![]() |
|
|
||||
|
||||
Ziet er zeer fraai uit Guy, prachtig werk. de velgen op de tweede foto waren deze van de standaard wagen. Anders de "eerste" rennaisance velgen van de Sierra transkit eens passen.
Last edited by Big attack; 12-05-2015 at 12:56. |
|
||||
|
||||
Quote:
Die zien er perfect uit, maar daar is wel maar 1 band bij... De andere banden moeten dan komen uit de Tamiya Sierra bouwdoos, en die heb ik niet... Dus heb ik voorlopig deze set aangeschaft: Daar zitten de banden bij. Als die zouden passen op de velgen van die transkit natuurlijk, kan ik die ook nog bijbestellen. Zouden dat 16" velgen zijn (net als die Speedlines die ik besteld heb)? Last edited by Sennake; 12-05-2015 at 16:29. |
|
||||
|
||||
Gery slaat de nagel op de kop. Dit zijn inderdaad heel correcte velgen voor deze wagen.
En Guy, heel knap wat je doet met het interieur. Stoelen super en ook je dash is heel mooi geworden, ik heb gezien hoe het eruitzag, dus goed gedaan maat! Ook het motorcompartiment ziet er geweldig uit. Kijk al uit naar het vervolg. ![]() ![]()
|
|||
|
|||
Soms zijn woorden teveel
![]() ![]()
|
|||
|
|||
Hey Guy,
Heel mooi project Guy mijn pa was er ook bij in het jaar 1986 ,welk merk gebruik jij voor het dry sump systeem oli toevoer leidingen . groetjes Dieter |
|
||||
|
||||
Daar kan ik helaas geen antwoord meer op geven Dieter; die leidingen liggen al zóóó lang in mijn 'leidingen-doos' dat ik het vergeten ben.
|
|
||||
|
||||
Quote:
De 16" velgen die ik eerder besteld had bij Spotmodel zijn ondertussen aangekomen en ik moet zeggen dat die toch echt wel erg klein uitvallen. Bovendien passen ze hierdoor niet over de remschijven die ik dan weer zou moeten afbreken en inkorten. Dus heb ik besloten om ze niet te gebruiken en de tip van Gery ten volle te benutten ![]() Last edited by Sennake; 22-05-2015 at 11:58. |
|
||||
|
||||
Nadeel van de loodfolie: er zit geen structuur in...
Nog een nadeel: je moet regelmatig een fles wijn kraken. Of is dat net een voordeel??
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar om nog echt loodfolie te verkrijgen zit je wel met flessen uit de duurdere klasse, en dat is misschien echt wel een nadeel. maar met het lood van 1 fles kom je heel lang toe hoor ![]() |
|
||||
|
||||
Yeah right, gordels maken als de fles leeg is.
Mischien een ideetje voor een demo volgende meeting ![]()
|
||||
|
||||
Van zodra de gordels op de stoelen bevestigd zijn, kunnen we de stoelen vastzetten in het interieur.
De foto-ets pedalen en voetensteun worden eveneens aan de bodem bevestigd. De handrem werd voorzien van wat extra details om het realisme te verhogen. Vervolgens wordt de brandblusser geďnstalleerd net voor de stoel van de co-piloot. Met de referentiefoto's als leidraad voegde ik ook wat extra details toe aan de rolkooi. Dit leek een goed idee op dat moment, maar helaas bleek het onmogelijk om de kooi op die manier nog in het interieur te bevestigen omdat de masking tape tegen de binnenzijde van de ruitpartij drukte wat het mooi aansluiten van chassis en body verhinderde. Dus werd het later weer verwijderd. ![]() |
|
||||
|
||||
Dank zij de tip van Gery (bedankt maat) bestelde ik de Ford Sierra transkit van Renaissance, waarin de correcte Speedline velgen zitten. Ook de remschijven van de RS200 pasten er nu in zonder problemen. Op de foto heb ik de wielen uit de kit naast de Renaissance wielen gezet ter vergelijking.
Met de wielen eindelijk op hun plaats kon ik nu ten langen leste het chassis tegen de body bevestigen. Alhoewel ik al wel 1000 keer een dryfit gedaan had van chassis en body, kreeg ik de motorkap niet meer op zijn plaats eens chassis en body definitief op elkaar gekleefd zaten. Grrr! Ik was dus genoodzaakt om een heleboel resin weg te frezen om de wielen genoeg plaats te gunnen in de wielkasten, waarbij je niet mag vergeten dat ze zelfs kleiner zijn dan de originele! (Maar wel wat breder)... Nu lijkt alles me weer ok te zijn, en de wielen hebben de juiste diameter nu. Dat betekent dat ik nu ook weer verder kan werken aan de motor, zodat deze Ford ook eindelijk eens af geraakt. Eerst en vooral worden de verbindingen gemaakt tussen de intercooler en de motor. Ik heb ze vervaardigd met wat Tamiya masking tape, en nu ze voorgoed aan elkaar zitten kan ik het chassis en de body ook niet meer scheiden. |
|
||||
|
||||
Vervolgens werd het buizenchassis achteraan in de wagen aangebracht; dit is eigenlijk gewoon een verlengstuk van de rolkooi binnenin.
Aan de linkerzijde van de motor ontbrak nog de oliekoeler, die werd dus aangebracht net als het kleine bruine vaatje (expansievat?) In het midden moesten nog de riemen aangebracht worden waarmee het reservewiel aan de Ford bevestigd wordt als het op zijn plaats ligt. Verder heb ik ook nog wat extra (oranje) leidingen aangebracht in de motor. Aan de rechterzijde moest ook nog het zwarte onderdeel bevestigd worden waarin de luchtfilter zich bevindt. En daarmee is de bouw van het motorcompartiment voltooid. Nu kan ik eindelijk het model op zijn acryl grondplaat bevestigen, wat ervoor zorgt dat ik de Ford niet meer voortdurend moet vastnemen om de laatste details aan te brengen. |
|
||||
|
||||
Maar eerst ga ik de motorkap verder afwerken en er een steun voor scratchen, zodat ik ze op beurzen rechtop staand kan showen en zodat de motor van de RS200 mooi zichtbaar blijft.
De volgende foto's die ik zal posten zullen dan ook ongetwijfeld foto's van het afgewerkte model zijn (eindelijk)... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|