De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 19-01-2002, 19:01
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Grip door Wishbones





Bij zowel Jaguar als Mclaren zien we dat de bovenste wishbone aerodynamisch gevormd is. De stuurstang zit duidelijk geïntegreerd in de voorwielophanging.
De stuurstang zit hierdoor niet alleen uit de wind, maar de ophanging heeft nu tevens de vorm van een vleugel en levert extra downforce.

1 = geheel van wishbone en stuurstang
2 = bevestiging van stuurstang aan het wiel



Bij Toyota zijn de stuurstang en de ophanging duidelijk twee afzonderlijke componenten. De voorwielophanging veroorzaakt zonder twijfel meer wrijving en is minder efficiënt. We zullen hier in de loop van het seizoen (of misschien zelfs voor de seizoensstart) zeker veranderingen zien.

1 = stuurstang
2 = wishbone
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2002, 19:43
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem (West Vlaanderen)
Posts: 597
nice opgemerkt, en twas lang geleden da er nog es zoiets door u uitgelegd werd
technische analyse
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.