De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-09-2007, 22:42
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Hij moest ooit eens een rally winnen he !!! Maar gezien hoe? Effe Cols van de baan knallen, haha, je moet maar durven....
Ola, Cols had probleemen (moest heel de tijd olie bijkappen)en hield Munster op op kp de Zoning om Munster tijd te laten verliezen. En op dat punt ging Cols aan de kant en Munster wilde hem uitremmen om hem voorbij te gaan.Maar Cols sloot opeens terug de deur en zo heeft munster hem geraakt.En het bewijs was er want beetje verder sprong de turbo voledig kapot van Cols.En De recatie van Cols na de proef kan ook niet vind ik zo maar op munster slaan en op zen wagen schoppen.Een slechte verliezer...

Overwining is zeker verdient van Munster en Pyck.

Maar swat: On Topic
Reply With Quote
Old 09-09-2007, 23:44
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak View Post
Ola, Cols had probleemen (moest heel de tijd olie bijkappen)en hield Munster op op kp de Zoning om Munster tijd te laten verliezen. En op dat punt ging Cols aan de kant en Munster wilde hem uitremmen om hem voorbij te gaan.Maar Cols sloot opeens terug de deur en zo heeft munster hem geraakt.En het bewijs was er want beetje verder sprong de turbo voledig kapot van Cols.En De recatie van Cols na de proef kan ook niet vind ik zo maar op munster slaan en op zen wagen schoppen.Een slechte verliezer...

Overwining is zeker verdient van Munster en Pyck.

Maar swat: On Topic

Aha... Dan ben ik nog blijer om Munster zijn zege !! Ik vond het al knap. En die aanrijding hebben ze op tv getoond maar ik weet niet meer wat ze erbij gezegd hebben...

Was een mooie Subaru trouwens van hen...
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 05:58
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Quote:
Aha... Dan ben ik nog blijer om Munster zijn zege !! Ik vond het al knap. En die aanrijding hebben ze op tv getoond maar ik weet niet meer wat ze erbij gezegd hebben...

Was een mooie Subaru trouwens van hen...
Offtopic:
filmpje van aanrijding.
Bron: pitstop.tv

http://link.brightcove.com/services/...ctid1178178946
Reply With Quote
Old 03-01-2008, 14:09
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Hoe goed het ook gaat met mijn andere modellen, des te slechter loopt het met deze... Pffff, ik begin er echt zeker van te worden dat dit een behekst model is !!!

Vorige week had ik weer wat moed om eraan verder te doen. Eerst de wagen netjes afplakken en dan het rood spuiten. Eerste nevellaag trok op niet veel. Had ik de wagen onvoldoende ontvet? Kreeg ik reactie met de onderliggende laag? Zou niet mogen want Duplicolor op Duplicolor. Had ik de bus niet hard en lang genoeg geschud?? Toch even doorzetten en laten drogen. Een tweede laag volgde na 12 uur. Ik nam een andere bus rood omdat dat kleur beter ging passen. LAP !! De verf begon te reageren... Aaaaaahhhh... Gelukkig was het alleen op enkele kleine plekjes en... Grrrr ook op de motorkap !! Dju toch...

Dan maar vanmorgen alle tape verwijderd. Nergens had ik slecht afgeplakt dus het kon niet beter. Oei, dan toch een beetje spray op de voorste spoiler. En krak, die kwam er ook nog eens af... Nu ja, niet erg want die moet effe wat nieuwe grijze lak krijgen...

Anyway... De moed gaat weer richting de schoenen. Ik heb de mislukte paintjob al wat bijgeschuurd. Met deze temperaturen kan ik evenwel toch niet spuiten. Ik denk er sterk aan om gewoon een nieuwe kit te kopen en die kas te gebruiken. Deze mislukte zou ik dan weer eens strippen en gewoon in het wit zetten. De wagen kan dan dienen als ouvreur in de ADAC Deutschland Rally... Ik zal er eens over nadenken...

.....................
Reply With Quote
Old 03-01-2008, 15:22
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
...............................................

Ik denk er sterk aan om gewoon een nieuwe kit te kopen en die kas te gebruiken. Deze mislukte zou ik dan weer eens strippen en gewoon in het wit zetten.
.................................................. .........

.....................

Gij zijt blijkbaar niet de enige die meer dan 1 doos nodig heeft om een model te bouwen.

ps: Heb jij mijn mailtje vorig weekend ontvangen ivm de zeteltjes voor uwe Toyota.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 11-05-2008, 20:57
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Allez, deze even van onder het stof gehaald... Eigenlijk gewoon uit het rek gehaald... Anderhalf jaar ben ik al bezig en het wordt nu eens tijd om hem af te werken ondanks alle tegenslagen. Onlangs nog had Filip Pyck (de piloot) aan mij pa gebraagd of dit model al klaar was en toevallig vroeg de copiloot Ignace vorig weekend net hetzelfde...

Eerst even de nieuwe spoiler in elkaar gezet en gespoten. Er ontbrak ook een stukje (het middenste steunpunt) maar dat scratchte ik even zelf...

Voila... Nu ga ik afplakken om het rood bij te spuiten. Alles mag dan een week uitharden en volgend weekend komt het blauw erop... Ik heb weer hoop... Maar voor hoelang. Geen idee... We zien wel...

Owja, en ik heb ook al plannen voor een volgend model. Even geen rally- of filmwagens ditmaal maar een gewone bouw. Nu ja een gewone... Ik ga de Porsche Cayman S nabouwen waarmee Clubspeler François Sterchele zijn dodelijk ongeval had. De kit komt samen met het PE-setje binnen enkele weken binnen. Het zal een soort eerbetoon zijn aan Cois...
Reply With Quote
Old 12-05-2008, 09:39
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular

Porsche Cayman S

Quote:
... Ik ga de Porsche Cayman S nabouwen waarmee Clubspeler François Sterchele zijn dodelijk ongeval had ...
De Porsche Cayman van voor of na het ongeval ? (flauwe grap) + + +

Regards,
555
Reply With Quote
Old 12-05-2008, 11:40
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by HF_INTEGRALE View Post
De Porsche Cayman van voor of na het ongeval ? (flauwe grap) + + +
Ik ga hier maar niet veel op zeggen. Het is niet slecht bedoeld maar we gooien er vlug een hoop zand over.

Gisterenavond heb ik dan nog eens de rode delen gespoten. Aflevering "ik-weet-niet-hoeveel" zag er goed uit. Beetje bijschuren, paar keer een mistcoatje en dan eindigen met net iets meer. Eerst even in de warmte buiten laten harden, dan binnengezet en de hele nacht laten rusten. Vandaag heb ik er dan de afplaktape afgehaald. Heel voorzichtig, opletten dat ik het rood niet aanraakte... Uiteindelijk kwam er toch een stukje verf van de A-spijler mee, maar das allemaal niet erg. Eindelijk gaan we weer eens een stap vooruit. Nu laat ik dat rood minstens een week verder uitharden vooraleer ik aan het blauwe begin...

Op de foto's lijkt er hier en daar bleeding te zitten, maar ik heb dat nog eens nagekeken en dat is dus niet het geval (tenzij aan een voorlicht). Blijkbaar reflecteert het grijze en is de foto niet zo scherp gezet...

Grtzzz
Reply With Quote
Old 12-05-2008, 21:27
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Nog iemand die een op de achtergrond geraakt model probeert af te werken.
Spuitwerk ziet er goed uit.

Reply With Quote
Old 16-02-2009, 18:40
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Allez, nog eens 9 maanden verder (kom dat tegen...) heb ik deze nog eens ter harte genomen. Het rood en blauw was reeds gespoten en ik vermoed ook goed uitgehard. Dit weekend kwam dus het roze erop... En meteen wist ik weer waarom deze wagen zo lang onder stof had gestaan. Das een ramp die roze spuitbus: droogt mat op en vooral bij het spuiten is het niet egaal. Lijkt een beetje op van die "stuck" op de muren... En als je gaat bijschuren dan wordt je roze (eigenlijk peach) gewoon geel...

Ah voorlopig ziet ie er dus zo uit.

Ik heb wel wat bijstipwerk, maar dat lukt wel. Weet nog niet hoe ik dat vlakker ga krijgen. Normaal moet er ook eerst blanke lak over de body om silvering tegen te gaan. Laat het nu net daar de laatste maal fout te zijn gegaan... Dus eerst eens deze thread nalezen en dan pas een beslissing nemen.

Grtzzz
Reply With Quote
Old 17-02-2009, 00:30
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Wie we hier nog eens hebben de lancer , komt allemaal wel goed Loeten, het ziet er allesinds al goed uit op foto.

Trouwens je zal zijn mini cooper nu ook moeten maken he.
Reply With Quote
Old 17-02-2009, 07:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb op zijn minst gezegd enorm veel respect voor de volharding en hardnekkigheid waarmee je dit project tot een goed einde wil brengen

Ik denk dat ik het model al lang in de vuilnisbak gekieperd had

Ik hoop dan ook dat je van verdere pech gespaard blijft en dat je nu eens verder kan doen aan deze Mitsu. Voordeel is wel dat je één van de langste WIP-threads aller tijden aan het creëren bent natuurlijk

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 17-02-2009, 14:24
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Wie we hier nog eens hebben de lancer , komt allemaal wel goed Loeten, het ziet er allesinds al goed uit op foto.
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik heb op zijn minst gezegd enorm veel respect voor de volharding en hardnekkigheid waarmee je dit project tot een goed einde wil brengen

Ik denk dat ik het model al lang in de vuilnisbak gekieperd had

Ik hoop dan ook dat je van verdere pech gespaard blijft en dat je nu eens verder kan doen aan deze Mitsu. Voordeel is wel dat je één van de langste WIP-threads aller tijden aan het creëren bent natuurlijk
Thanks. Ik zie het weer helemaal zitten. Ook de ervaring die ik ondertussen met andere modellen heb opgedaan zullen me kunnen helpen. Hij moet zeker af geraken. Perfect zou zijn tegen het kippenfestijn van Pico's racing team. Maar uit ervaring weet ik dat ik bij deze bouw best geen deadline plaats. De vorige keren liep dat telkens compleet fout...

Ik doe het dus op het gemak als ik er zin in heb. En inderdaad, deze thread loopt nu al zo lang... Maar denk dat die Ripcurl van Nismo nog wat langer loopt...

Quote:
Trouwens je zal zijn mini cooper nu ook moeten maken he.
Ja, dit weekend de affiches gezien... Filipke is een engel om met deze wagen te starten. De zin in mijne Bouvy-mini was immers heel klein geworden. Nu maar hopen dat ie een deftige livery plaatst want deze op de affiche lijkt mij very hard...

Reply With Quote
Old 18-02-2009, 01:50
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
....................................

En inderdaad, deze thread loopt nu al zo lang... Maar denk dat die Ripcurl van Nismo nog wat langer loopt...

.................................................. ...................
Mis, het verslag van de Ripcurl-Subaru staat sinds 01-05-2007, maar het verslag van de Calsonic-Skyline begint op 12-03-2006 hier op het forum.

Het wordt tijd dat daar ook eens aan verder gewerkt wordt.

Reply With Quote
Old 18-02-2009, 14:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Mis, het verslag van de Ripcurl-Subaru staat sinds 01-05-2007, maar het verslag van de Calsonic-Skyline begint op 12-03-2006 hier op het forum.

Het wordt tijd dat daar ook eens aan verder gewerkt wordt.
Deze startte op 15-08-2006... Dus je Ripcurl is idd jonger. Je Calsonic daarentegen is een oudje al hoor !! Nog 5 maanden ouder dus...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Posting Rules