De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 10-12-2010, 20:02
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
dat was dan ook geen GT3 maar een proefke van audi in GTN
Reply With Quote
  #47  
Old 10-12-2010, 20:25
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Alle lovende woorden ten spijt maar deze samenvatting van de kalender:

Out go Spa, Brno, the Nürburgring and Interlagos, and in come Curitba, Ordos, Zolder and the Sachsenring.

zegt m.i. genoeg over de ontwikkeling van het GT1 kampioenschap, de klasse zit op een dood spoor en wordt eind (of al in de loop van?) 2011 vervangen door GT3. En dat is ondanks het succes en de aantrekkingskracht van het GT3-concept bijzonder spijtig...
Reply With Quote
  #48  
Old 11-12-2010, 01:12
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
[QUOTE=joost;264157]Meer over GT1 hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...naar_2011.html

- wie ziet er het verschil tussen een GT2 en GT3?

Goed nieuws voor Zolder en zelfs met minder wagens (18 -20) blijft GT1 een lust voor het oog en oor. Spijtig lijkt de huidige GT1 generatie na één jaar al op een dood spoor te zitten en moet de redding komen van gepimpte GT3's.
Hierbij toch enkele bedenkigen:
Als er al geen zichtbaar verschil is tussen GT3 en GT2, dan ook niet met een GT3 plus? En een gepimpte GT3 is dat niet een GT2? Komen GT1/GT3 plus en GT2 dan uiterlijk niet zeer dicht bij elkaar
Deze GT3 plus, blijft die dan beperkt tot één kampioenschap het WK, of moet men de kategorie ook toelaten in LMS/ALMS/ILMC en open GT? En misschien ook in de 24 uren Francorchamps ?
Voor welke kategorie moet een constructeur nog kiezen?
Heb nog altijd de indruk dat met GT4, GT3, GT2 en GT1 we een kategorie teveel hebben en de krachten te veel verspreid worden.
Reply With Quote
  #49  
Old 11-12-2010, 19:29
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by joost View Post
eh? de Ford GT (twee seizoenen vooraan in Spa GT3, met winst in 2009, vergeten ?), de Aston Martin, Lamborghini...
Nee niet vergeten... 't Is wel waar wat je zegt, alleen zijn twee van bovenstaande merken (AM en Ford GT) niet meer vooraan te vinden in 2011 (ze zijn niet snel genoeg meer en zullen dus ook niet ingezet worden door een topteam). Er zijn idd genoeg merken voor de overwinning, maar het blijft spijtig dat er pas in 2012 zoveel nieuwe merken bijkomen...

Last edited by Grig-O; 11-12-2010 at 19:31.
Reply With Quote
  #50  
Old 11-12-2010, 22:52
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Nee niet vergeten... 't Is wel waar wat je zegt, alleen zijn twee van bovenstaande merken (AM en Ford GT) niet meer vooraan te vinden in 2011 (ze zijn niet snel genoeg meer en zullen dus ook niet ingezet worden door een topteam). Er zijn idd genoeg merken voor de overwinning, maar het blijft spijtig dat er pas in 2012 zoveel nieuwe merken bijkomen...
ze zijn niet snel meer... sorry, . De GT3 is een kwestie van de BOP (balance of performance) of u vraagt wij draaien. Zelfs de Ascari kan morgen weer snel gemaakt worden... En pas in 2012 zoveel merken, nogmaals, zoek nog eens een jaar in Spa met vijf, zes, zeven of meer merken die voor de zege strijden?
Reply With Quote
  #51  
Old 11-12-2010, 23:33
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by joost View Post
ze zijn niet snel meer... sorry, . De GT3 is een kwestie van de BOP (balance of performance) of u vraagt wij draaien. Zelfs de Ascari kan morgen weer snel gemaakt worden... En pas in 2012 zoveel merken, nogmaals, zoek nog eens een jaar in Spa met vijf, zes, zeven of meer merken die voor de zege strijden?
Ze zijn alleszins verouderd. Je gaat die wagens volgend jaar niet meer vooraan zien (en dan heb ik het niet over FIAGT3, enkel over Spa 24), allez dat is mijn mening he. En mij hoor je niet klagen voor Spa, als er effectief Ferrari's, Porsches, BMW's, Audi's, Mercedessen, Lambo's, Ford Mustangs enz. voor de zege gaan strijden...

Nu we toch over Spa bezig zijn, welke races staan er (naast F3 Intl.) in het voorprogramma?

Last edited by Grig-O; 11-12-2010 at 23:40.
Reply With Quote
  #52  
Old 12-12-2010, 20:45
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
Even toonden SRO websites de planning voor de 2011 Blancpain Endurance Series (uiteindelijke naam voor de GT3/GT4 endurance serie) om ze snel daarna weer off-line te halen. Weet iemand waarom?
De planning was:
17th April Monza Italy
22nd May Navarra Spain
30th July Total 24 Hours of Spa Belgium
27th August Magny Cours France
9th October Silverstone Great Britain
Reply With Quote
  #53  
Old 13-12-2010, 23:53
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
Las dat Dany Lallemand en Kendy Janclaes de samenwerking stop zetten en dat alzo het voortbestaan van DKR onzeker wordt.
Reply With Quote
  #54  
Old 13-12-2010, 23:58
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Las dat Dany Lallemand en Kendy Janclaes de samenwerking stop zetten en dat alzo het voortbestaan van DKR onzeker wordt.
Speedactiontv.be

Op dit moment 8 wagens onzeker...
Reply With Quote
  #55  
Old 15-12-2010, 15:36
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
gt1, gt2, gt3, gt4, plus, min, bis, alpha, beta, gamma, met of zonder suiker, .... Ik versta er geen bal meer van...
Reply With Quote
  #56  
Old 20-12-2010, 20:53
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
In een interview met Endurance-info laat teambaas P. Dumas weten dat Hexis er alles zal aan doen om verder deel te nemen aan het WK GT1. Hij hoopt zelf op meer steun van Aston Martin (zelfs een fabriekspiloot). Verder zegt hij dat iedere GT3 via een kit gemakkelijk kan omgebouwd worden naar een GT1.
Ook geeft hij zijn visie op de komst naar Zolder van de FIA GT1: "C'est bien d'aller à Zolder, car il y a toujours du public."
Reply With Quote
  #57  
Old 22-12-2010, 00:40
Olivier Gouters's Avatar
Olivier Gouters Olivier Gouters is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2010
Location: zutendaal
Posts: 19
even een kanttekening bij de toekenning van het GT1 kampioenschap aan Zolder: SRO sloeg vorig jaar al een mal figuur nadat ze hun kalender 2010 niet tijdig konden presenteren aan de FIA.... Dit jaar werd zonder een definitief akkoord met Zolder ( officieel getekend ) de kalender uitgezonden. Als je weet dat Zolder reeds twee weken na Abu Dhabi is, heb ik toch ten sterkste mijn bedenkingen voor het tijdig hier geraken van de voertuigen!

Wetende dat je ten vroegste maandag / Dinsdag in de VAE kan vertrekken + vlieger is te duur! Als Ratel dit kan klaarspelen, zullen veel mensen hem wat serieuzer gaan nemen......
Reply With Quote
  #58  
Old 22-12-2010, 09:42
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
De kans is groot dat het niet zoveel wagens meer zijn het zelfde geld voor het WTCC startveld
Reply With Quote
  #59  
Old 22-12-2010, 12:27
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Olivier Gouters View Post
even een kanttekening bij de toekenning van het GT1 kampioenschap aan Zolder: SRO sloeg vorig jaar al een mal figuur nadat ze hun kalender 2010 niet tijdig konden presenteren aan de FIA.... Dit jaar werd zonder een definitief akkoord met Zolder ( officieel getekend ) de kalender uitgezonden. Als je weet dat Zolder reeds twee weken na Abu Dhabi is, heb ik toch ten sterkste mijn bedenkingen voor het tijdig hier geraken van de voertuigen!

Wetende dat je ten vroegste maandag / Dinsdag in de VAE kan vertrekken + vlieger is te duur! Als Ratel dit kan klaarspelen, zullen veel mensen hem wat serieuzer gaan nemen......
Al ooit van een cargo gehoord? Waarschijnlijk nemen ze dezelfde als vorig jaar, want ook toen vertrokken de wagens met een vliegtuig uit Abu Dhabi en was de race van Silverstone vlak na Abu Dhabi.

Last edited by joost; 22-12-2010 at 12:28.
Reply With Quote
  #60  
Old 08-01-2011, 14:35
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Marc VDS zet opnieuw op de FIA GT1 in. Het team uit Gosselies bij Charleroi verlaat het nieuwe wereldkampioenschap van Stéphane Ratel niet, ondanks de vele geruchten in de sensatiemedia, en zet in 2011 de beide Ford GT1 dus weer in. Op vlak van rijders verandert er wel het één en ander binnen het team. Maxime Martin en Bas Leinders blijven het team en het kampioenschap trouw, maar voor de andere wagen praat Marc VDS met onder meer Richard Westbrook, Enrique Bernoldi en Alex Müller. Er wordt dus duidelijk voor twee topwagens geopteerd.

Bron: turbomagazine.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.