De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-09-2008, 19:50
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Deze kan anders ook tellen. Sorry CNN, maar dat wordt zilver voor jullie...

PS: ik heb een nieuwe signature
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 20:25
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

amai al 60 reply's, de f1 in spa blaast depaddock nieuw leven in

het blijft toch een moeilijk inccident, over dat raikkonen te weinig plaats heeft gelaten in de chicane.. zever, gezever ! en of hij nu met opzet voordeel uit het afsnijden van de chicane heeft gehaald of niet.. wij als fans kunnen toch niet mee bepalen of de straf nu wel of niet zou moeten gegeven worden..
misschien moeten ze op f1.com een pol starten
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 20:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Mooi artikel op CNN. Het maakt niet uit wie er nu gelijk heeft! Er is maar een grote verliezer in dit geheel en dat is wederom de autosportliefhebber, de basis van het bestaan van onze sport. Het is mooi om te zien in welke absurde tijd en roomser dan de paus mentaliteit we leven. Als je over de laatste 3 rondjes Spa 2008 een jaren '70 filter kunt monteren dan spreekt iedereen over de heroische tijden van Hunt, Villeneuve, Arnoux en hoe al die echte helden uit die tijd ook mogen heten.

Dit was gewoon hard racen, spektakel en als wat de FIA zich maar kan wensen. Echter, ze verkloten het big time door het lot van het kampioenschap in handen te leggen van een drietal idioten die in het weekend steward mogen zijn. Wat doen die gasten in de week? Aan het doppen?

Het is een miljarden industrie/sport en een bende amateurs, hoe goed bedoeld ook, hebben het voor het zeggen. Kan echt niet meer mijn inziens. Hoog tijd dat er elke GP een vast team komt dat sancties kan en mag uitdelen, nu leef je bij de gratie Gods.

Is het sport? Is het show? Is het industrie? Toch maar eens een voorbeeld aan de Yanks nemen:

Quote:
Kijkje nemen bij NASCAR
De FIA stewards zouden er wijs aandoen om eens bij hun NASCAR collega’s te raden te gaan. Ook in die serie gebeurt het één en ander, maar een winnaar blijft ondanks de sancties tegen hemzelf of het team altijd een winnaar. En het publiek voelt zich niet bekocht.

http://www.autosport.nl/actueel/news...493&rubriek=f1
Het kan aan mij liggen maar ik krijg langzaam het idee dat iedereen die "professioneel" betrokken is bij de sport er alles aan doet om zelfs de laatste fan huiswaarts te sturen.

En wat betreft het incident zelf? Ik zie weinig verkeerd in de actie van Hamilton. Als Hamilton fout is volgens de reglementen, dan zie ik zo twee acties van Kimi die ook niet kunnen............

Ferrari Internal Affairs
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 20:44
kyosti kyosti is offline
De Paddock Rookie

Formule NIHIL

F1 zou de topcompetitie in de autosport moeten zijn, maar dank zij enkele kiekens (marionetten) wordt de enige race waar nog eens echt gekoerst wordt, op het enige circuit waar ingehaald kan worden op meerdere plaatsen ontsierd door een toch wel eigenaardige beslissing. Hamilton drie plaatsen terug zetten en een in Francorchamps kleurloze Massa en Ferrari de zege cadeau doen.

Moest Schumacher zoiets hebben uitgehaald hadden ze hem 10 punten bijgegeven, Hamilton is een kleurling, rijdt daarenboven met een McLaren en beiden maken geen deel uit van de groep FIA(t), dan kan je het wel schudden.

Ik vraag me meteen ook af wat het Italiaanse gerecht in petto zal hebben voor de Britse renstal voor en tijdens de Italiaanse GP. Het wordt beslist opnieuw een processie met Ferrari weer aan de winst.
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 20:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Deze kan anders ook tellen. Sorry CNN, maar dat wordt zilver voor jullie...
Eindelijk laat Baert nog eens zijn tanden zien! En jawel, ik deel zijn mening volledig. Dit roept op tot burgerlijke ongehoorzaamheid jegens de FIA!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 20:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Wat een gezemel toch weer... Als het goed is wordt dit reply 65! Wat zit iedereen zich hier toch weer op te winden. Dat ze blij zijn dat Hamilton nog 6 punten pakt.

Enneuh, ik ben behoorlijk neutraal in deze want mijn favorieten zitten steevast achteraan - oh dear - dus het maakt mij echt niet uit wie er nu kampioen wordt.

Wat mij uitermate intrigreert, is dat iedereen hier al jaaaaren zijn buik vol heeft van de FIA-clan en de Formula Nihil en het grote Ferrari circus, maar toch, maar toch, kijken ze iedere keer weer. Waarom? Precies, omdat er nog altijd een pak sensatie op en naast de piste te rapen valt. "Let me tell you", als ik ergens mijn buik van vol heb, dan ga of kijk ik niet meer, nooit meer.

Komaan mannen, een beetje zelf relativering kan zeker geen kwaad...

*** edit***

fuck, 't is post nr.66 geworden - Oei, nu riskeer ik geband te worden wegens wordgebruik...

Last edited by Guido; 08-09-2008 at 20:58.
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 21:04
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Waarom niet, al vergeten dat Schumacher ooit zijn drive-through nam in de laatste ronde tijdens de GP van Engeland, een paar jaar geleden, en zo werd afgevlagd met behoud van zijn positie.
dat was een stop&go, geen drivethrough
Old 08-09-2008, 21:05
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
fuck, 't is post nr.66 geworden - Oei, nu riskeer ik geband te worden wegens wordgebruik...
Guido, zolang je een rood petje draagt moet je geen schrik hebben

En het artikel van Peter Baert zegt wat iedereen denkt. Eindelijk een artikel van een autosportgerelateerde website dat eens tegen de schenen van de gevestigde waarden durft stampen. Respect voor dat
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 21:17
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Volano View Post
Guido, zolang je een rood petje draagt moet je geen schrik hebben
Het eerste rode petje dat op mijn hoofd past, moet nog uitgevonden worden - kenners weten dat ik allergisch ben voor alles wat uit Italië komt.

Quote:
Originally Posted by Volano View Post
En het artikel van Peter Baert zegt wat iedereen denkt. Eindelijk een artikel van een autosportgerelateerde website dat eens tegen de schenen van de gevestigde waarden durft stampen. Respect voor dat
Behalve ik dan. Overigens, denk je dat de gevestigde waarden nu pijn hebben aan hun schenen omdat Peter een stukje schrijft op Pitstop?
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 21:23
kyosti kyosti is offline
De Paddock Rookie

[QUOTE=Guido;237643]

maar toch, maar toch, kijken ze iedere keer weer

*** edit***

Niet elke GP hoor, Monaco, GP van Wallonie en Brazilia, verder gene hoor, als rallypurist heb ik eigenlijk een hekel aan artificiele circuits. Swat laat ze maar verder in processievorm rondjes draaien.

PS. Zemelen is ook geen echt Vlaams hoor.
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 21:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by kyosti View Post

PS. Zemelen is ook geen echt Vlaams hoor.
Toch wel: http://www.encyclo.nl/begrip/Zemelen

Last edited by Guido; 08-09-2008 at 21:28.
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 21:54
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Het eerste rode petje dat op mijn hoofd past, moet nog uitgevonden worden - kenners weten dat ik allergisch ben voor alles wat uit Italië komt.
Dat had ik al gemerkt ja
Quote:
Behalve ik dan. Overigens, denk je dat de gevestigde waarden nu pijn hebben aan hun schenen omdat Peter een stukje schrijft op Pitstop?
Nee, ik weet evengoed dat het niets uithaalt ten opzichte van de andere nieuwssites, maar er zijn toch niet veel die tegen FIArrari etc durven ingaan
Reply With Quote
Old 08-09-2008, 22:39
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Triestig,

Na een decenium van treintje rijden omdat slipstreamen door de aerodynamica onmogelijk gemaakt werd en complete overheersing door een Duitser in een "rooi voiture" die toch niemand kon volgen, hebben we nu eindelijk terug een bende jonge honden die het talent, het lef en de middelen hebben om van F1 terug een boeiend spektakel te maken. Dus wat gaan we doen: ieder initiatief, iedere inhaalpoging bestraffen, allemaal terug braaf in het rijtje blijven, zeker geen gekke dinen doen.
Misschien moeten we het gewoon bij de zaterdagse qualifying houden: wie daar de pole rijdt, wint de GP. Of nog veiliger: ieder krijgt de zondag 10 rondes in zijn eentje op het circuit zodat er zeker niemand gehinderd of voorbijgestoken kan worden. De snelste rondetijd wint. En natuurlijk de bijkomende regel niet vergeten: Italiaanse wagens rijden rondes die maar half zo lang zijn als de anderen.
Sorry, als dit een éénmalig feit was zou ik nog toegeven dat er hier een hoop mensen aan het "zemelen" zijn, maar als je de voorbeelden op een rij zet zoals in het CNN artikel dan kun je inderdaad niet anders dan concluderen dat er een zeker favoritisme in het spel is.
Ik geef toe dat ik een zwak voor Hamilton heb, zeker sinds zîjn optreden op Top Gear, maar nog meer wil ik terug een F1 seizoen zoals ik ze me herinner van vroeger.
Zoek maar op YouTube: Senna en Prost hun epische duels (en uiteindelijk mekaar als teammates eruit rammen voor de titel) Nigel Mansell in zijn hoogdagen (300+km/u down the straith op mm van mekaar) en best of all: Arnoux en Villeneuve (senior): onwaarschijnlijke lijnen kiezen om mekaar af te houden, onmogelijke uitrem maneuvers proberen, waanzinnige inhaalmaneuvers verzinnen, duwen, trekken, wringen, rondes lang en vooral: nooit afgeven.
Wat zouden ze daar tegenwoordig mee doen?? Waarschijnlijk een levenslang rijverbod opleggen.
Zielig.
Eén voordeel: ik kan in het vervolg mijn slaapgebrek weer inhalen op zondagnamiddag door tegen ronde 6 in slaap te sukkelen.
Old 08-09-2008, 22:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Dit weekend heeft de walen 3,3 miljoen euro gekost:

Quote:
FRANCORCHAMPS l Naar goede gewoonte werd in de Grote Prijs formule 1 van Francorchamps ook dit jaar weer meer geld uitgegeven dan ontvangen. Volgens een eerste schatting loopt het verlies op tot 3,3 miljoen euro, een gat dat door het Waalse Gewest moet worden gedicht.
De formule 1 in huis halen, het kost geld. Zo betaalt Francorchamps, eigenlijk in handen van het Waalse Gewest, 14 miljoen euro aan F1-baas Bernie Ecclestone om de helden over het Ardense asfalt te laten scheuren. Daarbij komen nog wat andere kosten om het feest te organiseren, zoals personeel en infrastructuur.
De andere kant van de balans wordt ingevuld met geld van de hoofdsponsor. In het geval van Francorchamps is dat ING. Die hoofdrolspeler op de financiële markt is goed voor om en bij de 2,5 miljoen euro. Om de kloof naar 14 miljoen te dichten, moeten de organisatoren op de ticketverkoop rekenen.
Daar knelt het schoentje: de Belgische grand prix lokt naar aloude gewoonte te weinig volk, ondanks het uitstekende promotionele werk van de organisatoren. Het Belgische publiek zelf heeft immers niet meteen de gewoonte om massaal naar de thuisrace te komen omdat de tickets peperduur zijn en het circuit niet bepaald in het centrum van het land ligt. Vlamingen moeten ook nog eens zien te overnachten in de buurt, en dat dikt de rekening aan. Renaultbaas Flavio Briatore verwoordt het als volgt: "Een gezin met twee kinderen dat naar een grand prix wil, moet de keuze maken: een weekendje formule 1 of twee weken Mallorca."
Dat legende Michael Schumacher er niet meer bij is, helpt Francorchamps evenmin. Het Duitse publiek zakt daarom niet meer zo gretig af naar de Ardennen als vroeger.
De organisatoren verwachten voor dit jaar een gat van 3,3 miljoen euro, een miljoen meer dan vorig jaar. Het is de Waalse belastingbetaler die dat bedrag zal mogen ophoesten.

Publicatiedatum : 2008-09-08
Sectie : Algemeen

bron: De Morgen

Reply With Quote
Old 08-09-2008, 22:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Renaultbaas Flavio Briatore verwoordt het als volgt: "Een gezin met twee kinderen dat naar een grand prix wil, moet de keuze maken: een weekendje formule 1 of twee weken Mallorca."

Als die quote van Flavio 100% correct is weergegeven dan geeft dit toch meteen de ondergang van de sport aan Die keuze lijkt me vlug gemaakt door pa die ma en twee jengelende kids tevreden moet houden met zijn salaris dat minder hard stijgt dan de consumptie-index
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules