PDA

View Full Version : Le Mans / LMS '07: Nieuwtjes en andere weetjes


Pages : [1] 2 3

Mark
23-06-2006, 21:24
Porsche US motorsport directeur Uwe Brettel heeft bevestigd dat de RS Spyder LMP2 volgend jaar aan de start mag staan in Le Mans. Porsche gaat hem geschikt maken voor "24 uur scheuren". Waarschijnlijk wel in de handen van een privateer (die via de achterdeur dan weer fabrieksondersteuning krijgt ;) )

De rol van Penske is niet helemaal uitgespeeld, die gaan volgend jaar waarschijnlijk door in de ALMS, samen met diverse andere Porsche RS Spyders privateers. Bron. MSA

Viper GTS-R***
11-07-2006, 09:59
Gaan we een Toyota Hybride aan de start van LeMans 2007 zien?
With Audi having now become the first automobile manufacturer to win the Le Mans 24 Hours with a diesel engine, the next big target for the car manufacturers is to win the French endurance classic with a hybrid car. The word in Japan is that Toyota may soon be embarking on that challenge with a Japanese-based programme. On July 15-16 Toyota is entering a racing version of its Lexus GS450 hybrid touring car in the Tokachi 24 Hour race in Japan which features a petrol engine and an electric motor which are used alternately. The project is being run by Sard, a longtime Toyota partner in racing. One of the aims of the programme is to obtain technical feedback from the racing cars to see if it can be used on mass-production vehicles in the future with the main aim being to make the hybrid systems smaller, lighter and more efficient.
Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns17096.html
Die nieuwe Mugen/Honda Hybride die in 2007 naar ALMS gaat, zouden wie die ook kunnen zien in LeMans 2007?

gwyllion
11-07-2006, 14:25
Dit lijkt mij puur speculatie momenteel. De Mugen/Honda en Zytek hybride komen er waarschijnlijk eerder dan een Lexus/Toyota.

gwyllion
11-07-2006, 15:07
Die Toyota elektrische hybride wagen zou berusten op een type fout in de laatste Racecar Engineering ;)
mmm. There is a misprint in this months RCE crediting a LMP1 Hybrid system to Toyota R&D, but it is meant to say Tokyo R&D, may be wrong but this might be the basis of this story. However Tokyo R&D could be working with Toyota but its funny it has a Honda engine attached!

Mark
11-07-2006, 21:19
Die Toyota elektrische hybride wagen zou berusten op een type fout in de laatste Racecar Engineering ;)

Paar weken terug stond er een verhaaltje met een qoute in de Autosport dat Le Mans voor Toyota unfinished business is..............echter zolang het F1 programma gaande is komt Le Mans nog niet in beeld bij de afdeling Keulen ;)

gwyllion
13-07-2006, 10:45
Engine Developments komt in 2007 met een nieuwe LMP1 klantenmotor: een lichtje opgeboorde versie van zeer succesvolle Judd GV5 S2 met 5.5 liter cilinderinhoud (i.p.v. 5.0). De gevolgen van deze verhoogde inhoud liggen voor de hand: 10% meer koppel, beter rijdbaarheid (driveability) en verbeterd verbruik.

bron: http://www.the-paddock.net/content/view/240343/1/

gwyllion
13-07-2006, 16:39
De ACO heeft beslist om de tank grootte voor diesel wagens te verkleinen volgend jaar om zo het voordeel in verbruik te beperken.
Le Mans 24 Hours organisers are to eliminate one of the key advantages gained by diesel-powered cars for next season - by reducing the size of their fuel tanks.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53090&type=news&id=53090

Mark
13-07-2006, 21:01
Melchester set to be relaunched

Melchester founder Brian Morris is putting together a deal to run a pair of Radical SR9 LMP2 prototypes in the European series and, subject to winning an entry, the Le Mans 24 Hours

www.autosport.com


.....

Bramzel
14-07-2006, 09:44
De ACO heeft beslist om de tank grootte voor diesel wagens te verkleinen volgend jaar om zo het voordeel in verbruik te beperken.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53090&type=news&id=53090

Wat weer een achterlijke oplossing. Wat is het grote voordeel van een diesel? Dat hij zuiniger is. En dan elimineer je dat voordeel, waarom zouden teams dan nog met een diesel gaan rijden? Beperk hem dan in een andere manier zodat de rondetijden iets naar beneden gaan, maar niet op zo'n manier. Weer lekker bezig ACO...

gwyllion
14-07-2006, 09:57
Wat weer een achterlijke oplossing. Wat is het grote voordeel van een diesel? Dat hij zuiniger is. En dan elimineer je dat voordeel, waarom zouden teams dan nog met een diesel gaan rijden? Beperk hem dan in een andere manier zodat de rondetijden iets naar beneden gaan, maar niet op zo'n manier. Weer lekker bezig ACO...Je moet het vergelijken met de bioethanol van Nasamax. Zij kregen een grotere tank (100 liter) omdat er minder energie in bioethanol zit.

Nu heb je diesel waar 10% meer energie in zit (8500 kcal/liter tegenover 7800 kcal/liter). Dus verkleinen ze de tank.

De marketing divisie van Audi en Peugeot kunnen na hun winst volgend jaar altijd uitleggen dat ze Le Mans gewonnen hebben met minder brandstof en dus door het lagere verbruik. En het doel van deze constructeurs is toch vooral om te tonen dat dieselwagens ook sportief kunnen zijn.

Bramzel
14-07-2006, 10:02
Kan wel wezen, maakt me niet uit. Je elimineert gewoon het enige diesel voordeel, en daar ben ik tegen.

gwyllion
14-07-2006, 10:02
@Mark: dat stond al een tijdje terug op crash.net: http://www.crash.net/news_view~t~Melchester-Racing-plot-return-~cid~28~id~133274.htm

Raceboy
14-07-2006, 12:16
Kan wel wezen, maakt me niet uit. Je elimineert gewoon het enige diesel voordeel, en daar ben ik tegen.

Inderdaad, Kan ik evengoed met een stoomwagen komen. De regels worden toch zo aangepast tot het voor iedereen gelijk is. Of is dat enkel als er een Frans team niet meekan?

Mark
15-07-2006, 00:39
Beperk hem dan in een andere manier zodat de rondetijden iets naar beneden gaan, maar niet op zo'n manier. Weer lekker bezig ACO...

Welke?

Kleinere vleugels? Smallere banden? Luchttoevoer knijpen? Hoger gewicht?

Kleinere tank lijkt mijn inziens nog de meeste gezonde oplossing om de wagens onderling (visueel) gelijk te houden. Zometeen heb je een benzine LMP1 van 750 KG een diesel LMP1 van 1500 kg ;) Ga je wijzigingen doorvoeren die wellicht aanpassingen vragen aan het chassis of de motor dan heb je weer mot met de fabrikant(en).

Le Mans 2006 heeft aangetoond dat: Diesel + Budget + Crew van 200 man het recept zijn van een overwinning op Le Mans. Wie kan dat spelletje volgen? Alleen Peugeot..........voor de rest zijn er nog geen signalen van andere fabrikanten over een eventuele deelname.

Zonder wijzigingen heeft het weinig nut om met een benzine LMP1 aan de start te komen in 2007. De ACO heeft graag een en goed gevuld LMP1 veld. Dat wellicht jankerd Pescarolo op de achtergrond een rolletje speelt is een frans detail :)

Met deze maatregel kan het huidige materieel, zowel diesel als benzine, tegen geringe meerkosten met elkaar blijven racen.

wedebe
15-07-2006, 10:37
Dit is het nadeel van twee technische mogelijkheden binnen 1 klasse. Eén van de oplossingen zal de beste zijn.
Zelfde geval als bij de GTP en LMP's binnen 1 klasse. De open wagen bleek meer voordelen te bieden dus iedereen met een open wagen. Als de ACO wil voorkomen dat binnen enkele jaren iedereen met een diesel rijdt, moeten ze nu ingrijpen.
Overigens zal het grootste verschil tussen de Audi's en de rest van het veld volgens mij niet met de diesel moter te maken hebben.

Mark
16-07-2006, 16:38
Eerste Spyder klant bekend?


Cirtek / Rob Schirle
Offener äußerte er sich über seine Planung 2007: "Wir wollen mit einem Prototyp in der Le Mans Series fahren. Einem LMP2 aus Deutschland"

http://www.projectlemans.de/content/view/2177/53/



Alhoewel, de reputatie van Cirtek............................ (http://www.ten-tenths.com/forum/showpost.php?p=1654497&postcount=33)

Raceboy
17-07-2006, 20:10
de ALMS acura zou voor AGR zijn.

Andretti Green Racing are set to be unveiled as the team that will run Honda's Acura branded LMP2 cars in next year's American Le Mans Series.

According to speedtv.com, AGR will be announced on Thursday as their team of choice for next year's series after beating off a bid from Rahal Letterman Racing to run the cars.

En der hangt nog een verrassing aan vast:

Danica Patrick is rumoured to have signed to the team's IRL squad for next season, meaning one of the current squad drivers, most likely Bryan Herta or Dario Franchitti, will have to make way.

The sportscar programme could mean either will be retained in the AGR set-up next season.

gwyllion
18-07-2006, 12:11
de ALMS acura zou voor AGR zijn.AGR is slechts 1 van de 3 teams.As predicted (Competition, July 10), Adrian Fernandez's Grand-Am team will move to the rival ALMS to field a one-car team. Andretti Green Racing is also in, as is ALMS team Highcroft Racing.

...

Honda has ordered copies of both the Lola B05/40 chassis-LMP2 class winner at Le Mans for the past two years-and the as-yet-unraced Courage LC75. It appears likely that AGR and Highcroft will race Courages, probably one each but perhaps two for AGR, and that Fernandez will use the Lola.bron: autoweek.com (http://www.autoweek.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060717/FREE/60717020/1001)

Mariantic beweert dan weer Fenandez 2 Lolas, Andretti Green 2 Courages en Highcroft 1 Lola. Lijkt logischer want Highcroft rijdt dit jaar al met Lola.

Grig-O
30-07-2006, 17:16
'Matmut-IMSA Performance will have a 997 RSR for next year'
Hopelijk niet alleen LMS...

marcel
30-07-2006, 18:43
er zullen nog wel andere teams over een 997 beschikken

Grig-O
30-07-2006, 18:56
Ebimotors, Autorlando, Freisinger misschien als ze terug komen...
En dan spreek ik over Europa e, er gaan 9 Porsches naar Amerika.

Bramzel
30-07-2006, 22:49
Heb begrepen dat ze over de winter 35 997's willen gaan leveren wereldwijd.

Grig-O
30-07-2006, 23:01
En 9 voor Amerika???
Dat zijn er 26 voor Europa dan?

Bramzel
30-07-2006, 23:02
Europa en Japan en evt. het Midden-Oosten (verzamelaars?).

Grig-O
30-07-2006, 23:19
Was er niet iets van Dubai GT team? (Aston Martin)

Integra
30-07-2006, 23:26
Sean Edwards wist mij te vertellen dat vader Dumarey misschien een 997 RSR koopt. Edwards mag dan gratis en voor niets met de Porsche samen met Maxime rijden. :)

Grig-O
31-07-2006, 20:06
En waar zien we die wagen terug en hoeveel slaagkans is er?

Integra
31-07-2006, 22:13
En waar zien we die wagen terug en hoeveel slaagkans is er?
Zou voor FIA GT2 zijn. Slaagkans, geen idee.

FIRE
07-08-2006, 16:36
Former Simtek F1 team owner, Benetton chief designer and FIA consultant Nick Wirth is to be a major player in the forthcoming bid for Honda to win the Le Mans 24 Hours.

Wirth, who has been involved in Honda's IRL programme in recent years, is expected to be the man leading the design team for the Acura-branded chassis which will be seen racing in the ALMS in 2008 and at Le Mans in 2009. The final decision is yet to be taken as Honda might choose to partner Lola or Courage if it seems a better option.
...
Bron: http://www.grandprix.com/ns/ns17292.html

Ik wist eigenlijk niet dat Wirth nog actief was binnen de autosport.

gwyllion
10-08-2006, 14:00
Pescarolo Sport aims to have their new prototype race car up and running before Christmas, as reported in this week's Autosport.bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/53814

Raceboy
10-08-2006, 20:16
Maar ze hebben wel geen geld.

Integra
10-08-2006, 21:55
Maar ze hebben wel geen geld.
Als ze die ene C60 verkocht hebben, zullen ze toch wel weer een aardig bedrag hebben. :)

FIRE
10-08-2006, 21:58
Die is toch niet verkocht?

Wel rare vent die Pescarolo. Paar weken geleden had hij het nog over stoppen en nu zegt hij dat de wagen eind december up and running is.

Grig-O
11-08-2006, 00:02
Die wagen is verkocht, maar voor 100 000 euro minder als verwacht dacht ik... daarom die problemen.

Raceboy
11-08-2006, 00:07
Die wagen is verkocht, maar voor 100 000 euro minder als verwacht dacht ik... daarom die problemen.

wanneer is die dan verkocht? Het geldprobleem kwam omdat die wagen tijdens de le mans classic niet verkocht is geraakt.

Grig-O
11-08-2006, 00:17
Dit las ik op Virages.net:

Actu Le Mans : Et si Pescarolo avait gagné Le Mans...
10/07/2006
Photo Thierry LESPARRE

Quand l'actualité se bouscule et que les contraintes du bouclage se font jour, la presse écrite se doit d'anticiper. A l'image du Maine Libre, quotidien régional, qui avait préparé la une de l'édition du lundi 19 juin en cas de victoire de l'écurie Pescarolo Sport dans la Sarthe. Si la n°17 n'était pas sur la plus haute marche du podium à l'issue de cette 74ème édition des 24 Heures, la Pescarolo-Judd était sous les feux de la rampe à l'occasion de Le Mans Classic cru 2006.

La voiture a été proposée au plus offrant lors de la vente aux enchères organisée par Christie's samedi dernier. Faute de prix de réserve atteint (550.000 Euros pour 650.000 Euros espérés) la LMP1 a été retirée. Une somme qui devait permettre au team de financer les travaux de conception et de mise en chantier du prochain prototype. Espérons qu'en l'absence de ces subsides, l'écurie française ne renoncera pas à son engagement en Le Mans Series.

Pour conclure, sachez que la voiture a réalisé vendredi soir dernier peu après 20h, deux tours du "grand circuit" aux mains...d'un inconnu! Un acheteur potentiel soucieux de tester la monture avant de surenchérir? Ou tout simplement un ultime essai par un journaliste? Si l'un de nos lecteurs dispose de l'information, nous sommes preneurs! Contact

Merci à Pierrick Chazeaud pour sa contribution.

Madie Pescarolo nous a donné l'information. Le pilote sans visage était Pascal Dro, l'actuel rédacteur en chef du magazine AUTO hebdo

Raceboy
11-08-2006, 09:32
Ja niet verkocht dus wegens een te laag bod.

Integra
11-08-2006, 09:57
Die wagen is verkocht, maar voor 100 000 euro minder als verwacht dacht ik... daarom die problemen.
No way, zo'n auto gaat nooit voor minder dan 100 000 (eerder 500 000+) euro de deur uit.
Als ik even mag vergelijken, het chassis alleen van een Radial SR9 zonder motor kost al veel meer. (ongeveer € 215 000)

Grig-O
11-08-2006, 13:56
Ah mijn fout dan...

Belle
11-08-2006, 16:23
No way, zo'n auto gaat nooit voor minder dan 100 000 (eerder 500 000+) euro de deur uit.
Als ik even mag vergelijken, het chassis alleen van een Radial SR9 zonder motor kost al veel meer. (ongeveer € 215 000)

Om bovenstaand artikel nog even te quoten:

La voiture a été proposée au plus offrant lors de la vente aux enchères organisée par Christie's samedi dernier. Faute de prix de réserve atteint (550.000 Euros pour 650.000 Euros espérés) la LMP1 a été retirée.

Ze hadden dus op 650.000 euro gehoopt, maar kregen er niet meer dan 550.000 euro voor. Dus 100.000 euro minder dan verwacht. Dus heeft Grig-O het toch bij het rechte eind?

Viper GTS-R***
11-08-2006, 16:40
Ze hadden dus op 650.000 euro gehoopt, maar kregen er niet meer dan 550.000 euro voor. Dus 100.000 euro minder dan verwacht. Dus heeft Grig-O het toch bij het rechte eind?
Juist gezien Belle;) ocharme onze Grig-o :D

gwyllion
11-08-2006, 17:07
Amai, mijn Frans is niet goed, maar dat van jullie blijkbaar nog minder :o
Faute de prix de réserve atteint (550.000 Euros pour 650.000 Euros espérés) la LMP1 a été retirée.Volgens mij staat daar: "Omdat de reserve prijs niet bereikt werd (550.000 euro t.o.v. de gehoopte 650.000 euro) werd de LMP1 teruggetrokken." (vrij vertaald)

De wagen is dus NIET verkocht omdat te weinig geboden werd, zoals raceboy hierboven reeds gezegd heeft.

Belle
11-08-2006, 17:12
Amai, mijn Frans is niet goed, maar dat van jullie blijkbaar nog minder :o
Volgens mij staat daar: "Omdat de reserve prijs niet bereikt werd (550.000 euro t.o.v. de gehoopte 650.000 euro) werd de LMP1 teruggetrokken." (vrij getaald)

De wagen is dus NIET verkocht omdat te weinig geboden werd, zoals raceboy hierboven reeds gezegd heeft.

Euh, ik heb toch niet gezegd dat de wagen verkocht is? :rolleyes:

Ik begrijp het artikel goed hoor...

gwyllion
11-08-2006, 17:27
Euh, ik heb toch niet gezegd dat de wagen verkocht is? :rolleyes:Toch wel :cool:
Die wagen is verkocht, maar voor 100 000 euro minder als verwacht dacht ik... daarom die problemen.Ze hadden dus op 650.000 euro gehoopt, maar kregen er niet meer dan 550.000 euro voor. Dus 100.000 euro minder dan verwacht. Dus heeft Grig-O het toch bij het rechte eind?

Belle
11-08-2006, 17:35
Jezus man, ik reageerde op het berichtje van Integra! Hij dacht dat Grig-O geschreven had dat de wagen voor 100.000 euro verkocht was (als ik dat goed gelezen heb). Ik weet dat de wagen niet verkocht is, staat duidelijk in artikel dat de wagen teruggetrokken is (hence 'retirée'), maar reageerde op de cijfers die verkeerd waren. Clear now? :cool:

Raceboy
11-08-2006, 18:29
Om bovenstaand artikel nog even te quoten:



Ze hadden dus op 650.000 euro gehoopt, maar kregen er niet meer dan 550.000 euro voor. Dus 100.000 euro minder dan verwacht. Dus heeft Grig-O het toch bij het rechte eind?

Het gaat niet goed met ons onderwijs he ;)

Viper GTS-R***
11-08-2006, 18:34
... Belle heeft het wel gelijk hoor!

gwyllion
11-08-2006, 18:42
Het gaat niet goed met ons onderwijs he ;)Nog iemand die Belle fout verstaat. Die "Dus heeft Grig-O het toch bij het rechte eind?" slaat blijkbaar enkel op het feit dat Pescarolo op 650.000 gehoopt had, dat 550.000 100.000 minder is dan 650.000 (en dat 100.000 550.000 minder is dan 650.000), maar niet op het feit dat de wagen daadwerkelijk verkocht. Ik vind het ook allemaal zeer verwarrend en onlogisch.

Belle
11-08-2006, 19:24
Nog iemand die Belle fout verstaat. Die "Dus heeft Grig-O het toch bij het rechte eind?" slaat blijkbaar enkel op het feit dat Pescarolo op 650.000 gehoopt had, dat 550.000 100.000 minder is dan 650.000 (en dat 100.000 550.000 minder is dan 650.000), maar niet op het feit dat de wagen daadwerkelijk verkocht. Ik vind het ook allemaal zeer verwarrend en onlogisch.

Halleluja! :applaus:

:Offtopic: Maar tis jammer genoeg wel zo dat het niveau van het Frans nogal achteruit gaat op school. En neen, het ligt niet aan de leerkrachten! :p
Maar ge ziet toch dat het Frans vrij belangrijk kan zijn om autosport te volgen (endurance-info, virages.net, enz...)

Grig-O
11-08-2006, 19:26
Het is toch dom om de wagen dan niet te verkopen? Ipv 550 000 euro hebben ze nu 0 euro??

Integra
11-08-2006, 21:21
Jezus man, ik reageerde op het berichtje van Integra! Hij dacht dat Grig-O geschreven had dat de wagen voor 100.000 euro verkocht was
Inderdaad, ik dacht dat hij gewoon een komma was vergeten in zijn zin. :)

Grig-O
17-08-2006, 20:11
Wat is er nu eigenlijk al geweten over de nieuwe Peugeot???

FIRE
17-08-2006, 20:43
Wat is er nu eigenlijk al geweten over de nieuwe Peugeot???
De Italiaanse firma Super Light Cars (SLC, onderdeel van de ATR Group (http://www.atrgroup.it/eng/index.htm) en bekend van de SLC R1-006 F3 wagen is betrokken bij de ontwikkeling van de Peugeot LMP1. Namens SLC werkt o.a. Paolo Catone (ontwerper Courage C41, Courage C60, Courage LC75 en niet te vergeten de bekende Peugeot 905) aan het project. Dat ATR Group geen kleintje is blijkt wel uit hun lijst met klanten klanten (http://www.atrgroup.it/eng/clienti.htm).

Voor de positie als team manager worden verschillende namen genoemd. Volgens SportAutoMoto is het Jean-Philippe Grand (eigenaar Graff Racing & diverse keren LM deelnemer) geworden, echter het Franse AutoHebdo (en meer betrouwbaar?) meldt dat Serge Saulnier (eigenaar Saulnier Racing (Swiss Spirit) de team manager wordt.

gwyllion
17-08-2006, 23:53
Voor de positie als team manager worden verschillende namen genoemd. Volgens SportAutoMoto is het Jean-Philippe Grand (eigenaar Graff Racing & diverse keren LM deelnemer) geworden, echter het Franse AutoHebdo (en meer betrouwbaar?) meldt dat Serge Saulnier (eigenaar Saulnier Racing (Swiss Spirit) de team manager wordt.Ik denk dat Serge Saulnier het is geworden. Het klinkt veel betrouwbaarder omwille van zijn recente ervaring met Swiss Spirit.

FIRE
25-08-2006, 22:59
De G-Force Courage staat te koop (http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1433) op racecarsdirect.com.

gwyllion
30-08-2006, 12:07
Het Aston Martin fabrieksteam gaat in 2007 en 2008 naar ALMS en Le Mans dankzij InterContinental Hotels.

bron: http://www.astonmartinracing.com/ENG/news?a=69fbec9d-40ee-4cf7-8fd1-57569ee3ac3b (via mariantic)

gwyllion
30-08-2006, 12:15
De kans dat we een nieuwe LMP1 Zytek met elektrische hybride aandrijving volgend jaar zien is 50%. Volgens Trevor Foster kunnen de batterijen in Le Mans maar 15 sec per rondje gebruikt worden om 50 pk meer te leveren; enkel om wat sneller naar topsnelheid te rijden op de lange rechte stukken. Ik hoop echt dat het gaat lukken.

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2507

Integra
30-08-2006, 13:03
Het Aston Martin fabrieksteam gaat in 2007 en 2008 naar ALMS en Le Mans dankzij InterContinental Hotels.

bron: http://www.astonmartinracing.com/ENG/news?a=69fbec9d-40ee-4cf7-8fd1-57569ee3ac3b (via mariantic)
Hoe boeiend en "race related" :D

Benny_B
30-08-2006, 16:33
Op mulsannescorner staat de laatste nieuwtjes over de epsilon euskadi wagen, het zal dus eerst een OPEN LMP1 worden met de optie om nadien over te schakelen op de gesloten LMP

gwyllion
31-08-2006, 16:39
Hoe boeiend en "race related" :DHet AM fabrieksteam gaat dus zeker 2 jaar door met ALMS en Le Mans. Dat is toch goed nieuws. Vooral omdat het dit jaar lang geduurd heeft voor de ALMS campagne op poten stond. :confused:

Brecht
31-08-2006, 16:58
Het AM fabrieksteam gaat dus zeker 2 jaar door met ALMS en Le Mans. Dat is toch goed nieuws. Vooral omdat het dit jaar lang geduurd heeft voor de ALMS campagne op poten stond. :confused:

Ze gaan toch weer verliezen tegen de geeltjes, het blijven groentjes hè :+

gwyllion
31-08-2006, 20:08
Ze gaan toch weer verliezen tegen de geeltjes, het blijven groentjes hè :+Bwa, Corvette stopt misschien volgend jaar met GT1 :mad:

Brecht
31-08-2006, 20:09
Bwa, Corvette stopt misschien volgend jaar met GT1 :mad:

Zo zag het er lang naar uit, maar dat verhaal mogen we opbergen, gelukkig maar :applaus:

FIRE
03-09-2006, 12:21
Naar aanleiding van een discussie over de afwezigheid van RfH op Donington (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?p=184450#post184450):


Testen voor 2007? Met een stuk papier zeker waarop het nieuwe ontwerp staat voor 2007 ;) Dome moet nog beginnen aan de bouw van de wagen. Die zie je dus dit jaar niet meer op de baan terug.
Toch wel:

Met een uitermate succesvolle tweedaagse bandentest op het circuit van Spa – Francorchamps zijn Racing for Holland en Dome gestart met de voorbereidingen voor 2007.

De conditie van Jan Lammers werd hierbij behoorlijk aangesproken, hij reed in zijn eentje tijdens de twee dagen zo’n 1400 kilometer. “Onze relatie en samenwerking met Dome is verder verstevigd en in gezamenlijk overleg hebben wij een aantal weken geleden besloten om het LMS seizoen niet af te maken, maar alvast te beginnen met de voorbereidingen voor Le Mans 2007 en de LMS. Het eerste gevolg hiervan was deze bandentest op Spa, waar we ditmaal op de Michelin banden reden.
...

Bron: www.janlammers.com (http://www.janlammers.com/XmlParser/index.asp?xmlfile=algemeennieuws\nieuws.xml&xslfile=algemeennieuws\item.xsl&id=456)

Mr.Dallara
15-09-2006, 18:27
Op autosport.com vond ik volgend artikel over Le Mans 2007 waarin ACO enkele dingen bekend maakte.

Ik denk dat de meeste nieuwtjes er in hier al wel gepasseerd zijn.


Entry list to increase to 55 cars

The entry list for the 24 Hours of Le Mans is set to grow to 55 cars next year from the traditional 50, the organisers said today.

The Automobile Club de l'Ouest (ACO), owners of the historic French venue, announced a list of construction work planned in the coming months, ahead of the 2007 event.

The construction includes the dismantling of the current four modular pits, which will be replaced with a new area that includes nine extra refuelling pits.

ACO said this change will enable the line-up of the starting grid for the 24-hour race to grow from 50 to 55.

Other construction work includes extension and improvements to the competitors' paddock; extension of the gravel trap at the Tertre-Rouge Curve; and construction of the Welcome Centre in the Village area.

The 2007 race will take place on 16-17 June, with the official test day held two weeks before, on June 3rd.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/54513



Verder las ik ook nog het volgende op Autosport.com:

Serge Saulnier has confirmed that he will leave Swiss Spirit to be Team Manager at Peugeot for its Le Mans return next year, as predicted by Autosport.

The French manufacturer is building up to a busy period for the project, as it prepares to take on Audi's R10 with a diesel-powered car of its own, the 908.

A scale model of the car is scheduled to be unveiled at the Paris Motorshow on September 28, before the V12 HDi engine has its first run on a test bed two days later.

Swiss Spirit is set to announce a replacement soon, and intends to compete in the Le Mans Series again next year.


De volledige story > http://www.autosport.com/news/report.php/id/54464

Ik ben alvast benieuwd naar de look vh wapen van Peugeot om de strijd aan te gaan tegen de Audi R10 TDI. (Of zijn er al eerder foto's of tekeningen hier of daar uitgelekt? Ik heb alvast nog niks gezien.)

Benny_B
15-09-2006, 20:14
de Peugeot 908 zal in het autosalon te parijs gepresenteerd worden, allé de eerste tekeningen van de proto. we zullen dus tot november ongeveer moeten wachten totdat we de echte wagen te zien zullen krijgen.

Ook zal Peugeot in parijs zijn rijderstrio's bekend maken. geruchten : Olivier Panis / Emmanuel Collard / Nicolas Minassian en stephane Sarrazin (autosport magazine)

Belle
15-09-2006, 21:46
Ook zal Peugeot in parijs zijn rijderstrio's bekend maken. geruchten : Olivier Panis / Emmanuel Collard / Nicolas Minassian en stephane Sarrazin (autosport magazine)

Sarrazin? Ben benieuwd of hij dit zal combineren met een Prodrive WRC en ALMS programma volgend jaar.

De Peugeot is wel een mooie deal voor hem...

Viper GTS-R***
15-09-2006, 23:15
Die 5 extra wagens op de grid, is het bekend welke type wagens het worden?
+ 1,2,3 LMP's? + 1,2,3 GT's? (hoop liefst op extra GT1's...)

FIRE
16-09-2006, 20:22
Die 5 extra wagens op de grid, is het bekend welke type wagens het worden?
+ 1,2,3 LMP's? + 1,2,3 GT's? (hoop liefst op extra GT1's...)
Ik hoop vooral extra LMP1 en GT1 wagens.

2006: 12x LMP1 --> 2007: 14x?
2006: 12x LMP2 --> 2007: 13x?
2006: 12x GT1 --> 2007: 14x?
2006: 14x GT2 --> 2007: 14x?

(Mogelijke) Gegadigden voor deelname aan LMP1 en LMP2 klasse:
LMP1
2x Peugeot
2x Audi
2x Courage
1x Swiss Spirit (Courage)
1x of 2x Pescarolo
1x Rfh (Dome)
1x of 2x Creation
1x Zytek
1x Epsilon
1x Chamberlain - Synergy Motorsport (Lola)
1x Lavaggi
1x Dyson (Lola)

LMP2
1x of 2x Rollcentre (Radical)
2x Bruichladdich (Radical)
1x Protran (Radical)
1x Krohn (Radical?)
1x Kruse (Radical?)
2x Penske (Porsche)
2x Belmondo (Courage)
1x ASM RfP(Courage?)
1x Barazi Epsilon (Courage?) (of Epsilon LMP1?)
1x RML (Lola)
1x Binnie (Lola)
1x Intersport (Lola)
1x Horag Lista (Lola)
1x Bruneau (Pilbeam)
1x Welter
1x Debora
1x Randaccio (Lucchini)


Kortom die extra plaatsen zijn niet overbodig. :)

Integra
17-09-2006, 10:10
Schrap die Lavaggi S1 maar, die homologatie verloopt op het einde van dit jaar al. (hoe slim van die mannen om de auto niet volgens de allernieuwste reglementen te bouwen)

FIRE
17-09-2006, 14:29
Schrap die Lavaggi S1 maar, die homologatie verloopt op het einde van dit jaar al. (hoe slim van die mannen om de auto niet volgens de allernieuwste reglementen te bouwen)

:confused:

Het is toch een wagen volgens LMP1 reglement (dus geen hybride)?

FIRE
20-09-2006, 19:09
Lister toch in LMP1 klasse volgend seizoen (en dus geen nieuwe GT1?):
The reason is that the team has invested in a new LMP1 chassis for 2007. With the new car, the team hopes it will return them to the front of the grid and once again challenge for race wins. Full details of its program for 2007 will be revealed at a later date.
Bron: www.the-paddock.net

Integra
20-09-2006, 19:39
Van die nieuwe GT1 wordt niks gezegd. :)

Belle
20-09-2006, 19:40
Van die nieuwe GT1 wordt niks gezegd. :)

Dus is er nog hoop. ;)

Integra
20-09-2006, 19:41
Dus is er nog hoop. ;)
Ik ga er op het Lister forum eens achter vragen.

Stranger
20-09-2006, 20:54
In het originele persbericht van Lister staat

More details of this programme (and other programmes) for next year will follow!

FIRE
20-09-2006, 21:06
Maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze een nieuwe GT1 ontwikkelen en daarnaast een LMP1 runnen.

The Interceptor
23-09-2006, 18:23
Goed nieuws van Pescarolo: ze gaan door volgend jaar !!! :D
meer op pitstoptv.be

Brecht
23-09-2006, 18:48
Uit dat zelfde artikel op pitstop.tv is ook af te leiden dat Lister een Pesca chassis gekocht heeft.
Quote van Henri Pescarolo uit het artikel :

Laurence Pierce heeft er al een gekocht, maar de rest van de Lister zal door het Britse team zelf ontwikkeld worden.”

Integra
23-09-2006, 19:03
Dan gaan ze heel het bodywork mogen vernieuwen ...

Mark
24-09-2006, 23:39
De kalender voor 2007 zou niet veel anders uitzien dan in 2006. Dus dezelfde circuits en hetzelfde schema. Dus Spa als eerste? :eek: Gedurfde keuze gezien de a.s. verbouwingen aldaar ;)

http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=5654&back=1

Belle
24-09-2006, 23:47
De kalender voor 2007 zou niet veel anders uitzien dan in 2006. Dus dezelfde circuits en hetzelfde schema. Dus Spa als eerste? :eek: Gedurfde keuze gezien de a.s. verbouwingen aldaar ;)

http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=5654&back=1

Is het volgend jaar niet Valencia ipv Jarama? En Dinington, nooit van gehoord! :p

Leuk dat Monza er weer op staat...ik heb veel liever dat ze de LMS races in Europa houden.

Viper GTS-R***
25-09-2006, 00:24
Menx/Convers heeft dus ook een ticket op zak voor LeMans 2007!
Maar wat gaat men hier mee doen? Gaan we de Ferrari terugzien of heeft het team ander wagen plannen?

FIRE
28-09-2006, 17:56
2007 Porsche RS Spyder:
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2663&mode=&order=0&thold=0
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2667&mode=&order=0&thold=0
http://www.americanlemans.com/News/Article.aspx?ID=2559

Grig-O
28-09-2006, 18:22
Wordt er dan niet meer met de oude versie geraced??

FIRE
28-09-2006, 20:13
De Audi R8 van 2005 was ook niet hetzelfde als die van 2001, kortom de 2007 RS Spyder is gewoon een verbeterde versie. De "oude" wordt nog gebruikt in ALMS.

Mark
29-09-2006, 00:12
Voorprogramma van de LMS ziet er visueel mooi uit:

http://www.projectlemans.de/images/stories/2006/TeamNews/spider207_0609in001.jpg

Die Rennen dieses Peugeot-Cups werden im Rahmen der fünf Läufe der "Le Mans Series stattfinden.

http://www.projectlemans.de/teamnews/und-noch-einer-peugeot--spider-207-als-markenpokal-im-rahmen-der-le-mans-series-163.html

Benny_B
29-09-2006, 19:23
De eerste klant van de nieuwe Porsche RS Spyder is bekend : Sebah Automotive

bron : Mariantic

FIRE
01-10-2006, 14:44
A month after completing an extremely successful shakedown test of its No. 15 Lowe's Acura-powered Lola, Lowe's Fernandez Racing today announced the finishing touches to its 2007 American Le Mans Series campaign.

On-site for the ninth annual running of the Petit Le Mans powered by Mazda CX-7 at Road Atlanta, owner/driver Adrian Fernandez today confirmed that he will be joined behind the wheel of the team's LMP2 prototype by sports car driving talent and 2006 championship winner Luis Diaz in Lowe's Fernandez Racing's inaugural season of Series competition.

"I am thrilled to announce today that Luis and I will be teammates in the American Le Mans Series next season," Fernandez said. "We tried to put a program together a few years ago where Luis and I would compete together, so this has always been in the back of our minds. With the great partners we have in Lowe's and Acura, adding Luis completes the extremely strong package we now have in place to enter our first season of American Le Mans Series competition. Luis is a good friend and I have a lot of respect for his talent and passion in racing. I am really excited for next season."
...

Volledig artikel: http://www.americanlemans.com/news/Article.aspx?ID=2595

Foto's:
http://www.americanlemans.com/News/NewsImages/930200612249578_Image1.JPG
http://www.americanlemans.com/News/NewsImages/930200612249578_Image2.JPG
http://www.americanlemans.com/News/NewsImages/9302006124040171_Image3.JPG


Duidelijk een entry gericht op de Spaanstalige Amerikanen.

gwyllion
03-10-2006, 23:39
De eerste klant van de nieuwe Porsche RS Spyder is bekend : Sebah Automotive

bron : MarianticFout, er is enkel de intentie om met RS Spyder te racen. Nu nog het budget :p

Belle
09-10-2006, 10:09
En we hebben een datum voor de LMS volgend jaar:

Volgens de Nieuwsbrief van Race-Rally.be zullen de 1000 km van Spa doorgaan op 19 augustus 2007.

Grig-O
09-10-2006, 21:37
Drie weken na de 24 uren van Spa :mad: :frusty: :no: :frusty: :mad: :no: :frusty: :frusty:

Belle
09-10-2006, 22:05
Troost u, voor mij zit daar nog eens 12 dagen Grand Am en Nascar tussen en daarna de 24 uren van Zolder! :crazy:

gwyllion
10-10-2006, 11:13
Zeer belangrijk prototype nieuws: Rollcentre verkoopt de Radicals en stapt terug over naar LMP1.
Rollcentre has been presented with an exciting proposition for 2007, and we will be moving back into the LMP1 class. It is though, still regrettable that we will have to part with our Radicals, as they have been sensational from the first time they hit the track. We do feel that there is unfinished business with them, but we must race where our sponsors want to be, and thats with LMP1, and we are very excited about that.bron: http://www.mulsannescorner.com/news.html

Hopelijk vinden de Radicals goede eigenaars en is het LMP1 materiaal waar Rollcentre volgend jaar over zal beschikken snel en betrouwbaar.

FIRE
10-10-2006, 15:08
Verrassende stap. Ben benieuwd met welke LMP1 ze in actie gaan komen. Het wordt komend seizoen wel druk in LMP1. :)

gwyllion
10-10-2006, 15:45
Donderdag hopelijk meer nieuws. Ik kan niet wachten.
Nous avons contacté Martin Short ce matin, et avec sa gentillesse et sa réactivité coutumières, Martin nous a précisé : « J’espère faire une annonce jeudi. Si les choses se passent comme prévu, ce sera une grosse surprise. Je l’espère. » Nous avons également demandé à Martin combien de voitures il ferait courir. Sa réponse a été nette : « Une LMP1. »bron: http://endurance-info.com/article.php?sid=2717

FIRE
10-10-2006, 16:36
Donderdag hopelijk meer nieuws. Ik kan niet wachten.
bron: http://endurance-info.com/article.php?sid=2717
Welke autofabrikant heeft donderdag een persconferentie gepland op de Parijse auto show?

JorritVD
10-10-2006, 18:09
Welke autofabrikant heeft donderdag een persconferentie gepland op de Parijse auto show?

Heel veel. Maar Frankrijk: Peugoet?

FIRE
10-10-2006, 18:12
Ik denk niet dat Peugeot donderdag nog een LMP1 project aankondigd. ;)

JorritVD
10-10-2006, 19:23
Ik denk niet dat Peugeot donderdag nog een LMP1 project aankondigd. ;)

Nieuwe Pescarolo? het is geen fabrikant, maar wel frans

Benny_B
10-10-2006, 21:46
het Rollcentre team van Martin Short zal donderdag zijn plannen voor 2007 voorstellen op het autosalon van Parijs. de 2 Radical LMP2 staan te koop en de plannen zijn dat ze terug in de LMP1 klasse zullen gaan racen.

gwyllion
10-10-2006, 23:37
@Benny_B: wat zijn we al heel de tijd over aan het discussieren, denk je ;)

wedebe
11-10-2006, 07:47
Heel veel. Maar Frankrijk: Peugoet?

Heel veel? Waar vind je deze info?

Grig-O
11-10-2006, 13:03
Heel veel? Waar vind je deze info?

Het zal een sarcastisch bedoeld zijn :rolleyes:

FIRE
12-10-2006, 20:24
Pescarolo-Judd voor Rollcentre. Bron: DSC.

gwyllion
12-10-2006, 21:12
Een zeer goede keuze. Benieuwd hoeveel wagens Pescarolo en Rollcentre gaan inzetten. Elk 2? Dus 5 in totaal aangezien Lister ook een Pescarolo chassis zal gebruiken.

Mark
16-10-2006, 19:49
Corvette is pressie aan het uitvoeren op de ALMS. In een klein artikeltje in de Autosport van de afgelopen week laat men weten dat LMS een serieuze optie is voor 2007. Dus geen ALMS meer.........

Volgens mij een bericht in het kader van: "Hoe voer ik de druk op via een discrete omweg". Corvette is namelijk niet geheel tevreden met de gang van zaken in de ALMS 2006 met AM.

Belle
16-10-2006, 19:53
Corvette is pressie aan het uitvoeren op de ALMS. In een klein artikeltje in de Autosport van de afgelopen week laat men weten dat LMS een serieuze optie is voor 2007. Dus geen ALMS meer.........

Volgens mij een bericht in het kader van: "Hoe voer ik de druk op via een discrete omweg". Corvette is namelijk niet geheel tevreden met de gang van zaken in de ALMS 2006 met AM.

De fabrieksvettes in de LMS? Cool! Hopelijk volgt AM hun voorbeeld! Alleen is maar alleen, nietwaar? ;)

Ik denk trouwens dat we volgend jaar een gevulder GT1 veld zullen zien in de LeMans series, door al die GT3 plannen...

Brecht
16-10-2006, 19:57
:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

JorritVD
16-10-2006, 20:29
Corvette is pressie aan het uitvoeren op de ALMS. In een klein artikeltje in de Autosport van de afgelopen week laat men weten dat LMS een serieuze optie is voor 2007. Dus geen ALMS meer.........

Volgens mij een bericht in het kader van: "Hoe voer ik de druk op via een discrete omweg". Corvette is namelijk niet geheel tevreden met de gang van zaken in de ALMS 2006 met AM.

Dat zou echt gaaf zijn. Als we een beetje kijken naar de GT1 velden van de Fia GT en LMS lijkt het erop dat ze groter gaan worden omdat PSI naar Fia GT gaat en SRT overweegt naar de LMS.

Viper GTS-R***
17-10-2006, 00:27
ORECA dan toch terug in Le Mans 24 Hours?
Na de terugtrekking van hun deelname dit jaar blijven ze eraan werken om de Saleen klaar te stomen voor de 24 uurs van volgend jaar zo te lezen.

Est-ce qu'il ya encore quelque chose à gagner sur la Saleen ?

Oui, l'objectif d'ORECA c'est de faire progresser la voiture jusqu'aux prochaines 24 Heures du Mans. Ce n'est pas tant en performances pures, même si de ce côté-là, il y a encore une marge de progression, mais surtout en fiabilité. C'est un gros travail de développement, mais ORECA a la structure pour le faire. De plus, l'usine Saleen nous soutient pour ce développement.

Link voor het volledige intervieuw: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2733&thold=0

Brecht
17-10-2006, 14:47
Is this Laguna Seca race the beginning of the end of Corvette vs. Aston Martin in the ALMS? Will Corvette decide to race in Europe and leave their US hardcore Vet owners no place to corral and watch a race? Will the ALMS have only three classes in 2007?

racingfanatics.com

Benny_B
18-10-2006, 13:55
Pilbeam gaat een update maken van de MP93 maken voor 2007 voor een nieuw team dat het LMS kampioenschapschap gaat rijden en LM

gwyllion
18-10-2006, 16:37
Bron? http://www.lmsr.net/oct115.html?

gwyllion
19-10-2006, 09:50
Later vandaag zal bekend gemaakt worden dat Rahal Letterman Racing een Porsche RS Spyder zal runnen in ALMS.
I have heard first hand from a very reliable source that Rahal will indeed be entering the ALMS with a 2007 spec Porsche RS Spyder. Always nice to have another top line LMP car on the entry list. :)bron: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1741742#post1741742

gwyllion
19-10-2006, 17:32
Het ACO reglement wordt lichtjes aangepast voor 2007.

LMP1: diesels krijgen 81 liter tank (i.p.v. 90 liter)
LMP2: 5% kleinere restrictoren omdat rondetijden te dicht in de buurt van LMP1 komen
GT1 en GT2: ook 5% kleinere restrictoren om niet sneller dan LMP2 te worden
ALMS: de mogelijkheid om met ethanol te rijden; de tank is dan ongeveer 110 liter i.p.v. 90

bron: http://www.lemans.org/24heuresdumans/live/actu/2006-10-19_NC_1201_gb.html

Grig-O
19-10-2006, 18:56
Komt Creation nu al met die gesloten auto volgend jaar?

FIRE
19-10-2006, 19:42
Nee
De coupe pas in 2008 of later.

Viper GTS-R***
20-10-2006, 01:12
Later vandaag zal bekend gemaakt worden dat Rahal Letterman Racing een Porsche RS Spyder zal runnen in ALMS.
bron: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1741742#post1741742

Is geen Porsche RS Spyder geworden maar een 997 GT3-RSR

Rahal Letterman Racing : Une Porsche 997 GT3-RSR pour 2007.

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2760&thold=0

Benny_B
20-10-2006, 14:26
Michael Schumacher heeft van audi een bod van $12.5 miljoen gekregen opdat hij voor hen aan Le Mans 2007 zou deelnemen.



Bron : http://f1.racing-live.com/f1/en/headlines/news/detail/061019102459.shtml

Grig-O
20-10-2006, 18:26
Zo kan hij toch nog eens op Francorchamps racen :D

EDIT: Of rijdt hij dan alleen Le Mans? En geen LMS?

Brecht
21-10-2006, 02:45
Uit de newsletter van Johnny O'Connell gehaald

Finally, we’ve already done a bit of testing with next years cars, and they look really good. The engineers always find some way to improve things, and the new cars are no exception. Everyone at Pratt and Miller does such an amazing job, it really is great being part of all that they do.

De C6.R 2007 spec is dus al getest.

Brecht
21-10-2006, 02:47
Corvette racing dan toch niet naar Europa?

lmsr.net

100% reliable GM source tells LMSR.NET that Corvette Racing will
return next year and the 2007 spec C6R's are already built and
have done extensive testing!

gwyllion
23-10-2006, 13:49
Henri Pescarolo reageert op de reglementswijzigingen van ACO met een open brief. De huidige restrictor grootte/turbo boost druk bevoordeelt diesel motor, en dat zal in 2007 niet anders zijn. Tijdens de 24 uur van Le Mans produceerde de Audi V12 TDI ongeveer 57 pk meer dan de Judd V10 in de Pescarolo (700 pk t.o.v. 640 pk), waardoor de Audi sneller kan versnellen en met meer downforce kan rijden (want topsnelheid was identiek).

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2780

Mark
23-10-2006, 19:05
Pescarolo-Judd voor Rollcentre. Bron: DSC.

Volgens de Autosport van afgelopen week zouden de Pesca's voor Rollcentre de huidige wagens zijn van Pescarolo. Omobouw/up-date kitje erbij en we zijn klaar voor 2007 ;)

Dagobert II
24-10-2006, 17:06
Henri Pescarolo reageert op de reglementswijzigingen van ACO met een open brief. De huidige restrictor grootte/turbo boost druk bevoordeelt diesel motor, en dat zal in 2007 niet anders zijn. Tijdens de 24 uur van Le Mans produceerde de Audi V12 TDI ongeveer 57 pk meer dan de Judd V10 in de Pescarolo (700 pk t.o.v. 640 pk), waardoor de Audi sneller kan versnellen en met meer downforce kan rijden (want topsnelheid was identiek).

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2780

Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen!

gwyllion
24-10-2006, 17:26
Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen!Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende. Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Daarenboven zijn er geen klanten race diesel motoren beschikbaar.

Dries DS
24-10-2006, 17:44
Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende (... ???). Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Daarenboven zijn er geen klanten race diesel motoren beschikbaar.

Euhm... Klein probleempje... Hoe dienen wij deze bovenstaande regels te lezen? ;) Uit de inhoud valt er nog een kleinigheid op te maken, mits het doen van een inspanning, maar wat het taalgebruik betreft... :no:
Best rijp voor deze topic : http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11725 , bij de vrienden van de taalverkrachting.

joost
24-10-2006, 19:38
[QUOTE=Dagobert II;190971]Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen![/

Op dsc.com verschenen de laatste dagen talloze 'point of views' en één ding is wel zeker, een dieselmotor is niet voor private teams weggelegd.
Ik citeer: "Sadly, for the privateers, they’ll never be able to run a diesel, because the cost of overcoming the technical challenges to develop a customer diesel engine are simply too great.”
Misschien niet te vlug andermans rekening maken.

Joost

A uit PDGRacing
24-10-2006, 21:01
Volgens de Autosport van afgelopen week zouden de Pesca's voor Rollcentre de huidige wagens zijn van Pescarolo. Omobouw/up-date kitje erbij en we zijn klaar voor 2007 ;)

Dit wordt net ontkracht in de Auto Hebdo van vorige week... Volgens AH zou Martin Short de 2006-wagen gebruiken voor Sebring volgend jaar ( om ze niet te beschadigen), en dan met zijn nieuwe Pesca Le Mans Series rijden.
Nog volgens AH zou de zwarte sneeuw een beetje optrekken voor Pesca. Zoals hierboven staat, rijdt Rollcentre/Martin Short met LMS met een Pesca 2007 met een Judd V10 ( Met Barbossa en een piloot die dit jaar bij Pescarolo Sport reed).
Lawrence Pearce ( Lister?) heeft zeker een ( misschien 2) Pesca 2007 besteld. Kruse Motorsport zouden onderdelen van de Pesca op LMP2 C65 zetten. Daarnaast is er interesse uit Amerika. Er zouden 6 monocoques en 3 volledige wagens moeten gebouwd worden tegen begin 2007.

Er staat trouwens een 3D tekening van de coque van de Pesca 2007 bij, met de dubbele rolbeugel.

gwyllion
24-10-2006, 22:33
Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende (... ???). Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Daarenboven zijn er geen klanten race diesel motoren beschikbaar.Euhm... Klein probleempje... Hoe dienen wij deze bovenstaande regels te lezen? ;) Uit de inhoud valt er nog een kleinigheid op te maken, mits het doen van een inspanning, maar wat het taalgebruik betreft... :no: "zijn"
"Het reglement bevoordeelt" of "De regels bevoordelen"
in het Engels lukt dat wel: customer race diesel engine
Iets te rap getypt in combinatie met dyslexie :frusty:

gwyllion
25-10-2006, 09:50
Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat een goede Engelse vertaling van de open brief en enkele reacties uit de paddock.

Serge Saulnier, de pas aangestelde Peugeot Sport manager, reageert ook op de reglementswijziging.
Serge Saulnier reacted to the 2007 ACO regulations in Le Maine Libre, Friday's issue : "10 % of the fuel tank less, it's huge. It makes
two laps at Le Mans and one more stop in the LMS races. They have gone too far ! The rule is changed before the beginning. Honestly, it's very annoying. We must compare what is similar and the diesel doesn't come down to an advantage of torque and power. For me who has lived the 2006 season with a petrol powered prototype, I can tell you that the diesel has also some handicaps and some other problems to solve : the thermal exchanges for example, the weight phenomena on mass distribution because all is concentrated on the rear. On the aerodynamics side too, it's also needed to have 25 % bigger radiators… The tyres? Their use is more narrow with a diesel engine."

So Le Maine Libre comments that Peugeot's 2007 programme could be reduced to one car only in Le Mans Series. "I don't know yet, but I'm reserved", added Serge Saulnier. He will now announce the names of the drivers in December instead of this month and they will be seven instead of six. Three of the six to be named drivers will be french. The seventh driver is Eric Hélary, who will be in charge of the development and test driver.
Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian,
Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.

Dries DS
25-10-2006, 10:03
Iets te rap getypt in combinatie met dyslexie :frusty:

Het is u vergeven ;)

gwyllion
25-10-2006, 15:11
Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian, Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.Laat Emanuelle Pirro maar vallen. De Italiaanse diesel expert die bij Peugeot getekend zou hebben, zou Dindo Capello zijn.

Benny_B
25-10-2006, 16:54
Laat Emanuelle Pirro maar vallen. De Italiaanse diesel expert die bij Peugeot getekend zou hebben, zou Dindo Capello zijn.

Bron?

gwyllion
25-10-2006, 18:44
Bron?Niks officieel, enkel een gerucht: http://murphythebear.com/blog/2006/10/24/26-two-for-ruby-tuesday-a-missing-gt2-porsche-another-acura/

De andere namen zijn op basis van hints van DSC.

fish88
26-10-2006, 21:51
Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat een goede Engelse vertaling van de open brief en enkele reacties uit de paddock.

Serge Saulnier, de pas aangestelde Peugeot Sport manager, reageert ook op de reglementswijziging.

Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian,
Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.

Ik denk dat Alesi nu ook wel toegevoegd mag worden.

Voormalig Formule 1 coureur en DTM rijder Jean Alesi zal zijn DTM carrière na dit race weekend op Hockenheim beëindigen. “Na de race op Hockenheim stop ik ermee. Dit wordt mijn laatste race”, verklaarde de 42 jarige Franse Mercedes coureur tegenover de Franse pers.

“Volgend jaar zal ik in een ander kampioenschap uitkomen. Ik heb vijf jaar DTM gereden en vier zeges behaald. Dat was een goede ervaring, maar nu heb ik genoeg van het DTM. Ik wil me ergens anders op oriënteren. Binnenkort zal ik meer bekend maken”, aldus Alesi.

Bron: http://www.formule1wereld.nl

Bling
02-11-2006, 17:20
Volgens een recent bericht op GT-Eins is Paul Belmondo Racing ook in de running is voor een LC75 chassis + AER motor voor volgend jaar...naast het gerucht over het aanschaffen van een Pescarolo-chassis.

Dat is tenminste wat ik afleid (met een zeer kleine kennis van het Duits) uit dit bericht: http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=881&Itemid=1

Viper GTS-R***
02-11-2006, 19:54
Tom Walkinshaw is prepearing a TVR Tuscan for next years Le Mans 24 Hours.

quote van op 10/10's. Direct link: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=90425

Iemand die hier iets meer over weet?

Benny_B
02-11-2006, 19:58
Volgens een recent bericht op GT-Eins is Paul Belmondo Racing ook in de running is voor een LC75 chassis + AER motor voor volgend jaar...naast het gerucht over het aanschaffen van een Pescarolo-chassis.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=881&Itemid=1

- Dit gerucht stond al een tijdje te lezen op endurance-info. PBR is er noch niet uit met welk chassis hij volgend jaar zal rijden, wel zal het slechts 1 wagen zijn (Paul Belmondo en Karim Ojjeh zouden de piloten van dienst zijn).

- Volgens mariantic staat de Swiss Spirit courage te koop
- Ook is er volgens mariantic een nieuw frans team dat met de pescarolo gaat rijden (aangezien achter swiss Spirit saulnier Racing schuil gaat zou het kunnen dat dit team overschakelt?

Raceboy
02-11-2006, 20:03
-
- Ook is er volgens mariantic een nieuw frans team dat met de pescarolo gaat rijden (aangezien achter swiss Spirit saulnier Racing schuil gaat zou het kunnen dat dit team overschakelt?

Saulnier gaat zich bezig houden met de peugeot

gwyllion
03-11-2006, 20:06
- Volgens mariantic staat de Swiss Spirit courage te koopVolgens Autosport magazine ;)

Raceboy
03-11-2006, 21:13
kalender 2007 LMS:
25-26 MARCH TESTING PAUL RICARD HTTT (F)
13-14-15 APRIL 1000 KM MONZA (IT)
4-5-6 MAY 1000 KM VALENCIA (S)
29-30 JUNE-JULY 1000 KM THE NEURBURGRING (D)
17-18-19 AUGUST 1000 KM SPA (B)
14-15-16 SEPTEMBER 1000 KM SILVERSTONE (GB)

The possibility of a 6th round at the end of the season
outside Europe is under consideration

Integra
04-11-2006, 11:49
Een 6e race zou mooi zijn, toch een teken dat het LMS groeit en blijft groeien. :)

Stranger
04-11-2006, 13:19
Tja...alleen wat heb je aan een race in Zuid-Amerika? Denk niet dat veel van de teams in de Le Mans Series de oversteek gaan maken.

Top teams zullen wellicht in de 5 europese races de titel proberen binnen te halen en als ze dat lukt niet naar deze 6e race gaan. Kleinere teams zullen om budgetaire redenen niet naar de 6e race gaan.

Grig-O
05-11-2006, 00:26
Weet iemand hoe betrouwbaar de webstek van 'mariantic' is?

Ik lees hier dingen over meer dan 20 LMP1's voor volgend jaar,
Phoenix in LMS, GPC dat overstapt naar Porsche,...

Stranger
05-11-2006, 01:18
Trevor haalt zijn informatie van andere sites, magazines, persberichten en krijgt zo nu en dan eens wat toegespeeld van teams.

Zal dus niet 1-2-3 een forum bericht plaatsen of zelf iets verzinnen. Maar het hoeft idd niet altijd waar te zijn, maar goed dat zijn zelfs berichten in Autosport niet altijd.

Mark
05-11-2006, 01:22
Tja...alleen wat heb je aan een race in Zuid-Amerika? Denk niet dat veel van de teams in de Le Mans Series de oversteek gaan maken.


Tenzij de logistieke kosten voor rekening van de organisator zijn ;) Mondiaal racen? Wat mij betreft alleen de F1.

Stranger
05-11-2006, 01:25
Logistieke kosten voor rekening organisator. In de LMS? Denk 't niet.

Viper GTS-R***
09-11-2006, 13:43
Mühlner Motorsport in LMS volgend jaar en deelname aan 24 uren Le Mans in 2008?

Dat vertaal ik toch uit volgende in vet gezete zin uit hun pres release:
Naast de 24-uursrennen in het Midden-Oosten, of wel de 48 uur van het Midden-Oosten, neemt Mühlner Motorsport in 2007 ook aan verscheidene andere etmaalraces deel. Zo staan de races op de Nürburgring, Spa-Francorchamps, Silverstone en Zolder op de agenda. Deze "Rondom de wereld in 24 uur" vormt naast het Duitse Langstrecken Meisterschaft en de Porsche Merkenpokalen (Carrera Cup Deutschland en Supercup) de ruggengraat van het motorsportprogramma van Mühlner Motorsport in 2007. Maar er is meer... er wordt ook gewerkt aan een bijkomend programma dat in 2007 de basis moet leggen van een 24-uursdeelname in 2008.

Coach Ep
09-11-2006, 15:45
AutoHebdo meldt dat Luc Alphand de winnende Le Mans Corvette van dit jaar heeft gekocht. Met deze wagen zal worden deelgenomen aan de LMS en Le Mans. De C5-R wordt in het franse GT kampioenschap ingezet.

Brecht
09-11-2006, 19:04
AutoHebdo meldt dat Luc Alphand de winnende Le Mans Corvette van dit jaar heeft gekocht. Met deze wagen zal worden deelgenomen aan de LMS en Le Mans. De C5-R wordt in het franse GT kampioenschap ingezet.

Dit is dus chassis nummer 004 normaal gezien ;)

Mark
09-11-2006, 22:20
Geen Penske Porsche Spyders op Le Mans, politiek spelletje ;)

Der Amerikaner Roger Penske würde gern mit Porsche nach Le Mans gehen, doch Porsche will nicht. Penske ist das Abenteuer ohne finanzielle Unterstützung zu teuer, Porsche scheut den Gang an die Sarthe aus finanziellen und politischen Gründen.

http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/mehr_motorsport/porsche_geht_nicht_nach_le_mans.131888.htm


Leuk artikel, de ACO zit niet te wachten op Porsche in LMP2.........verkoop van de Spyders loopt overigens ook nog niet al te lekker.

Integra
10-11-2006, 20:26
Balen, ik had die Spyders wil graag zien rijden op LM.

Mark
10-11-2006, 20:46
Corvette racing dan toch niet naar Europa?

lmsr.net

Volgens een bericht in de Autosport van 9-11 heeft Dough Fehan bevestigd dat de kans op 7 races in Europa met de dag toenemen. 7 races? Ja 7 :)

LMS + Le Mans = 6 ................nr 7? 24 uur van Spa :applaus:

Brecht
10-11-2006, 22:05
Ik ben benieuwd. Het zou natuurlijk heel mooi zijn.

Grig-O
11-11-2006, 12:11
Vergeet niet dat iedereen vorig jaar dacht dat AMR en Corvette Racing naar Spa zouden komen ;)...
Al gaat dat natuurlijk wel cachet geven als ze komen volgend jaar... En we zijn nog maar november :p
Maak een lijstje nu en er staan al 20 wagens op zonder twijfel:D...

Grig-O
11-11-2006, 13:01
P.S. Waarom kan ik mijn berichten niet meer editen???

Viper GTS-R***
11-11-2006, 13:44
Een 6e race zou mooi zijn, toch een teken dat het LMS groeit en blijft groeien. :)

Bei dem eventuellen Überseerennen der Le Mans Series handelt es sich um die Strecke von Interlagos (übersetzt: zwischen den Seen) im Südwesten der Millionenmetropole von Sao Paulo in Brasilien, wo dann im Spätherbst (oder dort Frühling) gefahren werden würde. ...
Die Entscheidung soll noch in diesem Jahr fallen.

Project-lemans.de

Capuava Racing (DBR9 & Lister) had aan een entry gedacht voor 2007 in FIA GT Interlago's.
Nu deze niet doorgaat, en LMS wel kans maakt...

Mr.Dallara
11-11-2006, 17:57
G-Force volgend jaar terug in LMS met een porsche 997?

Er heeft gisteren een blanco 997 gereden op Zolder met de stickers op van G-FORCE en Frank Hahn achter het stuur...

Fotootje:

http://www.racingworld.be/images/2006/internationaletrainingsdagen/1109/DT---01---IMG_5244.jpg
foto: rw.be

Grig-O
11-11-2006, 18:16
Is dat geen cup?????
Die mag volgens mij toch niet rijden in LMS ;)

Edit: het is een Porsche cup :D

Mark
12-11-2006, 02:53
kalender 2007 LMS:

The possibility of a 6th round at the end of the season
outside Europe is under consideration

Dat gaat dan waarschijnlijk de 1000 km van Interlagos worden in November. Men is druk bezig om de Mil Milhas te verplaatsen van maart naar november. Bron: Autosport 9-11

JorritVD
12-11-2006, 11:49
En wat staat te koop op race cars direct.
De Corvette C5-R (007) van SRT:
http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=4000

Stranger
12-11-2006, 12:03
Hmm...verkoopt SRT 1 van de Corvettes om een volledig LMS seizoen te kunnen betalen voor de ander?

JorritVD
12-11-2006, 12:19
Het kan ook zijn dat ze misschien 1 van de Corvettes van GLPK kopen.

Grig-O
12-11-2006, 12:43
Of dat ze een C6 kopen ;)

Stranger
12-11-2006, 12:46
Eeuh...dat zal Jorrit toch wel bedoelen? Lijkt me sterk dat ze hun jongste C5-R inruilen voor een iets jonger C5je :)

Grig-O
12-11-2006, 12:48
Daarom zei ik dat, ja ;)

JorritVD
12-11-2006, 13:25
Er zit niet zoveel verschil tussen de C6-R en de C5-R van GLPK. De C5-R is zelfs sneller op Zolder dan de C6-R.
Er zijn nog meer kapers op de kust voor een C6-R zoals oa PSI. Maar die zal waarschijnlijk ook wel een nieuwere willen.

Stranger
12-11-2006, 13:32
Wat PSI nodig heeft is een betrouwbare, onbeschadigde auto en een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.

Mark
12-11-2006, 13:39
Er zit niet zoveel verschil tussen de C6-R en de C5-R van GLPK. De C5-R is zelfs sneller op Zolder dan de C6-R.


Wanneer heb jij dan een vergelijkende test uitgevoerd met beide wagens?

Stranger
12-11-2006, 14:15
Wat PSI nodig heeft is een betrouwbare, onbeschadigde auto en een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.Om dit nog even nader toe te lichten...ik bedoel een coureur die heel veel ervaring heeft en een wagen binnen de kortste keren naar zijn hand kan zetten (om wat voorbeelden te noemen Peter Kox, Pedro Lamy). Niets ten nadele van de huidige coureurs overigens.

Brecht
12-11-2006, 15:09
Wanneer heb jij dan een vergelijkende test uitgevoerd met beide wagens?

Hij heeft gelijk hoor. Komt doordat de Aero op de C5.R anders is dan op de C6.R.

Integra
12-11-2006, 15:26
Daar twijfel ik toch zwaar aan hoor. De ophanging vd C6R is beter, motor heeft iets meer vermogen, iets meer koppel, downforce is iets minder, maar er is veel minder drag.

De C6R zou toch sneller moeten zijn.

Fonne
12-11-2006, 18:01
Wat ik nu wel raar vindt aan de situatie hier is dat ik gisteren in Zolder een mekanieker van GLPK tegenkom en die niet weet dat de C6R te koop staat.
Die zouden dat toch weten he. Maar blijkbaar niet.

Grig-O
12-11-2006, 18:12
't Was mss een verrassing :p

JorritVD
12-11-2006, 20:15
Wat ik nu wel raar vindt aan de situatie hier is dat ik gisteren in Zolder een mekanieker van GLPK tegenkom en die niet weet dat de C6R te koop staat.
Die zouden dat toch weten he. Maar blijkbaar niet.

De reden waarom hij nietweet waarom de C6-R te koop staat zal waarschijnlijk zijn omdat Hezemans de eigenaar is van de Corvette.

M_K
12-11-2006, 23:32
Wat PSI nodig heeft ... een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.
3 amateurs?

- Jos Menten?
Deze Nederlander moest weinig onderdoen voor de LMS toppers in de LMGT1 categorie. Hij kon zich goed handhaven tussen toppers als Ortelli en Lamy.

* LMS Istanbul: Reed tijdje aan de leiding
* LMS Spa: Podium (derde)
* FIA GT: Pole in Paul Ricard, tweede in de wedstrijd na fantastische laatste stint. Maakte 30 seconden goed in +/- 45 minuten op A. Kumpen.
* LMS Nurburgring: Vertrok als vijfde en bracht de wagen binnen in tweede stelling. Kuismanen nam over en stopte even later aan de ingang van de pitlane met een defecte koppeling.
* LMS Jarama: Reed een tijdje aan de leiding - Kwalif: drie tienden trager dan Ortelli in de snellere (?) Saleen

- Markus Palttala?
* Denken we maar terug aan de Scandinavische Porsche Carrera Cup. Palttala vs. Hakkinen: 1-1

Ik denk niet dat we Menten en Palttala kunnen klasseren als amateurs. Enkel Pertti Kuismanen was niet in staat om het tempo van de LMS-toppers te volgen... Ik denk dat Menten en Palttala twee podiumplaatsen in rook hebben zien opgaan door de mindere stints van Kuismanen...

Just my 2 cents

De reden waarom hij nietweet waarom de C6-R te koop staat zal waarschijnlijk zijn omdat Hezemans de eigenaar is van de Corvette.
De C6.R wordt onderhouden door de jongens van GLPK... dus de vaste pitcrew weet wellicht wel hoe het zit met het reilen en zeilen van de C6.R.

Stranger
12-11-2006, 23:37
Vandaar ook mijn toelichting. De huidige 3 PSI coureurs in de LMS hebben andere verplichtingen naast de racerij waar jongens als Kox en Lamy dat niet hebben.

Die stappen in een voor hun onbekende auto, doen een paar ronden en weten dan precies wat er moet veranderen. Zo'n type lijkt nu te missen, vervang Kuismanen door een Kox, Lamy of misschien zelfs een Hezemans en je komt nog wel verder.

gwyllion
13-11-2006, 10:30
Interview met Serge Saulnier: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2847

Stranger
15-11-2006, 13:43
Ook van Endurance-Info.com... Zulltec heeft bevestigd in het komende seizoen in de LMP2-klasse van de Le Mans Series te starten.

http://endurance-info.com/article.php?sid=2855&thold=0

Meer informatie over de wagen -> http://www.zulltec.com/

Benny_B
20-11-2006, 17:19
Ook Thierry Perrier zal volgend jaar met een Porsche 997 rijden, net zoals IMSA Performance Matlut, de Saleen S7R zal spijtig genoeg enkel voor FFSA GT zijn :(

Enige spijtige punt van de Belgische kalender: de 24 uren van Spa vallen vlak voor de 1000km, dus miss weinig of geen LMS GT's :o

JorritVD
20-11-2006, 19:32
Ik geloofde dat de Fia GT kalender nog niet definitief was. Dus als Ratel slim is zal hij misschien de race gaan verzetten.

Mark
20-11-2006, 20:13
Dus als Ratel slim is zal hij misschien de race gaan verzetten.

Als Ratel slim is blijft ie gewoon elk jaar het vaste weekend gebruiken. Wel zo handig voor de herkenbaarheid van het evenement.

Grig-O
20-11-2006, 22:19
- De LMS verschuift elk jaar hun races (in 2004 was Spa de laatste race, in 2005 de eerste race, enz...)
- Vorig jaar vielen de 1000 km van de Nurburgring twee weken voor de 24 uren. Dit jaar is dat net hetzelfde. Dat er twee keer op hetzelfde circuit gereden wordt lijkt mij geen probleem omdat bijna elk team wel graag op Spa rijdt en of dat nu twee maanden of twee weken na mekaar is, zullen ze wel niet erg vinden...

Natuurlijk als je van Italië ofzo komt moet je wel twee keer over en weer met heel u infrastructuur...

Viper GTS-R***
22-11-2006, 13:55
Team Modena zien we volgend jaar ook terug.

Het team komt met twee exemplaren van de Aston Martin DBR9 naar de uithoudingsserie en hoopt eveneens één of twee exemplaren in de 24 uur van Le Mans in te zetten. Andere projecten, zoals een Ferrari 430 of zelfs een Porsche Spyder, staan eveneens op het verlanglijstje.

Bron: pitstoptv.be

Dan is dat gerucht van die Aston's te verkopen voor een RS Spider toch niet waar. Hoeft natuurlijk niet als je wagens runt van verzamelaars hé;)

Grig-O
22-11-2006, 20:09
Hopelijk blijven rijden ze ook nog enkele FIAGT's en houden ze zich aan hun startnummers :). Zonder dat konden ze wss meedingen naar de titel...

JPMontoya
22-11-2006, 20:29
Ik geloofde dat de Fia GT kalender nog niet definitief was. Dus als Ratel slim is zal hij misschien de race gaan verzetten.

Waarom zou SRO de 24u van Spa verzetten...

De 24u van Spa zijn op dit ogenblik nog altijd superieur aan de LMS series.

Integra
22-11-2006, 20:39
Waarom zou SRO de 24u van Spa verzetten...

De 24u van Spa zijn op dit ogenblik nog altijd superieur aan de LMS series.
Dat is een kwestie van mening.

Dit jaar komt daar overigens verandering in met de 2 Audi R10's en de Peugeot 908's en de hele resem aan nieuwe auto's.

Grig-O
22-11-2006, 22:28
Wel, in FIA GT heb je dan Aston, Corvette, Maserati,...
Net zoals in de LMS prachtige wagens maar zeker niet minder!
Voor mij zijn de twee kampioenschappen evenwaardig.

Grig-O
22-11-2006, 22:58
GS Motorsport zou wel eens naar de LMS kunnen komen met een Porsche 997 of een Panoz!!

bron: project-lemans

Stranger
23-11-2006, 00:17
Waarom zou SRO de 24u van Spa verzetten...

De 24u van Spa zijn op dit ogenblik nog altijd superieur aan de LMS series.Heeft voornamelijk met de promotie (van Proximus) te maken, de naamsbekendheid van de race en de hoeveelheid die er al gereden zijn.

Zonder Proximus en met de mogelijkheid dat FIA GT er vanaf 2008 niet meer rijd (kortere races) en daar tegenover de grote promotie van Peugeot en Audi voor de LMS kan dat wel eens anders worden.

Maar goed...superieur is het in mijn ogen niet, ieder z'n mening he :)

Stranger
23-11-2006, 00:18
Overigens kan iemand de titel van dit topic aanpassen in Le Mans / LMS '07: Nieuwtjes en andere weetjes?

Het is al sinds dit seizoen geen LMES meer.

Raceboy
23-11-2006, 00:20
Zonder Proximus en met de mogelijkheid dat FIA GT er vanaf 2008 niet meer rijd (kortere races)

Wat is dit nu weer voor duimzuigweetje. Ja er komen kortere races (vanaf 2007 al) maar er is nooit iets over de 24 uren gezegd.

Raceboy
23-11-2006, 00:21
Overigens kan iemand de titel van dit topic aanpassen in Le Mans / LMS '07: Nieuwtjes en andere weetjes?

Het is al sinds dit seizoen geen LMES meer.

aangepast

Stranger
23-11-2006, 00:41
Wat is dit nu weer voor duimzuigweetje. Ja er komen kortere races (vanaf 2007 al) maar er is nooit iets over de 24 uren gezegd.Er ging enige tijd geleden (kort na bekendmaking nieuwe kalender) een gerucht dat vanwege de kostenreductie en het wegvallen van Proximus de FIA GT mogelijk de 24 uren vaarwel zegt en er 'een normaal raceweekend' van maakt.

Benny_B
23-11-2006, 12:29
Volgens Project le Mans heeft Georg Severich ook plannen om in 2007 het LMS kampioenschap te rijden, namelijk met een Porsche 997 of met een Panoz Espérante

http://www.projectlemans.de/content/view/2591/163/

Grig-O
23-11-2006, 22:44
Er ging enige tijd geleden (kort na bekendmaking nieuwe kalender) een gerucht dat vanwege de kostenreductie en het wegvallen van Proximus de FIA GT mogelijk de 24 uren vaarwel zegt en er 'een normaal raceweekend' van maakt.

Dat zou wel belachelijk zijn. :(
De 24 uren staan toch hoogaangeschreven bij de teams?
Dat ze de kosten gaan verlagen ok, maar daarom de 24 uren laten vallen. :mad: Dat kan toch niet hoor.
Ratel droomde er al lang voor 2001 van om de 24 uren deel te laten uitmaken van het FIAGT.
En nu wordt er gezegd dat de 24 uren VERDWIJNEN en dat de GT1's in het DTM-weekend gaan rijden? Beetje dikke zever denk (hoop) ik...

Stranger
25-11-2006, 15:39
En de nieuwste aanwinst voor de Le Mans Series is Red Racing. Hebben hun Viper en Lister in de verkoop gezet en in plaats daarvan een Panoz Esperante GTLM gekocht (ex-Team LNT)

http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2892&thold=0

Stranger
25-11-2006, 15:46
Dat zou wel belachelijk zijn. :(
De 24 uren staan toch hoogaangeschreven bij de teams?
Dat ze de kosten gaan verlagen ok, maar daarom de 24 uren laten vallen. :mad: Dat kan toch niet hoor.
Ratel droomde er al lang voor 2001 van om de 24 uren deel te laten uitmaken van het FIAGT.
En nu wordt er gezegd dat de 24 uren VERDWIJNEN en dat de GT1's in het DTM-weekend gaan rijden? Beetje dikke zever denk (hoop) ik...Zoals je zelf al zei voor 2001 was er geen FIA GT 24 uren van Spa. Toch wordt de race al sinds 1964 gereden.

Dat van de wagens in het voorprogramma van de DTM is nog een hoop over te doen :D (Ratel wil het niet toestaan)

FIRE
25-11-2006, 17:42
Dat van de wagens in het voorprogramma van de DTM is nog een hoop over te doen :D (Ratel wil het niet toestaan)
Dat zou ook een afgang voor Ratel zijn.

Grig-O
27-11-2006, 21:27
Spyker doet volgend jaar opnieuw LMS en Le Mans.
Ze blijven met hetzelfde chassis rijden.

(endurance-info)

FIRE
27-11-2006, 22:07
Spyker doet volgend jaar opnieuw LMS en Le Mans.
Ze blijven met hetzelfde chassis rijden.

(endurance-info)
Volgens een Spyker PR bericht bouwen ze 2 nieuwe wagens.

JorritVD
27-11-2006, 22:55
Volgens een Spyker PR bericht bouwen ze 2 nieuwe wagens.

Dat moet waarschijnlijk ook wel.
Als ik zie op Planet Lemans, staat dat waarschijnlijk Kinetic Motorsports 2 Spykers koopt (kijk bij Entry-list-ALMS-Sebring).

Weet iemand toevallig al of Corvette Racing komt?

Stranger
28-11-2006, 20:24
Zelfde chassis bedoelen ze bij endurance-info mee dat het weer de C8 Spyder GT2R wordt, vanzelfsprekend worden dit nieuwe wagens.

Grig-O
29-11-2006, 22:08
Dat moet waarschijnlijk ook wel.
Als ik zie op Planet Lemans, staat dat waarschijnlijk Kinetic Motorsports 2 Spykers koopt (kijk bij Entry-list-ALMS-Sebring).

Kinetic Motorsports? Is dat een Amerikaans team?

Stranger
29-11-2006, 22:24
Team rijdt in de IMSA GT3 Cup Challenge in de VS en Canada.

Vooralsnog is het nog niet bevestigd dat zij deze wagens gaan kopen, ze worden wel het meest genoemd. Zodra we meer weten wordt dat natuurlijk eventueel aangepast.

Benny_B
29-11-2006, 22:40
Juist gelezen op forum van Ten-tenths. Reiter Engineering heeft de eerste test achter de rug met de Murciélago versie 2007. Hopelijk kunnen ze verder bouwen op het seizoenseinde 2006

Damn aint she a beauty --> Go Lambo.... :drewl:

www.ten-tenths.com/

FIRE
29-11-2006, 23:22
Team rijdt in de IMSA GT3 Cup Challenge in de VS en Canada.

Vooralsnog is het nog niet bevestigd dat zij deze wagens gaan kopen, ze worden wel het meest genoemd. Zodra we meer weten wordt dat natuurlijk eventueel aangepast.
Heeft dit team ook niet eens een Ford GT en Ford Mustang in Grand-Am (?) race uitvoering gebouwd in de hoop klanten te vinden?

Stranger
29-11-2006, 23:35
Durf ik je niet te zeggen.

Het is in ieder geval het team van Niclas Jonsson en Russell Smith

FIRE
29-11-2006, 23:36
Heeft dit team ook niet eens een Ford GT en Ford Mustang in Grand-Am (?) race uitvoering gebouwd in de hoop klanten te vinden?
Ja dus:
http://www.signguy.com/kineticspeedshopsammyhagar.html

JorritVD
30-11-2006, 00:19
Juist gelezen op forum van Ten-tenths. Reiter Engineering heeft de eerste test achter de rug met de Murciélago versie 2007. Hopelijk kunnen ze verder bouwen op het seizoenseinde 2006

Damn aint she a beauty --> Go Lambo.... :drewl:

www.ten-tenths.com/

IDD een beauty.

hier zijn wat foto's van de testsessie.
http://www.lambocars.com/mur/murrgti7.htm

misschien belangrijk om te weten. er zitten michelin bandjes onder de Lambo gemonteerd.

fish88
30-11-2006, 12:55
Wat een prachtding die Lambo :drewl:

Bramzel
01-12-2006, 02:27
Potdikkie, die's redelijk radicaal gewijzigd. Andere voorbumper + splitter, andere 'sidepods' (luchthappers en spul er voor), andere achtervleugel, andere skirts. Hopelijk gaat het beter worden voor ze! Ik wil die huil nog lang niet van de circuits zien verdwijnen ;)

gwyllion
01-12-2006, 09:59
De zijkant (ding onder de deur) lijkt wat op een Mercedes DTM wagen. Duidelijk bedoeld om minder drag te produceren.
http://www.racingworld.it/public/fiagt/Le_Mans/22841a.jpg
http://www.dtm.de/fotos/2006-10-29/2006-10-29-013.jpg

Volgens http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=2787 zijn er binnenin ook wat dingen gewijzigd: nieuwe KW ophanging (vroeger Öhlins, denk ik), (eindelijk) tractie controle + air conditioning (!).

Aan de motor + transmissie (Holinger) is dus niet veel veranderd. Ik dacht dat dit vooral de achillespees van de wagen was.


Het blijft een prachtige wagen die er enorm snel uit ziet. Hopelijk kunnen ze dat dit jaar op meerder gelegenheden in de praktijk omzetten...

Brecht
05-12-2006, 00:37
Toyota F1's Olivier Panis is being mentioned often as a possible
Aston Martin pilot for 2007. Nothing signed yet.

BRON :LMSR

fish88
05-12-2006, 01:38
Geweldig, zal een goede aanwinst zijn voor Aston Martin. Ben benieuwd of het waar is.

gwyllion
05-12-2006, 14:30
Creation zal volgend jaar met een nieuwe 90° V10 rijden; de huidige Judd GV5 (en GV4) is een 72° V10.
Creation Autosportif has agreed an exclusive engine partnership deal with AIM Industries, a Japanese specialist engineering resource company. The multi-year partnership will see the exclusive supply to Creation of an all new 90° V10 engine for use in Creation’s Le Mans prototype sportscar chassis.

...

This is a completely exclusive deal. AIM is proposing an entirely new engine, the design of which will accommodate Creation’s desire to cross over into the use of bio fuels in the future. As AIM has not previously been known for engine development and design, they have sought the assistance of Judd (Engine Developments) for this project.

2007 will be a year of testing and development with the engine. In 2008, the Creation AIM partnership plans to contest the 12 Hours of Sebring, the entire Le Mans Series and the 24 Hours of Le Mans. Two Creation chassis will be entered – both powered by the AIM engine. One chassis will be driven by an all-Japanese line-up while the other will be crewed by a team of drivers selected by Creation. The partnership continues at least until the end of 2010.bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2915

Fantastisch nieuws :eek:

Stranger
05-12-2006, 18:04
Kleine aanvulling daarop: waarschijnlijk 2007 met de 5.5l Judd en testen met de AIM motor en dan in 2008 volledig over op de AIM motor.

Daarnaast heeft dailysportscar de 'bevestiging' dat Barazi met een Zytek 07S in de LMP2 gaat rijden, Barazi, Vergers en een nog te bevestigen coureur gaan deze wagen besturen.

Benny_B
05-12-2006, 18:52
Regerend LMP2 kampioen Barazi-Epsilon zal volgend jaar uitkomen met de nieuwe Zytek 07S LMP2 versie. Juan Barazi en Michael Vergers zullen de proto bemannen, met nog een derde aan te duiden piloot

Stranger
05-12-2006, 19:40
wat was er onduidelijk aan mijn bericht? :)

Jan
06-12-2006, 12:44
wat was er onduidelijk aan mijn bericht? :)

Gelukkig zeggen jullie allebei hetzelfde:rolleyes:

Benny_B
07-12-2006, 23:58
Misschien zien we nog een challenger terug in Le Mans, met name : De Gumpert Apollo. Welke klasse is nog niet bekend, maar de plannen zijn er. Alleen de Audi motor levert nog problemen op, want niet volgens de regels???

www.the-paddock.net

(Racet de Spyker trouwens nog altijd met de Mader motor op basis van de Audi TT motor???)



Ben ik nu wel de eerste poster? of val ik terug in herhaling??? :eek:

JorritVD
08-12-2006, 00:58
Misschien zien we nog een challenger terug in Le Mans, met name : De Gumpert Apollo. Welke klasse is nog niet bekend, maar de plannen zijn er. Alleen de Audi motor levert nog problemen op, want niet volgens de regels???

www.the-paddock.net

(Racet de Spyker trouwens nog altijd met de Mader motor op basis van de Audi TT motor???)



Ben ik nu wel de eerste poster? of val ik terug in herhaling??? :eek:

De Gumpert Apollo lijkt mij duidelijk dat hij in de GT1 klasse gaat komen met z'n 650 PK.

De Spyker C8 rijdt geloof ik met een 3.8L Audi V8 die uit de audi RS6 komt.

gwyllion
08-12-2006, 01:16
De Gumpert Apollo lijkt mij duidelijk dat hij in de GT1 klasse gaat komen met z'n 650 PK.De Gumpert Apollo is uitgerust met een getuned Audi RS6 motor (4.2 V8 biturbo). Het GT1 reglement laat slechts een cilinderinhoud van 4 liter toe voor turbomotoren; en turbomotoren zijn benadeeld qua restrictor grootte.
De Spyker C8 rijdt geloof ik met een 3.8L Audi V8 die uit de audi RS6 komt.De Spyker C8 Spyder GT2R is uitgerust met een atmosferische Audi V8 met verkleinde cilinderinhoud (3.8 liter i.p.v. 4.2).

Brecht
08-12-2006, 13:47
Het was te mooi om waar te zijn :( geen officieel corvette team in Europa

It
lists full season ALMS and Le Mans as their schedule

Corvette Racing 2007 kalender : http://www.corvetteracing.com/downloads/pdf/CorvetteRacing2007calendar.pdf

gwyllion
08-12-2006, 14:19
That calendar has been there since the ALMS schedule was released - It isn't confirmation of Team Corvette's programme - They have made it clear that will be decided when they see IMSA's proposals on how GT1 will look in 2007bron: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?p=1784979#post1784979

FIRE
08-12-2006, 14:22
De Spyker motor is een Audi die in eigen huis ontwikkelt is.

Brecht
08-12-2006, 16:52
inderdaad Fire...

There will probably be no definitive word on Audi,
Corvette, Aston Martin, etc until IMSA releases the 2007 regs.
(their adjustments on the ACO regulations for the ALMS) The world
awaits...

LMSR

gwyllion
08-12-2006, 16:56
Bij Audi wordt de beslissing over het motorsport programma toch vooral uitgesteld o.w.v. management wissel bij VW. Idem voor Seat.

FIRE
10-12-2006, 20:47
Konrad Motorsport met Porsche 997 GT3 RSR naar Sebring. Rest van het seizoen misschien ALMS of LMS.
Zie: http://www.projectlemans.de/content/view/2620/163/

Rickard Rydell terug naar Prodrive?
Zie: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=884

JorritVD
12-12-2006, 13:40
http://www.projectlemans.de/content/view/2621/163/

Markland Racing uit Denemarken bouwt aan een GT2 Corvette Z06 voor de GT2 klasse. Ze willen alle LMS wedstrijden rijden en ze hopen op een startplaats voor de 24H van LeMans.

gwyllion
14-12-2006, 14:28
De eerste kandidaat deelnemers voor de 24 uur van Le Mans 2007 zijn bekend: http://www.lemans.org/mailing/2006/12_13_selectionnes/datas/selectionnes_24heures2007_gb.pdf

Audi kan 3 wagens inzetten.

Mark
14-12-2006, 21:26
De Pug ligt op koers:

Peugeot on course with 908

Peugeot are expecting to have the first of their 2007 Le Mans challengers completed before the end of the year.

In the second week of December the building of the first car will begin, and it will be finished by the end of the year.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56014


Voor oud en nieuw moet de eerste kist af zijn :) Motor is al door de eerste 24-uurs testen gerold. Pug gaat testen voor en na de 12 uur van Sebring, maar geen deelname aan de 12 uur zelf.

Bramzel
14-12-2006, 21:48
Ah, wat een schitterend (chauvinistisch) uitnodigingsbeleid heeft LeMans toch. Ja ik weet het, het is altijd al zo geweest, maar het blijft elk jaar weer confronterend. Waar alle teams zich op de een of andere manier moeten kwalificeren voor LeMans (bijv. door mee te doen in Sebring, zie Audi vorig jaar) mag Peugeot gewoon binnenwandelen.

gwyllion
14-12-2006, 22:06
Bij mijn weten gaat Peugeot een volledig jaar aan LMS deelnemen :rolleyes: Zo'n commitment helpt bij een selectie.

Bramzel
14-12-2006, 22:09
Ik wist dat ik wat vergeten was :+

Benny_B
14-12-2006, 22:18
Peugeot is ook Frans hé ;) ;) ;)


Anders nieuws : Dome zal volgend jaar in 2 klassen vertegenwoordigt zijn! LMP1 (Racing For Holland) en LMP2 (T2M Motorsport) Bron : endurance-info

De LMP1 (S-101.5) wordt de evo van de huidige Hybride aangepast aan de huidige regels (motor Judd en Michelin Banden) -> eerdere bronnen

De LMP2 wordt gebaseerd op de LMP1 wagen, motor, noch piloten nog niet bekend, maar zal volledige het LMS seizoen betwisten en aanvraag indienen voor de 24h van Le Mans.

FIRE
14-12-2006, 22:41
Peugeot is ook Frans hé ;) ;) ;)


Anders nieuws : Dome zal volgend jaar in 2 klassen vertegenwoordigt zijn! LMP1 (Racing For Holland) en LMP2 (T2M Motorsport) Bron : endurance-info

De LMP1 (S-101.5) wordt de evo van de huidige Hybride aangepast aan de huidige regels (motor Judd en Michelin Banden) -> eerdere bronnen

De LMP2 wordt gebaseerd op de LMP1 wagen, motor, noch piloten nog niet bekend, maar zal volledige het LMS seizoen betwisten en aanvraag indienen voor de 24h van Le Mans.

Geruchten mbt T2M heb ik een hele tijd geleden al eens gehoord. Mooi dat het nu werkelijk wordt. Dome heeft met hun LMP1 bewezen snelle en betrouwbare wagens te bouwen. Kortom mooie toevoeging aan LMP2.

FIRE
14-12-2006, 23:11
Ah, wat een schitterend (chauvinistisch) uitnodigingsbeleid heeft LeMans toch. Ja ik weet het, het is altijd al zo geweest, maar het blijft elk jaar weer confronterend. Waar alle teams zich op de een of andere manier moeten kwalificeren voor LeMans (bijv. door mee te doen in Sebring, zie Audi vorig jaar) mag Peugeot gewoon binnenwandelen.
Ik denk niet dat dit met chauvinisme te maken heeft. Als b.v. Opel, Ford of Nissan met een serieus LM project op de proppen komen worden ze ook uitgenodigd. Een grote fabrikant is nou eenmaal vanwege publiciteit interessanter dan een RfH, Kruse of Autorlando.

Ben het overigens wel met je eens dat het beleidt van de ACO vaak stof is voor discussie en vraagtekens.

FIRE
16-12-2006, 15:39
------

JorritVD
16-12-2006, 16:00
Ik denk niet dat dit met chauvinisme te maken heeft. Als b.v. Opel, Ford of Nissan met een serieus LM project op de proppen komen worden ze ook uitgenodigd. Een grote fabrikant is nou eenmaal vanwege publiciteit interessanter dan een RfH, Kruse of Autorlando.

Ben het overigens wel met je eens dat het beleidt van de ACO vaak stof is voor discussie en vraagtekens.

Ik denk eerder dat ze zoveel mogelijk verschillende merken/projecten willen hebben aan de start.

FIRE
17-12-2006, 23:17
Dyson naar LMP2 klasse met Porsche? Dat gerucht gaat althans de ronde op diverse sites. Morgen maakt Dyson haar plannen bekend.

Als dit werkelijkheid wordt dan is dit een klap voor de LMP1 klasse in ALMS. Afgelopen jaren was Dyson in staat om met 2 Lola's het Audi af en toe knap lastig te maken.

Stranger
17-12-2006, 23:19
En wellicht gaat ze dat met een Porsche Spyder wel vaker lukken :D

FIRE
17-12-2006, 23:25
Da's waar. Alleen LMP1 begint zo een beetje op de GT1 klasse te lijken kwa aantal deelnemers.

gwyllion
18-12-2006, 01:42
En wellicht gaat ze dat met een Porsche Spyder wel vaker lukken :DDat betwijfelt ik. In 2007 moet LMP2 met kleinere restrictors rijden ;)

JorritVD
18-12-2006, 12:36
Almost a month after the last race, the 2006 FIA GT finale in Dubai, Spyker Squadron announced an extensive winter test programme today. The Dutch manufacturer of highly exclusive hand-built super cars has scheduled a series of monthly tests to further improve the successful Spyker C8 Spyder GT2R. The programme will last until the 2007 race season starts in March where Spyker Squadron will compete in the ALMS season opener; the famous 12-hours of Sebring.

The first test is scheduled for this week at Jerez, Spain, followed by a three-day test mid-January at Sebring, USA, organised by the ALMS and a test mid-February at Valencia in Spain. All scheduled test sessions will take three consecutive days and will give Spyker Squadron the opportunity to extensively test aerodynamics, mechanical grip and handling, various engine configurations and brakes. Michelin will support all Spyker test sessions and the team will radically test several Michelin compounds. All tests will be performed with a Spyker C8 Spyder GT2R test car with chassis #046. Spyker Squadron currently rebuilds their 2006 cars to sell them to customer teams and is building two new cars for the upcoming 2007 season.

Factory driver Jeroen Bleekemolen will test the C8 Spyder next week at Jerez (18-20 December) but he will be joined a day later, on Tuesday and Wednesday, by four other Dutch drivers; Sandor van Es, Jaap van Lagen, Ricardo van der Ende and Dennis Retera. Peter van Erp: "All four drivers have caught our attention due to their performance in different series and we would like to see how they perform in our C8 Spyder. Spyker Squadron plans to maintain its current factory driver-pool but after the test we will see how the new drivers perform in the C8 Spyder and we might use their services next season in one of our factory or customer cars for specific race- or test events.

Spyker heef een redelijk druk test programma zo te zien.

FIRE
18-12-2006, 16:01
Audi have signed former Porsche sportscar stars Lucas Luhr and Mike Rockenfeller for their DTM and sportscar projects.
...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56054

gwyllion
18-12-2006, 16:48
Dyson naar LMP2 klasse met Porsche? Dat gerucht gaat althans de ronde op diverse sites. Morgen maakt Dyson haar plannen bekend.

Als dit werkelijkheid wordt dan is dit een klap voor de LMP1 klasse in ALMS. Afgelopen jaren was Dyson in staat om met 2 Lola's het Audi af en toe knap lastig te maken.Het is officieel: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2959&thold=0

FIRE
18-12-2006, 18:03
Mooie entrylist voor ALMS LMP2 klasse:
2x Dyson Racing - Porsche RS Spyder EVO
2x Penske Motorsport - Porsche RS Spyder EVO
1x Van der Steur Racing - Radical SR9 AER
1x Intersport Racing - Lola B05/40 AER
1x Fernandez Racing - Lola B05/40 Acura
1x Highcroft Racing - Courage LC75 Acura
1x Andretti Green Racing - Courage LC75 Acura
1x B-K Motorsport - Lola B07/40 (?) Mazda (nog niet bevestigd?)