De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-03-2009, 22:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

WSbR 3.5 2009, de aanloop

De eerste testen hebben vandaag plaats gevonden en de voorspelling van autosport.be lijkt uit te komen. Deze klasse kon dit jaat weleens last hebben van bloed armoede op het gebied van kwantiteit. Maar 18 deelnemers bij de eerste testen? Dat is geen goed teken!

Quote:
Zelfs als er een ernstig akkoord komt met een rijder zal een deelname nog dienen te worden overwogen, gezien er vier van de tien toegestane testdagen reeds worden gemist. Mollekens voorziet een daling in het aantal deelnemende piloten en teams aan de World Series en zoals de zaken er nu voorstaan is de deelname van KTR verre van zeker

http://www.autosport.be/news/2009/03...trNogNietZeker
Namen (aantallen) van de eerste testdag:

Quote:
Uitslag collectieve tests namiddag:

01. Bertrand BAGUETTE (INTERNATIONAL DRACO RACING) in 1:30.198
02. Marco BARBA (INTERNATIONAL DRACO RACING) +0.126
03. Charles PIC (TECH 1 RACING) +0.747
04. Miguel MOLINA (USR) +1.185
05. Fairuz FAUZY (MOFAZ FORTEC MOTORSPORT) +1.440
06. Adrian VALLES (EPSILON EUSKADI) +1.506
07. James WALKER (P1 MOTORSPORT) +1.542
08. Jaime ALGUERSUARI (CARLIN MOTORSPORT) +1.575
09. Edoardo PISCOPO (PREMA POWERTEAM) +1.965
10. Oliver TURVEY (CARLIN MOTORSPORT) +1.967
11. Marco MARTINEZ (PONS RACING) +2.003
12. Greg MANSELL (USR) +2.128
13. Chris VAN DER DRIFT (EPSILON EUSKADI) +2.135
14. Sten PENTUS (MOFAZ FORTEC MOTORSPORT) +2.699
15. Julian LEAL (PREMA POWERTEAM) +2.856
16. Frankie PROVENZANO (TECH 1 RACING) +3.082
17. Anton NEBILITSKIY (COMTEC RACING) +3.387
18. Federico LEO (PONS RACING) +3.679
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-03-2009, 11:18
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Een inmiddels bekend gegeven in de formule racerij. Ook de F Renault NEC serie kampt ernstig met dit probleem. Eea te wijten aan de torenhoge budgetten die gemoeid zijn met een zitje. Er lopen weliswaar nog heel wat rijders rond met een flink budget, maar men kijkt de kat uit de boom, in de hoop/wetenschap dat de budgetten door de teams noodgedwongen worden verlaagd bij aanvang van het seizoen.
Kortom, er wordt niet meer al in december zonder slag of stoot het volle pond betaald aan een team. Beetje marktwerking zeg maar...
Reply With Quote
Old 01-04-2009, 22:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
KTR out

Quote:
Formula Renault 3.5 team KTR has pulled out of the series after being unable to secure a driver line-up for the coming season.

KTR had missed all three pre-season tests and team boss Kurt Mollekens conceded this week that it will not make the grid this year.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/74121

Reply With Quote
Old 28-04-2009, 13:20
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Weet er iemand wie de historics gaat besturen op Francorchamps en wie de F1 demo gaat doen ?
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 17:23
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by brr01 View Post
Weet er iemand wie de historics gaat besturen op Francorchamps en wie de F1 demo gaat doen ?
Tijdens het tussenseizoen heeft toch Adam Khan een contract met Renault getekend voor het rijden van demonstratieritten. Herinner u een discussie op dit forum daarover. Dus ... ik gok Adam Khan want als je dan al mooie centen neertelt om met een F1 rond te snorren dan wil je dat geheid wel op Spa-Francorchamps doen.

Ik vermoed dat huis-demorijder Jonathan Cochet zal afwisselen met Khan. Vanaf de tweede helft van het seizoen zou de rijder die op kop staat bij de World Series een kans krijgen de demo te rijden.

OP Barcelona waren er geen F1's (ook niet de Historics) maar in de rallywagens zat wel weer Ragnotti. Dus ik vermoed dat het the usual suspects zullen zijn : Arnoux, Jabouille, Ragnotti, Jassaud.... wie weet misschien Boutsen of Ickx want het is viering van 110 jaar Renault dacht ik, en dan willen ze wel eens een extraatje doen.
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 17:31
Tijn Tijn is offline
De Paddock Rookie

Heeft iemand de timing van vrijdag 1 mei?
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 20:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Tijn View Post
Heeft iemand de timing van vrijdag 1 mei?
Niet te vinden! Alleen deze van zaterdag & zondag: http://www.worldseriesbyrenault.com/....html#/program
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 21:34
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Niet te vinden! Alleen deze van zaterdag & zondag: http://www.worldseriesbyrenault.com/....html#/program
Mark, in de linkerhoek heb je net onder het tabbladje "samedi" eenzelfde dat "dimanche" zegt. Klikje daarop en je hebt de zondagse planning
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 22:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Mark, in de linkerhoek heb je net onder het tabbladje "samedi" eenzelfde dat "dimanche" zegt. Klikje daarop en je hebt de zondagse planning
Die truuk had ik door We zijn zoekende naar het programma op 1 mei / vendredi.

Valt me wel mee dat er 24 WSbR 3.5 zijn ingeschreven voor deze wedstrijd. Geen harde daling t.o.v. 2008.
Reply With Quote
Old 29-04-2009, 09:11
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Tijdens het tussenseizoen heeft toch Adam Khan een contract met Renault getekend voor het rijden van demonstratieritten. Herinner u een discussie op dit forum daarover. Dus ... ik gok Adam Khan want als je dan al mooie centen neertelt om met een F1 rond te snorren dan wil je dat geheid wel op Spa-Francorchamps doen.

Ik vermoed dat huis-demorijder Jonathan Cochet zal afwisselen met Khan. Vanaf de tweede helft van het seizoen zou de rijder die op kop staat bij de World Series een kans krijgen de demo te rijden.

OP Barcelona waren er geen F1's (ook niet de Historics) maar in de rallywagens zat wel weer Ragnotti. Dus ik vermoed dat het the usual suspects zullen zijn : Arnoux, Jabouille, Ragnotti, Jassaud.... wie weet misschien Boutsen of Ickx want het is viering van 110 jaar Renault dacht ik, en dan willen ze wel eens een extraatje doen.
Blijkbaar zouden er in Francorchamps ook geen F1's historics zijn, enkel Ragnotti....heb dit van horen zeggen, vandaar mijn vraag....Hoop dat het valse geruchten zijn.

Last edited by brr01; 29-04-2009 at 09:12.
Reply With Quote
Old 29-04-2009, 09:45
De Paddock Rookie

Quote:
Blijkbaar zouden er in Francorchamps ook geen F1's historics zijn, enkel Ragnotti....heb dit van horen zeggen, vandaar mijn vraag....Hoop dat het valse geruchten zijn.
In ieder geval zal de F1 demo aanwezig zijn. Iedere organisator beslist welke paketten van de WSbR hij wenst te hebben (ze zijn allemaal "te betalen" natuurlijk). In Spanje heeft de organisatie gekozen de F1 demo's te laten optreden op het nieuwe circuit van Aragon ipv in Barcelona.

Nu, ik weet niet waar jouw 'horen zeggen' vandaan komt. Ik weet enkel dat de aanwezige persdienst van Renault in Barcelona mij wist te vertellen dat de F1 demo in Spa zeker in het pakket zat. Of de Historic F1 nog een andere optie vormen dan de "F1" weet ik niet. Zou inderdaad spijtig zijn met nu juist 110 jaar Renault als viering.
Reply With Quote
Old 29-04-2009, 09:52
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
In ieder geval zal de F1 demo aanwezig zijn. Iedere organisator beslist welke paketten van de WSbR hij wenst te hebben (ze zijn allemaal "te betalen" natuurlijk). In Spanje heeft de organisatie gekozen de F1 demo's te laten optreden op het nieuwe circuit van Aragon ipv in Barcelona.

Nu, ik weet niet waar jouw 'horen zeggen' vandaan komt. Ik weet enkel dat de aanwezige persdienst van Renault in Barcelona mij wist te vertellen dat de F1 demo in Spa zeker in het pakket zat. Of de Historic F1 nog een andere optie vormen dan de "F1" weet ik niet. Zou inderdaad spijtig zijn met nu juist 110 jaar Renault als viering.
Heb de vraag via email gesteld aan het departement " collection historique Renault" en zij wisten me te vertellen dat er dit jaar geen ex-f1 piloten zouden aanwezig zijn in Francorchamps, enkel Ragnotti....vandaar. Nu ik vraag dit elk jaar en uit ervaring weet ik dat hun antwoord niet altijd blijkt te kloppen. De F1 demo izal er zeker zijn.
Reply With Quote
Old 12-05-2009, 07:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

KTR, een definitief einde?

Quote:
Volgens de website zal SG Formula, bekend uit de Formule 3 en Formule Renault 2.0, de plaats van KTR innemen

http://www.autosport.be/news/2009/05...DeGridInMonaco
Reply With Quote
Old 12-05-2009, 10:13
De Paddock Rookie

Quote:
Heb de vraag via email gesteld aan het departement " collection historique Renault" en zij wisten me te vertellen dat er dit jaar geen ex-f1 piloten zouden aanwezig zijn in Francorchamps, enkel Ragnotti....vandaar. Nu ik vraag dit elk jaar en uit ervaring weet ik dat hun antwoord niet altijd blijkt te kloppen. De F1 demo izal er zeker zijn.
Jabouille en Arnoux zaten op de FIA GT in Silverstone. Zij hebben belangen in de FIA GT3
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules