Eins is Goldentime Racing (of zoiets) niets meer dan een samenraapsel van de niet geheel onbekende herr Norbart Walchhofer (die in 2006 al binnen een half jaar met ruzie in de Lambotent bij All-Inkl.com vertrok) en de meester Ferrari prutsers van Wieth Racing.
Had eigenlijk gehoopt op een Prodrive exemplaar; de winnaar in GT1 is in ieder geval veel moeilijker te voorspellen dan de laatste...

Viper GTS-R***
13-02-2007, 00:44
Ook wel benieuwd naar de prestatie's van Blanchemain en Dumez in de C5-R.
Zelfs met die 'oudere' wagen gaan ze volgens mij nog goed kunnen meestrijden voor podium, kijk maar eens wat zij konden in 2005/2006 met hun Euroflash Viper GTS-R tegen al die andere hedendaagstere GT's in FFSA GT!

Ook wel eens curieus wie de bemanning van Larbre gaat worden...
Gokjes: Gardel, Zachia, Vosse, en laten we hopen Bouchut...

Bramzel
13-02-2007, 02:54
Volgens GT-Eins is Goldentime Racing (of zoiets) niets meer dan een samenraapsel van de niet geheel onbekende herr Norbart Walchhofer (die in 2006 al binnen een half jaar met ruzie in de Lambotent bij All-Inkl.com vertrok) en de meester Ferrari prutsers van Wieth Racing.
Had eigenlijk gehoopt op een Prodrive exemplaar; de winnaar in GT1 is in ieder geval veel moeilijker te voorspellen dan de laatste...

Dat wordt dan, met alle respect, het lachertje van de pitlane. Helaas voor hen, het zijn namelijk een stel sympathieke lui.

JorritVD
13-02-2007, 17:21
Ook wel eens curieus wie de bemanning van Larbre gaat worden...
Gokjes: Gardel, Zachia, Vosse, en laten we hopen Bouchut...

Bouchut wordt moeilijk. Hij heeft namelijk al een contract met All-Inkl.com Racing.

Bramzel
13-02-2007, 18:03
Bouchut wordt moeilijk. Hij heeft namelijk al een contract met All-Inkl.com Racing.

En waar zie jij die precies op de LMS lijst staan? ;)

Benny_B
13-02-2007, 19:20
Ik zie Sergio Hernandez op de lijst staan bij GPC Sport, is dit diezelfde Hernandez die bij het WTCC Proteam een zitje heeft???

Wat voor motor is de "Mader" motor eigenlijk: V8, V10 ???

Vermoed trouwens dat de entrylist er wel eens anders zou kunnen uitzien na een paar wedstrijden:
- Barwell Motorsport - Aston Martin
- Melchester Racing - Radical
- Ranieri Randaccio SCI - Lucchini
- Geoscan Concepts - Zulltec
- Bonnet Didier - Debora (als hij klaar is) -> gt-eins forum
- Lister Storm - Lister Pescarolo-Judd
Deze teams zullen zich willen toevoegen naargelang het seizoen vordert. (verschillende bronnen)

gwyllion
13-02-2007, 19:45
Wat voor motor is de "Mader" motor eigenlijk: V8, V10 ???LMP2 is beperkt tot V8. Het zal dus een 3.4 V8 of V6 zijn.

JorritVD
13-02-2007, 20:38
En waar zie jij die precies op de LMS lijst staan? ;)

Niet, daarom juist. Hij heeft een contract met All-Inkl.com Racing in de Fia GT. Maar hij zou natuurlijk wel een aantal races kunnen rijden voor Larbre.

Bramzel
13-02-2007, 20:41
Niet, daarom juist. Hij heeft een contract met All-Inkl.com Racing in de Fia GT. Maar hij zou natuurlijk wel een aantal races kunnen rijden voor Larbre.

Dus het wordt moeilijk maar hij kan wel een aantal races rijden voor Larbre. Da's niet echt moeilijk volgens mij...

Bouchut doet FIAGT met All.Ink, maar heeft nog niks voor LMS. Larbre is dus geen enkel probleem.

Mr.Dallara
13-02-2007, 23:11
Terwijl wij hier lezen en schrijven over wie in welke wagen gaat rijden in 24h Le Mans en LMS, is men net als in Spa ook in Le Mans volop aan het verbouwen...

