De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wie wordt wereldkampioen F1?
Lewis Hamilton 33 84.62%
Felipe Massa 6 15.38%
Voters: 39. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-11-2008, 23:41
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Denk dat dat niemand in de gaten had.
Ik had het persoonlijk wel gezien dat ze Glock ingehaald hadden. Had dat toen direct op een ander forum gezet, omdat die van Sporza het ook niet gezien hadden.

Was een zindere finale. Prachtig om te zien. Vind het erg voor Massa dat hij nog op dat podium moest gaan staan, want veel zin zal hij daar nie in gehad hebben.
Old 02-11-2008, 23:54
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Wat is dit vo een stomme opmerking? Hamilton reed gewoon op safe. Hij deed wat hij moest doen, nl 5de worde. Ook al was het bena anders afgelopen.
"Gewoon" op safe zou ik het niet durven noemen zeg. De titel was hem bijna opnieuw(!) uit handen gegaan. Een overtuigende kampioensrace vond ik dit zeker niet. Dan waren er andere, veel meer indrukwekkende races van zijn hand.
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 00:06
MarcelT's Avatar
MarcelT MarcelT is offline
De Paddock Rookie

Wat een geweldig einde zeg, zoiets verzinnen ze in Hollywood niet!

Wel een beetje een vreemde situatie zo met Glock, ben benieuwd wat daar het verhaal achter is want ik heb geen oorzaak gezien waardoor hij zo langzaam zou moeten zijn.
Uiteindelijk had ik het Massa misschien ook iets meer gegund, maar aan de andere kant... eigenlijk vind ik ze allebei niet echt zo'n kampioenen. Nog
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 00:09
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Ikzelf had het ook niet gezien. Ik zat al met de handen in het haar omdat we dachten dat Massa kampioen was.

Iedereen in de Wheels blij dat het Hamilton niet was. Met drie man zaten we daar met de handen in het haar tot we opeens de ranking bekeken en onze keelgaten open zette en iedereen was plots stil en stond stom verbaasd naar 't scherm te kijken. Net dezelfde blikken dat de mensen bij Ferrari.

Wat een zinderende finale en toch ook wel een zeer knappe wedstrijd! Uitblinker van de wedstrijd is weeral eens onze jonge telg Vettel! Vettel, Hamilton heeft nu het record van jongste wereldkampioen. Als je de wagen hebt dan word jij de volgende die het record verbreekt.

Mvg
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 06:21
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Zoals hier nog eens blijkt was het vrij moeilijk om via Sporza tijdens de ontknoping van deze race alles perfect te volgen. Dat ligt niet aan de beelden, maar hoofdzakelijk aan de commentaar. Blijkbaar is men bij Sporza nog maar eens de mist in gegaan en moesten ze wachten op de beelden uit de Ferrari box (waar de sfeer van euforie naar ontgoocheling omsloeg) om zelf door te hebben wat er was gebeurd. Die mensen zijn dus in staat om twee rijders te volgen, maar niet meer... Spijtig ook dat Gert Vermersch weer het minst aan bod kwam. Triestig als je het dan met Lammens moet doen... Zeker als je dan weet dat de titel op het spel staat en dat twee andere rijders - Vettel (Force India, mét Ferrari motor !!!) en Glock - de bepalende factor zijn.

Zelf heb ik de GP gevolgd op het duitstalige digitale RTL Television. Die heren hadden maar liefst vijf (!) commentatoren (o.a. vaste verslaggevers Niki Lauda en Christian Danner) + een volledige technische crew ter plekke en brachten perfecte verslaggeving. Zij hadden wel door wat er aan het gebeuren was, zelfs al op drie ronden voor het einde maakten ze de berekening (hoeveel sec/ronde Glock verloor tegenover Vettel-Hamilton) en ze sloegen de nagel op de kop.

Hamilton een verdiende kampioen? Ja, als was het maar om de FIA een poepje te laten ruiken. Maar Lewis zal in de toekomst toch rekening moeten houden Vettel (revelatie van het seizoen) en natuurlijk ook nog met Massa, Raďkkonen en Alonso.

