De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-04-2008, 11:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Erg vreemde Canon-fotowedstrijd...

Onlangs schreef ik me in op "de uitdaging", een open fotowedstrijd georganiseerd door Canon. Ik schreef 1 foto in (dat is het maximum per persoon) en koos voor de categorie "sport".

Deze foto heb ik ingestuurd:

Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren deze mail in de bus, van Canon :

Inzending afgekeurd

Hartelijk dank voor het indienen van je foto. We kunnen hem helaas niet mee laten doen aan de wedstrijd vanwege het volgende:

De foto wordt als ongepast beschouwd.
De beschrijving wordt als ongepast beschouwd.

Als je wilt, kun je een andere foto insturen. Houd daarbij rekening met de regels en voorwaarden.

Nu heb ik het reglement al meerdere keren intensief uitgepluisd, maar met de beste wil van de wereld kan ik niets vinden waartegen mijn foto zou kunnen zondigen. Iemand van De Paddock die hier iets van snapt?

Ik zou wel willen een andere foto insturen, maar dan moet ik toch eerst weten wat er aan deze foto scheelt, en er wordt niet gecorrespondeerd over de wedstrijd, dus ik ben een beetje radeloos. Kan iemand me helpen?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Mika_Häkinnen_1.jpg
Views:	390
Size:	313.7 KB
ID:	9815  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-04-2008, 12:28
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk dat je een foto had moeten nemen van clubkampioenschap van de driebandclub de Bierlippen. Of van een saunabeurt met het volledige elftal van "FC café de sportwereld".
Old 03-04-2008, 12:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

misschien deze:
"afbeeldingrechten van derden"

ik weet niet hoe streng ze bij DTM hierover zijn?
Old 03-04-2008, 13:24
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
misschien deze:
"afbeeldingrechten van derden"

ik weet niet hoe streng ze bij DTM hierover zijn?
Misschien, maar welke toelating moet je wel hebben misschien om zelfgenomen foto's te mogen gebruiken in een fotowedstrijd? En bij de andere inzendingen zie ik ook foto's staan van andere autosportevenementen, zoals de Belcar ea. Zou de DTM werkelijk problemen hebben met het inzenden van foto's, getrokken op hun evenement??? Dat de F1 daar moeilijk over kan doen, dat wil ik nog wel geloven, maar de DTM nu ook al?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-04-2008, 18:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Misschien, maar welke toelating moet je wel hebben misschien om zelfgenomen foto's te mogen gebruiken in een fotowedstrijd? En bij de andere inzendingen zie ik ook foto's staan van andere autosportevenementen, zoals de Belcar ea. Zou de DTM werkelijk problemen hebben met het inzenden van foto's, getrokken op hun evenement??? Dat de F1 daar moeilijk over kan doen, dat wil ik nog wel geloven, maar de DTM nu ook al?
De DTM zal op zich en voor deze specifieke wedstrijd geen probleem hebben met het inzenden van foto's die getrokken werden op hun evenement - ik ben haast zeker dat ze niet eens meekijken. Maar wat wel kan natuurlijk is dat er een DTM-foto/media-clausule bestaat waarin vermeld wordt dat foto's genomen tijdens een DTM evenement enkel voor privè-doeleinden bestemd zijn, tenzij genomen door een geacrediteerde professional. Als ze hier bij Canon van op de hoogte zijn, hebben ze hun huiswerk netjes gedaan. Insturen van foto's, is natuurlijk geen privé aangelegenheid meer, want stel dat je wint, dan beland je foto in het publieke domein. Als het hierom gaat, wil Canon problemen met DTM vermijden.

Dat er Belcar foto's tussenzitten lijkt normaal, gezien ik bijna zo goed als zeker weet dat Belcar zo'n clausule niet heeft.
Reply With Quote
Old 03-04-2008, 19:25
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Hmmm, ik wilde een foto van een WRC-evenement insturen, hoop niet dat ze daar ook moeilijk over gaan doen...

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Old 03-04-2008, 21:18
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Die gaten daar achteraan: héél dubbelzinnig
Dàt zal het zijn
Old 03-04-2008, 22:11
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Als het hierom gaat, wil Canon problemen met DTM vermijden.
Mja, dat zou kunnen. Ik weet in elk geval zeker dat zo'n clausule op de F1-tickets staat... Dat betekent dus wel dat alle evenementen die zo'n clausule bezitten per definitie niet op de wedstrijd te zien zullen zijn, want om ze te mogen gebruiken moet je over een accreditatie beschikken, maar als je over zo'n accreditatie beschikt mag je weer niet meedoen aan de wedstrijd...

Om alle problemen te vermijden heb ik dan maar een foto ingestuurd van Stefan Everts tijdens de MX GP van Namen. Ik hoop dat de MX niet zo'n clausule kent, en bovendien denk ik dat motorcross iets dichter bij de mensen staat, zodat deze foto misschien wel meer kans maakt. In elk geval heb ik nog geen bericht ontvangen waarin staat dat mijn foto "ongepast" is. Maar net zo goed ook nog geen bericht om te melden dat mijn foto aanvaard is natuurlijk...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 03-04-2008, 23:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
en bovendien denk ik dat motorcross iets dichter bij de mensen staat, zodat deze foto misschien wel meer kans maakt.
Laten we het beste hopen en duimen maar.

Vorig jaar heb ik meegedaan met enkele bangelijke autosport- en luchtvaartfoto's aan een publieke wedstrijd, met tentoonstelling. Koude douche was dat beide topics zooover van Jan met de Pet staan, dat ik amper stemmen had gehaald (2 om precies te zijn, de winnaar had er bijna 200). Kinderen, dieren (en dan nog liefst macro close-ups van insecten) en bangelijke landschappen zijn daar de toppers.

Nog vorig jaar, schreef ik me in op een algemene fotowebsite. Zelfde verhaal, kinderen, dieren en landschappen.
Reply With Quote
Old 04-04-2008, 10:23
Sennake's Avatar
Administrator

Antwoord van Canon :

Inzending afgekeurd

Hartelijk dank voor het indienen van je foto. We kunnen hem helaas niet mee laten doen aan de wedstrijd vanwege het volgende:

Als je wilt, kun je een andere foto insturen. Houd daarbij rekening met de regels en voorwaarden.

Pfff, nu geef ik er de brui aan hoor. Dat ze mijn kl****n kussen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-04-2008, 12:10
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Misschien denken ze dat Golsteyn een scheldwoord is...
Old 15-04-2008, 10:33
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Vraag dan gewoon wat er fout aan is...

Reply With Quote
Old 15-04-2008, 11:29
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Antwoord van Canon :

[I]Inzending afgekeurd

Er moet duidelijk vermeld staan waar je de foto gemaakt hebt en met welke camera en lens. Als dit er niet bijstaat dan word de foto automatisch afgekeurd. Als dit wel het geval is zou ik inderdaad eens Canon contacteren.
Reply With Quote
Old 15-04-2008, 15:38
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Stefan View Post
Er moet duidelijk vermeld staan waar je de foto gemaakt hebt en met welke camera en lens. Als dit er niet bijstaat dan word de foto automatisch afgekeurd. Als dit wel het geval is zou ik inderdaad eens Canon contacteren.
Quote:
Originally Posted by S. Claeys View Post
Vraag dan gewoon wat er fout aan is...
Quote:
Ik zou wel willen een andere foto insturen, maar dan moet ik toch eerst weten wat er aan deze foto scheelt, en er wordt niet gecorrespondeerd over de wedstrijd, dus ik ben een beetje radeloos. Kan iemand me helpen?
Ik heb 2 keer een foto ingestuurd met alle mogelijke informatie over zowel de foto als het toestel erbij, 2 keer werd mijn foto geweigerd. De derde keer heb ik een foto ingestuurd met als enige uitleg "Stefan Everts 10 times World Champion", en nu is hij aanvaard. Begrijpe wie begrijpen kan.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-04-2008, 14:44
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Afgelopen weekend mijn foto ook ingestuurd en die is meteen geaccepteerd

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules