De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-06-2003, 07:44
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Bentley

Volgens bepaalde bronnen zou Bentley in Le Mans gereden hebben met twee verschillende wagens. Zo zou het achterste gedeelte van beide wagens verschillend zijn en bovendien zouden ook de motoren niet identiek geweest zijn. Kan iemand dat eerste bevestigen met detailfoto's?

Joost
Reply With Quote
  #2  
Old 18-06-2003, 09:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Re: Bentley

Quote:
Originally posted by joost
Volgens bepaalde bronnen zou Bentley in Le Mans gereden hebben met twee verschillende wagens. Zo zou het achterste gedeelte van beide wagens verschillend zijn en bovendien zouden ook de motoren niet identiek geweest zijn. Kan iemand dat eerste bevestigen met detailfoto's?

Joost
Dat zal ik eens onderzoeken zie. Het was me in elk geval in Le Mans niet opgevallen (als het zo is).
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 18-06-2003, 12:27
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Wat ik wel gehoord heb is dat één wagen schakelde aan het stuur terwijl de andere een gewone sequentiele hendel had. Verder geen details hieromtrend gezien
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2003, 16:11
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by A.J.
Wat ik wel gehoord heb is dat één wagen schakelde aan het stuur terwijl de andere een gewone sequentiele hendel had. Verder geen details hieromtrend gezien
Dit werd zowel op de Franse als op de Engelse "Radio Le Mans" meegedeeld.....

C U
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2003, 16:38
PJ46 PJ46 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2001
Location: Oxford, UK
Posts: 86
Achteraan zie je duidelijk verschil, khad me al afgevraagd wat de bedoeling kon zijn...
Reply With Quote
  #6  
Old 18-06-2003, 17:07
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
als ik me niet vergis 2 verschillende achtervleugels ... don't shoot me, maar dit is de link waar enkele foto's staan => http://www.kanaaltwee.be/forum/showt...5&pagenumber=4
Reply With Quote
  #7  
Old 18-06-2003, 20:00
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Gilles
als ik me niet vergis 2 verschillende achtervleugels ... don't shoot me, maar dit is de link waar enkele foto's staan => http://www.kanaaltwee.be/forum/showt...5&pagenumber=4
ola die hadden dus ook verschil. Was me niet opgevallen. Nu de Bentley dus ook. Lijkt me maar raar hoor waarom je dat zou doen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #8  
Old 18-06-2003, 20:06
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
misschien twee types uittesten welke efficienter is, op de gehele race gezien. Wat levert het beste resultaat op ... zoiets denk ik? Of de rijders van wagen nr X hebben liever wat meer downforce dan de rijders van wagen nr Y .... anders zie ik er ook geen reden voor
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2003, 20:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Sju....tis me ook niet opgevallen, echter tis wel duidelijk te zien op de foto's die ikzelf gemaakt heb. Foto's zijn genomen tijdens de woensdag training.

Testen tijdens DE RACE van het jaar lijkt me stug........met een beetje pech is het de laatste race ooit van de Bentley.
Enigste legitieme reden lijkt me rijders voorkeur.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2003, 22:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Hoog tijd om hier eens een "verlossende foto" te posten waarop je het verschil in één oogwenk kan zien dus :



En nog eentje van de winnaar, omdat ik het niet kon laten en we toch in de juiste thread zitten :

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 18-06-2003 at 22:10.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-06-2003, 22:05
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
verschil is wel heel goed te zien ... welke wagen zou dan voordeel hebben met de spoiler?? 7 of 8 ??
Reply With Quote
  #12  
Old 18-06-2003, 22:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Marcosmeister
verschil is wel heel goed te zien ... welke wagen zou dan voordeel hebben met de spoiler?? 7 of 8 ??
Tja, aangezien de 7 gewonnen heeft...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #13  
Old 19-06-2003, 18:03
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
maar had de 8 niet even met problemen te kampen?
Reply With Quote
  #14  
Old 19-06-2003, 18:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Gilles
maar had de 8 niet even met problemen te kampen?
Dat wel ja, maar de tijd die ze daarmee verloren hebben was minder groot dan het verschil tussen de 7 en de 8 bij de finish. Bovendien was de 7 ook bij de kwalificaties sneller dan de 8. Maar wat er zou gebeurd zijn zonder problemen bij de 8 kan niemand uiteraard zeggen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 19-06-2003, 18:57
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Sennake
Dat wel ja, maar de tijd die ze daarmee verloren hebben was minder groot dan het verschil tussen de 7 en de 8 bij de finish. Bovendien was de 7 ook bij de kwalificaties sneller dan de 8. Maar wat er zou gebeurd zijn zonder problemen bij de 8 kan niemand uiteraard zeggen...
Als je de tijden bekijkt dat de twee wagens in de pits stonden :

N°7 : 29 stops en 28,44 minuten
N°8 : 31 stops en 40,55 minuten

Aan de finish bedroeg het verschil 2 ronden. Op de 12 minuten dat de 8 langer in de pits stond dan de 7 had hij 3,5 ronden kunnen rijden, dus kunnen we zelfs stellen dat de 8 sneller was dan de 7... was het niet van die 2 extra stops.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.