Last edited by Dries DS; 03-11-2008 at 06:35.
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 08:47
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Dries, Vettel strijdt met een Scuderia Toro Rosso wagen en niet met een Force India

Mvg
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 09:02
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Zoals hier nog eens blijkt was het vrij moeilijk om via Sporza tijdens de ontknoping van deze race alles perfect te volgen. Dat ligt niet aan de beelden, maar hoofdzakelijk aan de commentaar. Blijkbaar is men bij Sporza nog maar eens de mist in gegaan en moesten ze wachten op de beelden uit de Ferrari box (waar de sfeer van euforie naar ontgoocheling omsloeg) om zelf door te hebben wat er was gebeurd. Die mensen zijn dus in staat om twee rijders te volgen, maar niet meer... Spijtig ook dat Gert Vermersch weer het minst aan bod kwam. Triestig als je het dan met Lammens moet doen... Zeker als je dan weet dat de titel op het spel staat en dat twee andere rijders - Vettel (Force India, mét Ferrari motor !!!) en Glock - de bepalende factor zijn.

Zelf heb ik de GP gevolgd op het duitstalige digitale RTL Television. Die heren hadden maar liefst vijf (!) commentatoren (o.a. vaste verslaggevers Niki Lauda en Christian Danner) + een volledige technische crew ter plekke en brachten perfecte verslaggeving. Zij hadden wel door wat er aan het gebeuren was, zelfs al op drie ronden voor het einde maakten ze de berekening (hoeveel sec/ronde Glock verloor tegenover Vettel-Hamilton) en ze sloegen de nagel op de kop.

Hamilton een verdiende kampioen? Ja, als was het maar om de FIA een poepje te laten ruiken. Maar Lewis zal in de toekomst toch rekening moeten houden Vettel (revelatie van het seizoen) en natuurlijk ook nog met Massa, Raďkkonen en Alonso.
Op de RTBF stond Gaëtan Vigneron er als commentator moederziel alleen voor. Wel, ik steek er mijn hand voor in het vuur dat dit veel genietbaarder was dan wat Canvas aanbood.
De man was helemaal schor geschreeuwd na de race.

Mij liet het allemaal vrij onverschillig, tot zo'n 5 ronden voor het einde. Toen begon ik te hopen dat Vettel Hamilton voorbij zou gaan, wat dan ook gebeurde. Toen dan na de finish uiteindelijk bleek dat Hamilton 5de was, vond ik het toch wel droef voor Massa en voelde ik meer medelijden met hem dan blijdschap om de titel voor Hamilton.
Old 03-11-2008, 09:42
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Dries, Vettel strijdt met een Scuderia Toro Rosso wagen en niet met een Force India

Mvg
Merci voor de correctie, Thomas.
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 10:46
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mario View Post
Op de RTBF stond Gaëtan Vigneron er als commentator moederziel alleen voor. Wel, ik steek er mijn hand voor in het vuur dat dit veel genietbaarder was dan wat Canvas aanbood.
De man was helemaal schor geschreeuwd na de race.
Wij hebben het ook op RTBF gevolgd. Ik vind de commentaar van Vigneron gewoon geweldig, en dat hij dat in zijn eentje doet maakt het des te beter nog!

Ik denk dat er weinig mensen met zo opgaan in het commentaar geven als Vigneron, de commentaar de laatste ronden was gewoon fantastisch!

Oja en congrats aan Hamilton & McLaren!

Ik had het Massa op zich ook wel gegund en vind het erg dat hij opt einde van de hemel naar de hel viel. Uiteindelijk is het toch wat de schuld van Ferrari dat hij niet wint. Ferrari had (veel vlugger) de kaart van Massa moeten trekken dit jaar...
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 11:07
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
"Gewoon" op safe zou ik het niet durven noemen zeg. De titel was hem bijna opnieuw(!) uit handen gegaan. Een overtuigende kampioensrace vond ik dit zeker niet. Dan waren er andere, veel meer indrukwekkende races van zijn hand.
Lewis kon op het einde Vettel niet volgen. De pitwall zei nog dat hij nu maar zesdes was en dus Vettel direct moest terugpakken.
Gelukkig voor hem kon hij nog voorbij Glock. Ik dacht eerst ook dat er iets louche was met Glock, maar de regen begon echt hard uit den hemel te vallen. Met slicks wordt het dan wel heel moeilijk, zeker op een snel, oplopend stuk.

Zoals al gezegd, een superspannende finale (ik heb wel enkele jaren van mijn leven verloren op enkele minuten tijd), degene met de meeste punten is 'verdiend' kampioen... Maar ik had toch serieus medelijden met Massa.