Op http://lemans.org/sport/sport/dossiers/travaux_2006_2007/liste.php?dir=photos vind je een zeer uitgebreide gallery.

marcel
13-02-2007, 23:14
ze lijken daar elk jaar wel te verbouwen :o

Grig-O
14-02-2007, 18:40
Spyker zet naast het exemplaar maar één fabrieksauto in.
Wil dit mss zeggen dat er andere kampioenschappen worden aangedaan of hebben ze het gewoon te druk?

JorritVD
14-02-2007, 18:44
Spyker zet naast het exemplaar maar één fabrieksauto in.
Wil dit mss zeggen dat er andere kampioenschappen worden aangedaan of hebben ze het gewoon te druk?

Misschien geen budget, misschien gewoon 1 seizoen even een tandje terug dat ze volgend jaar met een kompleet nieuwe auto komen.

Bramzel
14-02-2007, 19:17
Spyker zet naast het exemplaar maar één fabrieksauto in.
Wil dit mss zeggen dat er andere kampioenschappen worden aangedaan of hebben ze het gewoon te druk?

Ze doen inderdaad een ander kampioenschap aan, iets met Formule 1 of zo ;)

Dagobert II
14-02-2007, 19:20
Ze missen een coureur en David Hart was ook niet beschikbaar.;)

Viper GTS-R***
15-02-2007, 00:42
Prospeed had zo te lezen aanvraag binnengediend bij LMS... & 24H LM... voor hun nieuwe 997 RSR.
1ste is niet weerhouden... 2de... laten we hopen van wel maar vrees ervoor.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=825

Stranger
15-02-2007, 02:05
Spyker zet naast het exemplaar maar één fabrieksauto in.
Wil dit mss zeggen dat er andere kampioenschappen worden aangedaan of hebben ze het gewoon te druk?Die Speedy wagen is ook een nieuw chassis en geen 2006 wagen. De teams testten vandaag samen in Valencia. Er wordt nauw samengewerkt tussen Spyker Squadron en Speedy Racing, dat ook nog toevallig de importeur van Spyker in Zwitserland is.

Kortom..we hebben gewoon 2 fabriekswagens waarvan er 1 met Zwitsers Spyker geld wordt betaald. En zal dat budget uiteindelijk niet in Zeewolde goedgekeurd moeten worden? :)

Benny_B
15-02-2007, 17:30
Geen Sebastien Loeb in Le Mans dit jaar :( -> misschien wel Romain Dumas ter vervanging. (turbomagazine)

Op projectlemans.de staat er meer uitleg over de Mader V8, blijkbaar gebaseerd op de GP2 Meccachrome motor (per chance zijn er geen staande starts meer in Le Mans ;))

FIRE
15-02-2007, 20:43
Geen Sebastien Loeb in Le Mans dit jaar :( -> misschien wel Romain Dumas ter vervanging. (turbomagazine)

Op verzoek van PSA? Het zou me niks verbazen.

Op projectlemans.de staat er meer uitleg over de Mader V8, blijkbaar gebaseerd op de GP2 Meccachrome motor (per chance zijn er geen staande starts meer in Le Mans ;))
Dat dacht ik al

Benny_B
16-02-2007, 18:13
Niet, daarom juist. Hij heeft een contract met All-Inkl.com Racing in de Fia GT. Maar hij zou natuurlijk wel een aantal races kunnen rijden voor Larbre.

Christophe Bouchut zal samen met Fabrizio Gollin en Gabriele Gardel op 1 van de Larbre Aston Martins rijden in de LMS
(bron lmsr (http://www.lmsr.net/))

JorritVD
16-02-2007, 18:26
Christophe Bouchut zal samen met Fabrizio Gollin en Gabriele Gardel op 1 van de Larbre Aston Martins rijden in de LMS
(bron lmsr (http://www.lmsr.net/))

Bouchut kan dus wel. Maar er zullen denk ik wel een keer dat ze m,et ze tweeën maar rijden. Kunnen we Vosse op de andere DBR9 verwachten?

JorritVD
16-02-2007, 18:29
Spyker heeft getest op Valencia met niemand minder dan Peter Kox

bron: http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=5980

Ik moet zeggen dat de auto een stuk agresiever er uit ziet.

http://www.racexpress.com/imgitems/article/2007/02/spyker_action1%20RX%20500.jpg

Bramzel
16-02-2007, 18:52
Zal aan de kleur liggen, de enige verandering die ik zo zie is de antenne of pivot-buis of wat het is voorop de auto en de luchthapper bovenop. Vind hem op die foto wel erg raar uit balans lijken, maar dat zal de hoek van de foto zijn waardoor de achterkant zo lang lijkt.

