![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Alvast dank voor je hulp ! (misschien via Limewire??)
|
||||
|
||||
Via Limewire heb ik inderdaad heel de familie van Hevetica fonts gedownload.
|
||||
|
||||
Allez, mijn derde reply in korte tijd... De juiste font is binnen: "Helvetica Condensed". Er wordt niet aan gerokken en getrokken. Het enige nadeel is dat de nummers nogal ver uit elkaar staan, wat in realiteit niet zo is. Maar door het vlugge en wanordelijke opkleven van de stickers bij Pyck heb ik wat relatieve vrijheid gekregen (toch wat printen betreft)
Kijk maar: ![]() Ik kan de witte sticker met reclame dus apart afdrukken. En de drie cijfers print ik naast elkaar uit om die dan bij te knippen en zoals irl op te kleven... Jammer dat ze schots en scheef staan, maar ik ga dit ook zo doen. Allez, nu laat ik jullie weer effe met rust. Vandaag (vanavond) zou ik immers graag de decals af krijgen en op decalpapier zetten. Dus tegen middernacht mag je een foto van de decals verwachten... grtzzz
|
||||
|
||||
Het viel mij ook op dat de nummers niet al te katoliek opgekleeft waren
ps middernacht is al gepaseerd hoor ![]() |
|
||||
|
||||
Ben er niet geraakt met de decals. Ze kostten me meer werk dan ik gedacht heb. Vooral omdat bepaalde decals niet op internet te vinden waren of net in een ander kleur. Dus moest ik even rippen met SnagIt en bewerken met Ulead photo express.
Normaal ben ik vandaag klaar. Enkel die witte decals niet natuurlijk. Maar ik ga dan een verlanglijstje naar Flame sturen met enkele decals voor deze, de Honda en de Mégane... En als dank ergens een bestellingkje voor een Corolla of zo (ga straks eens spieken in je collectie 1/43) Grtzzz
|
||||
|
||||
Okey, stap voor stap geraken we er... Heel veel kopzorgen ook. Hoe doe ik het? Decal of spuiten? Flame om hulp vragen? Enzoverder...
Even wat uitleg: Het logo van de keurslager is geen probleem, net als die huidkleurige cirkel. Het grootste probleem zat em rond die blauwe achterzijde met daarop die lichte tekst. normaal gezien denk je dan: spuiten en de letters in decal, eventueel via Flame... Maar ik ga eerst iets anders proberen. Met in het achterhoofd die dame van de Mégane-decals... Ik ga dat blauwe in decal zetten, met die tekst erin verwerkt. Zo heb ik ook meer kans dat alle blauw op die wagen hetzelfde blauw is. Het zal een grote decal zijn, dus moeilijk om te plaatsen, maar door de dunne wand zal het wel makkelijk zijn om het overal rond te "draaien". Allez, de decals voor de beide zijkanten zijn klaar om geprint te worden. Nu nog de motorkap, de achterzijde en de ramen. de witte namen zullen uitbesteed worden... Vanavond meer... Hoop ik...
|
||||
|
||||
Wel best moeilijk die decals !! Zeker als ze moeten kloppen met de werkelijkheid. Momenteel ben ik naar twee dingen op zoek:
- Het lettertype van Belgische nummerplaten?? - Hoe maak je een bocht in je tekst?? Zie foto van de originele wagen, tekst "Kwaliteit, elke dag opnieuw!" Pffffttt, zal vandaag nog niet af zijn. Heb nu gemerkt dat de kleuren op de laptop anders zijn dan die in werkelijkheid en dan die op de oude pc. Niet erg handig als de kleuren juist moeten zijn... Dus toch weer alles overzetten naar de gewone pc... Grtzzz
|
||||
|
||||
Moet je dan je kleuren niet in RGB zetten ofzo? Als ik affiches ofzo maak moet dit zo, dan heb je de kleuren afgedrukt die je op je computer hebt... Weet niet of het met decals nu ook zo is...
|
||||
|
||||
Quote:
Ik bedoelde de kleuren die weergegeven worden op je scherm. Door de lichtinval en het laptopscherm sloegen de kleuren anders uit. Gelukkig had ik het gezien op de oude pc, waar het nog een gewoon kleurenscherm is. De kleuren worden dus gewoon lichtjes fout weergegeven, ook al is het het juiste kleur...
|
||||
|
||||
Ze zijn afgeraakt de decals. Morgen worden ze geproefprint en daarna indien nodig bewerkt en afgedrukt op decalpapier. Twee zaken ontbreken nog en die ga ik uitbesteden. De namen op de ramen zijn een taakje voor Flame en de tekst op de zijkant die afloopt gaat mijn zus maken...
Even deze sneak om jullie een idee te geven hoe de decals er uit zien. alle commentaar en tips welkom. Ze zijn niet 100 % getrouw, maar ik benader toch zeker tot 95 %... ![]()
|
||||
|
||||
Dat ziet er goed uit
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Na veel gefoefel met de laptop, de printer en de oude pc heb ik de decals voor een eerste maal geprint. Nu kan ik knippen, plakken en controleren op tekenfouten. Overzichtjes: ![]() ![]() En toch zaten hier en daar foutjes. De grootte moest soms eens enkele mm of zelfs tienden van mm aangepast worden. Ook de kleur van de hoofdsponsor klopte niet. En hun namen in het vleeskleur moeten ook nog vetter... Voor de rest was het prima en kan ik overgaan tot het afdrukken op decalpapier. grtzzzz
|
||||
|
||||
Goe bezig
![]()
|
||||
|
||||
De afschilfering werd bewerkt, oftewel herspoten...
![]() ![]() ![]() Momenteel staat ie dus te drogen, net als de decalvellen. De zijkanten die nog ontbreken werden vandaaag door mijn zusje gemaakt en ze lijken perfect. Grtzzzz
|
||||
|
||||
![]() ![]() De decals waren erg geslaagd geprint. De eerste laag Liquid decal film zorgde voor een mooi glansje. Bij mijn Civic had ik al gezien dat één laagje onvoldoende was. Dus na 24 uur een tweede laag. Nog steeds geen problemen. Maar het derde laagje, weer na 24 uur was er teveel uit. Het zwart begon wat uit te lopen (paarse kleur zelfs en ik haat paars) Ook waren er stofdeeltjes in de liquid gevallen waardoor de decals eigenlijk verkl++t zijn. Opnieuw afdrukken is dus de opdracht Ook het gedoe voor die blauwe decal met "IGNACE & LILIANE" erop wil niet vlotten. Ik twijfel of ik er een grote decal van ga maken of alsnog anders ga doen. Maar dan ben ik bang voor mijn spuitwerk. Dat spuitwerk is behoorlijk, maar de randjes tov het grijze zijn toch nogal groot. Ik kon ze wat bijwerken met een natte tandenstoker, maar toch. Als ik dus zou afplakken voor het blauwe spuitwerk, dan vrees ik dat die rode kleur weer meekomt. Heel vreemd allemaal want ik had dit probleem bij mijn Xsara niet en daar moest ik ook meerdere malen overplakken en zo... Bovendien kan ik geen foto's meer plaatsen aangezien de Canon Ixus 500 hier de dienst weigert. Allez, gisteren bij Sint-Maarten wou de lens plots niet meer terugschuiven en geeft het scherm de foutcode E18 weer. Dus het toestel zal binnen mogen... Pfff Misschien dat ik probeer pics te maken met de webcam. Allez, ik ging dus vandaag veel bouwen... Straks dus toch maar weer de decals afdrukken. Opletten met stofjes en 48 uur tussen de laagjes van liquid decal film laten. Daarbij de laagjes niet te dik zetten, dacht ik. De mislukte decals ga ik alvast wel gebruiken als test op de wagen. Kloppen de kleuren, waar is er aanpassing nodig en zo verder... Niks weggooien dus. En wie weet zijn sommige decals bruikbaar genoeg want een grote ramp is het niet, ik ben alleen niet tevreden... Grtzzzz
|
|