De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-01-2008, 23:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Maximaal jaarbudget per F1 team? Ja, zeggen 10 teams! 1 zegt nee, wie o wie is het?

Wie anders? Ferrari!

Quote:
'Budgetbeperking voor teams Formule 1'

Het vakblad 'Auto, Motor en Sport' meldt vrijdag dat voorzitter Max Mosley de elf teams hiervan vrijdag op de hoogte heeft gesteld tijdens een vergadering in Parijs.

Tien van de elf teams zouden de mededeling verwelkomd hebben. Volgens het vakblad dat de plannen naar buiten bracht, is alleen Ferrari tegen.

http://www.nu.nl/news/1387996/40/%27...mule_1%27.html
Zeer benieuwd hoe de FIA zoiets wil gaan controleren, echter op de lange duur lijkt me dit een zeer verstandige beslissing. Deze wapenwedloop van onbeperkte budgetten begint zijn tol te eisen. Toyota laat reeds de eerste barsten zien
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-01-2008, 23:52
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Maximaal jaarbudget per F1 team? Ja, zeggen 10 teams! 1 zegt nee, wie o wie is het?
Ferrari natuurlijk
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2008, 23:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Beperkt budget is natuurlijk zeer moeilijk te controleren. Een team kan de ontwikkeling van de wagen uit besteden aan een fabrikant en dit voor een beperkt bedrag "kopen".
Reply With Quote
  #4  
Old 11-01-2008, 23:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Beperkt budget is natuurlijk zeer moeilijk te controleren. Een team kan de ontwikkeling van de wagen uit besteden aan een fabrikant en dit voor een beperkt bedrag "kopen".
We hebben de eerste "loophole" te pakken Uitbesteden die hap en dan de kennis/produkten via een lease-constructie weer in bezit krijgen We noemen dat Technolease

(Daarmee is destijds Philips van de ondergang gered, met dank aan de Rabobank en Tante Trix: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Technolease/constructie.html)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2008, 11:22
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ik vind dit een positief voorstel, dit kan misschien andere constructeurs/teams warm maken aangezien iedereen hetzelfde budget heeft. Ik zou niet graag mijn geld in de F1 stoppen als andere teams bvb het dubbele van mijn budget hebben om een chassis of wagen te ontwikkelen.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2008, 14:49
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Onzin voorstel wat niet valt te controleren en makkelijk is te omzeilen zoals Fire en Mark al aangeven.

Ik denk helemaal niet dat je de kosten in de F1 kan drukken. Er zullen altijd teams/fabrikanten zijn die met veel geld een overwinning willen kopen (zie Toyota), en die smijten dan toch enorm veel geld over de balk. Renault echter heeft al aangetoond kampioen te kunnen worden zonder de hoeveelheden geld als Ferrari/McLaren/Toyota/Red Bull, dus onmogelijk is het helemaal niet.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2008, 21:07
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Zinloze discussie. Ferrari is tegen, dus het komt er niet. Case closed.
Reply With Quote
  #8  
Old 14-01-2008, 16:53
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Zinloze discussie. Ferrari is tegen, dus het komt er niet. Case closed.
Laat ons blij wezen hiermee ... Of zitten we na de spionage affaire in 2007 te wachten op een Accountant-story in 2008 ?
Code:
McLaren wordt kampioen ... maar wordt achteraf door de accountants teruggefloten omdat ze de budget-regels overtreden hebben :frusty: :no:
Laat alles dan maar zoals het nu is ... De teams die grote budgetten hebben zullen ook op dat niveau moeten presteren anders beginnen de aandeelhouders te morren (nvdr. Toyota)... De teams met kleinere budgetten zullen inventiever moeten zijn om deze kloof dicht te fietsen.

Beetje een kansloos voorstel ... Komkommertijd zeker
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 14-01-2008, 17:27
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Een idee wat ik al langere tijd heb is niet het budget limiteren maar gewoon het maximaal aantal paardekrachten vastleggen. Op die manier verleg je de focus voor de motorenbouwers naar andere vlakken, zoals koppel, koppelkrommes, zuinigheid, etc., wat weer goed uit kan pakken mbt techniek die vertaald kan worden naar straatauto's.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-10-2008, 20:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Mosley zegt weer eens iets verstandigs:

Quote:
FIA president Max Mosley has warned that Formula One will be "in serious difficulty" if it does not take drastic cost-cutting measures by 2010.

Yesterday the FIA reiterated that if the newly-formed Formula One Teams' Association did not come up with proposals to significantly reduce the sport's costs, the governing body would enforce its own measures, and Mosley believes as many as three present teams could be in jeopardy unless steps are rapidly taken.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/71213
Door de verdampende miljarden zullen bepaalde fabrikanten nu ook de pijn gaan voelen.

Williams, Force India en STR lijken me de eerste slachtoffers maar welke fabrikanten zouden een pijntje kunnen gaan oplopen? De jaarcijfers goed in de gaten houden van deze fabrikanten

Kosten besparen? Dan toch maar een bepaalde hoeveelheid standaard onderdelen op elke wagen? Zodat de speelruimte van de fabrikanten beperkt is?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-10-2008, 21:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post

Kosten besparen? Dan toch maar een bepaalde hoeveelheid standaard onderdelen op elke wagen? Zodat de speelruimte van de fabrikanten beperkt is?
Bernie pikt er meteen op in

Quote:
F1-supremo Bernie Ecclestone en FIA-president Max Mosley roepen alle Formule 1-teams op om de kosten drastisch terug te brengen. Zo oppert Ecclestone om vanaf 2010 een standaardmotor te gebruiken.

http://www.autosport.nl/actueel/news...833&rubriek=f1
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-10-2008, 17:27
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Een idee wat ik al langere tijd heb is niet het budget limiteren maar gewoon het maximaal aantal paardekrachten vastleggen. Op die manier verleg je de focus voor de motorenbouwers naar andere vlakken, zoals koppel, koppelkrommes, zuinigheid, etc., wat weer goed uit kan pakken mbt techniek die vertaald kan worden naar straatauto's.
Op zich geen slecht idee. Toch kan dit enkel slagen door een vrijer motorenreglement te creëren. Dergelijke vrijheid zou pas in echte toepassingen resulteren.

Het plan van budgetbeperking lijkt mij bovendien niet levensvatbaar. Dit zal enkel maar leiden tot meer schandalen. Misschien wordt het dan Formula Accountancy in de toekomst...
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 11-10-2008, 19:24
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Ik vraag me eigenlijk af wat men van de F1 aan het maken is...
Reply With Quote
  #14  
Old 14-10-2008, 23:03
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Voor wie het nog niet door heeft : F1 als sport is al lang dood. Samen met Senna gestorven in die noodlottige Tamburello bocht. Vervolgens werd de "sport" nog een tiental jaar kunstmatig in leven gehouden door ene Doctor Schumacher maar toen die op pensioen ging werd de toestand wel duidelijk. DE F1 is klinisch dood. De FIA en meneer Eikelstone proberen de schone schijn op te houden maar de F1/FIA/FOTA triade zal wel door de mand vallen.

De duisternis is ingetreden in het bankenwalhalla... En zoals Vin Diesel zei in "Pitch Black" : "once the killing starts, this perfect little family is gonna rip itself apart."
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.