JorritVD
16-02-2007, 19:05
Misschien heb je gelijk dat het een lange achterkant heeft, maar dat net zo lijken omdat je die hoeken net niet ziet.
Wat ik zie is dat er een kleine bocht in de achtervleugel zit die ze volgens mij niet hadden op de "oude" auto.
Wat ik vreemd vind is dat de ramen van de deuren een beetje iets van scheeft zitten lijkt wel.

fish88
16-02-2007, 19:12
Ik moet zeggen dat de auto een stuk agresiever er uit ziet.



Agressiever? Vind hem juist minder agrievier tov vorig jaar en ook niet zo mooi als die van vorig jaar (nog steeds een mooie wagen daar niet van maar vorig jaar was toch mooier). Ach ja als het hun vooruit brengt hoor je me later niet meer klagen.

Mr.Dallara
26-02-2007, 22:18
Op italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=14026&cat=27) staat te lezen dat Jean-Marc Gounon en de jonge Guillaume Moreau een (Frans)duo zullen vormen op één van de officiele Courages in de LMS!


LMS - Gounon-Moreau con la Courage ufficiale

Jean-Marc Gounon e Guillaume Moreau disputeranno l'intero campionato Le Mans Series con la Courage LC70-AER ufficiale. Moreau parteciperà anche alla World Series Renault con il team KTR di Kurt Mollekens.


Moreau rijd dus ook dit seizoen World Series bij KTR, LMS en WS hebben 2 weekends die samenvallen op het zelfde circuit... nl. Monza en Spa. Wat gaat Moreau dan doen...? Of gaat Mollekens of Yves Courage ingrijpen en één of andere deal "ongedaan" maken???

Ik verwacht dat hier een vervolg aan komt...

FIRE
26-02-2007, 23:14
Op italiaracing.net (http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=14026&cat=27) staat te lezen dat Jean-Marc Gounon en de jonge Guillaume Moreau een (Frans)duo zullen vormen op één van de officiele Courages in de LMS!



Moreau rijd dus ook dit seizoen World Series bij KTR, LMS en WS hebben 2 weekends die samenvallen op het zelfde circuit... nl. Monza en Spa. Wat gaat Moreau dan doen...? Of gaat Mollekens of Yves Courage ingrijpen en één of andere deal "ongedaan" maken???

Ik verwacht dat hier een vervolg aan komt...
Bericht op Italiaracing is inmiddels verwijderd.

Mark
26-02-2007, 23:23
Ik verwacht dat hier een vervolg aan komt...

Bericht staat ook in de Autosport van 22-02. Zie eerlijk gezegd het probleem niet, waarom hij niet twee programma's kunnen rijden? In het artikel komt Moreau zelf aan het woord en zegt dat WSbR programma voorrang heeft op het LMS programma.

Benny_B
27-02-2007, 18:22
de Le Mans Deelnemerslijst 2007 (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3225&thold=0) is bekend. 16 LMP1's, 12 LMP2's, 14 GT1's, 13 GT2's = Totaal 55 wagens.

Enkele verrassingen:
- 3 Audi's tegen 2 Pug's
- 2 Barazi Gulf Zytek's
- de Rollcentre Radical in LMP2
- 2 Luc Alphand Corvettes (C6-R en C5-R) -> Frans Team ;)

Spijtig genoeg 2 Belgische teams slechts bij de reserven, maar PSI is de eerste reserve dus als er eentje afvalt zitten ze erbij :p Ice Pol is de derde reserve

Benny_B
27-02-2007, 18:29
Bericht staat ook in de Autosport van 22-02. Zie eerlijk gezegd het probleem niet, waarom hij niet twee programma's kunnen rijden? In het artikel komt Moreau zelf aan het woord en zegt dat WSbR programma voorrang heeft op het LMS programma.

Foto's (http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3213&thold=0) van de laatste Courage testen. Aanwezig : Alexander Frei, Jonathan Cochet en Guillaume Moreau (tevens lid van de Equipe de France Circuits FFSA 2007). Misschien LMS seizoen, misschien enkel voor Le Mans???

Vorig jaar reed Valsecchi ook WSbR en LMS. dus waarom Moreau ook niet, hangt er gewoon vanaf aan welk kampioenschap je voorrang wil geven.

Er zit sowieso een trend in het overlappen van kampioenschappen dit jaar in het LMS (Moreau / Collard / Bouchut / Chilton / Johansson / Janis / Enge / ...)

gwyllion
27-02-2007, 19:14
Enkele verrassingen:
- 3 Audi's tegen 2 Pug'sGeen verrassing. Audi heeft 3 automatische deelnames en gebruikt ze. Het budget voor de 3de wagen zou trouwens nog niet rond zijn en van externe sponsoring afhangen.
- 2 Barazi Gulf Zytek's
Aangenomen verrassing.
- de Rollcentre Radical in LMP2Het was bekend dat Short zijn Radical ingeschreven had toen deze niet verkocht raakte. De wagen is ondertussen verkocht aan DAMAX, dus zouden die wel eens de wagen kunnen inzetten.
- 2 Luc Alphand Corvettes (C6-R en C5-R) -> Frans Team ;)Het feit dat de Alphand Corvette vorig jaar op het podium stond heeft er ook wel wat mee te maken ;)

gwyllion
27-02-2007, 19:19
Een mooi deelnemersveld. Wel raar dat er geen enkel ALMS Porsche GT2 in de lijst staat. Slechts 4 Porsches aan de start. Ongelooflijk.

De 2 ORECA Saleens zijn ook een leuke verrassing. Benieuwd of de betrouwbaarheid voor een 24 uur race er zal zijn.

Bramzel
27-02-2007, 19:42
Hoe zou jij de Flying Lizards 997 dan willen omschrijven? ;)

Erg mooie lijst, heel erg competatieve grids in alle klasses. Dit kon nog wel eens een intens spannende 24 uur worden :D

Dries DS
27-02-2007, 21:13
Wat mij opvalt is de 'boycot' tegen wat ik maar als 'Weissach' (Porsche Motosport) zal omschrijven. Felbermayr-Proton & de tweede wagen van IMSA/Matmut werden naar de reservelijst verwezen. Ik kan me eveneens goed inbeelden dat ProSpeed niet gelukkig is met het feit niet bij de genomineerden te zijn, zelfs niet bij de reserven. OK: op ACO/LMS/ALMS kan ProSpeed inderdaad geen adelbrieven voorleggen, maar zo staan er wel velen op die fameuze lijst. Maar bvb een tweede of derde plaats op de reservelijst ware al een (verdiende) erkenning geweest voor de troepen van Penders. Met een mogelijkheid tot deelname zelfs...

Twee wagens van Barazi-Epsilon. Op welke basis? Ja, akkoord... LMS 2006, maar Barazi-Epsilon 2007 heeft niks meer te maken met het team van 2006, evenmin hun wagens. Twee Spykers? Ik heb respect voor het chauvinisme van de noorderburen, maar op het gebied van 'geld schuiven' moeten ze echt niet onderdoen voor de Fransen (die dan al iets minder geld moeten schuiven, nietwaar Luc Alphand?). Wees maar zeker dat die vijf extra pitboxen op voorhand al dik betaald waren met hoofdzakelijk Franse Euro's :) .

Voor het eerst sinds lange tijd ook geen WR aan de start. Jammer. Het is idd nooit een topteam geweest, maar steeds hebben ze de nodige inspanningen gedaan, via diverse motorenleveranciers, via privé-investeerders en vooral via de moed en het doorzettingsvermogen van Gérard en Rachel Welter. 'Toen' was er nog plaats voor hen, en voor notoire andere teams, die in de Sarthe mede de (eerste, tweede, derde... ) basis legden voor de Endurance van de 21ste eeuw. WR heeft jammer genoeg bedankt voor deze 75ste editie, die meer en meer een het imago krijgt van een (op voorhand verkochte) openbare aanbesteding. Money Makes The World Go Around... Again...

Mvg,
Dries DS

wedebe
27-02-2007, 22:08
De ACO heeft voorkeur voor proto's en waarschijnlijk hebben daarom alle ingeschreven LMP's een entry gekregen. Luc Alfhand heeft het gewoon erg goed gedaan vorig jaar.
De suggestie dat Spyker geld zou schuiven is natuurlijk grote onzin.

fish88
27-02-2007, 22:29
Mooie startlijst :applaus: , 6 DBR9's :drewl: . Mooi om te zien dat oreca het eindelijk wil proberen met de Saleen. Zou het leuk vinden als PSI ook aan de start zal staan dit jaar.

Bramzel
27-02-2007, 22:31
Waar baseer je die 'openbare aanbesteding' beschuldigingen op Dries? Beetje absurd om dat zomaar zonder onderbouwing rond te gaan bazuinen.

gwyllion
27-02-2007, 22:51
@Dries DS: Heb jij over het hoofd gezien dat Barazi Epsilon een automatische deelname verkregen heeft via LMP2 kampioen in LMS?

En dan even een overzicht van de GT2 deelnemers:
automatische deelnames (zie http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/ressources/pdf/selectionnes_24h2007.pdf):
Team LNT Panoz Esperante: 1ste 24LM
Seikel Motorsports Porsche 911 GT3-RSR: 2de 24LM
Autorlando Sport Porsche 911 GT3-RSR: 1ste LMS
Team LNT Panoz Esperante: 2de LMS
Risi Competizione Ferrari 430 GT: 2de PLM (1ste Porsche voldeed niet aan ACO reglement)
Risi Competizione Ferrari 430 GT: 1ste ALMS
AF Corse Ferrari 430 GT: 1ste FIA GT
Scuderia Ecosse Ferrari 430 GT: 2de FIA GT

andere:

IMSA Performance Matmut Porsche 911 GT3-RSR: LMS en 24LM ervaring
Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3-RSR: jaren ALMS en 24LM ervaring
White Lighting Racing Ferrari 430 GT: jaren ALMS en 24LM ervaring
Spyker Squadron Spyker C8 Spyder: jaren LMS en 24LM ervaring
Spyker Squadron Spyker C8 Spyder: jaren LMS en 24LM ervaring


Enkel op de 2de Spyker zou je wat kunnen aanmerken, maar houdt er wel rekening mee dat Spyker zich vorig jaar geengageerd heeft om met 2 wagens aan LMS deel te nemen.

gwyllion
27-02-2007, 23:02
De Sebring deelnemerslijst is ook online: http://www.americanlemans.com/Events/Mobil%201%20Twelve%20Hours%20of%20Sebring/2007/Sebring%20Entries.pdf

"Verrassingen": Bill Binnie in VDS Radical en 2 Konrad Porsche. Geen Creation voorlopig, enkel Intersport :(

Dries DS
27-02-2007, 23:08
Waar baseer je die 'openbare aanbesteding' beschuldigingen op Dries? Beetje absurd om dat zomaar zonder onderbouwing rond te gaan bazuinen.

De vergelijking met een 'openbare aanbesteding' is gemaakt met een kwinkslag en een knipoog naar de Belgische bouwwereld (en tevens andere 'wereldjes'). Dat ACO manipuleerbaar is, is al langer geweten. Enige verdere onderbouw hoef ik daaromtrent niet te geven. Het volstaat om bij het hele LM gebeuren één keer van nabij betrokken te zijn om daaruit persoonlijke conclusies te trekken.

Dries DS
27-02-2007, 23:12
@Dries DS: Heb jij over het hoofd gezien dat Barazi Epsilon een automatische deelname verkregen heeft via LMP2 kampioen in LMS?

Neen, dat heb ik helemaal niet over het hoofd gezien, zie maar enkele posts hierboven:

Twee wagens van Barazi-Epsilon. Op welke basis? Ja, akkoord... LMS 2006, maar Barazi-Epsilon 2007 heeft niks meer te maken met het team van 2006, evenmin hun wagens. Blijkbaar heb jij dan weer mijn eerder geposte woorden over het hoofd gezien ;) Och ja, die lijst zal steeds vragen blijven oproepen, en niet enkel bij mij, maar ook bij vele anderen...

J.E.
27-02-2007, 23:19
@dries DS

Even ter verduidelijking van jou verhaal over WR.
Gerard heeft enkele maanden geleden al besloten om dit seizoen geen races te rijden en dus ook van zijn deelname aan Le Mans af te zien.

Bij WR is men hard aan het werk om een compleet nieuw LMP2 chassis te ontwikkelen. Deze zal aandreven worden door een motor die op bio brandstof (de "diester" die we formula campus vinden) zal rijden.

De kosten die hiermee verbonden zijn plus de drukke agenda van Welter voor de rekening van Peugeot zijn de werkelijke reden.