De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 25-05-2003, 19:01
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Touring Cup Race 2

Het veld van deze race was opnieuw niet echt denderend te noemen. Weer slechts 42 starters. De sprinters cup daarentegen er serieus op vooruit gegaan.
Tijdens de trainingen werd de traditie bij RTM weer voortgezet met weeral ne "platte". Daar zou ik gene mecanieker willen zijn de laatste tijd.
De AD Porsche van Koen en Kris Wauters brak een cardan, de Porsche van Kevers/Dehaye had een ongeval met een Megane en de mensen van US Carworld zullen ook wel eens een hartig woordje gaan praten met elkaar. In de eerste ronde knalde een Clio op de M3 in de chicane waardoor deze laatste uit de race verdween.
Winnaars : Martens en Schreurs met een Porsche voor merkgenoten Dubois/Wijnen en Vanhoof/Verhoeven.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #2  
Old 25-05-2003, 19:38
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Klassement na 4 uren koers

Klassement om 17:50 na 4 uren koers

1) Martens Dirk – Schreurs Patrick ………. Porsche 993 RS
2) Dubois Pieter – Wijnen Renι ………. Porsche GT3 Cup
3) Verhoeven Jean-Pierre – Vanhoof Andrι ………. Porsche 993
4) Diver Marc – Kersten Guy ………. Porsche 964
5) Broodcooren Phillippe – De Coster Michel ……. BMW Compact
6) Kurris Eric – Vetters Ronald ………. Porsche 993
7) Brinkmann Hermann – Kolczewski Frank………. BMW M3
8) Jeuris Wim – Werckx Guido ………. BMW M3
9) Van Rompuy Dirk – Buytaert Jack ……. VW Golf 3
10) De Backer Hendrik – Schulpι Michel – Vanhamme Philippe ……. BMW M3
11) Van den Branden John – Nelissen-Grade Pascal ………. BMW 330 GTR
12) Schmook Jan – Ubeda Sebastien ……. Renault Clio
13) Fryns Rob – Essers Armand ……. Renault Clio Sport
14) Servranckx Herman – Servranckx Eddy – Van de Ven Hans ………. Renault Clio
15) Voet Christiaan – Heyman Dries ……. Renault Clio
16) Liard J-C – Van De Plas Tom ……. Toyota Yaris
17) Dohet Eric – Walckiers Walter – Pasteels Romain ……. BMW 325 E30
18) Van den Bossche Marc – Van Audenhove Peter ……. Mercedes C 180
19) Struyf Pascal – Van Schoonbeek Francis …….Lotus Elise
20) De Borre Jan – Van Loock Franηois ………. Ford Sierra Turbo
21) De Pauw Valerie – De Pauw Jean-Louis – Hair Rogier ……. Chrysler Neon
22) Aerts Joe – Smeets Patrick ………. BMW 320i
23) Kerckhof Danny – Wille Geert – Loeys Marc ………. Honda Civic
24) Vanhoyland Kris – Vangestel Luv …… Renault Clio V6
25) Sluys Ward – Petroons Olivier ……. Renault Clio 2.0
26) Van den Broeck Bart – Segers Tom – Van Zeebroeck J. ………. Renault R19

Not classified

Raymaekers Marc – Meys Rigo ……. BMW M3
Moerman Xavier – Mahieu Ronny ……. Ford Cosworth turbo
Schilders Leon – Schaede Rolf …… Peugeot 309

Abandons

Kevers Tony – Dehaye Jean-Marie ………. Porsche 993
Dexters Noλl – Dexters Michel – Dexters Etienne ……. Toyota Supra
Bouillon Franηois – Tavernier Stefan ………. Renault Megane
Vande Casteele Luc – Lievens Louisette – Claerhout Jochen ……. Renault Megane
Cracco Philip – Verjans Wim ……. Renault Clio
Nelissen Wilbert – Nelissen Luck ………. Renault Clio Sport
De Hoen Robert – De Temmerman Danny ……. BMW Coupe E36
Wauters Koen – Wauters Kris ……. Porsche 993
De Groote Peter – Verrue Jean-Pierre ……. VW Golf IV
Cleynhens Walter – Smets Benny …… Ginette G27
Jordens Jos – Coninx Chris ……. Ford Mondeo
Grouwels Roger – Grouwels Edward ……. BMW E46

Last edited by Rrubinio; 26-05-2003 at 00:03.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-05-2003, 20:15
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Kurris - Vetters met de 996 van de belcar ? ( met een atmo motor )
Reply With Quote
  #4  
Old 25-05-2003, 20:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by FLAT6
Kurris - Vetters met de 996 van de belcar ? ( met een atmo motor )
Nope de oude getrouwe oranje-blauwe 993
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-05-2003, 23:08
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: heusden zolder
Posts: 439
En hier zijn al wat fotokes

www.belgiracing.tk
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 25-05-2003, 23:17
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Merci voor de express service vertigo
Reply With Quote
  #7  
Old 25-05-2003, 23:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Proficiat Driesco en Chris voor hun 15e plaats algemeen!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 25-05-2003, 23:22
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by Sennake
Proficiat Driesco en Chris voor hun 15e plaats algemeen!
En ze hebben dan nog ongeveer 10 minuten stilgestaan met problemen met de steekas...

C U
Reply With Quote
  #9  
Old 26-05-2003, 00:39
Witte Witte is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lembeke
Posts: 114
Proficiat Chris en Driesco. Zonder de technische problemen was 't weeral een podiumplaats geweest, sterk!

De Supra van Dexters ging - zoals aangekondigd - ook een pak sneller vooruit. Iemand enig idee waarom hij in't laatste half uur is uitgevallen??
Reply With Quote
  #10  
Old 26-05-2003, 00:41
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Proficiat Dries en Chris , ik kon er niet bijzijn wegens examens maar het weze jullie gegund !
Reply With Quote
  #11  
Old 26-05-2003, 01:45
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Witte
De Supra van Dexters ging - zoals aangekondigd - ook een pak sneller vooruit. Iemand enig idee waarom hij in't laatste half uur is uitgevallen??
Ze hebben hun geluidsdemper verloren en daardoor teveel geluid wat de uitsluiting tot gevolg had
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #12  
Old 26-05-2003, 07:34
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Thanks mannen,

Inderdaad, we keren terug naar huis met gemengde gevoelens. De clio was weer supersnel gisteren, we hadden ze heel veel zin in om onze 2de plaats te verdedigen en alles liep op wieltjes de eerste 30 minuten. Chris schoof mooi op naar een 2de plaats in klasse 4 en 13de algemeen tot we op het uur een losse fusιι kregen links voor. Chris had bijna de ganse baan nodig om er op te blijven.

Daarenboven kregen we zwart voor het geluid waar we zeker nog een staartje gaan aan breien. Tijdens de vrije trainingen kregen we maar eventjes een 100.6 DB aan ons broek terwijl de Clio normaal rondjes optekende van 88-89 DB. Na zwaar protest kregen we het voordeel van de twijfel zonder dat we dienden af te tekenen. Chris kreeg ook nog een stop and go voor 99 DB tijdens de wedstrijd, helemaal niet juist die metingen.
Stel je voor dat ik het eerste blad had afgetekend, dan stonden we na een uur aan de kant terwijl we normaal maar 88 DB nemen.

Na 2 uur was het aan mij en kon ik beginnen aan de inhaalrace. We lagen op dat moment 9de in de klasse en 27ste algemeen. Met constante tijden van 1'53'' en 1'54'' kreeg ik al snel P7 door. Heb me eigenlijk wel eens goed kunnen uitleven want eigenlijk hadden we niets meer te verliezen. Op 30 minuten van het einde kreeg ik P5 en eerlijk toegegeven, ik zag ons weeral op het podium eindigen. Dan maar de aanval inzetten op Clio van Smook Ubeda maar de poging haalde niet veel uit. Blijkbaar lag ik nog 3 ronden achter op die mannen.

Wat betreft het klassement pakken we toch weer 12 punten en waarschijnlijk behouden we onze 2de plaats.

Eιn zaak wil ik toch nog wel kwijt: kent er iemand de mannen van die Renault Clio V6 ? Volgens mij is dara veel meer uit te halen dan de 1'59'' dat die mannen draaien.
Volgens mijn bescheiden mening de mooiste wagen in koers.

Tot slot: Het kon slechter afgelopen zijn dit weekend en we nemen punten maar een podiumplaats zat er zeker en vast in.

Thanks voor de talrijke opkomst Paddockers.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-05-2003, 10:16
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Quote:
Originally posted by Driesco


kent er iemand de mannen van die Renault Clio V6 ?

Die mannen ken ik dus. Het zijn Luc Vangestel en Kris Vanhoyland. Luc Vangestel is de Renault dealer in Bilzen. Vorig jaar reed dit duo reeds samen in de Touring Cup, aangevuld met Erik Bruynoghe. Toen reden ze met een Renault Mιgane. Die kerels rijden dus werkelijk puur voor de fun en hebben het zeker niet makkelijk om de V6 te temmen. Trouwens, zo'n Clio V6 is absoluut geen makkelijke wagen. Dat konden we twee jaar geleden ook al merken in het Belcar Kampioenschap, toen er ook daar zo'n klein "kanon" meereed...
Reply With Quote
  #14  
Old 26-05-2003, 16:40
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Maasmechelen
Posts: 544
Quote:
Originally posted by A.J.
Ze hebben hun geluidsdemper verloren en daardoor teveel geluid wat de uitsluiting tot gevolg had


dat klopt. omdat we tijdens de qualificatie al een waarschuwing hadden gekregen hadden we voor de wedstrijd 2 dempers gemonteerd. na een tikje van die blauw-oranje porsche ( geen van de piloten kon er iets aan doen) is de knalpot losgekomen en tegen de bumper beginnen rammelen. gevolg is dat een van de dempers is los gekomen.daarna heeft de supra 97 dcb geproduceerd. uitsluiting tot gevolg.




p.s.: zo een demper geeft vermogen verlies dus volgende koers zonder demper...
Reply With Quote
  #15  
Old 26-05-2003, 16:47
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Dries,

Inderdaad; wat betreft het geluid heb ik ook wel een opmerking.
Rond drie uur werden we ook binnengeroepen. 97.5 Db en papier aftekenen.Resultaat: opschakelen juist voor de geluidspost(en) en veel tijd verliezen om het risico niet te lopen uit koers gezet te worden. Normaal kan dit niet want wij komen nooit aan 95 Db. Normaal 91-92 Db.
Voor de rest een 'rotdag' voor ons. Problemen van in de training tot op het einde van de race. (vertrek vanuit de pitlane en +/- 35 min alles in het totaal in de pits gestaan).
Volgende keer beter zeker.
Trouwens nog een proficiat van ons. Ondanks jullie probleem nog een mooie koers gereden.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.