Vigneron was weer op zijn best. Ze hebben dan maar een kleine crew, maar ze maken er een goede show van en Vigneron leeft er echt voor, in tegenstelling tot een Lammens.
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 11:17
Rob Rob is offline
De Paddock Rookie

Wat een finale!!! Vettel deed wat hij moest doen, nl zijn eigen race rijden zonder daarbij na te denken over de eventuele gevolgen voor het kampioenschap.

De commentaar op sporza stond dan wel in schril contrast met de race. Ze moesten ocharme 3 piloten in het oog houden, en dat lukt ze niet. Ze zeggen het nog zelf, "het begint harder te regenen", mijn eerste reactie toen, hoe is het met glock!!

T is spijtig voor Massa, om zo kort bij de titel te stranden.

En wat Glock betreft, blijkbaar vonden sommige het een domme gok, wel hij won 3 plaatsen door buiten te blijven en moest hier van terug 2 plaatsen terug afstaan, dus Glock heeft gegokt en gewonnen.
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 11:47
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Hamilton mag van glock spreken dat hij uiteindelijk toch wereldkampioen geworden is

Nu, zonder gekheid, geen van beide resterende titelpretendenten kon bogen op een foutloos en dominant seizoen, getuige daarvan ook de relatief magere puntenoogst. In zekere zin heb ik dit jaar veel meer strijdlust en consistentie vastgesteld bij een jonge wolf zoals Vettel, en zeker bij Fernando Alonso. Alleen, zij beschikten afgelopen seizoen niet over het beste materiaal.

De finale in Brazilië kende een boeiende beginfase (zowat de eerste 25 ronden), een suf middenstuk (de volgende 35 ronden) en een bloedstollend einde.
Reply With Quote
Old 03-11-2008, 12:11
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Volgens mij interesseren ze zich bij Sporza toch niet zo hard in de F1/Autosport. Getuige de commentaar of nog als ze een race later of niet uitzenden. Waarom hebben ze dan eigenlijk de rechten aangeschaft?
Old 03-11-2008, 12:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Hamilton mag van glock spreken dat hij uiteindelijk toch wereldkampioen geworden is

Quote:
Nu, zonder gekheid, geen van beide resterende titelpretendenten kon bogen op een foutloos en dominant seizoen, getuige daarvan ook de relatief magere puntenoogst. In zekere zin heb ik dit jaar veel meer strijdlust en consistentie vastgesteld bij een jonge wolf zoals Vettel, en zeker bij Fernando Alonso. Alleen, zij beschikten afgelopen seizoen niet over het beste materiaal.
Helemaal mee eens.

Quote:
De finale in Brazilië kende een boeiende beginfase (zowat de eerste 25 ronden), een suf middenstuk (de volgende 35 ronden) en een bloedstollend einde.
Opnieuw helemaal mee eens. Tijdens het suffe middenstuk begon ik zelfs te denken van wat anders te gaan doen omdat Hamilton toch zonder slag of stoot kampioen zou worden. Toen er weer sprake was van eventuele regen, ben ik toch maar blijven kijken.

Echter, de forecasters van dienst in Brazilië waren van een hoog KMI gehalte. "No more rain is expected for the remainder of the race" om dan voor het einde toch nog in de regen te zitten. Wat team-rijder communicaties bij Williams uitlokte als "If you see droplets on your visor, please come in for intermediates"...

Verder ben ik eigenlijk "totally pissed" op zowel McLaren als Ferrari dat je tijdens de race geen enkele radio communicatie te horen krijgt van beide teams - zogezegd omdat ze hiermee niet akkoord zijn, dat de vijand meeluistert. Hoe belachelijk is dat nu weeral. Als ze dan toch niet akkoord zijn, zou ik als regie hun radio communicatie ook niet laten horen wanneer ze gewonnen hebben. Iedereen gelijkwaardig behandelen is de dringende boodschap. Boeh voor beide teams!!

Reply With Quote
Old 03-11-2008, 13:36
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by Guido View Post

Verder ben ik eigenlijk "totally pissed" op zowel McLaren als Ferrari dat je tijdens de race geen enkele radio communicatie te horen krijgt van beide teams - zogezegd omdat ze hiermee niet akkoord zijn, dat de vijand meeluistert. Hoe belachelijk is dat nu weeral.

Der Feind hört toch altijd mit
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules