De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 09-12-2010, 22:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Naar mijn mening is, op het toestaan van jaarlijkse dure technische updates na, weinig mis met GT3.

Met het sprint format van GT1 is ook niks mis. GT racen hoeft niet perse endurance te zijn en dit jaar behoort wat betreft racen GT1 tot de positieve uitschieters. Echter naar mijn mening had SRO voor GT2 moeten kiezen, dus een FIA World GT Championship. Eventueel met een performance balancing systeem zodat b.v. Lamborghini en Aston Martin ook competatief zijn t.o.v. Porsche en Ferrari.
Reply With Quote
  #32  
Old 09-12-2010, 22:56
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ratel had de zaken moeten laten zoals ze waren. Wat hebben we nu? Wat sprintwedstrijden met wagens die eigenlijk in de bron voor Endurance gebouwd waren. Een 24u van Spa die zo populair was en hoogstaand met de mix GT1, GT2, en eventueel GT3 / vrije klasse. Daar zat groei in.
Dat vind ik nog het ergste. De 24 uren van Spa trok genoeg deelnemers en publiek en nu weren ze zowel GT1 als GT2 de laatste jaren. Why change a winning (team) product?
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #33  
Old 09-12-2010, 23:10
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Een Spa 24H zie ik eigenlijk niet zitten met enkel GT3's en GT4's (en/of GTN).
Zoals iedereen hier zegt, waarom een goed draaiend iets dat veel volk op de been brengt veranderen? De laatste keer dat ik naar de Spa 24H geweest ben was 2008 (moest werken in 2009 tijdens dat weekend) en het was zo tof om alle diverse klassen tesamen zien strijden voor de (klasse)overwinning.
Reply With Quote
  #34  
Old 10-12-2010, 17:07
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Goed nieuws :)

http://sport.turbomagazine.be/news_N...ar_Zolder.html
Reply With Quote
  #35  
Old 10-12-2010, 17:09
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Inderdaad, zeer goed nieuws!!!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #36  
Old 10-12-2010, 17:52
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Prachtig!!!
Reply With Quote
  #37  
Old 10-12-2010, 18:12
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Meer over GT1 hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...naar_2011.html

Wat betreft de GT3 en Spa, wel de reacties hier lijken me wat kort door de bocht...

- wie ziet er het verschil tussen een GT2 en GT3?
- door enkel de GT3's te aanvaarden, vermijd je toestanden zoals dit seizoen met geruzie over verhoudingen tussen GT2, GT3 en LMS/VLN-wagens. De strijd is eerlijk en open, zonder politiek.
- Er zijn 8 à 10 merken (20 à 25 wagens!) die kunnen winnen, met een open strijd. Is dat niet de basis van autosport?
- Het wordt nog iets meer financieel haalbaar en mogelijk zal de strijd in GT4 ook leuk zijn, met financieel echt haalbare zitjes voor landgenoten.

grtz
Reply With Quote
  #38  
Old 10-12-2010, 18:45
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
8 à 10 merken?

Ferrari, Porsche, Mercedes, Audi, BMW. En verder? Lotus? Nissan? Corvette? Aston Martin? Ford? Laten we hopen!
Reply With Quote
  #39  
Old 10-12-2010, 18:49
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2007
Location: Zonhoven
Posts: 130
Quote:
Originally Posted by joost View Post
- door enkel de GT3's te aanvaarden, vermijd je toestanden zoals dit seizoen met geruzie over verhoudingen tussen GT2, GT3 en LMS/VLN-wagens. De strijd is eerlijk en open, zonder politiek.
Daar lijk je me wel een dik punt te hebben, want was het vorig jaar ook al geen 'koekenbak' met de Beemers?
Reply With Quote
  #40  
Old 10-12-2010, 18:51
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
eh? de Ford GT (twee seizoenen vooraan in Spa GT3, met winst in 2009, vergeten ?), de Aston Martin, Lamborghini...

Overigens geef mij eens een jaar waarin er nog 6 à 7 merken voor de zege reden? 1923?

Idd gezaag en geklaag over alleen al de banden, zonder al de rest

Last edited by joost; 10-12-2010 at 18:56.
Reply With Quote
  #41  
Old 10-12-2010, 19:08
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Meer over GT1 hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...naar_2011.html

Wat betreft de GT3 en Spa, wel de reacties hier lijken me wat kort door de bocht...

- wie ziet er het verschil tussen een GT2 en GT3?
- ......
Volledig akkoord. Remember Spa 24H editie 2009 toen er een Audi R8 LMS van Phoenix Racing op de 3de plaats algemeen eindigde tussen diverse GT1's en GT2's.
Reply With Quote
  #42  
Old 10-12-2010, 19:30
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
De vorige editie in Spa was toch een geslaagde. Daarvoor heb je de GT1's niet nodig.
De GT3's bieden trouwens voldoende spektakel, ik vind het een zeer mooie klasse. Wat ik vooral ga missen als de GT2's niet meer starten zijn de prachtige M3's, maar dan zijn er nog mensen die betwisten dat dit wel een echte GT is...
Reply With Quote
  #43  
Old 10-12-2010, 19:39
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Wat ik vooral ga missen als de GT2's niet meer starten zijn de prachtige M3's, maar dan zijn er nog mensen die betwisten dat dit wel een echte GT is...
Man man, volledig met u eens, die prachtige BMW's M3 was een plezier om naar te kijken.
Reply With Quote
  #44  
Old 10-12-2010, 19:52
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Spa 24H
Voor mij mag de editie 2011 een kopie worden van die van 2010, misschien met wat meer spanning tijdens de wedstrijd dan enkel en alleen maar op het einde.
Variatie aan wagens en piloten was in mijn ogen zeer goed dit jaar.
Reply With Quote
  #45  
Old 10-12-2010, 19:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Volledig akkoord. Remember Spa 24H editie 2009 toen er een Audi R8 LMS van Phoenix Racing op de 3de plaats algemeen eindigde tussen diverse GT1's en GT2's.
dat was dan ook geen GT3 maar een proefke van audi in GTN
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.