De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 06-12-2005, 21:59
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Volgens AMS zal Skoda niet als fabrieksteam deelnemen aan WRC

Enkel het prive Red Bull team zal deelnemen aan 10 van de 16 rallies. Andreas Aigner zou 1 van de zitjes krijgen. Marcus Fahrner, een Duitse S1600 deelnemer, werd (financieel) te licht bevonden.
Reply With Quote
  #17  
Old 07-12-2005, 12:51
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Allemaal geruchten natuurlijk
Quote:
Skoda have insisted that no decision has yet been taken on whether or not they will quit the FIA World Rally Championship.

Reports on auto-motor-und-sport.de suggested that Skoda would definitely not have a manufacturer presence next year in the WRC. However, a Red Bull backed team, led by Armin Schwarz and Raimund Baumschlager would take part, using the Fabia WRCs and taking in ten of the 16 rounds.

A spokesperson for the Czech manufacturer told Crash.net though that the report was premature.

"Rumours are all around," he added, "but all options remain open as negotiations on 2006 go on."
bron: crash.net
Reply With Quote
  #18  
Old 09-12-2005, 16:09
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Volgens AMS zal Skoda niet als fabrieksteam deelnemen aan WRC

Enkel het prive Red Bull team zal deelnemen aan 10 van de 16 rallies. Andreas Aigner zou 1 van de zitjes krijgen. Marcus Fahrner, een Duitse S1600 deelnemer, werd (financieel) te licht bevonden.
Auto Motor und Sport had het (spijtig genoeg) bij het rechte einde. Skoda stopt er mee, maar gaat wel 2 prive teams steunen:
  • gesponsord door Red Bull en gerund door BRR (Baumschlager Rally & Racing uit Oostenrijk): Andreas Aigner + rijder met "internationale ervaring"
  • team rond Jan Kopecky
WRC - Officieel: Skoda trekt zich terug uit WK rally (pitstop.tv)
Reply With Quote
  #19  
Old 09-12-2005, 16:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
  • gesponsord door Red Bull en gerund door BRR (Baumschlager Rally & Racing uit Oostenrijk): Andreas Aigner + rijder met "internationale ervaring"
De Red Bull livery is natuurlijk geen verrassing:


Het gokwerk voor de rijder met "internationale ervaring" kan beginnen Ik denk wel dat hij heel wat geld zal moeten meebrengen en hij moet wel voor een Manufacturer 2 team mogen rijden.
  • komen niet in aanmerking: Duval, Gardemeister, McRae, Martin, Panizzi, Rovanpera
  • blijven over: Loix, Ekstrom, Stohl, Kresta, Warmbold, Carlsson, Bengue, Tuohino, Paasonen, Henning Solberg, ...
Ik gok persoonlijk op Stohl (een Oostenrijker en dit jaar had hij budget om een Kronos Xsara te betalen) of Kresta. En Ekstrom als wildcard

Last edited by gwyllion; 10-12-2005 at 20:00.
Reply With Quote
  #20  
Old 14-12-2005, 13:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Even proberen de gesprekken bij elkaar te houden. Ook de titel hier aangepast aangezien het al lang niet meer over McRae in Australië gaat.

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Wel, Huudo, ik denk dat onze vrienden van grandprix.com de kop niet echt raken.

Skoda dumpt zijn Fabia's bij 2 teams, waarvan het ene helemaal betaald wordt door Red Bull. Het gaat om 2005-specs. Er komt geen evolutie meer op de Fabia. De afdeling "spare parts" zal blijven draaien en ook voor revisie zal nog een beroep kunnen gedaan worden op Skoda Motorsport. Ze houden nog wat mensen aan het werk, wellicht omdat het verbreken van lopende contracten een pak geld zou kosten. Maar binnen Skoda Motorsport wordt er niks meer ontwikkeld aan de Fabia. Had Skoda echt nog concrete plannen in WRC, dan hadden ze naar analogie met Citroën een M1-team opgestart.

Voorts blijft grandprix Duval citeren als mogelijke rijder. Duval is uitgesloten, aangezien de Skoda-teams in M2 gaan rijden. Die Skoda-teams kunnen wel een derogatie indienen bij de FIA, om alsnog een Duval of een McRae aan te trekken. Maar ik vrees dat dat op eeeenorm veel weerstand zal stuiten. Zie de prestatie van McRae met de Skoda in Australië.

Fabrieksteams of M1 gaan niet toelaten dat een M2-Skoda met alle elektronische snuffen en bestuurd door een McRae of Duval met prijzen gaat lopen.

En die "wat" die nu door Red Bull gaan worden, zullen niet gemotiveerd zijn zeker, om de wagen op punt te houden met actieve diffs? McRae heeft laten zien dat ze, mits de juiste piloot aan het stuur, er wel wat in zit in de Fabia. Ze hadden maar geen knoeier die al jaren op zijn retour was moeten nemen als eerste piloot. Als ze er in slagen, zal de commerciële exposure niet gering zijn. Nu ik lig er niet van wakker, want ik verwacht niet dat ze met een Skoda potten gaan breken.


Last edited by Guido; 14-12-2005 at 13:40.
Reply With Quote
  #21  
Old 22-12-2005, 13:56
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Het gokwerk voor de rijder met "internationale ervaring" kan beginnen Ik denk wel dat hij heel wat geld zal moeten meebrengen en hij moet wel voor een Manufacturer 2 team mogen rijden.
  • komen niet in aanmerking: Duval, Gardemeister, McRae, Martin, Panizzi, Rovanpera
  • blijven over: Loix, Ekstrom, Stohl, Kresta, Warmbold, Carlsson, Bengue, Tuohino, Paasonen, Henning Solberg, ...
Ik gok persoonlijk op Stohl (een Oostenrijker en dit jaar had hij budget om een Kronos Xsara te betalen) of Kresta. En Ekstrom als wildcard
In Monte Carlo zal Panizzi de 2de Fabia besturen. Ik dacht dat Panizzi in principe met een 2006 spec wagen moest rijden Idem trouwens voor Gardemeister die in Monte Carlo met een Peugeot 307 zal rijden.

In Zweden doet Ekstrom zijn intrede. Dat was mijn wild card

bron: wrc.com
Reply With Quote
  #22  
Old 23-12-2005, 22:26
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Een belangrijk detail uit hetzelfde artikel: als Duval het aanbod van First aanvaardt (en natuurlijk de nodige centen meebrengt), zal hij 2006 spec Fabia krijgen.
Op pitstop.tv staat te lezen dat Duval het budget bijna bij elkaar heeft voor 10 rallies in de First Skoda. Blijkbaar is er toch een versie van Fabia gehomologeerd met passieve differentielen.

Duval moet spijtig genoeg op zoek naar een nieuwe co aangezien Sven Smeets voor jobzekerheid kiest (binnen Citroen Sport) Denis Giraudet is een mogelijkheid; hij is door Stéphane Prévot vervangen als co van Sarrazin.

meer info op pitstop.tv:
WRC - Duval dicht bij budget voor beperkt WK-programma
WRC - Sven Smeets gaat aan de slag bij Citroën Sport
Reply With Quote
  #23  
Old 31-12-2005, 13:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Op pitstop.tv staat te lezen dat Duval het budget bijna bij elkaar heeft voor 10 rallies in de First Skoda. Blijkbaar is er toch een versie van Fabia gehomologeerd met passieve differentielen.
Er is nog een addertje onder het gras: blijkbaar bestaat er maar 1 Skoda met passieve diffs en die krijgt het Red Bull deal om Panizzi te laten rijden.
Quote:
Ook de Internationale Automobielfederatie kan nog dwarsliggen. "Onze Skoda heeft nog een electronische differentieel. En in 2006 moeten de auto's uitgerust zijn met een mechanische."

"Skoda beschikt maar over één zo'n exemplaar en dat zal naar Gilles Panizzi (Skoda Red Bull) gaan."

"Dus moeten we rekenen op de goede wil van de FIA, of van de andere teams", besluit Collignon
bron: vrtnieuws.net
Reply With Quote
  #24  
Old 10-01-2006, 19:47
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Het Red Bull Skoda team heeft vandaag een persconferentie gedaan de livery van de wagen voorgesteld.
Reply With Quote
  #25  
Old 10-01-2006, 23:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Het Red Bull Skoda team heeft vandaag een persconferentie gedaan de livery van de wagen voorgesteld.
Jammer van het zilver. Had ook liever het iets donkerder blauw gezien. Let ook vooral op de BF Goodrich stickerkes (Michelin)...
Reply With Quote
  #26  
Old 26-01-2006, 18:06
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Peter Baert geeft de leiding van het Red Bull Skoda team de hint om Fast Freddy eens op te bellen voor de onverharde proeven Ik betwijfel of die pitstop.tv lezen

