![]() |
|
|
||||
|
||||
amai al 60 reply's, de f1 in spa blaast depaddock nieuw leven in
![]() het blijft toch een moeilijk inccident, over dat raikkonen te weinig plaats heeft gelaten in de chicane.. zever, gezever ! en of hij nu met opzet voordeel uit het afsnijden van de chicane heeft gehaald of niet.. wij als fans kunnen toch niet mee bepalen of de straf nu wel of niet zou moeten gegeven worden.. misschien moeten ze op f1.com een pol starten ![]() |
|
||||
|
||||
Mooi artikel op CNN. Het maakt niet uit wie er nu gelijk heeft! Er is maar een grote verliezer in dit geheel en dat is wederom de autosportliefhebber, de basis van het bestaan van onze sport. Het is mooi om te zien in welke absurde tijd en roomser dan de paus mentaliteit we leven. Als je over de laatste 3 rondjes Spa 2008 een jaren '70 filter kunt monteren dan spreekt iedereen over de heroische tijden van Hunt, Villeneuve, Arnoux en hoe al die echte helden uit die tijd ook mogen heten.
Dit was gewoon hard racen, spektakel en als wat de FIA zich maar kan wensen. Echter, ze verkloten het big time door het lot van het kampioenschap in handen te leggen van een drietal idioten die in het weekend steward mogen zijn. Wat doen die gasten in de week? Aan het doppen? Het is een miljarden industrie/sport en een bende amateurs, hoe goed bedoeld ook, hebben het voor het zeggen. Kan echt niet meer mijn inziens. Hoog tijd dat er elke GP een vast team komt dat sancties kan en mag uitdelen, nu leef je bij de gratie Gods. Is het sport? Is het show? Is het industrie? Toch maar eens een voorbeeld aan de Yanks nemen: Quote:
En wat betreft het incident zelf? Ik zie weinig verkeerd in de actie van Hamilton. Als Hamilton fout is volgens de reglementen, dan zie ik zo twee acties van Kimi die ook niet kunnen............ Ferrari Internal Affairs ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Formule NIHIL
F1 zou de topcompetitie in de autosport moeten zijn, maar dank zij enkele kiekens (marionetten) wordt de enige race waar nog eens echt gekoerst wordt, op het enige circuit waar ingehaald kan worden op meerdere plaatsen ontsierd door een toch wel eigenaardige beslissing. Hamilton drie plaatsen terug zetten en een in Francorchamps kleurloze Massa en Ferrari de zege cadeau doen.
Moest Schumacher zoiets hebben uitgehaald hadden ze hem 10 punten bijgegeven, Hamilton is een kleurling, rijdt daarenboven met een McLaren en beiden maken geen deel uit van de groep FIA(t), dan kan je het wel schudden. Ik vraag me meteen ook af wat het Italiaanse gerecht in petto zal hebben voor de Britse renstal voor en tijdens de Italiaanse GP. Het wordt beslist opnieuw een processie met Ferrari weer aan de winst. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Wat een gezemel toch weer...
![]() ![]() Enneuh, ik ben behoorlijk neutraal in deze want mijn favorieten zitten steevast achteraan - oh dear ![]() ![]() Wat mij uitermate intrigreert, is dat iedereen hier al jaaaaren zijn buik vol heeft van de FIA-clan en de Formula Nihil en het grote Ferrari circus, maar toch, maar toch, kijken ze iedere keer weer. Waarom? Precies, omdat er nog altijd een pak sensatie op en naast de piste te rapen valt. "Let me tell you", als ik ergens mijn buik van vol heb, dan ga of kijk ik niet meer, nooit meer. Komaan mannen, een beetje zelf relativering kan zeker geen kwaad... ![]() *** edit*** fuck, 't is post nr.66 geworden - ![]() ![]() Last edited by Guido; 08-09-2008 at 20:58. |
|
||||
|
||||
dat was een stop&go, geen drivethrough
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() En het artikel van Peter Baert zegt wat iedereen denkt. Eindelijk een artikel van een autosportgerelateerde website dat eens tegen de schenen van de gevestigde waarden durft stampen. Respect voor dat ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Behalve ik dan. Overigens, denk je dat de gevestigde waarden nu pijn hebben aan hun schenen omdat Peter een stukje schrijft op Pitstop? |
|
|||
|
|||
[QUOTE=Guido;237643]
maar toch, maar toch, kijken ze iedere keer weer ![]() *** edit*** Niet elke GP hoor, Monaco, GP van Wallonie en Brazilia, verder gene hoor, als rallypurist heb ik eigenlijk een hekel aan artificiele circuits. Swat laat ze maar verder in processievorm rondjes draaien. PS. Zemelen is ook geen echt Vlaams hoor. |
|
||||
|
||||
Toch wel: http://www.encyclo.nl/begrip/Zemelen
![]() Last edited by Guido; 08-09-2008 at 21:28. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Triestig,
Na een decenium van treintje rijden omdat slipstreamen door de aerodynamica onmogelijk gemaakt werd en complete overheersing door een Duitser in een "rooi voiture" die toch niemand kon volgen, hebben we nu eindelijk terug een bende jonge honden die het talent, het lef en de middelen hebben om van F1 terug een boeiend spektakel te maken. Dus wat gaan we doen: ieder initiatief, iedere inhaalpoging bestraffen, allemaal terug braaf in het rijtje blijven, zeker geen gekke dinen doen. Misschien moeten we het gewoon bij de zaterdagse qualifying houden: wie daar de pole rijdt, wint de GP. Of nog veiliger: ieder krijgt de zondag 10 rondes in zijn eentje op het circuit zodat er zeker niemand gehinderd of voorbijgestoken kan worden. De snelste rondetijd wint. En natuurlijk de bijkomende regel niet vergeten: Italiaanse wagens rijden rondes die maar half zo lang zijn als de anderen. Sorry, als dit een éénmalig feit was zou ik nog toegeven dat er hier een hoop mensen aan het "zemelen" zijn, maar als je de voorbeelden op een rij zet zoals in het CNN artikel dan kun je inderdaad niet anders dan concluderen dat er een zeker favoritisme in het spel is. Ik geef toe dat ik een zwak voor Hamilton heb, zeker sinds zîjn optreden op Top Gear, maar nog meer wil ik terug een F1 seizoen zoals ik ze me herinner van vroeger. Zoek maar op YouTube: Senna en Prost hun epische duels (en uiteindelijk mekaar als teammates eruit rammen voor de titel) Nigel Mansell in zijn hoogdagen (300+km/u down the straith op mm van mekaar) en best of all: Arnoux en Villeneuve (senior): onwaarschijnlijke lijnen kiezen om mekaar af te houden, onmogelijke uitrem maneuvers proberen, waanzinnige inhaalmaneuvers verzinnen, duwen, trekken, wringen, rondes lang en vooral: nooit afgeven. Wat zouden ze daar tegenwoordig mee doen?? Waarschijnlijk een levenslang rijverbod opleggen. Zielig. Eén voordeel: ik kan in het vervolg mijn slaapgebrek weer inhalen op zondagnamiddag door tegen ronde 6 in slaap te sukkelen.
|
||||
|
||||
Dit weekend heeft de walen 3,3 miljoen euro gekost:
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Als die quote van Flavio 100% correct is weergegeven dan geeft dit toch meteen de ondergang van de sport aan ![]() ![]()
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|