![]() |
|
|
||||
|
||||
Genieten.
Ik zit me nu wel af te vragen hoeveel van de oorspronkelijke onderdelen er nog zullen overblijven in het gebouwde model...? |
|
||||
|
||||
Ik vroeg me net hetzelfde af ...
|
|||
|
|||
Tof bakske,zoiets zie je niet,elke dag dat iemand dat bouwt.
Vergeet de rolkooi niet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Jullie hadden nog de foto's van de gemonteerde radiator en koelslangen te goed. Bij deze...
|
||||
|
||||
Ik moet toegeven dat ik weer in de problemen zat. De stangen rond de voorste zetel moesten worden herdaan (ja, wat eigenlijk niet in deze "kit") en omwille van de opbouw van die dingen moest één en ander gesoldeerd worden.
nu was ik al langer van zin om dat te leren, dus heb ik me maar een soldeerstation met benodigdheden aangeschaft. Maar ik was weer wat optimistisch die dag (lees: het lukte me langs geen kanten om iets tesamen gesoldeerd te krijgen...). Ik heb dus heel de handel meegebracht naar de modelbouwmeeting van 15 januari en de vraag gesteld: "wat doe ik hier verkeerd eigenlijk?". Enfin, na veel tips en trucks meegekregen te hebben lukt het me nu wél. Dus als iemand mij vraagt of mijn 15 euro lidgeld voor 2010 al hebben opgebracht, zeg ik: "'t Zal nog ni zijn zekers!". Dit is hetgeen ik deze namiddag gebricoleerd heb: nog een beetje opkuisen en uitlijnen en klaar voor schilderwerken en montage. Met nen dikke merci aan de collega-plekkers die me hier doorheen geholpen hebben!!
|
||||
|
||||
Da's inderdaad proper afgewerkt!
![]()
|
||||
|
||||
Aan elkaar gesoldeerd? Ge hebt gewoon een koersstuur van uit de jaren '20 en '50 van de vorige eeuw aan elkaar geplekt!
![]() ![]() Euhrm, Dominique, voor iemand die niet kan/kon solderen hebt ge dat zeeer proper afgewerkt!! |
|
||||
|
||||
Awel, dat is dan een 9/10 voor opletten tijdens de les.
![]()
|
|||
|
|||
Dominique,
De aanhouder wint.... ![]() Na de "les" of beter gezegd "ervaringsuitwisseling" én na effectief te zien solderen moet dit eigenlijk iedereen kunnen leren. (mits de nodige oefening en het geschikte materiaal éh) Bij u lukt het al aardig. Nu de handel nog afwerken (uiteinden recht maken,opschuren...) en monteren Indien je nog eens dergelijke onderdelen wenst te bouwen.....moet je eens gebruik maken van "rood" koper, dat laat zich iets makkelijker bewerken dan het door u gebruikte "geel" koper. T'is maar dat ge het weet. Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Ge kent mij: als ge een tijd niks van mij hoort, dan heb ik iets voor of ik ben met iets bezig.
In dit geval: beide... Ten eerste: ik heb nog wat verder gewerkt aan enkele onderdelen die ik al begonnen was. Dat was de constructie vooraan die de steun voor de passagiers moest worden. Die is nu aangevuld met een steun die de 2 carbuurlampen zal moeten dragen. De hele toestand (volgens sommigen oneerbiedig "schieve koersguidon" gedoopt, shame on you guys !!! euh pardon (het moet in het nederlands hier). Dus: schaamte aan jullie, jongens!!! ... ![]() Dan heb ik nog werk gemaakt van enkele hendels. Dat is in feite een soort van stang met een fietsrem-achtige greep aan. Die trekt aan een kabel die dan één en ander onderaan de wagen in beweging moet zetten. De eerste zie je hier: En dat is de andere: Hier moet nog een kabel van de handgreep vertrekken maar die kan natuurlijk pas later worden toegevoegd.
|
|||
|
|||
mooi scratch werk
als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb dan bel ik je eens ok ?? ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ook de "stuurinrichting" werd aangepakt. In plaats van het onderdeel uit de kit te gebruiken (zie eerste post), heb ik gekozen om iets realistischer te werken, en zelf een onderdeel te bouwen uit messing.
Het bestaat uit een vertikale buis, die een stuurstang behuist, en aan dewelke nog 2 hendels bevestigd zijn. Vooral die 2 hendels hebben me een beetje kopzorgen bezorgd, want de ene kwam los toen ik de andere wilde vastzetten en andersom. Allee, ge ziet het zo voor u. Mits een koudebrug was alles echter nog redelijk te doen. Ik heb alles eens drooggepast, en zo krijg je een idee van wat het gaat worden. Zo zie je meteen ook wat ik voor heb: de gaas is van het koetswerk verwijderd, de zwarte steunen staan terug bruin, etc etc... Wat is er gebeurd? Wel, ik heb mijn pincet uit mijn handen laten vallen. En waar valt zo een ding altijd? Juist, net daar waar het niet vallen mag: bovenop het model. leuke kras over ongeveer de helft van het onderdeel, dus bijschuren en bijspuiten. Tot daar geen echt probleem, ware het niet dat die gaas natuurlijk niet overspoten mocht worden, want die moest in een lichtere kleur blijven. Ik had dus het lumineuze idee om dit PE-gaas te maskeren met Maskol. Dat ging perfect en het onderdeel werd in zijn geheel bruin gespoten en gelakt. Alleen, bij het verwijderen van de Maskol moest ik toegeven dat dat misschien toch niet mijn beste idee van 2010 zou worden. De Maskol gaat namelijk in de gaatjes van die PE-gaas kruipen (waar die Maskol ook voor wordt betaald, nietwaar?), maar bij het proberen om die te verwijderen komt dan ook die PE-gaas doodleuk met die Maskol mee. Opnieuw beginnen dus maar, want weer krassen gemaakt met die scherpe randjes ... Enfin, we weten wat doen. ![]()
|
||||
|
||||
Amai Dominique, ferm werk geleverd weeral en ik zal het nooit meer over een "koers guidon" hebben, tenzij ge nog eens een crème kar gaat plekken natuurlijk...
![]() |
|
||||
|
||||
Jammer van die tegenslag. Maar blijf toch verbaasd volgen. Knap soldeerwerk weeral.
![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|