De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 12-05-2015, 12:53
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: gingelom
Posts: 526
Ziet er zeer fraai uit Guy, prachtig werk. de velgen op de tweede foto waren deze van de standaard wagen. Anders de "eerste" rennaisance velgen van de Sierra transkit eens passen.

Last edited by Big attack; 12-05-2015 at 12:56.
Reply With Quote
  #47  
Old 12-05-2015, 16:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Big attack View Post
Ziet er zeer fraai uit Guy, prachtig werk. de velgen op de tweede foto waren deze van de standaard wagen. Anders de "eerste" rennaisance velgen van de Sierra transkit eens passen.


Die zien er perfect uit, maar daar is wel maar 1 band bij... De andere banden moeten dan komen uit de Tamiya Sierra bouwdoos, en die heb ik niet... Dus heb ik voorlopig deze set aangeschaft:



Daar zitten de banden bij. Als die zouden passen op de velgen van die transkit natuurlijk, kan ik die ook nog bijbestellen. Zouden dat 16" velgen zijn (net als die Speedlines die ik besteld heb)?
Attached Images
File Type: jpg REN24SP168T.jpg (127.4 KB, 1278 views)
File Type: jpg 09.jpg (116.2 KB, 1276 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-05-2015 at 16:29.
Reply With Quote
  #48  
Old 12-05-2015, 19:01
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Gery slaat de nagel op de kop. Dit zijn inderdaad heel correcte velgen voor deze wagen.
En Guy, heel knap wat je doet met het interieur. Stoelen super en ook je dash is heel mooi geworden, ik heb gezien hoe het eruitzag, dus goed gedaan maat!
Ook het motorcompartiment ziet er geweldig uit.
Kijk al uit naar het vervolg.
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 12-05-2015, 22:22
djoene djoene is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Izegem
Posts: 244
Soms zijn woorden teveel
__________________
Greetz Djoene
Reply With Quote
  #50  
Old 14-05-2015, 11:59
EtronQuattro07 EtronQuattro07 is offline
petrolhaedtje
 
Join Date: Dec 2013
Location: Lauwe
Posts: 552
Hey Guy,

Heel mooi project Guy mijn pa was er ook bij in het jaar 1986 ,welk merk gebruik jij voor het dry sump systeem oli toevoer leidingen .

groetjes Dieter
Reply With Quote
  #51  
Old 14-05-2015, 15:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by EtronQuattro07 View Post
Hey Guy,

Heel mooi project Guy mijn pa was er ook bij in het jaar 1986 ,welk merk gebruik jij voor het dry sump systeem oli toevoer leidingen .

groetjes Dieter
Daar kan ik helaas geen antwoord meer op geven Dieter; die leidingen liggen al zóóó lang in mijn 'leidingen-doos' dat ik het vergeten ben.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #52  
Old 22-05-2015, 11:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post


Die zien er perfect uit, maar daar is wel maar 1 band bij... De andere banden moeten dan komen uit de Tamiya Sierra bouwdoos, en die heb ik niet...
Ik heb een oplossing gevonden: ik had lang geleden de Texaco Sierra gebouwd, en die banden zijn geschikt om te gebruiken bij de transkit van Renaissance. Alleen zou ik op die manier een gebouwd model moeten kannibaliseren en dat wou ik niet... Tot ik in mijn onderdelendoos een setje banden vond dat op de velgen van de Sierra past. Ze zijn iets breder dan de originele, dus te breed voor de RS200, maar op een circuitmachine stoort dat niet en dus heb ik de verwisseling al uitgevoerd. En natuurlijk heb ik ook het transkitje bij Spotmodel besteld...



De 16" velgen die ik eerder besteld had bij Spotmodel zijn ondertussen aangekomen en ik moet zeggen dat die toch echt wel erg klein uitvallen. Bovendien passen ze hierdoor niet over de remschijven die ik dan weer zou moeten afbreken en inkorten. Dus heb ik besloten om ze niet te gebruiken en de tip van Gery ten volle te benutten
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 22-05-2015 at 11:58.
Reply With Quote
  #53  
Old 01-06-2015, 21:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Nadeel van de loodfolie: er zit geen structuur in...
Nog een nadeel: je moet regelmatig een fles wijn kraken. Of is dat net een voordeel??
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #54  
Old 01-06-2015, 23:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Nog een nadeel: je moet regelmatig een fles wijn kraken. Of is dat net een voordeel??
Dat zie ik toch eerder als een voordeel
Maar om nog echt loodfolie te verkrijgen zit je wel met flessen uit de duurdere klasse, en dat is misschien echt wel een nadeel. maar met het lood van 1 fles kom je heel lang toe hoor
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #55  
Old 01-06-2015, 23:59
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Yeah right, gordels maken als de fles leeg is.

Mischien een ideetje voor een demo volgende meeting
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #56  
Old 15-06-2015, 21:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Van zodra de gordels op de stoelen bevestigd zijn, kunnen we de stoelen vastzetten in het interieur.



De foto-ets pedalen en voetensteun worden eveneens aan de bodem bevestigd.



De handrem werd voorzien van wat extra details om het realisme te verhogen.



Vervolgens wordt de brandblusser geďnstalleerd net voor de stoel van de co-piloot.



Met de referentiefoto's als leidraad voegde ik ook wat extra details toe aan de rolkooi. Dit leek een goed idee op dat moment, maar helaas bleek het onmogelijk om de kooi op die manier nog in het interieur te bevestigen omdat de masking tape tegen de binnenzijde van de ruitpartij drukte wat het mooi aansluiten van chassis en body verhinderde. Dus werd het later weer verwijderd.

Attached Images
File Type: jpg 1986_ford_rs200_71.jpg (650.0 KB, 964 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_72.jpg (583.1 KB, 932 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_73.jpg (544.5 KB, 911 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_74.jpg (615.3 KB, 949 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_75.jpg (378.5 KB, 923 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #57  
Old 15-06-2015, 21:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Dank zij de tip van Gery (bedankt maat) bestelde ik de Ford Sierra transkit van Renaissance, waarin de correcte Speedline velgen zitten. Ook de remschijven van de RS200 pasten er nu in zonder problemen. Op de foto heb ik de wielen uit de kit naast de Renaissance wielen gezet ter vergelijking.



Met de wielen eindelijk op hun plaats kon ik nu ten langen leste het chassis tegen de body bevestigen.



Alhoewel ik al wel 1000 keer een dryfit gedaan had van chassis en body, kreeg ik de motorkap niet meer op zijn plaats eens chassis en body definitief op elkaar gekleefd zaten. Grrr! Ik was dus genoodzaakt om een heleboel resin weg te frezen om de wielen genoeg plaats te gunnen in de wielkasten, waarbij je niet mag vergeten dat ze zelfs kleiner zijn dan de originele! (Maar wel wat breder)...



Nu lijkt alles me weer ok te zijn, en de wielen hebben de juiste diameter nu. Dat betekent dat ik nu ook weer verder kan werken aan de motor, zodat deze Ford ook eindelijk eens af geraakt.



Eerst en vooral worden de verbindingen gemaakt tussen de intercooler en de motor. Ik heb ze vervaardigd met wat Tamiya masking tape, en nu ze voorgoed aan elkaar zitten kan ik het chassis en de body ook niet meer scheiden.

Attached Images
File Type: jpg 1986_ford_rs200_76.jpg (483.2 KB, 939 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_77.jpg (484.4 KB, 1010 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_78.jpg (438.0 KB, 934 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_79.jpg (489.3 KB, 903 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_80.jpg (666.7 KB, 912 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #58  
Old 15-06-2015, 21:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Vervolgens werd het buizenchassis achteraan in de wagen aangebracht; dit is eigenlijk gewoon een verlengstuk van de rolkooi binnenin.



Aan de linkerzijde van de motor ontbrak nog de oliekoeler, die werd dus aangebracht net als het kleine bruine vaatje (expansievat?)



In het midden moesten nog de riemen aangebracht worden waarmee het reservewiel aan de Ford bevestigd wordt als het op zijn plaats ligt. Verder heb ik ook nog wat extra (oranje) leidingen aangebracht in de motor.



Aan de rechterzijde moest ook nog het zwarte onderdeel bevestigd worden waarin de luchtfilter zich bevindt. En daarmee is de bouw van het motorcompartiment voltooid.



Nu kan ik eindelijk het model op zijn acryl grondplaat bevestigen, wat ervoor zorgt dat ik de Ford niet meer voortdurend moet vastnemen om de laatste details aan te brengen.

Attached Images
File Type: jpg 1986_ford_rs200_81.jpg (618.8 KB, 931 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_82.jpg (582.4 KB, 956 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_83.jpg (584.4 KB, 914 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_84.jpg (740.4 KB, 907 views)
File Type: jpg 1986_ford_rs200_85.jpg (678.0 KB, 907 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #59  
Old 15-06-2015, 21:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Maar eerst ga ik de motorkap verder afwerken en er een steun voor scratchen, zodat ik ze op beurzen rechtop staand kan showen en zodat de motor van de RS200 mooi zichtbaar blijft.



De volgende foto's die ik zal posten zullen dan ook ongetwijfeld foto's van het afgewerkte model zijn (eindelijk)...
Attached Images
File Type: jpg 1986_ford_rs200_86.jpg (692.8 KB, 918 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #60  
Old 15-06-2015, 22:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
De volgende foto's die ik zal posten zullen dan ook ongetwijfeld foto's van het afgewerkte model zijn (eindelijk)...
En dat is dan ook precies wat er gebeurde... je kan de Ford RS200 hier gaan bekijken!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.