WRC - Freddy Loix naar Red Bull Skoda?
Reply With Quote
  #27  
Old 26-01-2006, 18:10
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Peter Baert geeft de leiding van het Red Bull Skoda team de hint om Fast Freddy eens op te bellen voor de onverharde proeven Ik betwijfel of die pitstop.tv lezen
Blijkbaar heeft Armin Schwarz in Autosport opgeroepen naar voorstellen
Quote:
Red Bull: Gravel ace wanted

Red Bull Skoda team boss Armin Schwarz has admitted the Austrian outfit is still searching for a gravel driver to take the wheel of its second car. Rookie Andreas Aigner is in the lead car on 10 events this year, with Gilles Panizzi set to drive on the asphalt rallies in Spain, Corsica and Germany.

Swedish racing ace Mattias Ekstrom, who is backed by Red Bull, will drive the second car in Sweden, but will be unable to compete in any other rounds due to his commitments with Audi in the German DTM touring car series.

"We're open to proposals," Schwarz said in Autosport this week. "At the moment we don't have any one particular driver in mind."

One potential candidate for the seat is ousted Citroen driver Francois Duval, who drove an independent Skoda Fabia WRC in the Monte Carlo season-opener. Another possibility is former Peugeot and Mitsubishi gravel ace Harri Rovanpera, whose deal to run a privateer Mitsubishi Lancer WRC on February's Uddeholm Swedish Rally has fallen through.

Both would be able to join the Red Bull Skoda 'Manufacturer 2' team, as it is using a 2006-spec Fabia WRC with passive differentials for its second car to widen the scope for more experienced drivers, who would be ineligible to drive a 2005-spec car under the new regulations for this year.
bron: wrc.com
Reply With Quote
  #28  
Old 09-02-2006, 17:14
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Galli is blijkbaar op sollicitatie geweest bij het Red Bull Skoda team. Ik denk dat hij wel veel kans maakt, vooral met zijn mooie prestatie in Zweden.
Reply With Quote
  #29  
Old 16-03-2006, 12:15
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Nu wordt Warmbold als mogelijke kandidaat voor het gravel zitje bij Red Bull Skoda genoemd.
Quote:
Warmbold is sure to face stiff competition from several drivers vying for the second position. Former Mitsubishi driver Harri Rovanpera and Francois Duval, last year's Telstra Rally Australia winner, have also been searching for a year-round job and are both rumored to have completed talks with the Red Bull team. As the events draw closer, more information will be released and a selection will be made.
bron: wrc.com
Reply With Quote
  #30  
Old 14-06-2006, 15:04
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Rovanpera wil niet meer met de Skoda rijden tenzij er ernstige ontwikkelingen gebeuren. Ik vind zijn uitleg redelijk raar aangezien Duval de laatste onverharde rallies toch redelijk snel onderweg was.
Quote:
Rovanpera might quit Red Bull Skoda
12/06/06 15:38

After going through a streak of disappointing results since his return in the World Rally Championship in Corsica, Harri Rovanpera wants major improvements on his car before starting another rally.

The Finn is not hiding his frustration with the Fabia WRC and the lack of development work from Red Bull Skoda since he joined the team.

“As far as my patience is concerned we are so called on the limit," said Rovapanrea to the STT News Agency. “The machinery has to be put into order. There is no point in dawdling through the rallies in the Championship, unless we get more speed out the thing.”

“In the next rally the car has to go better, whether the rally is in Cyprus, Turkey or Finland. We know that the car cannot be brought to the level of Citroen, Ford or Peugeot, but we absolutely have to get closer to their speed,” added the Finn.

“The steering is wrong, and there's work to be done with transmission and suspension. In addition to these, we would need someone to work on the engine. The lack of power is evident,” explained a frustrated Rovanpera after the Acropolis Rally.

Testing is on the agenda for this summer and that will help Rovanpera to decide if he will continue or not with Red Bull Skoda.

“In a meeting we had after Greece, the team management promised to change the car into the direction I have been wanting for the tests we have planned in three weeks time,” said Rovanpera on his official website.

One thing for sure, the Finn will not be driving the Fabia on the asphalt roads of Rally Deutschland.

“I already informed the team in Greece that I will not be driving with that car in Germany. Even my home event in Jyvaskyla is fairly unsure. However, I will be taking part into the rest of the rallies I have promised to drive, providing that the development tests bring results,” concluded Rovanpera.
bron: rally-live.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.