De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-03-2009, 19:07
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Grand prix van Spa te duur voor hoteluitbaters

uit de Morgen:

Quote:
de vereniging van hotel- en restaurantuitbaters uit Spa en omgeving, wil dat de organisatoren van de GP formule 1 in Francorchamps de prijzen voor de goedkoopste plaatsen halveren. De GP vindt plaats op 30 augustus. Momenteel kosten de goedkoopste plaatsen 176 euro.
Volgens AHRS moeten de goedkoopste plaatsen tussen 75 en 100 euro kosten. De vereniging zegt dat alle betrokkenen, hotel- en restaurantuitbaters, maar ook sponsors en F1-teams, zich al bewust zijn van de economische crisis. Daarom zouden ze aantrekkelijke producten tegen lagere prijzen aanbieden. "Ze zouden de indrukwekkende groene ruimtes rond het circuit kunnen uitbaten. Een deel van het publiek zou er voor een lagere prijs kunnen genieten van een uniek spektakel", klinkt het bij AHRS.
Waals parlementslid Caroline Cassart en Waals minister van Economie Jean-Claude Marcourt hadden begin deze maand aangekaart dat er voor de GP in 2008 minder bezoekers opdaagden dan de organisatoren eerder hadden gezegd. In plaats van 62.000 kwamen er 52.000. De GP had in 2008 een tekort van meer dan 3,8 miljoen euro. AHRS wil dat het Waals Gewest ophoudt om dat verlies te compenseren met overheidsgeld. Voor de vereniging zou een prijsverlaging ervoor kunnen zorgen dat er meer families naar de Grand Prix komen, waardoor het evenement een duurzamer karakter zou krijgen. (belga/gb)

Reply With Quote
Old 12-03-2009, 21:48
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

en dat is maar juist ook!
Al heb ik mijn kaartje voor 130€ omdat ik vroeg boekte...

Reply With Quote
Old 12-03-2009, 23:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik vind 176€ zowiezo te duur voor de plaatsen die je dan krijgt, crisis of niet

Last edited by marcel; 12-03-2009 at 23:53.
Reply With Quote
Old 13-03-2009, 00:12
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik als autosportliefhebber heb het er al niet voor over, wat moet dat dan zijn voor jan met de pet?

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 13-03-2009, 14:37
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Hear hear... volledig mee akkoord. Ben de laatste keer geweest naar de vrijdagtrainingen in 2005. een F1 GP is voor de liefhebber een non-event van jewelste. Uren wachten voor een lege baan, geen zitplaats, geen garantie op enige plaats, je mag niks zien, je komt geen enkele rijder/teamlid tegen, je mag nergens door, je kan aan niemand wat vragen en zelfs als je foto's neemt dan mag je die in principe nergens tonen. Dure junkfood, dure drank...

Nee mij niet meer gezien. Het budget dat ik vroeger in één weeknd spendeerde voor de GP F1 dat spreidt ik nu over een gans jaar en dan zie ik boeiende wedstrijden op Spa en Zolder, GT's, monoposto's, endurance, prototype.... Bovendien kan ik daar WEL in de paddock en kan ik daar WEL aan rijders en team dingen vragen indien ik ben geïnteresseerd.

Last edited by buchinski; 13-03-2009 at 14:38.
Reply With Quote
Old 13-03-2009, 15:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Op De Paddock kan je altijd binnen! Het volstaat te bookmarken en in te loggen...

Wat een oud zeer is dit. De GP in Spa is al jaaaren te duur - heeft niks met de crisis te maken. Zelfs in de jaren 90 moest je al behoorlijk wat geld ophoesten om erin te mogen. Dit verhaal toont nog maar eens hoe zakenmensen "de crisis" misbruiken om hun grote gelijk te kunnen halen.

En vooraleer er wordt gezegd: "Jamaar, de mensen hebben het nu wel moeilijk, dus zou het nu wat goedkoper moeten." Wel, excuseert, leg me dan eerst maar eens uit waarom dat de particuliere autoverkoop in de eerste 2 maanden van dit jaar nog gewoon lekker doorkachelt in ons land...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules